iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik hoef geen m-variant eerlijk gezegd. Snijd serieus in het comfort en die zijn minder value for money dan bv Luxury Lines.
    Diesel is idd minder plezant, maar elke 2-3 dagen gaan tanken is de leute ook wel snel af
    Ik vind de M-varianten gewoon lelijk. IK heb 5 jaar geleden gekozen voor het pakket individual ipv het M-pakket. Daarmee doe je een upgrade van het interieur (individual (merino) leder , lederen dashboard, individual stuur) , daar heb je meer aan volgens mij (want dat interieur , daar kijk je heel de rit op, en merino leder is gewoon fijner om in te zitten)

iTrader
    73 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    VAA is relatief. Ik krijg redelijke "carte blanche" met wat ik kies voor mijn budget binnenkort. Ik heb bv al een paar schone 340i en 330d gevonden die prima zouden kunnen, staan niet bol van de opties maar netjes uigerust en een paar zaken kunnen makkelijk gecodeerd worden (als er KAFAS2 in zit kunt ge makkelijk alles assists activeren).
    VAA zou daarvoor 450 a 500 EUR zijn.
    Is dat weinig? Nee. Is dat eigenlijk niet veel geld om met een ketel van 300pk rond te blazen? Yup.
    Pak dan een 330e hé, dan rijdt ge ook met een ketel met 300PK, weliswaar met iets mindere prestaties dan de 340i en de 330d wegens gewicht batterij, maar een VAA van 150€

En de m-sport oncomfortabel? Nope, maar als ge 19" velgen met run-flats neemt neem je best wel de adaptieve ophanging erbij...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik wist zelfs niet dat er een 'gewone' 340i bestond, dacht dat dat altijd m-varianten waren.
    Hij spreekt over de F30/ F31.
    De vorige generatie... De pauper!
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Ik vind de M-varianten gewoon lelijk. IK heb 5 jaar geleden gekozen voor het pakket individual ipv het M-pakket. Daarmee doe je een upgrade van het interieur (individual (merino) leder , lederen dashboard, individual stuur) , daar heb je meer aan volgens mij (want dat interieur , daar kijk je heel de rit op, en merino leder is gewoon fijner om in te zitten)
    Allé, ik vind de niet M versies net saai ogen

Ik heb dat eigenlijk bij alledrie de Duitsers, zonder S-line of AMG pack een saai uiterlijk imo.

Chance dat er de gouden middenweg is, M individual! Wel prijzig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Hij spreekt over de F30/ F31.
    De vorige generatie... De pauper!
    Aha, makes sense.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mij lijkt het nochtans rap in kannen en kruiken te zitten als mensen effectief elektrisch gaan moeten rijden.
    Dan zal het ineens het snel gaan.

Maar het klopt dat als je de enige bent die vragende partij is het lastig gaat worden. Trouwens nog een reden voor mij om weg te gaan uit ons appartement en nooit meer naar een appartement te gaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enira Bekijk bericht
    Extra zonne panelen op de garage, batterijtje erbij. Lekker handig laadpunt naast de batterij.

Mij zien ze ook van zen leve niet meer in een appartement.
    Goh ja, da's gemakkelijk gezegd natuurlijk. Maar het appartement is er gekomen omdat ik op mijnen alleen't ben e.
    Een nieuwbouw huis VS mijn nieuwbouw appartement ... gigantisch verschil in kost natuurlijk. 100K meer of minder kan wel tellen ze.
    En dat is dan nog uitgaan van een rijwoning, want vrijstaand met een aparte garage voor de wagen zoals je dat hier in de ondergrondse hebt ... jah.

En dan zijn er nog die extra kosten die over 't algemeen nadien komen bij het huis. Ik zie dat bij een van m'n collega's bv. Die is nog steeds aan het 'bouwen'.
    Dan is het den oprit, dan is het den hof, dan is het een tuinhuis (want jah ... als ge nen hof hebt), dan is het een terras op den hof, dan wil em nog een 'poort' voor de oprit (yeah, luxury), dan omheining van den hof, dan ...

Dus uiteindelijk de 'basis' prijs van de bouw van het huis & de aankoop v/d grond is regelmatig slechts het begin. Basically ... een huis zou gemakkelijk meer dan 100K duurder uit vallen om te 'beginnen'.
    't Appartement daarentegen ... da's gewoon af. Sure, er hangt nog altijd geen deftig armatuur (licht) tegen 't plafond , mor soit ... dat is in dat huis niet anders.

Als ik verschoven ben van 'huur' naar 'koop' was het eerste doel altijd een huis. Heb een goed jaar allerhande woningen bezocht en 't was meestal 1 van 2 dingen ...
    - Technisch gezien instapklaar maar veel te kostelijk om het waard te zijn, want der is altijd werk of dingen niet naar uw goesting
    - Bouwprojecten, mor echt ... een kot waar werk aan is

Die bouwprojecten vielen sowieso al uit de boot. Als ge dat moet laten doen ben je meestal meer kwijt dan een nieuwbouw. En die nieuwbouw zal dan ten minste naar uw goesting zijn.

Nu wou ik in principe een huis daar ik nu ook niet in een kruipkot wou gaan zitten (veel nieuwbouw appartementen is tegenwoordig wat? 70m2 of zoiets), noch wou ik instappen in een of andere starterswoning waar mensen na 2j uit willen.

Huizen worden er de laatste jaren weliswaar ook steeds kleiner op.
    Ben zo bv. (nieuwbouw) huizen gaan bezoeken die uiteindelijk kleiner uitvielen dan m'n huidig appartement. En geloof mij ... da waren geen goeikope koten.

Uiteindelijk nieuwbouw appartementen tegen gekomen, respectabele grootte, vrij goei & rustige ligging & daar voor gegaan.
    To be fair ... als alleenstaande heb je geen huis met 3 slaapkamers en al de rest van doen ook.
    Den hof geeft uiteraard meer werk aan onderhoud, etc. Dus er is ook een extra, goh, gemak aan een appartement.

Bottom line ... ik zie mij net niet direct uit het appartement verdwijnen momenteel.

Nuja ... je moet er ook wat nadelen bij nemen natuurlijk e. Eentje waar ik, toen ik bv. nog thuis woonde, totaal geen last van had was dat ik 'lawijt' mocht maken zoveel ik wou overdag of whatever.
    M'n pa z'n buren deden nooit lastig. Als ik hier 't zelfste moest doen ... da zou ni goe komen natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Bottom line ... ik zie mij net niet direct uit het appartement verdwijnen momenteel.
    Wel, ik heb dus 80m², twee slaapkamers en in theorie kan ik er hier nog een duplex (gok ong 17k kosten) van maken met dan totaal 120m². Mag enkel daar geen slaapkamer van maken van het bovenste. Maar bureau mag dus wel, anderen hebben het al voor mij gedaan dus tghoh (minstens twee appartementen). Dus er zit nog wat potentieel in mijn appartement, maar dat is voor de volgende. Voor mij beginnen de nadelen wel zwaar door te wegen, en ik ben niet de enigste. Mijn onderbuur is het ook beu, die zegt: had ik het geweten ik had nooit op een appartement gaan wonen. En an sich mijn buren zijn nog wel oké. 't Is de rest van de blokken die erbij hoort die altijd maar wringen.

Wat ze gedaan hebben hier is dat er een boel azijnpissers die wat lastig waren over alles en iedereen in combinatie met parking problematiek de reglementen bij de notaris hebben laten aanpassen inclusief het gedrag van orde en alle andere zaken.

En daar stond toen in den tijd ook bij dat "elke nieuwe techniek die niet voorzien is door de bouwheer" (niet beperkend tot airco's, etc....) pas mogen vanaf stemming en dan reglement bij notaris aanpassen. Dus laadpalen zijn ook zoiets. Dus 't feit dat de notaris geld kost is al genoeg voor de meesten om njet te zeggen.

Hoeveel tijd dat nen onnozelen airco geduurd heeft. Da wilt ge niet weten, en dan nog eens nen syndic (verplicht externen en den eerste dien den bouwheer der in geduwd heeft) dien denkt da em baas is van 't kot hier en die zich gaat moeien met alles om zo uren te factureren. Dus ook met die airco problematiek. Ziet in elke situatie problemen en probeert die aan de man te klappen aan die oude zakken zodat hij moet komen "bemiddelen" en factureren. (Nog enkele buren hebben dit door, maar we zijn te weinig die dit "in't snotje hebben")

Kreeg zo ne mail van die mens daar die mega boertig was tegen mij en afsloot met: à propos ik en mijn personeel werken hier ook in x graden. Waarna meneer dacht de stoeren uit te hangen en eens goed te overdrijven in graden, maar na vluchtig opzoek werk bleek dat meneer zojuist toegegeven had dat hij zijn personeel illegaal te werk zet bij een te hoge temperatuur . Toen had ik iets van, beste veredeld secretariske, gij gaat nu op papier zetten wat wij eigenaars beslissen (eindelijk akkoord gekregen van iedereen, enkel de syndic was nog den debiel aan't uithangen) of ik ga met deze mail verder richting de juiste instanties en we zullen nog wel zien of we nog nen syndic hebben binnekort. Resultaat: ik heb airco .

Dus elektrisch rijden is voor mij echt geen optie hier. Technisch alles mogelijk. En mijn voorbeeld is er maar eentje van de velen. Maar voor er overal laadpalen gaan staan gaan we nog veel ambras hebben.
    Laatst gewijzigd door Enira; 25 november 2020 om 17:44

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Goh ja, da's gemakkelijk gezegd natuurlijk. Maar het appartement is er gekomen omdat ik op mijnen alleen't ben e.
    Een nieuwbouw huis VS mijn nieuwbouw appartement ... gigantisch verschil in kost natuurlijk. 100K meer of minder kan wel tellen ze.
    En dat is dan nog uitgaan van een rijwoning, want vrijstaand met een aparte garage voor de wagen zoals je dat hier in de ondergrondse hebt ... jah.

En dan zijn er nog die extra kosten die over 't algemeen nadien komen bij het huis. Ik zie dat bij een van m'n collega's bv. Die is nog steeds aan het 'bouwen'.
    Dan is het den oprit, dan is het den hof, dan is het een tuinhuis (want jah ... als ge nen hof hebt), dan is het een terras op den hof, dan wil em nog een 'poort' voor de oprit (yeah, luxury), dan omheining van den hof, dan ...

Dus uiteindelijk de 'basis' prijs van de bouw van het huis & de aankoop v/d grond is regelmatig slechts het begin. Basically ... een huis zou gemakkelijk meer dan 100K duurder uit vallen om te 'beginnen'.
    't Appartement daarentegen ... da's gewoon af. Sure, er hangt nog altijd geen deftig armatuur (licht) tegen 't plafond , mor soit ... dat is in dat huis niet anders.

Als ik verschoven ben van 'huur' naar 'koop' was het eerste doel altijd een huis. Heb een goed jaar allerhande woningen bezocht en 't was meestal 1 van 2 dingen ...
    - Technisch gezien instapklaar maar veel te kostelijk om het waard te zijn, want der is altijd werk of dingen niet naar uw goesting
    - Bouwprojecten, mor echt ... een kot waar werk aan is

Die bouwprojecten vielen sowieso al uit de boot. Als ge dat moet laten doen ben je meestal meer kwijt dan een nieuwbouw. En die nieuwbouw zal dan ten minste naar uw goesting zijn.

Nu wou ik in principe een huis daar ik nu ook niet in een kruipkot wou gaan zitten (veel nieuwbouw appartementen is tegenwoordig wat? 70m2 of zoiets), noch wou ik instappen in een of andere starterswoning waar mensen na 2j uit willen.

Huizen worden er de laatste jaren weliswaar ook steeds kleiner op.
    Ben zo bv. (nieuwbouw) huizen gaan bezoeken die uiteindelijk kleiner uitvielen dan m'n huidig appartement. En geloof mij ... da waren geen goeikope koten.

Uiteindelijk nieuwbouw appartementen tegen gekomen, respectabele grootte, vrij goei & rustige ligging & daar voor gegaan.
    To be fair ... als alleenstaande heb je geen huis met 3 slaapkamers en al de rest van doen ook.
    Den hof geeft uiteraard meer werk aan onderhoud, etc. Dus er is ook een extra, goh, gemak aan een appartement.

Nuja ... je moet er ook wat nadelen bij nemen natuurlijk e. Eentje waar ik, toen ik bv. nog thuis woonde, totaal geen last van had was dat ik 'lawijt' mocht maken zoveel ik wou overdag of whatever.
    M'n pa z'n buren deden nooit lastig. Als ik hier 't zelfste moest doen ... da zou ni goe komen natuurlijk.
    Snap de keuze voor een appartement volledig hoor. Zou in uw plek hetzelfde doen.

Maar de nadelen bij een appartement wegen voor mij persoonlijk toch wel door. Kan misschien ook wel liggen dat ik ons appartement kotsbeu ben en wil verhuizen
    En wij hebben hele goede buren. Nog nooit over iets dan ook maar klachten gehad.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    161 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Pak dan een 330e hé, dan rijdt ge ook met een ketel met 300PK, weliswaar met iets mindere prestaties dan de 340i en de 330d wegens gewicht batterij, maar een VAA van 150€

En de m-sport oncomfortabel? Nope, maar als ge 19" velgen met run-flats neemt neem je best wel de adaptieve ophanging erbij...
    Volledig akkoord
    138 VAA hier voor c300de met 306pk & 700Nm

Al is zo'n normale naft wel nog sportiever gemaakt en rijdt die toch anders (lees: nog beter).

Zo'n keuzes zijn persoonlijk, informeer jezelf alleen genoeg zodat je nadien niet denkt "had ik dit geweten".

Bijkomstig voordeel is dat als je voldoende zonnepanelen hebt (lees: teveel) en je laadt thuis op terwijl de werkgever dit terugbetaalt, is dit een kleine winst.
    Op 3 maand zo al 180 euro teruggekregen, terwijl ik er anders niets voor krijg (zit sowieso onder 0).
    Later kan dit anders uitdraaien, maar dan laad ik mss meer op op't werk .
    .
    Buy&Sell Moderator. Probleem? Report!

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enira Bekijk bericht
    Wel, ik heb dus 80m², twee slaapkamers en in theorie kan ik er hier nog een duplex (gok ong 17k kosten) van maken met dan totaal 120m². Mag enkel daar geen slaapkamer van maken van het bovenste. Maar bureau mag dus wel, anderen hebben het al voor mij gedaan dus tghoh (minstens twee appartementen). Dus er zit nog wat potentieel in mijn appartement, maar dat is voor de volgende. Voor mij beginnen de nadelen wel zwaar door te wegen, en ik ben niet de enigste. Mijn onderbuur is het ook beu, die zegt: had ik het geweten ik had nooit op een appartement gaan wonen. En an sich mijn buren zijn nog wel oké. 't Is de rest van de blokken die erbij hoort die altijd maar wringen.

Wat ze gedaan hebben hier is dat er een boel azijnpissers die wat lastig waren over alles en iedereen in combinatie met parking problematiek de reglementen bij de notaris hebben laten aanpassen inclusief het gedrag van orde en alle andere zaken.

En daar stond toen in den tijd ook bij dat "elke nieuwe techniek die niet voorzien is door de bouwheer" (niet beperkend tot airco's, etc....) pas mogen vanaf stemming en dan reglement bij notaris aanpassen. Dus laadpalen zijn ook zoiets. Dus 't feit dat de notaris geld kost is al genoeg voor de meesten om njet te zeggen.

Hoeveel tijd dat nen onnozelen airco geduurd heeft. Da wilt ge niet weten, en dan nog eens nen syndic (verplicht externen en den eerste dien den bouwheer der in geduwd heeft) dien denkt da em baas is van 't kot hier en die zich gaat moeien met alles om zo uren te factureren. Dus ook met die airco problematiek. Ziet in elke situatie problemen en probeert die aan de man te klappen aan die oude zakken zodat hij moet komen "bemiddelen" en factureren. (Nog enkele buren hebben dit door, maar we zijn te weinig die dit "in't snotje hebben")

Kreeg zo ne mail van die mens daar die mega boertig was tegen mij en afsloot met: à propos ik en mijn personeel werken hier ook in x graden. Waarna meneer dacht de stoeren uit te hangen en eens goed te overdrijven in graden, maar na vluchtig opzoek werk bleek dat meneer zojuist toegegeven had dat hij zijn personeel illegaal te werk zet bij een te hoge temperatuur . Toen had ik iets van, beste veredeld secretariske, gij gaat nu op papier zetten wat wij eigenaars beslissen (eindelijk akkoord gekregen van iedereen, enkel de syndic was nog den debiel aan't uithangen) of ik ga met deze mail verder richting de juiste instanties en we zullen nog wel zien of we nog nen syndic hebben binnekort. Resultaat: ik heb airco .

Dus elektrisch rijden is voor mij echt geen optie hier. Technisch alles mogelijk. En mijn voorbeeld is er maar eentje van de velen. Maar voor er overal laadpalen gaan staan gaan we nog veel ambras hebben.
    Snap de keuze voor een appartement volledig hoor. Zou in uw plek hetzelfde doen.

Maar de nadelen bij een appartement wegen voor mij persoonlijk toch wel door. Kan misschien ook wel liggen dat ik ons appartement kotsbeu ben en wil verhuizen
    En wij hebben hele goede buren. Nog nooit over iets dan ook maar klachten gehad.
    Tot nog toe is het hier toch nog niet zo erg geweest als bij Enira.
    De airco's voor de top verdieping is op de agenda gezet en, weliswaar na redelijk wat discussie, is het er toch door geraakt. Weliswaar nog met een mogelijks te lage geluidsnorm, da's nog te bezien. Maar bij mij thuis was er ook airco met buitenunit op warmtepomp tech & daar zit die maar ergens in de 20db, dus no problem there.

Maar ook enkel gelukt omdat de mens die het op den boek gezet heeft de notaris voor zich wou nemen. Blijkbaar kan je niet beslissen de kosten te verdelen over 'de geïnteresseerde privatieven'. Enkel over 1 persoon of iedereen. Anyway ... 1 jaar maar (voor toelating, 't is er natuurlijk nog lang niet, mor da komt nog wel), dus alvast minder miserie dan bij Enira.

Die gevraagde projecten ... jah ... daar is dus niets van in huis gekomen, dus dat was dan weer stoem. We zullen de komende jaren wel zien hoe dat verder loopt met toekomstige projeten.
    Het E-project heb ik dus wel enige interesse in hoe het zal uitdraaien omdat ik weet dat het uiteindelijk zal nodig zijn. Liefst nog niet 'noodzaak' in 2025, maar ergens tussen dat & een paar jaar later.

Al verwacht ik wel dat als het niet kan opgesplitst worden in 'basis readiness kost' en 'door trekken installatie tot aan de lokale parkeerplaats met laadpaal', dat het er toch niet door geraakt, want dan gaat iedereen de volle kost moeten dragen van de installatie van een laadpaal aan de parkeerplek of je nu een E-bak hebt of niet.
    Dat zal ook niet stoppen op 200 EUR de man.

De 'vorige' syndic (die de bouwheer nog voor/aangesteld heeft) heeft er wel een serieus boelke van gemaakt, dat wel. Dat zijn we dit jaar aan het bekopen met extra kosten, maar die is dan toch wel weg. De nieuwe moet zich nog bewijzen, maar 't ziet er toch beter uit.

Anyway ... tot nog toe moet ik dus niet zo zeer klagen. Mijn rechtstreekse geburen heb ik ook geen problemen mee (of gehad). Ik zie ze ook zelden. Zelfs begot geen gedacht hoe die mensen noemen.

Verder ... hier is het iets van een 105 m². Ook 2 slaapkamers. 't Is een dakappartement met plat dak, m'n plafond is iets van een 3,7m hoog gelove'k, maar een extra verdiep is hier geen optie natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    ik heb ernstig overwogen voor een hybride te gaan, maar ik vond het gewoon te riskant dat de regels weer eens aangepast worden en dat je daar dan zit met een auto die je eigenlijk nooit zou gewild hebben als het niet voor het voordeel was... met andere woorden gewoon terug voor een diesel gegaan

Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    161 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door user159 Bekijk bericht
    ik heb ernstig overwogen voor een hybride te gaan, maar ik vond het gewoon te riskant dat de regels weer eens aangepast worden en dat je daar dan zit met een auto die je eigenlijk nooit zou gewild hebben als het niet voor het voordeel was... met andere woorden gewoon terug voor een diesel gegaan
    Regels veranderen idd, gelukkig hebben die normaal impact op (toekomstig) nieuw ingeschreven wagens. Niet op wagens die reeds ingeschreven zijn.
    Blijft echter de eeuwige vraag welke de meeste restwaarde zal hebben, is en blijft voor een stuk een vraagteken.

Een andere reden om niet voor hybride te gaan, is het feit dat er in theorie minder kosten kunnen komen aan een 'gewone' wagen, want er is geen extra elektromotor, geen apart stroomcircuit voor de batterij enz.
    .
    Buy&Sell Moderator. Probleem? Report!

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nog één van mijn problemen met hybride voorlopig is dat er halverwege de TCO de spelregels verander worden. Stel, gekocht is gekocht en regeltjes blijven gelden tot er een nieuwe is, maar recentelijk heeft de overheid beslist om de fake hybrides harder te belasten dat temidden de looptijd van uw eigen TCO. Laat die wagens toch doen. Met zonnepanelen was het toch ook zo? Die panelen van de katoen natie blijven we netjes betalen desondanks dat die situatie ook allesbehalve correct is.

https://financien.belgium.be/nl/faq/valse-hybrides#q1
    "is aangekocht, geleased of gehuurd vanaf 01.01.2018,"

Dus als ge die in 1/1/2020 gekocht hebt dan zijt ge zwaar genaaid.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Je moet nu ook wel idioot zijn om op 1/1/2020 een fake hybride te kopen als je al 3j lang (of weten we het al van 2016?) weet dat dat model een fake hybride is.

Zoals di rupo indertijd met de VAA hebben ze toch niet meer gedaan, alle regels zijn altijd toekomstig geweest ipv tijdens bestaande contracten.
    Maar de restwaarde ondervindt wel enorm veel last van zoiets. Dus verliezen doe je er sowieso wel aan. Al zullen de fiscale voordelen ook wel een mooi kado geweest zijn zolang je de auto had.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Maar de restwaarde ondervindt wel enorm veel last van zoiets. Dus verliezen doe je er sowieso wel aan. Al zullen de fiscale voordelen ook wel een mooi kado geweest zijn zolang je de auto had.
    Dat is iets wat in 2016 ook al gezegd werd dat de restwaarde van zoiets ging kelderen.
    Men hanteert in België zoals altijd gewoon de strategie om early adopters maximaal fiscaal aan te moedigen om het gegeven in beweging te krijgen. Ook al weet men toen dat het geen duurzame oplossingen zijn.
    Maar zoals altijd vergeet men dat er enkel maar mensen opspringen die geld hebben. Zie de zonnepanelen van Huts. Indertijd koste een installatie 20k en meer. En toen stond de technologie bijlange nog niet zo ver als nu. Niet iedereen had daar het geld voor.

Nu ook met deze take hybrides. Enkel voor mensen met geld die het niet boeit als hun ketel van 70k geen drol meer waard is. Hij is toch al afgeschreven, hun voordeel is er al volledig uit.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Je moet nu ook wel idioot zijn om op 1/1/2020 een fake hybride te kopen als je al 3j lang (of weten we het al van 2016?) weet dat dat model een fake hybride is.

Zoals di rupo indertijd met de VAA hebben ze toch niet meer gedaan, alle regels zijn altijd toekomstig geweest ipv tijdens bestaande contracten.
    Behalve de net-tarieven van de VREG :@

Verstuurd vanaf mijn Pixel 5 met Tapatalk

Regels voor berichten