Pagina 58 van 58 Eerste ... 8485455565758
    ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zei het hier paar weken geleden, had ne Mercedes A klasse geconfigureerd in februari, kwam op 800€ opleg. Paar weken later was het al 2700€ dat ik moest opleggen.

Zelfde voor Audi A3, die ik nu gelukkig besteld heb, gisteren nog eens gekeken en TCO is weer paar euro opgeslagen. Aan dat tempo kan je straks niks deftig meer bestellen.

Blij dat mijn bestelling erdoor is met de opties die ik wou.
    Goh ja ... ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook liever had gezien dat m'n huidige wagen aangekocht was zoals de vorige.
    Geeft meer zekerheid in de zin van 'als ik niet meer hetzelfde kan krijgen, kan ik gewoon nog wat langer met de huidige blijven bollen'. Of in het 'doem scenario' dat ze weer achter de wagens gaan zitten ... gemakkelijker over te kopen tegen een 'prijsje'.

Maar helaas ... we zullen na 4j al terug moeten vechten om hetzelfde te kunnen behouden.

GvR's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bij Dieteren gaven ze me vorige maand een 'corona-korting' waardoor de offerte voor een A4 plots iets goedkoper was dan pre-corona (februari). De offerte in april was dan wel weer duurder.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Goh ja ... ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook liever had gezien dat m'n huidige wagen aangekocht was zoals de vorige.
    Geeft meer zekerheid in de zin van 'als ik niet meer hetzelfde kan krijgen, kan ik gewoon nog wat langer met de huidige blijven bollen'. Of in het 'doem scenario' dat ze weer achter de wagens gaan zitten ... gemakkelijker over te kopen tegen een 'prijsje'.

Maar helaas ... we zullen na 4j al terug moeten vechten om hetzelfde te kunnen behouden.
    Of aan je baas vragen of hij niet meer budget voor je over heeft natuurlijk.

Langs de andere kant, misschien ben je nu gewoon wat verwend? Een 530e is toch al een uitermate schone wagen die men ter uw beschikking stelt.

Als je moet inboeten dan moet je misschien een 3er rijden. Op dat moment ben je nog altijd met uw gat in de boter gevallen natuurlijk.

Ik was vorige maand in Duitsland voor het werk, had daar afgesproken met de hoogste man uit de de Nederlandse tak van de projecten van die firma. Die man kwam daar in zijn Renault kadjar. Die man kan alleen maar dromen van premium, laat staan een 5er. En hij bolde toch ook wel 50k per jaar.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; Gisteren om 20:08
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Langs de andere kant, misschien ben je nu gewoon wat verwend? Een 530e is toch al een uitermate schone wagen die men ter uw beschikking stelt.

Als je moet inboeten dan moet je misschien een 3er rijden. Op dat moment ben je nog altijd met uw gat in de boter gevallen natuurlijk.

Ik was vorige maand in Duitsland voor het werk, had daar afgesproken met de hoogste man uit de de Nederlandse tak van de projecten van die firma. Die man kwam daar in zijn Renault kadjar. Die man kan alleen maar dromen van premium, laat staan een 5er. En hij bolde toch ook wel 50k per jaar.
    Er zijn zat mensen die met alle gemak premium kunnen rijden maar verkiezen om dat niet te doen. Simpelweg omdat het hun geen bal interesseert. Er zaten bij ons in het bedrijf meerdere domain managers die met een veel simpelere auto reden dan de meeste van hun werknemers.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Er zijn zat mensen die met alle gemak premium kunnen rijden maar verkiezen om dat niet te doen. Simpelweg omdat het hun geen bal interesseert. Er zaten bij ons in het bedrijf meerdere domain managers die met een veel simpelere auto reden dan de meeste van hun werknemers.
    Hoe gaat dat dan in zijn werk?
    Als het u niet interesseert dan kijk je toch gewoon wat uw collega's hebben en kies je iets identiek?
    Of je kiest iets uit de voorbeeldlijst.

Er is een groot verschil tussen niet alles uit uw budget halen. En met een dikke 5 kunnen rijden en door desinteresse met een golf rijden.

Bij die man waar ik over sprak was die kadjar het hoogst haalbare. Want uiteraard heb ik met hem over auto's gesproken. En bij hem was het niet uit desinteresse, allesbehalve zelfs.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ken er toch ook wel die in plaats van hoger budget voor auto, gewoon alles in loonsverhoging hebben laten steken.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Als het u niet interesseert dan kijk je toch gewoon wat uw collega's hebben en kies je iets identiek?

Er is een groot verschil tussen niet alles uit uw budget halen. En met een dikke 5 kunnen rijden en door desinteresse met een golf rijden.

Bij die man waar ik over sprak was die kadjar het hoogst haalbare. Want uiteraard heb ik met hem over auto's gesproken. En bij hem was het niet uit desinteresse, allesbehalve zelfs.
    Bwa, ik heb ook 2x bewust niet voor premium merken gekozen ook al zaten ze binnen budget.
    Eerst een Focus ipv BMW 1
    Daarna Skoda ipv BMW 3/Audi A4.

Imo zijn het meestal de mensen die het niks interesseert die premium merken kiezen "want dat zal wel goed zijn".

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    normaal gezien had ik al 3-4 maand geleden moeten bestellen, maar wegens corona zijn de bestellingen tijdelijk on hold gezet. Ben eens benieuwd wanneer ik nu aan de beurt ga komen. Langs een kant wil ik snel een nieuwe (ik rijd nu acht jaar met huidige 3 reeks: prefacelift 4j en facelift 4j) maar langs de andere kant weet ik dat de nieuwe Merc C eraan komt en gezien de huidige een fantastisch interieur hebben maar een SAAI uiterlijk, hoop ik dat de volgende een schot in de roos is en dat ik mogelijks die kan bestellen.
    de A4 komt wegens saaiheid zelfs niet in aanmerking
    There's no such thing as too much snow

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom kijk je dan niet eens richting andere merken? Als Mercedes en Audi niet echt je ding zijn, lijkt het mij dat je je gading beter gaat vinden bij een Peugeot ofzo.
    Veel minder saaie designs.
    Ik ben persoonlijk net meer te vinden voor het sobere uiterlijk van de drie premium Duitsers.

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Moet ik klagen van de 5? Tuurlijk niet. Was de 3 een slechte wagen? Nee. Heb ik er graag mee rond gereden die 5j? Ja.
    Maar gelijk hoe je het draait of keert, 'downgraden', gelijk waar je vertrekt, is nooit iets wat je 'met plezier' doet.

En dat is iets dat je naar vrijwel alles kan door trekken, van wagens tot huizen.

Zelfs al vertrek je van de top, als je moet zakken ... pa piekt.

Nederland ... Bijtelling ... jah. Denk dat ge dan liever niet met een dikke 5 rond wilt bollen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik ken er toch ook wel die in plaats van hoger budget voor auto, gewoon alles in loonsverhoging hebben laten steken.
    Dat is, zoals ik hier al neer geschreven heb, bij mij ook al de keuze geweest. Ik heb telkens al die centen naar de wagen laten gaan.

Stel dat ze 100 EUR of whatever voorstellen als 'bruto opslag', dat rekent gemakkelijk. Begin wat te rekenen en je weet dat daar maar 50 EUR van over schiet (of iets minder zeker, mss zelfs maar 47 EUR).
    Je weet dat dit voor de WG nog meer kost, iets van een 25% patronale zeker tegenwoordig, dus 125 EUR (om er 47 van over te houden).
    Dan ziet zowel de patron als ik die 100 liever integraal naar het wagen budget gaan, waar ik een 1:1 ROI op heb.

Nu ... zal iedereen dit doen? NOPE, absoluut niet. Ik ken genoeg collega's die er nog niet zouden aan denken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het grote verschil is toch dat een verhoging van uw loon niet zomaar teruggedraaid kan worden. Meer budget voor een bedrijfswagen is iets waar je binnen een paar jaar misschien niets meer mee bent. ROI is wat vreemd gekozen, het is budget dat naar iets vloeit dat uw eigendom niet is.

Iedereen heeft natuurlijk zijn prioriteiten. En eerlijk, moest ik moeten kiezen tussen 100 euro bruto opslag of een upgrade van een basic polo naar een A4 om 50000 km per jaar in te bollen voor uw werkgever, zou ik ook niet twijfelen.

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Waarom kijk je dan niet eens richting andere merken? Als Mercedes en Audi niet echt je ding zijn, lijkt het mij dat je je gading beter gaat vinden bij een Peugeot ofzo.
    Veel minder saaie designs.
    Ik ben persoonlijk net meer te vinden voor het sobere uiterlijk van de drie premium Duitsers.
    wel, bij Deloitte heb je maar keuze uit een 10-tal modellen waarvan pakweg 80% van de duitse drievuldigheid is. en de rest is de moeite niet wagens te klein of elektrisch waar ik niets mee kan.

Ik denk er stilaan aan om geen bedrijfswagen meer te gaan nemen maar ik moet de berekening nog eens grondig gaan maken daarvoor.
    There's no such thing as too much snow

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht
    Het grote verschil is toch dat een verhoging van uw loon niet zomaar teruggedraaid kan worden. Meer budget voor een bedrijfswagen is iets waar je binnen een paar jaar misschien niets meer mee bent. ROI is wat vreemd gekozen, het is budget dat naar iets vloeit dat uw eigendom niet is.

Iedereen heeft natuurlijk zijn prioriteiten. En eerlijk, moest ik moeten kiezen tussen 100 euro bruto opslag of een upgrade van een basic polo naar een A4 om 50000 km per jaar in te bollen voor uw werkgever, zou ik ook niet twijfelen.
    Ik ga akkoord met de 'loon safety', die wettelijk bepaald is VS dat wagen budget welks meer een 'gentleman's agreement' is.

Nu moet ik wel zeggen, ik werk niet voor een of andere multinational waar je soms niet meer dan een nummer bent (en waar alles echt strikt binnen de lijntjes te kleuren is, tot op den eurocent).
    Dus ondanks dat de patrons bij ons over 't algemeen wel strikt zijn, zijn ze over 't algemeen ook wel correct.

Moest men ineens de wagens afschaffen zou ik zeker die 'opslagrondes' wel aankaarten en zou dat hoogswaarschijnlijk wel in orde komen dat die overeenkomstige bruto bedragen gewoon bruto bij het loon komen.
    -> Nu ... ge weet het nooit e ... ze kunnen altijd lastig doen en er zit idd geen 'wettelijk' framework achter te gebruiken als stok om mee te slaan.

Maar in dat scenario zijn die bedragen wss nog het gemakkelijkst te bespreken. Wat we 'in de plaats' zullen krijgen van de 'wagen tout cours' da's een ander paar mouwen.
    Ik heb ze al regelmatig horen 'klagen' over de constant stijgende kost van bedrijfswagens (dus niet noodzakelijk de 'aankoopprijs' e). Want ondanks dat de wagens nog niet 'afgeschaft' zijn zoals velen voor ijveren ... zijn ze het systeem al jaren constant kostelijker aan het maken.

En in context van de R van mijnen ROI ... in mijn geval is dat dan 'in natura' e. De R is idd maar 'vruchtgebruik', but still.
    Voor mij heb ik meer R aan de 5 dan pakweg een Passat.
    Sommige collega's van mij trekken het zich maar weinig aan waar ze mee bollen, als het maar bolt.
    Dan hebben ze al liever een Golf Variant full option of zoiets dan pakweg te gaan proberen iets in een BMW 3 Touring te krijgen.

Al moet ik wel zeggen ... ik deed 40K/jaar ... nu staat mijnen bak lijk al 4 maand in de garage.
    Ben gelijk 1 keer of zo al naar kantoor gemoeten en nog naar 0 klanten. Ineens mag alles remote, wat vroeger niet aanvaard werd. Go figure.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Dat is van net voor corona vs net na?
    Of gewoon 4j later waarbij quasi alles duurder is geworden
    Ik denk dat zijn wagen max 3 jaar oud is. De bedragen liggen vast bij ons en desondanks zijn dat de laatste 8 jaar toch altijd wagens van hetzelfde niveau gebleven. Volgens jouw logica zou iemand telkens moeten downgraden. En dan spreken we over een V90, een ondertussen "volwassen" model waar ze de markt al volledig hebben afgeroomd.

Regels voor berichten