Pagina 30 van 71 Eerste ... 2026272829303132333440 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voila dat zijn gewoon kurkdroge feiten. En met de ACC van Audi had ik dat veel minder snel voor dan met de ACC van BMW. Een rechtstreeks gevolg van het feit dat het systeem van BMW meer afstand laat, wat de bruikbaarheid bij relatief drukker verkeer teniet doet.
    Ik weet niet of Audi nu per se minder afstand laat, maar doordat Audi 2 radars gebruikt kan het misschien veel beter inschatten of ander verkeer aan het invoegen is of niet?

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Welja, het systeem van de Audi A4 B8 (facelift in mijn geval, °2012) was in vele opzichten intelligenter dan het systeem van mijn BMW 5 G30 (°2017).

Het systeem van Audi is ook slim genoeg om te weten dat je niet rechts mag inhalen. Dat van BMW knalt gewoon iedereen rechts voorbij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik weet niet of Audi nu per se minder afstand laat, maar doordat Audi 2 radars gebruikt kan het misschien veel beter inschatten of ander verkeer aan het invoegen is of niet?
    Ik heb geen ervaring met de nieuwste generatie van Audi, op mijn A4 had ik maar 1 radar. En die had het ook wel moeilijk met invoegende wagens, in gelijkaardige mate als ik met de BMW nu ervaar. De minimale afstand was sowieso korter op de A4, heb dat systeem 4 jaar lang bijna dagelijks gebruikt op de autosnelweg. De ACC op mijn 5 gebruik ik véél minder vaak.
    Laatst gewijzigd door SlashDotDash; 29 mei 2020 om 09:37

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De ACC van Audi heeft volgafstanden van 1s, 1,3s, 1,8s, 2,4s en 3,6s. Ik gebruik meestal 1s op de autostrade, en 2,4s op wegen met een enkele rijstrook. Dat voldoet prima. Als het echt druk op de autostrade is en iemand wil rechts inhalen om hem er tussen te gooien, dan geef ik wel eens een dot gas bij (en kom ik even onder de 1s). Dat gaat gewoon zonder de ACC af te zetten. Daarna zal de auto rustig weer naar de 1s volgafstand gaan.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Inderdaad en ook dat laatste doet Audi beter want is veel minder assertief in het remmen om naar de volgafstand te gaan, vergeleken met mijn BMW. Die remt ook wanneer het niet nodig is.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Welja, het systeem van de Audi A4 B8 (facelift in mijn geval, °2012) was in vele opzichten intelligenter dan het systeem van mijn BMW 5 G30 (°2017).

Het systeem van Audi is ook slim genoeg om te weten dat je niet rechts mag inhalen. Dat van BMW knalt gewoon iedereen rechts voorbij.

Ik heb geen ervaring met de nieuwste generatie van Audi, op mijn A4 had ik maar 1 radar. En die had het ook wel moeilijk met invoegende wagens, in gelijkaardige mate als ik met de BMW nu ervaar. De minimale afstand was sowieso korter op de A4, heb dat systeem 4 jaar lang bijna dagelijks gebruikt op de autosnelweg. De ACC op mijn 5 gebruik ik véél minder vaak.
    De echte bmw-mentaliteit dus

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ja ik was eerst echt verbaasd dat die dat deed, komende van Audi, en toen dacht ik inderdaad "typisch BMW" Het maakt ACC ook compleet nutteloos als je niet op de linker rijstrook rijdt, zeker in ons land van middenstookrijders.

Soit, niet alle ACC's zijn gelijk, en het is belangrijk die eens te testen op een stuk snelweg om een goed beeld te hebben als je die optie overweegt imho.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ja ik was eerst echt verbaasd dat die dat deed, komende van Audi, en toen dacht ik inderdaad "typisch BMW" Het maakt ACC ook compleet nutteloos als je niet op de linker rijstrook rijdt, zeker in ons land van middenstookrijders.

Soit, niet alle ACC's zijn gelijk, en het is belangrijk die eens te testen op een stuk snelweg om een goed beeld te hebben als je die optie overweegt imho.
    Kheb een tijdje spijt gehad dat ik geen ACC op m'n 4-serie had. Als ik dat hier allemaal lees vind ik het zo erg niet

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Kheb een tijdje spijt gehad dat ik geen ACC op m'n 4-serie had. Als ik dat hier allemaal lees vind ik het zo erg niet
    Ik heb er een tijd mee gereden, ik heb het sindsdien nooit gemist en heb het ook bewust niet bijbesteld op mijn huidige.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik heb er een tijd mee gereden, ik heb het sindsdien nooit gemist en heb het ook bewust niet bijbesteld op mijn huidige.
    Heb het hier op de GTI (weet niet of dat hetzelfde systeem is als dat van Audi) en daar heb ik het tot nu toe 2 keer interessant gevonden en dat was gewoon telkens een rit naar Zuid-Frankrijk, 's nachts. Voor de rest is dat m'n daily niet dus weet niet of ik het als een noodzakelijke optie zou beschouwen, eerder gewoon een nice-to-have.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb het hier op de GTI (weet niet of dat hetzelfde systeem is als dat van Audi) en daar heb ik het tot nu toe 2 keer interessant gevonden en dat was gewoon telkens een rit naar Zuid-Frankrijk, 's nachts. Voor de rest is dat m'n daily niet dus weet niet of ik het als een noodzakelijke optie zou beschouwen, eerder gewoon een nice-to-have.
    Ik was er in geïnteresseerd voor 1 ding & enkel 1 ding nl. 'automatisch' aanschuiven in de file. 't Zou toch leutig zijn als ik gewoonweg mijn gazet kan lezen in de file zonder veel erg te hebben in het aanschuiven.
    Maar dan moet je toch nog om de x-aantal seconden me da stuur foefelen etc. dus 100% autonoom aanschuiven is het dan ook weer niet, dus jah. Geen 1600 EUR voor over.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Ik was er in geïnteresseerd voor 1 ding & enkel 1 ding nl. 'automatisch' aanschuiven in de file. 't Zou toch leutig zijn als ik gewoonweg mijn gazet kan lezen in de file zonder veel erg te hebben in het aanschuiven.
    Maar dan moet je toch nog om de x-aantal seconden me da stuur foefelen etc. dus 100% autonoom aanschuiven is het dan ook weer niet, dus jah. Geen 1600 EUR voor over.
    Maar is dat dezelfde optie als ACC? Want bij die golf wat wij hebben merk ik dat die niet meer terug vertrekt als die ene keer stil heeft gestaan, dan moet je zelf eerst terug de gaspedaal een beetje indrukken.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar is dat dezelfde optie als ACC? Want bij die golf wat wij hebben merk ik dat die niet meer terug vertrekt als die ene keer stil heeft gestaan, dan moet je zelf eerst terug de gaspedaal een beetje indrukken.
    Dacht dat bv. bij Audi 'file assistent' terug kwam in een of ander pack & mogelijks onder die zelfde paraplu valt, maar ben het ni zeker.
    Bij BMW zag ik nergens echt 'file assistent' apart, maar staat er iets gelijkaardigs in de beschrijving van ACC (met stop & go functie).

En 't is blijkbor 1280 euro, geen 1600.
    Of 3190 in da Drive Assistant Pro pack.

Anyway ... ik em dus niets van driving assistants zitten.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bij BMW F10 heb ik dat ook gemerkt dat je precies gas moest geven na stilstand in file (of misschien moest ik gewoon veel langer geduld hebben).

Vedet!'s schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Woensdag mijn nieuwe bedrijfswagen mogen afhalen. Deze keer voor Mercedes gekozen.

GLB, ben na 3 dagen helemaal verkocht

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Follow my Tweets @Bosse_on_wheels

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Nog altijd geen GLB gezien live.

Hoe ziet die eruit tegenover een GLC? Is de GLB eerder een grote GLA of kleine GLC?

Regels voor berichten