Pagina 33 van 69 Eerste ... 2329303132333435363743 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Volvo is toch echt een directe concurrent voor de Duitse premium merken hoor. En Mercedes heeft jarenlang als enige van de Duitse 3 een hybride stationwagen gehad, en die is nooit echt aangeslagen. Dus het is zeker niet zo dat de BMW enkel populair is omdat de concurrentie niks gelijkaardigs aanbiedt.
    Ik denk dat het eerder is dat mensen de automarkt niet in de gaten houden en totaal niet beseffen wat er eigenlijk allemaal beschikbaar is. Als je wat verder wil kijken, zijn er echt best veel hybride stations te koop ondertussen.
    Er zijn er ook veel die met een BMW willen rijden omdat dat sportief rijdt, en er vervolgens nooit sportief mee rijden...
    BMW en Volvo rijders zijn twee aparte types, een trouwe BMW rijder krijg je niet zomaar in een Volvo geduwt, tenzij het niet anders kan omdat zijn werkgever geen andere keus toelaat (missch idem omekeerd).
    Trouwens waarom zou je enkel met een BMW sportief mogen rijden, ik denk dat het gros dat nooit doet met zijn BMW. En ja idd wat is ‘sportief’. Er zijn er ook die een betere wegligging en het directe stuurgevoel ook als sportief ervaren zonder bij elke bocht zwarte strepen op het asfalt achter te laten.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Je kan zeggen wat je wil maar dat die levertermijn van 6 maand voor een model dat nog niet in de showroom staat iets wil zeggen is onzin. In januari vorig jaar stond de V60 T8 ook nog niet in de showroom en de levertermijn was al 9 maand.

Als het iets toont is dat fiscaal gunstige modellen populair zijn.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack-in-the-box Bekijk bericht
    Ja, maar hoe definieer je sportief? Voor de ene is dat elke keer op net niet de limiet gaan rijden, voor de andere is dat als de mogelijkheden het toelaten hem eens in sport zetten en u amuseren met een paar bochten.
    Ik klasseer me onder de laatste klasse. Zeker omdat ik 60k op een jaar afleg.
    Klopt, maar ik ken er bijvoorbeeld veel die een BMW kopen omdat ze van zichzelf vinden dat ze sportief rijden, en dan verstaan ze daar in praktijk 'cruise control op 150 en gatplakken' onder (en daarmee wil ik niet zeggen dat elke BMW rijder zo rijdt, ik overweeg de 330e ook...). Dat zou je natuurlijk ook met eender welke auto kunnen doen, maar een deel van het publiek van BMW koopt ze wel omdat hun imago bij "sportiviteit" hoort.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    BMW en Volvo rijders zijn twee aparte types, een trouwe BMW rijder krijg je niet zomaar in een Volvo geduwt, tenzij het niet anders kan omdat zijn werkgever geen andere keus toelaat (missch idem omekeerd).
    Trouwens waarom zou je enkel met een BMW sportief mogen rijden, ik denk dat het gros dat nooit doet met zijn BMW. En ja idd wat is ‘sportief’. Er zijn er ook die een betere wegligging en het directe stuurgevoel ook als sportief ervaren zonder bij elke bocht zwarte strepen op het asfalt achter te laten.
    Je mag met elke wagen sportief rijden he Het "issue" dat ik eerder heb is het concept "trouwe BMW (of Volvo)" rijder. Op zich doet iedereen wat hij wil, maar als je niet in staat bent om model per model te beoordelen, dan ken je heel weinig van auto's (waar ook weer niks mis mee is).
    Om een voorbeeld te geven, deze Volvo zal een veel sportievere wagen zijn dan 90% van de BMW's.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien niet de meest sportieve looks, maar qua uitrusting is dat toch zeker niet om over te klagen he
    Zelf geïmporteerd, of via een bedrijf geregeld?
    Ik klaag toch ook niet? Ben zelfs enorm tevreden hoor !! Op de buitenkant na, is dit +/- hoe ik hem zelf zou samenklikken.
    En hij was al geïmporteerd door ne handelaar. Maar ik zocht sowieso ook in DE, en dan zou ik het via een bedrijf laten regelen (vooral wegens tijdsgebrek).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Klopt, maar ik ken er bijvoorbeeld veel die een BMW kopen omdat ze van zichzelf vinden dat ze sportief rijden, en dan verstaan ze daar in praktijk 'cruise control op 150 en gatplakken' onder (en daarmee wil ik niet zeggen dat elke BMW rijder zo rijdt, ik overweeg de 330e ook...). Dat zou je natuurlijk ook met eender welke auto kunnen doen, maar een deel van het publiek van BMW koopt ze wel omdat hun imago bij "sportiviteit" hoort.

Je mag met elke wagen sportief rijden he Het "issue" dat ik eerder heb is het concept "trouwe BMW (of Volvo)" rijder. Op zich doet iedereen wat hij wil, maar als je niet in staat bent om model per model te beoordelen, dan ken je heel weinig van auto's (waar ook weer niks mis mee is).
    Om een voorbeeld te geven, deze Volvo zal een veel sportievere wagen zijn dan 90% van de BMW's.
    Ik begrijp waarom jij daar een issue mee hebt Maar niet iedereen beoordeelt een wagen op specs en techniciteit, ik denk zelfs dat dat een heel kleine minderheid is. En elk merk heeft zijn trouwe klanten die 'nooit' nog een ander merk willen rijden. Mijn vorige buurman reed al 35 jaar Renault, waar hij om 5jaar een nieuwe kocht, waarom ? Zijn antwoord 'Da zijn goei otto's eh'..

Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Ik begrijp waarom jij daar een issue mee hebt Maar niet iedereen beoordeelt een wagen op specs en techniciteit, ik denk zelfs dat dat een heel kleine minderheid is. En elk merk heeft zijn trouwe klanten die 'nooit' nog een ander merk willen rijden. Mijn vorige buurman reed al 35 jaar Renault, waar hij om 5jaar een nieuwe kocht, waarom ? Zijn antwoord 'Da zijn goei otto's eh'..
    Inderdaad. Mijn pa heeft tot 12 jaar geleden met niet anders dan Audi gereden. Gaande van 2 coupé's tot een 100 en een A6.
    Uiteindelijk is hij overgegaan naar een Ford Galaxy, waarom? Prijs en het comfort van recht te kunnen in en uitstappen.
    Ondertussen heeft hij z'n 4e ford besteld, een Kuga Vignale in hybride uitvoering. Ik ben er wel eens benieuwd naar.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat is dan ook een wagen die een volvo rijder niet koopt. Het voorbeeld dat je geeft is een zeer specifiek geval die allesbehalve als voorbeeld telt.
    90% van het BMW gamma heeft gewoon rijeigenschappen die iets (of veel) dynamischer zijn dan de concurrentie, dat is iets anders dan één volvo-model dat sportief is.
    Daarbij is die volvo dan wel leuk om mee te rijden, interieur en exterieur is dat allesbehalve om over naar huis te schrijven. Nog iets wat bijvoorbeeld je bij pakweg BMW wel hebt.

Sportief rijden is ook zo een dooddoener natuurlijk, jij hebt een I30N en hoeveel keer rij jij op de limiet?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat is dan ook een wagen die een volvo rijder niet koopt. Het voorbeeld dat je geeft is een zeer specifiek geval die allesbehalve als voorbeeld telt.
    90% van het BMW gamma heeft gewoon rijeigenschappen die iets (of veel) dynamischer zijn dan de concurrentie, dat is iets anders dan één volvo-model dat sportief is.
    Daarbij is die volvo dan wel leuk om mee te rijden, interieur en exterieur is dat allesbehalve om over naar huis te schrijven. Nog iets wat bijvoorbeeld je bij pakweg BMW wel hebt.

Sportief rijden is ook zo een dooddoener natuurlijk, jij hebt een I30N en hoeveel keer rij jij op de limiet?
    Er zijn inderdaad veel rijtesten terug te vinden tussen de nieuwe 330e en de v60 T8, en bij de meeste, zoniet alle, komt de BMW als winnaar uit de bus vooral onder andere omdat de rijeigenschappen veel beter in lijn liggen met de prestaties.

De Volvo in ruwe nummers is krachtiger en sneller, maar dat vertaalt niet in leuker rijden, in tegendeel, al dat vermogen in een wagen die eerder ontworpen/afgesteld is op comfort wordt makkelijker als nadeel ervaren.

De BMW rijdt gewoon leuker all-round zonder nog maar in de buurt van zijn "sportieve" limieten te moeten komen.

De Volvo zal de beter comfortabele autostrade cruiser zijn, maar dat is dan het enige, het maakt het geen aangename all-rounder.

Ik moet (mag) voor men werk regelmatig Ardeense/Waalse secundaire wegen aan de kanten van Dinant en dergelijke doen (yes bijna allemaal aan 90 km/h ginder), en daar is die all-round balans van de BMW toch echt aangenaam, dat zouden véél minder aangename wegen zijn om met de Volvo af te malen...

Voorbeeldje:
    https://www.youtube.com/watch?v=FT1_DhjeZ54 (doorspoelen naar 13:45 voor het verdict)

Interieur/exterieur is een zaak van kleuren en smaken, ik vind de V60 écht ook wel een mooie wagen hoor...
    Laatst gewijzigd door berenod; 1 juni 2020 om 20:06

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Goh, Er zijn altijd wel zo'n volvo's geweest hoor. Een V40 T5 was bijvoorbeeld ook best een sportief beestje. Langer geleden de 850R is ook een sportieve classic. Qua looks waren de C30 en C70 ook sportief (geen idee hoe die effectief reden). Interieur bij Volvo is eigenlijk altijd goed hoor, alleen hebben ze te lang getrokken aan het interieur van de vorige generatie (maar het was top toen het uitkwam). Maar gemiddeld stuurt een Volvo minder leuk dan een BMW, dat is zeker waar.

En ik rij (bijna) nooit op de limiet, maar ik neem wel bewust kleinere wegen omdat je daar veel meer met het potentieel kan spelen. Wat ik bedoel is net dat voor vele mensen het "sportief" stuk bij BMW vertaalt wordt in basically te snel rijden op een autostrade, terwijl dat eigenlijk nét het stuk is waar Mercedes eigenlijk beter in is. Voor de 330e verwacht ik dat het gros van de huidige verkopen, zelfstandigen zijn die geen sedan wouden. Ik verwacht dat de verkoopcijfers vrij snel terug zullen dalen eens de eerste golf er eentje besteld heeft. Als je eentje wil met een wat serieuze uitrusting komt je ook op 70-75k uit, zelfs al is het fiscaal voordelig, blijft dat wel een hoop geld.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Goh, Er zijn altijd wel zo'n volvo's geweest hoor. Een V40 T5 was bijvoorbeeld ook best een sportief beestje. Langer geleden de 850R is ook een sportieve classic. Qua looks waren de C30 en C70 ook sportief (geen idee hoe die effectief reden). Interieur bij Volvo is eigenlijk altijd goed hoor, alleen hebben ze te lang getrokken aan het interieur van de vorige generatie (maar het was top toen het uitkwam). Maar gemiddeld stuurt een Volvo minder leuk dan een BMW, dat is zeker waar.

En ik rij (bijna) nooit op de limiet, maar ik neem wel bewust kleinere wegen omdat je daar veel meer met het potentieel kan spelen. Wat ik bedoel is net dat voor vele mensen het "sportief" stuk bij BMW vertaalt wordt in basically te snel rijden op een autostrade, terwijl dat eigenlijk nét het stuk is waar Mercedes eigenlijk beter in is. Voor de 330e verwacht ik dat het gros van de huidige verkopen, zelfstandigen zijn die geen sedan wouden. Ik verwacht dat de verkoopcijfers vrij snel terug zullen dalen eens de eerste golf er eentje besteld heeft. Als je eentje wil met een wat serieuze uitrusting komt je ook op 70-75k uit, zelfs al is het fiscaal voordelig, blijft dat wel een hoop geld.
    Ik denk eerder dat het gros van de 330e's (al dan niet touring) die nu gaan besteld worden eerder in de 60-65K€ range gaan vallen. Advantage of Luxury modelleke met business en eventueel comfort pack erop. Net zoals het gros van de lease Beemers in andere motorisaties...

Als firmasleur is dat in die uitrusting ook zeker geen slechte wagen hé!

Ik weet alvast van mezelf dat ik eerder de uitzondering zal zijn met eentje in dat Portimau Blau, M-sport en zowat 90% van alle mogelijke opties erop als firmasleur (als werknemer, niet werkende voor men eigen firma!).

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heb met een V60 T8 gereden, en dat is een snelle wagen, maar géén sportieve wagen, verre van!

Lang geleden met een 850-T5r gereden (ne gele ), en dat was wel een sportieve wagen, ophanging, comfort, lawaai, allemaal afgesteld op sportief! Kon je echt niet een comfortabele autostrade cruiser noemen!

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Sportief bij BMW is eigenlijk ook maar een zware overstatement vind ik.
    Het gros van de BMW-rijders weet niet eens dat ze RWD hebben, laat staan dat ze kunnen merken dat die sportiever zou rijden dan een Mercedes.
    En buiten de BMW 1 (vorige generatie dan toch), vind ik weinig sportieve eigenschappen terug. De BMW 3 is al zwaar richting comfort gegaan, of ze zouden met de laatste generatie dit moeten verbeterd hebben.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Sportief bij BMW is eigenlijk ook maar een zware overstatement vind ik.
    Het gros van de BMW-rijders weet niet eens dat ze RWD hebben, laat staan dat ze kunnen merken dat die sportiever zou rijden dan een Mercedes.
    En buiten de BMW 1 (vorige generatie dan toch), vind ik weinig sportieve eigenschappen terug. De BMW 3 is al zwaar richting comfort gegaan, of ze zouden met de laatste generatie dit moeten verbeterd hebben.
    Op zich kan je wel sportief rijden met de meeste RWD's van BMW, en sinds de nieuwe generatie is het met een sper-diff op de achteras wat toch wel sportief rijden ondersteunt normaal. De BMW 3 rijdt wel een stuk sportiever dan de meest typische concurrenten (A4/C/V60), al zijn er wel andere die imo even sportief rijden (XE/Giulia).

Daarboven is de BMW 5 ook wel sportiever dan een A6/E, maar écht sportief zijn die niet meer natuurlijk. Maar dat segment is dat ook al een heel pak minder belangrijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Functionaliteit misschien niet, maar duidelijkheid imo wel. Er wordt al jaren gekapt op Aston Martin omdat hun tellers in de verkeerde richting lopen. Dat is hier net hetzelfde. Ook het feit dat die schaal niet lineair is, maakt het imo er zeker niet beter op.
    Moest ik BMW geweest zijn, ik had in elk geval wel de optie gegeven om klassieke tellers te tonen met extra info tussen de meters.
    Heb je al eens in een Audi van de laatste 10j gereden met analoge tellers? Daar is de schaal ook niet lineair hoor... 0-100 neemt ongeveer de halve teller in, en de andere helft covert 100 - 260... Het valt minder op, en het lijkt alsof je snel optrekt

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Heb je al eens in een Audi van de laatste 10j gereden met analoge tellers? Daar is de schaal ook niet lineair hoor... 0-100 neemt ongeveer de halve teller in, en de andere helft covert 100 - 260... Het valt minder op, en het lijkt alsof je snel optrekt

Ja klopt, vandaar dat ik ook zei dat het meestal pas vanaf 100 is. In praktijk trek je ook zeer zelden in 1x door naar +100km/u waardoor je die overgang minder hebt.

Nu is die van Abarth zeker niet beter he, een streepje per km/u is nu ook echt niet nodig, zéker niet als je maar 3/4e van de cirkel gebruikt. Bij mij is het lineair tot 180 (en nog niet sneller gereden ...) en ik vind dat toch logischer dat uw naald niet ineens van snelheid verandert zo vroeg in uw bereik.

Regels voor berichten