Pagina 18 van 71 Eerste ... 81415161718192021222868 ... Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben eens binnengesprongen bij een andeer BMW-garage.
    Daar precies een interessante offerte gekregen voor de BMW 318iA Berline (linkeroptie hieronder), met als verschil in opties tussen de offerte vd andere garage voor de BMW 316iA Berline (rechteroptie):
    - Model Sport versus Model advantage
    - Sportzetels vooraan versus zetels met lendensteun
    - (Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend + Sfeerverlichting + Shadow Line hochglänzend) versus externe CD-speler
    (op beide zit business pack, spiegelpack, parkeersensoren, 17" velgen, etc.

En dan komt de 318iA nog 1,2k lager uit qua eindprijs (incl BTW). Dus eventueel nog wat extra opties mogelijk.

Gezien bovenstaande commentaren moet ik mijn schroom tegenover de automaat mss toch wegzetten, maar ik vind schakelen leuk. :/ Mss nog eens een offerte opvragen bij die andere garage voor de 318d handgeschakeld. Maar hopelijk wat positieve feedback eerst vd leasing.
    Ik zie geen enkel reden om niet doe 318 te pakken? Is toch letterlijk op elk vlak beter.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Heb hier wagenlijst van het werk van paar maand geleden. Staat BMW 318d berline op van 136pk. Als ik op directlease kijk is die daar ook 136 pk of 150pk en website BMW is 150pk

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Heb hier wagenlijst van het werk van paar maand geleden. Staat BMW 318d berline op van 136pk. Als ik op directlease kijk is die daar ook 136 pk of 150pk en website BMW is 150pk

Voor de Belgische fiscaliteit worden er "genepen" versies gemaakt. De base van BMW is 150PK, voor de rest dezelfde auto.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Voor de Belgische fiscaliteit worden er "genepen" versies gemaakt. De base van BMW is 150PK, voor de rest dezelfde auto.
    Voor de Brusselse/Waalse fiscaliteit, in dit geval.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Maar je kan die enkel leasen en niet als particulier kopen?
    Tenzij er extra kortingen zijn die ik mag nemen valt hij wss toch af. Is gewone business versie zonder extra opties en heb minimaal een trekhaak nodig

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    Ik vond schakelen ook 'leuk' tot dat ik naar Brussel moest rijden elke dag in de file. Mijne rug voelde dat wel na een tijd. Daarmee voor mij nu altijd automaat.

Ik probeer altijd te zoeken naar stockwagens, direct massa korting op. Daarna laat ik er nog vaak een trekhaak bij op zetten of paar andere opties die nog mogelijk zijn.
    Ik heb ook zitten zoeken op stockwagens, maar weinig echt interessants gevonden. Soms negeren ze ook gewoon mijn vraag voor een specifieke stockwagen waar ik op reageer, en bezorgen ze direct een offerte voor een nieuwe wagen. Ik vermoed dat die wagens dan dus al verkocht zijn, maar ze gewoon erop laten staan tot levering ofzo.

Mijn werkgever ligt dan wel in zaventem, ik rij zoveel mogelijk buiten de files. Nu, omdat ik onervaren ben met een automaat, is het ook gewoon een barrière waar ik over moet: als je op skivakantie gaat, of nr Berlijn rijdt, dan heb ik het gevoel meer controle te hebben met handgeschakeld. Omdat ik zo al meer dan 10 jaar rij.

Ik zie geen enkel reden om niet doe 318 te pakken? Is toch letterlijk op elk vlak beter.
    Klopt. Ik vind het vreemd dat de 1e bmw-garage waar ik mij ging informeren dat zelf niet voorgesteld heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Soms verdienen dealers meer aan de opties dan de auto zelf. Dus een lagere motorisatie met meer opties kan hen mogelijks grotere marge opleveren.
    En bij leasing spelen soms ook andere aspecten mee, bijvoorbeeld bij ons hebben we bij sommige merken zodanig grote korting dat we goedkoper af zijn met een nieuwe auto te bestellen dan een stockwagen te nemen waar die korting niet meer op mogelijk is.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Soms verdienen dealers meer aan de opties dan de auto zelf. Dus een lagere motorisatie met meer opties kan hen mogelijks grotere marge opleveren.
    En bij leasing spelen soms ook andere aspecten mee, bijvoorbeeld bij ons hebben we bij sommige merken zodanig grote korting dat we goedkoper af zijn met een nieuwe auto te bestellen dan een stockwagen te nemen waar die korting niet meer op mogelijk is.
    Heb ik zelfs al eens gehoord over verschillende modellen heen. Een garage verkoopt liever een goed uitgeruste A3 van €45K dan een A4 van €45k-€46k-€47k...

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Gereduceerd en niet gereduceerd vermogen. Is inderdaad meer voor de Waalse/Brusselse fiscaliteit.
    In Vlaanderen speelt dat geen rol.
    Maar ge voelt wel het verschil in uw verzekering want uw verzekering kijkt dan weer wel naar die PK's . Dat kan dan weer wel meespelen in uw leasebudget indien uw verzekering daarin zou worden opgenomen, al gaat het dan letterlijk over de laatste te verdelen euro's.

Als uw werkgever zijn zetel in het Brussels gewest heeft gaat het natuurlijk wel een actieve rol spelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Ik heb ook zitten zoeken op stockwagens, maar weinig echt interessants gevonden. Soms negeren ze ook gewoon mijn vraag voor een specifieke stockwagen waar ik op reageer, en bezorgen ze direct een offerte voor een nieuwe wagen. Ik vermoed dat die wagens dan dus al verkocht zijn, maar ze gewoon erop laten staan tot levering ofzo.

Mijn werkgever ligt dan wel in zaventem, ik rij zoveel mogelijk buiten de files. Nu, omdat ik onervaren ben met een automaat, is het ook gewoon een barrière waar ik over moet: als je op skivakantie gaat, of nr Berlijn rijdt, dan heb ik het gevoel meer controle te hebben met handgeschakeld. Omdat ik zo al meer dan 10 jaar rij.

Klopt. Ik vind het vreemd dat de 1e bmw-garage waar ik mij ging informeren dat zelf niet voorgesteld heeft.
    Ik was ook eerst sceptisch tegenover een automaat. Verkoper stond erop dat ik beide test reed omdat hij ervan overtuigd was dat een automaat mij zoveel beter ging afgaan (veel kilometers/veel files etc).
    Ik vond die testrit met dien automaat maar niets. Vond de beleving handgeschakeld zoveel leuker.

Uiteindelijk heb ik toch een automaat (320D touring) en zou hem niet meer kunnen missen. Het geeft ergens een rust. En toch is het een vlotte sportieve wagen.

Al zou ik vandaag wel proberen te gaan voor een stockwagen. Durf erop wedden dat heel wat bestelde wagens gaan blijven staan (ontslagen, verlies van inkomsten, gebruiken nu toch amper de wagen dus waarom nieuwe halen etc). Daar zouden wel eens koopjes kunnen uit volgen. Anderzijds is het een ramp inzake levertermijn van nieuwe bestellingen. Fabrieken hebben een achterstand, gaan nu vertraagd produceren door de social distancing en sommigen zijn zelf nog niet opnieuw opgestart.
    Bij Audi is het bijvoorbeeld momenteel chaos. Mijn vriend heeft 2e kerstdag zijn Audi besteld, levering was voorzien midden april. Ze kunnen hem in de garage niet opsporen, blijkbaar is hij toch niet meer in productie gegaan voor de lockdown want ze vinden geen chassisnummer terug. Sommige fabrieken zijn opnieuw herstart, andere nog niet (vb Audi A5 ligt nog volledig stil). Er is geen informatie rond planning noch rond heropstart producties. Hoe gaan ze de achterstand de komende weken met verlaagde capaciteit wegwerken?
    Zelfde toestanden hoor ik bij vrienden die ook een 3-reeks touring bij BMW hadden besteld.
    Ik ben blij dat ik de mijne vlak voor de lockdown nog heb kunnen ophalen. Zat anders voor onvoorspelbare tijd met een huurwagen opgescheept.
    Bij Audi merkte ze al dat een resem geleverde wagens toch niet worden opgehaald. Bij mijn huidige klant zijn ze voorbeeld ook een levering van 80 wagens aan het heronderhandelen nadat 30 bestuurders van die 80 wagens inmiddels ontslagen zijn. Dat kan de komende weken wel wat koopjes opleveren.
    Everybody wants to be hollywood

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Gereduceerd en niet gereduceerd vermogen. Is inderdaad meer voor de Waalse/Brusselse fiscaliteit.
    In Vlaanderen speelt dat geen rol.
    Maar ge voelt wel het verschil in uw verzekering want uw verzekering kijkt dan weer wel naar die PK's . Dat kan dan weer wel meespelen in uw leasebudget indien uw verzekering daarin zou worden opgenomen, al gaat het dan letterlijk over de laatste te verdelen euro's.

Als uw werkgever zijn zetel in het Brussels gewest heeft gaat het natuurlijk wel een actieve rol spelen.
    Leasing maatschappijen werken voor zover ik weet ook volgens het Brussels systeem, dus in lease maakt het ook verschil of je de gereduceerde versie hebt of niet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Leasing maatschappijen werken voor zover ik weet ook volgens het Brussels systeem, dus in lease maakt het ook verschil of je de gereduceerde versie hebt of niet.
    Hangt er vanaf wie de inschrijving doet. Indien de inschrijving op naam van de leasing gebeurt, is het inderdaad het Brussels systeem. Maar ze kunnen ook de inschrijving op naam van het bedrijf doen, en dan is het afhankelijk van de vestiging van het bedrijf. Is wel een puntje afhankelijk van welke auto je wil .

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja feit, als hij wordt ingeschreven op naam van de leasingmaatschappij moet je inderdaad naar hun zetel kijken. Kan je best eens bij hun navragen.

Ik heb mijn wagen op mijn eigen zaak ingeschreven (Vlaams gewest), maar had ik hem bij de leasing laten inschrijven (BMW Financial Services -> Bornem) dan maakte het vermogen ook geen verschil volgens de verkoper.
    Ik heb een aparte verzekering genomen bij mijn verzekeringsmakelaar, heb daar dan wel het verschil gezien tussen gereduceerd en niet gereduceerd vermogen. Had de verzekering bij BMW gezeten had ik het verschil waarschijnlijk niet geweten en was dat ergens opgegaan in de calculatie. Maja heb er mijn keuze niet door laten beïnvloeden.

De leasingmaatschap in Bloembak zijn geval, Arval, is ook Vlaams gewest (Zaventem).
    Everybody wants to be hollywood

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij Volvo cars is alles blijkbaar terug opgestart & draaien ze zo goed als op volle toeren.

Mijn broer werkt daar en geeft aan dat ze vollen bak bezig zijn om achterstallige bestellingen te leveren, met druk achter.
    Echter vreest hij ook dat ze dat niet gaan kunnen vol houden want er komen niet genoeg 'nieuwe' bestellingen binnen.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik wil gerust ne XC40 bestellen maar die is boven budget vrees ik

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De XC40 bestaat niet meer in diesel zeker? Anders was hij zeker kanshebber, hybride mag ik nog niet spijtig genoeg.
    En ik herinner me ook wel dat hij vrij prijzig was tov X1 en Q3.
    De X1 heeft ook wel gevoelig lagere uitstoot dan de Q3 (scheelt bijna 10gram ofzo, vergeleken tussen 150pk diesel met automaat), weet iemand hoe dat komt?

Het heeft wel hoop op prijsverlagingen als de vraag helemaal ingezakt zou zijn.

Regels voor berichten