iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trigun Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @DUU, ik heb vandaag de wagen bij BMW afgezet. Via de app kon ik zien dat ze er regelmatig mee op de baan waren om de oorsprong van het geluid te achterhalen.
    Ik heb net een mail gekregen, en zij zijn ervan overtuigd dat het probleem aan de buitenspiegels ligt. Ik zat dus juist

De rechterkant is reeds opgelost, maar aan de linkerkant moet een volledig nieuwe spiegel geplaatst worden. Die ging morgen geleverd worden.

Vrijdag heb ik de wagen terug, dus hopelijk is dat effectief opgelost.

Ik vraag mij dan wel af of ze aan de rechterkant ook een nieuwe geplaatst hebben of dat op één of andere manier gefixt hebben.
    Soit, ik vraag het vrijdag wel.
    Ok bedankt voor de update
    Ik heb de voorbije 2 weken nog maar zelden het tik geluid gehoord. Het is bij mij heel afhankelijk denk ik van de windsnelheid en de windrichting of het getik er is

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jannickvk Bekijk bericht
    Kan je bij leasing garages nog tegen elkaar uitspelen ? Om meer voor je budget te krijgen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Natuurlijk kan dat. Zolang uw werkgever geen garages oplegt natuurlijk. Als je vrije keuze hebt kun je dat perfect doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kan je bij leasing garages nog tegen elkaar uitspelen ? Om meer voor je budget te krijgen
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Je kan altijd proberen. Wat soms ook werkt is met een gelijk(w)aardig model van een andere auto boer afkomen.

Gebaseerd op de ervaringen binnen mijn bedrijf:
    Beleefd vragen of er iets af kan werkte bij ons meestal oké als je lichtjes liet vallen dat je feitelijk misschien interesse hebt in een ander modelletje van een ander merk. Zeggen tegen de verkoper na één offerte: "ik denk dat je nog niet je beste korting gegeven hebt" hebben ze eens goed mee gelachen. (Wij genieten nu wel al van een goed conventie pakket en krijgen standaard al twee extra kortingen. Zitten bij een verplichte garage voor elk individueel merk.)

Interesse in een model in directe competitie met het andere merk heeft in het verleden al eens een keer gepakt bij nen collega.
    Zo hebbe we dan ook een andere collega gehad die met het gedacht naar ginder getrokken was om eens goed te onderhandelen en de garage om te toveren in klein marrakesh. Resultaat: ze waren het na een uurtje beu, de verkoper zijn quota was al gehaald: standaard korting waar ge recht op hebt take it or leave it; bol af.

Als je geen enkele conventie afspraken hebt en niet in het systeem staat dan krijg je er wel een boel af en is de markt open voor de collega garages. Dit geeft elke individuele garage veel speelruimte. Vanaf dat je in de E of F categoriën zit dan krijg je al standaard kortingen rond de 20% en meer, dus dan heeft je werkgever al een stevig stuk van de onderhandeling gedaan die je nu niet meer kunt gebruiken. Natuurlijk als je al een heel diep conventie pakket hebt en ze kletsen der dan nog eens een "boost" + "fleet" + "ene voor de supporters van den anderlecht" of whatever extra kortingske (gratis GPS, of gratis business pack etc...) kan je soms van een kale reis thuis komen als de verkoper niet mee wil.

Dus het hangt er vanaf, betaalde "list" prijs zou ik zeggen "go nuts", ge hebt wel wat te winnen. Privé ga ik ook niet mee in het verhaal als ik niet minstens 20% korting krijg. Ons ma was dat dus niet gewoon, die is de garage buitengestapt me ogen zo groot als nen nachtuil.
    Laatst gewijzigd door Enira; 22 oktober 2020 om 00:09

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sta op het punt nieuwe firmawagen te bestellen twijfel nog over de kleur...
    Iemand opmerkingen of andere opties in gedachten ?

Audi A5 sportback Advanced
    35 TFSI
    Pack platinum
    Pack Assistance Tour
    Trekhaak
    Triple automatische airco
    Zonder kentekens
    Comfortsleutel
    Zijruiten en achteruit getint
    Kleur buiten: Manhattan grijs of navarra blauw
    Binnen zijde zwart leder/kunstleder
    Sportzetels vooraan
    Verlichtingsmodule 2
    grün Distriktgrün Metallic

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...dtsrc=listPage

fantastische kleur!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DUU Bekijk bericht
    Ok bedankt voor de update
    Ik heb de voorbije 2 weken nog maar zelden het tik geluid gehoord. Het is bij mij heel afhankelijk denk ik van de windsnelheid en de windrichting of het getik er is
    Hier idem. Indien het windstil is, hoor ik het niet tot zeer zelden.
    Maar gisteren was het goed aan het waaien, dus dat was een meevaller

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Eigenlijk is die tankkaart vooral een gunst van je werkgever. Buiten je werkgerelateerde ritten krijg je de gunst van je werkgever om die ook nog voor andere ritten te mogen gebruiken.
    Je gaat toch ook een pint die een maat jou trakteert niet aan een ander geven?
    In mijn ogen is het gewoon de vertrouwen die je werkgever in jou geeft beschamen als je de auto vaak aan een ander geeft.
    Ze weten natuurlijk dat je partner er eens mee rijdt als ze het toestaan in hun policy.
    Wat is volgens jou dan (moreel gezien) het verschil tussen:
    - Mijn werkgever betaalt mij €5000/maand en ik besteed daarvan €1000 per maand aan een wagen en laat mijn vrouw ermee rijden
    - Mijn werkgever betaalt mij €4000/maand, geeft een leasebudget van €1000/maand en ik laat mijn vrouw ermee rijden
    Maar dat er woon-werk verkeer mee gedaan wordt of andere frequente ritten, dat moet je toch wel zelf snappen dat dat niet normaal is?
    Woon-werk is gewoon privéverkeer en aangezien privéverkeer is toegelaten voor alle leden van het gezin zie ik daar geen graten in.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Wat is volgens jou dan (moreel gezien) het verschil tussen:
    - Mijn werkgever betaalt mij €5000/maand en ik besteed daarvan €1000 per maand aan een wagen en laat mijn vrouw ermee rijden
    - Mijn werkgever betaalt mij €4000/maand, geeft een leasebudget van €1000/maand en ik laat mijn vrouw ermee rijden
    - Mijn werkgever betaalt mij €4000/maand, geeft een leasebudget van €1000/maand en ik laat mijn vrouw ermee rijden zodat de feitelijke lease- en brandstofkosten tot €1500/maand oplopen

Woon-werk is gewoon privéverkeer en aangezien privéverkeer is toegelaten voor alle leden van het gezin zie ik daar geen graten in.
    Vergeet optie 3 niet toe te voegen.

Er is ruimte voor nuance hoor.

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht

Hij gaat terwijl met fiets of trein naar het werk, dus verbruikt niets = geen extra verbruik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Hij gaat terwijl met fiets of trein naar het werk, dus verbruikt niets = geen extra verbruik.
    Als hij op 10km van zijn werk woont, en zijn vrouw 50km van haar werk, dan heb je wel extra verbruik bekeken vanuit de werkgever van hem. Extra verbruik dat zijn werkgever waarschijnlijk niet gebudgetteerd heeft gegeven de relatief korte afstand woon-werk.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Mijn voorbeeld refereerde naar de morele bezwaren die Nineshots uitte.

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als hij op 10km van zijn werk woont, en zijn vrouw 50km van haar werk, dan heb je wel extra verbruik bekeken vanuit de werkgever van hem. Extra verbruik dat zijn werkgever waarschijnlijk niet gebudgetteerd heeft gegeven de relatief korte afstand woon-werk.
    klopt maar dan is het aan de werkgever om dit door te rekenen aan de werknemer.
    Je least een wagen voor x jaar en/of xxx.xxxkm.
    Bij ons is het 5jaar en beslist de werknemer hoeveel km. (we weten ongeveer wat we per jaar rijden voor het werk).
    Zit je hier veel over na de 5 jaar dan betaal je (een deel) van de extra kilometers zelf.
    Zit je er veel onder krijg je deeltje bij nieuw budget.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Mijn voorbeeld refereerde naar de morele bezwaren die Nineshots uitte.
    Nineshots zegt toch ook niet dat je vrouw er niet mee mag rijden? Het gaat er gewoon om dat het op een bepaald moment 'misbruik' dreigt te worden, en die grens ligt voor heel wat mensen op een andere lijn. Waarbij car policies wel kunnen proberen dat duidelijk te maken, maar in de praktijk blijft het toch vaak moeilijk.
    Dus het voorbeeld met 2 opties is helemaal niet genuanceerd. Zonder alle randfactoren in rekening te nemen, kan je er ook moeilijk iets zinnigs over zeggen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    klopt maar dan is het aan de werkgever om dit door te rekenen aan de werknemer.
    Je least een wagen voor x jaar en/of xxx.xxxkm.
    Bij ons is het 5jaar en beslist de werknemer hoeveel km. (we weten ongeveer wat we per jaar rijden voor het werk).
    Zit je hier veel over na de 5 jaar dan betaal je (een deel) van de extra kilometers zelf.
    Zit je er veel onder krijg je deeltje bij nieuw budget.
    En dan krijg je discussies als: ja maar van de junior wordt verwacht dat die elke dag op kantoor of bij de klant aanwezig is. En de senior wordt geacht in staat te zijn om thuis te kunnen werken 2 dagen per week. Dus die krijgt én het voordeel van thuiswerk én het voordeel van een groter wagenbudget omdat die minder km's moet maken.
    Dan moet je al bijna een registratie van alle werkgerelateerde km's gaan maken...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nineshots zegt toch ook niet dat je vrouw er niet mee mag rijden? Het gaat er gewoon om dat het op een bepaald moment 'misbruik' dreigt te worden, en die grens ligt voor heel wat mensen op een andere lijn. Waarbij car policies wel kunnen proberen dat duidelijk te maken, maar in de praktijk blijft het toch vaak moeilijk.
    Dus het voorbeeld met 2 opties is helemaal niet genuanceerd. Zonder alle randfactoren in rekening te nemen, kan je er ook moeilijk iets zinnigs over zeggen.
    OK, dan zal ik nog even aanvullen dat we in onze situatie ruimschoots binnen de financiële parameters van mijn leaseovereenkomst blijven. Is het dan wel moreel aanvaard?

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    En dan krijg je discussies als: ja maar van de junior wordt verwacht dat die elke dag op kantoor of bij de klant aanwezig is. En de senior wordt geacht in staat te zijn om thuis te kunnen werken 2 dagen per week. Dus die krijgt én het voordeel van thuiswerk én het voordeel van een groter wagenbudget omdat die minder km's moet maken.
    Dan moet je al bijna een registratie van alle werkgerelateerde km's gaan maken...
    Wel even vermelden dat ik niet in de IT zit en we niet met junior en senior werken.

Al het personeel doet in grote lijnen hetzelfde werk, daarboven zijn er 3 leidinggevende en daarboven 2 zaakvoerders.
    Thuiswerk is onbestaande bij ons en al onze klanten liggen (meestal) in de directe omgeving.
    Budget van wagen voor personeel staat vast, keuze uit meerdere garages.
    Leidinggevende zijn vrij om te kiezen wat ze wensen binnen hun budget.

Maar voor ieder geldt de regel van zelf aantal km kiezen en zien dat je hiermee het jaar toekomt, zowel werk als privé.

Er zal altijd discussie zijn over e regels ivm een wagenbudget.
    Ik hoop nog steeds op een deftig uitgewerkt alternatief welk me meer nettoloon oplevert aangezien ik maar 5 km van het werk woon.

Regels voor berichten