Pagina 20 van 60 Eerste ... 1016171819202122232430 ... Laatste
    stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Met alle respect voor uw schoonpa, maar als hem echt den "topverkoper" is dan wordt ge niet ontslagen vlak voor uw pensioen én gaat ge toch echt wel in een hoger budget mogen kiezen.

En ik krijg het daarvan hé, mensen die dat van zichzelf zeggen. Zo ook vorig jaar op Batibouw, een vrouw die zichzelf kwam voorstellen met veel sjaar "ja ik werk bij X, ik ben daar topverkoopster...".

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Inderdaad, een "topverkoper" die voor zichzelf nog geen deftig loonpakket kan onderhandelen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Hij was mss de enige he
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Inderdaad, een "topverkoper" die voor zichzelf nog geen deftig loonpakket kan onderhandelen.
    'TOP' whatever is ni meer dan ne meme.
    Das wat we zeggen om te jennen of te zeveren. Zo van 'yuuu den top sales'.

Ik kan van mezelf eerlijk zeggen dat ik redelijk goed zit in prestaties & verstandhouding. Maar ik zal nooit afkomen met 'ik ben de beste' in whatever & alles.
    Iedereen heeft z'n sterktes en zwaktes.

En spoiler ... Iedereen is vervangbaar.

Beste is gewoon consistent zijn, goeie verstandhouding bewaren, etc.
    Nen dikke nek helpt nooit om verder te geraken, zekers als ge uw gestoef ni kunt waar maken (en te veel stoefen en je kan het gewoon ni meer waar maken).

Oh well ... Spijtig voor die mens natuurlijk als em zo dicht tegen z'n pensioen zit.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Iets wat ik mij eigenlijk al een tijdje afvraag, hoe zit het met auto's die tegenwoordig een 'fake' hybride zijn terwijl ze dat vroeger niet waren?
    Als iemand ze kocht voor 2018(?) was die nog fiscaal zeer aantrekkelijk, als diezelfde persoon ze nu verkoopt. Zal de nieuwe eigenaar die nog deftig kunnen inschrijven of wordt de benzine equivalent gebruikt voor de uitstoot?
    Want indien dat laatste, is die auto toch geen hol meer waard tweedehands?

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Iets wat ik mij eigenlijk al een tijdje afvraag, hoe zit het met auto's die tegenwoordig een 'fake' hybride zijn terwijl ze dat vroeger niet waren?
    Als iemand ze kocht voor 2018(?) was die nog fiscaal zeer aantrekkelijk, als diezelfde persoon ze nu verkoopt. Zal de nieuwe eigenaar die nog deftig kunnen inschrijven of wordt de benzine equivalent gebruikt voor de uitstoot?
    Want indien dat laatste, is die auto toch geen hol meer waard tweedehands?
    Not sure.
    Mijne pa had er zo enen van paar jaren terug en vermeldde toen dat die bleven gelden als echte, zelfs na verkoop. 'k Ben daar weliswaar nog niet zo zeker van.
    Maar uiteindelijk maakt dat vrij weinig uit e. Heel die 'fake hybrid' toestanden geldt voor bedrijfswagens geloof ik ... duuuus ... ne particulier heeft daar gene last van.
    Een bedrijf koopt zich geen wagen van 3/4 jaar oud als bedrijfswagen, dus lijkt dit mij geen probleem. Al da wagens komen voornamelijk op de particuliere markt terecht.

Ben overheen de jaren (na 2018) al genoeg 330e's tegen gekomen van dat model en 't was nu niet dat die voor een appel & een ei buiten vlogen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Genoeg zelfstandigen die een tweedehandse auto kopen hoor, ik denk dat 9lives een toch wel een beetje een verkeerd beeld weergeeft met dat iedereen hier precies meteen een mooie auto nieuw bestelt als ze zelfstandig worden.
    Als particulier zou ik toch niet direct een hybride willen eigenlijk, ook al is de prijs redelijk.

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Genoeg zelfstandigen die een tweedehandse auto kopen hoor, ik denk dat 9lives een toch wel een beetje een verkeerd beeld weergeeft met dat iedereen hier precies meteen een mooie auto nieuw bestelt als ze zelfstandig worden.
    Als particulier zou ik toch niet direct een hybride willen eigenlijk, ook al is de prijs redelijk.
    Ik twijfel niet dat er kleine zelfstandigen zijn die een 2e hands wagen zouden kopen als ze net starten (en zelfs nog nadien).
    Echter elke zelfstandige die ik al gekend heb ... gaan altijd voor een nieuwe. Evt. wel een stockwagen, maar wel een nieuwe.

Ik heb al enkele gasten gekend die van consultancy -> freelance zijn overgestapt en telkens zat er een nieuwe wagen in het business plan.
    Zelfs nog geen klein wagentjes, 5-reeks of Model S.

Da's natuurlijk wel in een specifieke sector. Maar zelfs daar buiten ... heb nen bakker gekend ... die reed altijd met dure wagens rond (RAM etc, dus wss wel altijd lichte vracht).
    Mijne pa heeft over 't algemeen ook altijd met nieuwe wagens op de zaak gereden.

Like I said ... je kan gerust een bedrijfswagen 2e hands kopen, en ik veronderstel dat dit zeker regelmatig gebeurd.
    Maar dat deel v/d zelfstandigen is toch niet 'het gros' van de markt waarin 2e hands wagens aangeboden worden e.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Ik twijfel niet dat er kleine zelfstandigen zijn die een 2e hands wagen zouden kopen als ze net starten (en zelfs nog nadien).
    Echter elke zelfstandige die ik al gekend heb ... gaan altijd voor een nieuwe. Evt. wel een stockwagen, maar wel een nieuwe.

Ik heb al enkele gasten gekend die van consultancy -> freelance zijn overgestapt en telkens zat er een nieuwe wagen in het business plan.
    Zelfs nog geen klein wagentjes, 5-reeks of Model S.

Da's natuurlijk wel in een specifieke sector. Maar zelfs daar buiten ... heb nen bakker gekend ... die reed altijd met dure wagens rond (RAM etc, dus wss wel altijd lichte vracht).
    Mijne pa heeft over 't algemeen ook altijd met nieuwe wagens op de zaak gereden.

Like I said ... je kan gerust een bedrijfswagen 2e hands kopen, en ik veronderstel dat dit zeker regelmatig gebeurd.
    Maar dat deel v/d zelfstandigen is toch niet 'het gros' van de markt waarin 2e hands wagens aangeboden worden e.
    Ik overweeg toch om voor de volgende naar een 2e hands te kijken. En ik ken er veel die dat doen. Meestal import uit Duitsland.

Er zijn ondertussen ook een paar goeie redenen voor he. De CO2 uitstoot ligt bij 2e hands modellen van 2018 een stuk lager, de waardevermindering is er al grotendeels door, ...
    Het is nu niet dat een wagen uit 2018 niet up-to-date is he.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Ik had ook het plan om een tweedehands te nemen. Toch een nieuwe genomen omdat er net een nieuw model was en daar nog geen tweedehands aanbod voor bestond.
    Laatst gewijzigd door eniac; 21 mei 2020 om 11:58

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Privé zie ik het mij ook nog niet doen hoor, eentje van 't fabriek.

Wie weet ... zeker nu met de Corona & de artikels rondom thuiswerk etc. zijn de HLN comments weer overdreven belachelijke toestanden aan het spuwen rondom de bedrijfswagens.
    Echt out of friggin' nowhere, gewoon om maar wat vergif te spuwen. Maar ze blijven maar zeveren, gelijk hoe/wanneer/op wat.

Dus ... wie weet ... als de groene & Co. hun goesting krijgen zullen we binnen dees en een paar jaar weer privé eentje moeten kopen.

De huidigen is nen operationelen, anders zou ik de voorkeur geven aan gewoon iets te regelen met 't bedrijf om die over te kopen aan ne goeien deal.
    Met m'n 3 reeks zou ik dat kunnen doen hebben want die was gekocht.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Sandervdw en Eniac zijn beiden zelfstandigen hé.
    En zelf ken ik toch ook al wat zelfstandigen die tweedehands een auto gekocht hebben op de vennootschap.
    Er is geen enkele fiscale regel die zegt dat je nieuw moet kopen.
    Een panamera 4 e-hybride van voor 2018 is nog steeds énorm kostelijk voor een particulier om te kopen, dus ik denk echt niet dat het vooral particulieren zijn die dat opkopen.

Maar dus niemand weet hoe het zit met een fake hybride van vroeger die nu door een vennootschap zou overgekocht worden? Of dat ze nog steeds de oude regeling mogen behouden of niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als particulier is zo’n hybride alleen interessant als je op je dak zonnepanelen hebt liggen en je die dus elke avond quasi gratis kunt opladen.

Op die manier spaar je toch een pak benzinekosten uit als je je dagelijkse rit voor pakweg de helft electrisch kan doen.
    Zonder zonnepalen is de situatie toch wat anders want het is nu ook weer niet dat de electriciteit spotgoedkoop is.

Als zelfstandige lijkt mij zo’n hybride niet echt de moeite, fiscaal zal het allemaal niet zoveel schelen tenzij je in de hogere segmenten gaat shoppen zoals een X5e of een Panamera.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De moeite niet? Het gaat makkelijk om duizenden euro's aan fiscale voordelen die je uitspaart op een auto van 30k ofzo (over de 4j dan, ik weet niet of het per jaar ook al zo veel zou zijn),
    dan mag je al gigantisch veel verdienen om dat niet meer de moeite te vinden.
    Een X5 45e koop je niet zuiver wegens het fiscale voordeel, maar ook gewoonweg omdat je een dikke wagen wilt en daar bereid bent veel voor te betalen.
    Vergeet niet dat dat nog steeds een auto van 90k is, zelfs met 100% aftrekbaarheid blijft het een heel dure wagen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Sandervdw en Eniac zijn beiden zelfstandigen hé.
    En zelf ken ik toch ook al wat zelfstandigen die tweedehands een auto gekocht hebben op de vennootschap.
    Er is geen enkele fiscale regel die zegt dat je nieuw moet kopen.
    Een panamera 4 e-hybride van voor 2018 is nog steeds énorm kostelijk voor een particulier om te kopen, dus ik denk echt niet dat het vooral particulieren zijn die dat opkopen.

Maar dus niemand weet hoe het zit met een fake hybride van vroeger die nu door een vennootschap zou overgekocht worden? Of dat ze nog steeds de oude regeling mogen behouden of niet.
    Ik vermoed dat ze niet interessant zijn, anders zou je ze volgens mij nog vaker zien. Ik zou ook wel een Panamera zien zitten moest die fiscaal voordelig zijn :P

Regels voor berichten