Pagina 19 van 59 Eerste ... 915161718192021222329 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gezien bovenstaande commentaren moet ik mijn schroom tegenover de automaat mss toch wegzetten, maar ik vind schakelen leuk. :/ Mss nog eens een offerte opvragen bij die andere garage voor de 318d handgeschakeld.
    Bekijk het zo: de 318d is de enige motor waarbij je de optie nog hebt voor een manuele bak bij de 3-reeks. Alle andere motoren, inclusief de benzines, komen standaard met die ZF8 automaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Ja feit, als hij wordt ingeschreven op naam van de leasingmaatschappij moet je inderdaad naar hun zetel kijken. Kan je best eens bij hun navragen.
    Voor echte leasingwagens maakt de locatie van de zetel toch totaal niet uit? Er was daarover een politiek compromis dat leasingmaatschappijen de Brusselse BIV & VB moesten volgen om geen concurrentie tussen de gewesten mogelijk te maken.

Als je die op je eigen bedrijf inschrijft is het inderdaad iets anders. Maar dan spreek je ook over een ander soort leasing dan bij de meeste werknemers met leasingwagen?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    Bekijk het zo: de 318d is de enige motor waarbij je de optie nog hebt voor een manuele bak bij de 3-reeks. Alle andere motoren, inclusief de benzines, komen standaard met die ZF8 automaat.

Voor echte leasingwagens maakt de locatie van de zetel toch totaal niet uit? Er was daarover een politiek compromis dat leasingmaatschappijen de Brusselse BIV & VB moesten volgen om geen concurrentie tussen de gewesten mogelijk te maken.

Als je die op je eigen bedrijf inschrijft is het inderdaad iets anders. Maar dan spreek je ook over een ander soort leasing dan bij de meeste werknemers met leasingwagen?
    Als uw bedrijf hun wagens niet terug inlevert na de leasing maar zelf verkoopt, is het voor hen ook voordeliger om de inschrijving op naam van het bedrijf te doen. Dus het kan best zijn dat dat ook bij jouw bedrijfswagen (als werknemer) gebeurt. Meestal zal het niet zo zijn, maar het kan wel.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    De XC40 bestaat niet meer in diesel zeker? Anders was hij zeker kanshebber, hybride mag ik nog niet spijtig genoeg.
    En ik herinner me ook wel dat hij vrij prijzig was tov X1 en Q3.
    De X1 heeft ook wel gevoelig lagere uitstoot dan de Q3 (scheelt bijna 10gram ofzo, vergeleken tussen 150pk diesel met automaat), weet iemand hoe dat komt?

Het heeft wel hoop op prijsverlagingen als de vraag helemaal ingezakt zou zijn.
    Waarom zou die niet meer als Diesel bestaan?
    Q3 is recent vernieuwd en puur basisprijs zeker niet goedkoper, x1 is al ouder natuurlijk dus dat kan dat die goedkoper is (en daardoor lagere uitstoot want nog oude meting wss)

Wss slechtere deal met volvo of zo bij ons

Iconz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    320d kan je perfect krijgen met manueel.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iconz Bekijk bericht
    320d kan je perfect krijgen met manueel.
    In het eerste jaar wel ja. Maar sinds januari zijn ze overgestapt naar een 48V mild hybrid systeem, waardoor dit niet meer mogelijk is.

https://www.bmwblog.com/2020/01/21/2...significantly/

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Als uw bedrijf hun wagens niet terug inlevert na de leasing maar zelf verkoopt, is het voor hen ook voordeliger om de inschrijving op naam van het bedrijf te doen. Dus het kan best zijn dat dat ook bij jouw bedrijfswagen (als werknemer) gebeurt. Meestal zal het niet zo zijn, maar het kan wel.
    Daarom is dat ook letterlijk een ander soort leasing eh.

Operationele lease is gewoon huur op lange termijn en er wordt geen afkoopsom afgesproken.
    Algemeen genomen is er dan ook geen koop optie op het einde. De wagen gaat gewoon terug op datum.
    -> Dees valt dus altijd onder de BXL regels. Incl. BIV bv. (dus in mijn geval -> 530e is +2500 EUR BIV ipv 0 EUR in Vlaanderen)

Financiële lease is huur op lange termijn met koop optie. Dus er wordt een afkoopsom afgesproken op voorhand van X percent.
    Je koopt feitelijk de wagen dus die kan je op 't bedrijf inschrijven in 't gewest waar je zetelt.
    -> In dit geval zou er dus een BIV van 0 EUR geweest zijn voor m'n 530e

2 keer lease ... 2 compleet verschillende systemen.

Operationeel is weliswaar met voorsprong de meest voorkomende formule. Al zeker bij bedrijven waar je een wagen mag 'kiezen'.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Waarom zou die niet meer als Diesel bestaan?
    Q3 is recent vernieuwd en puur basisprijs zeker niet goedkoper, x1 is al ouder natuurlijk dus dat kan dat die goedkoper is (en daardoor lagere uitstoot want nog oude meting wss)

Wss slechtere deal met volvo of zo bij ons
    De D3 was opeens uit de configurator verdwenen terwijl de anderen er nog steeds in zaten en op de site van volvo kon ik die ook niet meer terugvinden.
    Volvo had daarnaast ook eens gezegd te stoppen met diesels te maken.
    Maar blijkbaar zit hij terug in het gamma op de site, misschien dan ook in de lease configurator (waar ik spijtig genoeg geen toegang meer toe heb).

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Amaai, schoonvader is er ook schoon op achteruit gegaan bij zijn "nieuwe" werkgever (werkt er nu 2 jaar).
    Vorige werkgever: Ford S-max/VW Sharan full option. Daar ontslagen geweest, niemand snapt waarom..want hij zei altijd dat em "de beste verkoper" was in dat bedrijf... (echt een super raar verhaal..want zelf al is er een herstructurering, gaat ge uw beste verkoper niet buiten smijten)

Huidige werkgever (zelfde sector, gewoon een concurrent) eerst een aanloopwagen Volvo V40 zo goed als full-option. +220k km en hij wou onmiddellijk ne nieuwe van zijne werkgever. Krijgt paar maanden later een Renault Talisman (benzine, wagen van collega die vertrokken is).
    Is em daar ook ni content mee. Wij zo "Alé nen Talisman is super comfortabel, is groot enzo" ==> Hij "Ja..ja als het deftig werk". Blijkbaar veel wat problemen met navigatiescherm. Gaat soms over in zwart-wit scherm enzo.
    Is hij weer gaan klagen bij zijn werkgever..Mag hij een nieuwe halen..max budget 28k incl BTW. En hij wil persé een SUV en liefst Duits...ja...nu gaat em niet veel meer te koeken hebben. Had in zijn plaats toch schoon die Talisman gehouden
    Laatst gewijzigd door gumball4000; 18 mei 2020 om 14:51

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Is hij weer gaan klagen bij zijn werkgever..Mag hij een nieuwe halen..max budget 28k incl BTW. En hij wil persé een SUV en liefst Duits...ja...nu gaat em niet veel meer te koeken hebben. Had in zijn plaats toch schoon die Talisman gehouden
    Beetje deftige Skoda Karoq moet nog wel lukken

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Het is toch ook mijn persoonlijke ervaring met een Scenic, een 308 en een 3008 die me volledig weg doet blijven van Franse wagens. Wat jammer is wat zowel de Talisman break als de nieuwe 508 vind ik mooie wagens.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Beetje deftige Skoda Karoq moet nog wel lukken
    Oh maar nee, dat is niet goed genoeg voor meneer . "Te klein" of "Jah..ne Skoda" .
    Hij wil iets ter grootte van een DS7
    @FlatSix: Ja de Talisman en de 508 zijn idd prachtige wagens. De Talisman is wel insane groot binnenin. Ik ben +-1,95m en had nog een zee van beenruimte achterin.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ten eerste ... niemand zal 100% eerlijk het verhaal geven van waarom men ontslagen wordt als men zelf in fout verwacht te zijn.
    Ik denk dan dat die mens niet de super topverkoper zal geweest zijn zoals hij laat uitschijnen.

En met een budget van 28K incl. BTW valt hij, althans bij z'n huidige WG, toch in de regionen van de 'Jr. tot Medior.' werknemers (TBD bedrijf).

Verder ... constant over & weer klagen da's voor niets goed e.
    1 keer goeie afspraken maken en er u aan houden. Zo maak & behoud je goede vrienden (of althans een vriendelijke verstandhouding).

Uw wagen dat is iets voor enkele jaren, dus je maakt afspraken hoe dat gaat lopen. In principe kan dit zelfs al aangehaald worden bij de sollicitatie zelf, want is onderdeel v/h loon.
    Nu is het trouwens te laat om echt stevige eisen te stellen i.v.m. 'ik wil X, Y & Z' want onderhandelingsfase is al lang gepasseerd.

Als er überhaupt ergens nog ruimte is dan is het in context van een evaluatie ronde waarbij over opslag gesproken wordt.
    Maar zelfs dan is het moeilijk om pakweg 20/30K extra budget te gaan krijgen op uw wagen budget zonder een specifieke promotie.

By the way ... zelfs een DS7 begint maar vanaf een goei 34K. Als je dan een X5 wilt (want oh 't moet nen Duitser zijn) mag je daar nog eens 60K bij tellen.
    Mss VW en een Touareg, but dude ... de prijs is eveneens navenant.

Duuuuuus ... monsieur moet stoppen met dromen zou ik zeggen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Ten eerste ... niemand zal 100% eerlijk het verhaal geven van waarom men ontslagen wordt als men zelf in fout verwacht te zijn.
    Ik denk dan dat die mens niet de super topverkoper zal geweest zijn zoals hij laat uitschijnen.

En met een budget van 28K incl. BTW valt hij, althans bij z'n huidige WG, toch in de regionen van de 'Jr. tot Medior.' werknemers (TBD bedrijf).

Verder ... constant over & weer klagen da's voor niets goed e.
    1 keer goeie afspraken maken en er u aan houden. Zo maak & behoud je goede vrienden (of althans een vriendelijke verstandhouding).

Uw wagen dat is iets voor enkele jaren, dus je maakt afspraken hoe dat gaat lopen. In principe kan dit zelfs al aangehaald worden bij de sollicitatie zelf, want is onderdeel v/h loon.
    Nu is het trouwens te laat om echt stevige eisen te stellen i.v.m. 'ik wil X, Y & Z' want onderhandelingsfase is al lang gepasseerd.

Als er überhaupt ergens nog ruimte is dan is het in context van een evaluatie ronde waarbij over opslag gesproken wordt.
    Maar zelfs dan is het moeilijk om pakweg 20/30K extra budget te gaan krijgen op uw wagen budget zonder een specifieke promotie.

By the way ... zelfs een DS7 begint maar vanaf een goei 34K. Als je dan een X5 wilt (want oh 't moet nen Duitser zijn) mag je daar nog eens 60K bij tellen.
    Mss VW en een Touareg, but dude ... de prijs is eveneens navenant.

Duuuuuus ... monsieur moet stoppen met dromen zou ik zeggen.
    Ja ik mag het nooit openlijk aanhalen, het is schoonfamilie eh..beetje touchy.. Maar ik denk er het mijne van, zeker nu ik zijn persoonlijkheid ken (narcist, hij is altijd de beste in alles,...).
    Hij is trouwens verkoper (95% van de tijd op de baan) en hij zit tegen zijn pensioen. Wel benieuwd wat hij gaat nemen
    Mijn vriendin hem dan aan het jennen "Misschien moet ge gewoon ni te moeilijk doen en ne Golf pakken. Ge gaat toch ni krijgen wa ge wilt"

PS- DE schoonvader dat is ne mens die overal zijn gedacht moet kunnen zeggen. We zijn opzoek naar een huis. Hebben iets leuk gevonden, binnen ons budget ==> "Ma nee, das veel te groot voor ulle. Da hebt gelle ni nodig"..dude, da zullen wij wel bepalen haha

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ne talisman niet ok vinden maar een DS7 dan weer wel?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als hij dan toch zo'n goeie verkoper is, kan hij misschien beter in een branche met grotere marges werken? Dan is er veel meer ruimte voor een dikkere wagen.

Regels voor berichten