Pagina 17 van 69 Eerste ... 71314151617181920212767 ... Laatste
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je schrik hebt van het vermogen ben je bij BMW wel veel beter af met een automaat, die kan dat zeer goed compenseren.
    Ik dacht dat je ging zeggen "als je schrikt hebt voor vermogen koop dan geen 316d"
    Dat zou alvast mijn advies zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren mijn 116d (F20 LCI B37 handgeschakeld) op onderhoud moeten doen.
    Tijdelijk de nieuwe 1 serie meegekregen (F40 118i automatic).
    +Meer ruimte in het interieur (ik kon prima achter mezelf zitten)
    +Betere afwerking en materialen
    +Duidelijke upgrade (iDrive + boordcomputer)
    +Soepele automatische bak
    +Meer Pk's, sneller van 0-100
    -Voorwielaandrijving
    -Minder koppel (logisch, benzine)
    -Voelt minder goed aan in de bochten
    -Hoger verbruik en kleinere actieradius (logisch, benzine)

Rationeel gezien is de nieuwe 1 gewoon een betere auto.
    Hoewel voor een voorwielaangedreven wagen hij best goed is, was ik maar wat blij toen ik mijn 116d terugkreeg. Die ligt toch echt beter in de bochten. Naar mijn gevoel is de F20 wat minder hoog en wat lager bij de grond.
    De nieuwe 1 is dus absoluut geen straf, enkel spijtig van de wijziging van aandrijving.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht
    . Die ligt toch echt beter in de bochten. Naar mijn gevoel is de F20 wat minder hoog en wat lager bij de grond.
    Qua hoogte is dat verwaarloosbaar. Maar hij toont vooral hoger en zitpositie is ook wat hoger.
    Het feit van de aandrijving helpt ook niet echt voor de perceptie natuurlijk

Zoals je zegt is de F40 echt geen slechte wagen. Maar ik zou hem ook niet overwegen. Ze spelen nu echt in een markt zonder een uitgesproken unieke wagen. Dat is jammer uiteraard.
    En dan zwijg ik nog over de 2GC. In een wereld waar je ook de CLA hebt zou je gek zijn om voor de 2GC te gaan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Als je schrik hebt van het vermogen ben je bij BMW wel veel beter af met een automaat, die kan dat zeer goed compenseren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik dacht dat je ging zeggen "als je schrikt hebt voor vermogen koop dan geen 316d"
    Dat zou alvast mijn advies zijn.
    Met een 316d heb ik niet kunnen rijden dus die schrik is er zeker.
    Kan enkel de automaat en de handgeschakelde 318d vergelijken, en dan rij ik liever handgeschakeld. Als je voorziet te moeten gaan hernemen of op te trekken, kan je de auto al in de juiste versnelling zetten. Bij een automaat moeten die dan eerst nog een halve seconde denken en zich in de juiste versnelling zetten op het moment dat je vol gas geeft.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Het zou natuurlijk ook al helpen moesten ze een fatsoenlijke belastingsstructuur hebben op dat soort autos.
    Ik ken iemand die met een RAM privé rijdt, die heeft een kleine boot en voor die trailer in en uit het water te halen is een pickup ideaal.
    Moest die dat privé niet als lichte vracht kunnen inschrijven dan zou hij 11.336 EUR BIV moeten betlaen en 4100 EUR verkeersbelasting.

Ge kunt dan zeggen "jama daar kiest ge zelf voor", maar zo een tarieven zijn in mijn ogen excessief.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Qua hoogte is dat verwaarloosbaar. Maar hij toont vooral hoger en zitpositie is ook wat hoger.
    Het feit van de aandrijving helpt ook niet echt voor de perceptie natuurlijk

Zoals je zegt is de F40 echt geen slechte wagen. Maar ik zou hem ook niet overwegen. Ze spelen nu echt in een markt zonder een uitgesproken unieke wagen. Dat is jammer uiteraard.
    En dan zwijg ik nog over de 2GC. In een wereld waar je ook de CLA hebt zou je gek zijn om voor de 2GC te gaan.
    Waar ik voorheen resoluut voor de F20 koos, zal dat nu niet meer het geval zijn.
    Achterwielaandrijving en rijgedrag (ja zelfs voor slechts de 116d) heeft me de 1 serie doen verkiezen boven de A3 en A klasse terwijl die op dat moment een upgrade qua interieur hadden.
    Nu zou ik niet weten waarom ik de 1 serie zou moeten kiezen tov. directe concurrenten.

SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Kan enkel de automaat en de handgeschakelde 318d vergelijken, en dan rij ik liever handgeschakeld. Als je voorziet te moeten gaan hernemen of op te trekken, kan je de auto al in de juiste versnelling zetten. Bij een automaat moeten die dan eerst nog een halve seconde denken en zich in de juiste versnelling zetten op het moment dat je vol gas geeft.
    Geen idee wat ze nu in de 316d lepelen, ik rij ondertussen 6j met een manuele F30 316d (de mijne heeft nog het 2-liter blok) en ik heb toch geen klachten.

Ja, aan de lichten moet je niet denken om indruk te maken maar het is zeker vlot genoeg.
    Zoals het merendeel van de Belgen aan de lichten staat maakt dat ook niet veel uit
    Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik tekort kwam, zelfs niet toen ik van Duitsland kwam met een koffer vol wijn en nog 2 passagiers.
    Het kan tussen de oren zitten, maar daar denk ik dat het 2-liter blok ervoor zorgt dat die motor eigenlijk geen grote inspanning moet leveren, een beetje zoals ze in volgende review zeggen: https://www.groenlicht.be/2012/10/04...s-berline-f30/

Zwaardere motor is leuk, maar als bedrijfswagen heb je niet altijd die keuze.
    Sowieso heb je wel het goede rijgedrag dus 't is niet dat het een straf is.
    Geen idee hoe het met de huidige generatie zal zijn, maar verslechteren zal het wel niet zeker.
    Laatst gewijzigd door SilentSpring; 16 mei 2020 om 15:09

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Het zou natuurlijk ook al helpen moesten ze een fatsoenlijke belastingsstructuur hebben op dat soort autos.
    Ik ken iemand die met een RAM privé rijdt, die heeft een kleine boot en voor die trailer in en uit het water te halen is een pickup ideaal.
    Moest die dat privé niet als lichte vracht kunnen inschrijven dan zou hij 11.336 EUR BIV moeten betlaen en 4100 EUR verkeersbelasting.

Ge kunt dan zeggen "jama daar kiest ge zelf voor", maar zo een tarieven zijn in mijn ogen excessief.
    Tja ik vind een Porsche een supergoede wagen om mij van A naar B te verplaatsen, moeten ze daar dan ook de belastingen op verlagen?
    Er zijn meer dan genoeg alternatieven die geen arm en been kosten aan taxen voor een boot uit het water te trekken.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ge passeert mijn punt. Ik vind het niet normaal dat al een "normale" auto pakweg een 500 EUR wegentaks heeft en rond de 1000 EUR BIV, dat het daar ineens x10 is.
    Die RAM vervuilt niet 10 keer meer, weegt niet 10 keer meer, verslijt de weg niet 10 keer meer.

Onze 328 was een 600 EUR BIV en ondertussen 4-500 EUR wegentaks. Mijne maat zijn M135 was daar ongeveer het dubbele van.

Dat zo een autos duurder zijn, logisch en perfect aanvaardbaar, maar 11k BIV en 4k wegenbelasting is gewoon van de pot gerukt. Belast dat eerlijk en mensen betalen het gewoon hoor.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Iconz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Gewoon tikje op de automaat naar links om hem in sport te zetten en meteen een versnelling lager. Ik zou alvast nooit een bmw manual verkiezen boven de zf automaat als daily. Misschien wel in een Z4 ofzo, maar niet in de ‘reguliere’ bmw’s.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iconz Bekijk bericht
    Gewoon tikje op de automaat naar links om hem in sport te zetten en meteen een versnelling lager. Ik zou alvast nooit een bmw manual verkiezen boven de zf automaat als daily. Misschien wel in een Z4 ofzo, maar niet in de ‘reguliere’ bmw’s.
    Kan ik alleen maar beamen.
    Ben mijn manueel echt al beu. En in 90% van de gevallen ben ik trager dan de ZF.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk bericht
    Geen idee wat ze nu in de 316d lepelen, ik rij ondertussen 6j met een manuele F30 316d (de mijne heeft nog het 2-liter blok) en ik heb toch geen klachten.
    Blijkt ook een 2.0 te zijn (in B47 vorm dan wel). De 316dA is er blijkbaar speciaal voor de Belgische markt, voor fiscale redenen. De cijfers qua uitstoot zijn voor de rest hetzelfde als bij de 318dA, wat in Duitsland trouwens de instapper is (daar bestaat de 316d niet meer).

In elk geval zou ik de automaat aanraden. Vergeet niet dat de software een profiel opbouwt van je rijgedrag. Het duurt dus even om een automaat in te rijden, en bij een testwagen kan dit een verkeerd beeld geven omdat er eenmaal veel mensen mee rijden.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben eens binnengesprongen bij een andeer BMW-garage.
    Daar precies een interessante offerte gekregen voor de BMW 318iA Berline (linkeroptie hieronder), met als verschil in opties tussen de offerte vd andere garage voor de BMW 316iA Berline (rechteroptie):
    - Model Sport versus Model advantage
    - Sportzetels vooraan versus zetels met lendensteun
    - (Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend + Sfeerverlichting + Shadow Line hochglänzend) versus externe CD-speler
    (op beide zit business pack, spiegelpack, parkeersensoren, 17" velgen, etc.

En dan komt de 318iA nog 1,2k lager uit qua eindprijs (incl BTW). Dus eventueel nog wat extra opties mogelijk.

Gezien bovenstaande commentaren moet ik mijn schroom tegenover de automaat mss toch wegzetten, maar ik vind schakelen leuk. :/ Mss nog eens een offerte opvragen bij die andere garage voor de 318d handgeschakeld. Maar hopelijk wat positieve feedback eerst vd leasing.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik vond schakelen ook 'leuk' tot dat ik naar Brussel moest rijden elke dag in de file. Mijne rug voelde dat wel na een tijd. Daarmee voor mij nu altijd automaat.

Ik probeer altijd te zoeken naar stockwagens, direct massa korting op. Daarna laat ik er nog vaak een trekhaak bij op zetten of paar andere opties die nog mogelijk zijn.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    Ik vond schakelen ook 'leuk' tot dat ik naar Brussel moest rijden elke dag in de file. Mijne rug voelde dat wel na een tijd. Daarmee voor mij nu altijd automaat.

Ik probeer altijd te zoeken naar stockwagens, direct massa korting op. Daarna laat ik er nog vaak een trekhaak bij op zetten of paar andere opties die nog mogelijk zijn.
    Hangt er inderdaad veel van af. Voor de ritten die ik doe, is een handbak leuk, maar inderdaad, als je vaak in file staat is een automaat een enorme luxe.Ideaal heb je natuurlijk 2 auto's, 1 voor de leuke ritten en 1 voor de nodige ritten.

Regels voor berichten