MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kan misschien best de vraag hier stellen. Volgende week een testrit met een 3 reeks vastliggen (particulier & premium selection dus geen nieuwe)
    Er staan er enkele binnen min of meer dezelfde prijsrange en ik weet dat het persoonlijk is maar welke opties zouden jullie aanduiden als noodzakelijk of must have ? Hier zitten toch wel enkele met een G20

bijv: Driving Assistant, Laser light, akoestische beglazing, Parking assistent pack (plus ?), sportzetels, lendensteun voorzetels,...
    Persoonlijk zou ik altijd voor sportzetels gaan, is een redelijke must in mijn ogen.
    Die akoestische beglazing is ook wel goed, of je dit nodig hebt is eigen smaak. Test beide en bepaal het voor jezelf.
    Grote GPS en digitale instrumenten zou ik ook heel hoog bovenaan zetten.

De rest is wat persoonlijke smaak. Zo zou ik persoonlijk M-pack altijd nemen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik altijd voor sportzetels gaan, is een redelijke must in mijn ogen.
    Die akoestische beglazing is ook wel goed, of je dit nodig hebt is eigen smaak. Test beide en bepaal het voor jezelf.

Ik kan praktisch niet zonder als een van de eerste vinkjes te zoeken achter het HK sound system (over 't algemeen uitgebreid onderdeel van een pack te krijgen, bv. business pack of vroeger zelfs M pack).
    De laser lights & driving assistant toestanden zijn allemaal bijzaak voor mij (ik kan nog wel zelf me nen otto rijden wete). Op mijne 5 zitten er nauwelijks van die safety toestanden.
    Akoestisch glas feitelijk van 't zelfste. Niet alsof het ooit stil genoeg is in de wagen bij mij om daar voordeel van te hebben (met dank aan HK ).

Parking packs ... 't gewone pack is voor mij meer als voldoende. De biepers & achteruitrijcamera bieden zeker wel meerwaarde. Het hele 3D parking view gebeuren daarentegen ... is wel cool als tech demo, maar is mij dan toch geen duizenden euro's extra waard. @minimum wil ik biepers voor & achter. Ze zijn toch zo handig.

M pack is idd ook een van de eerste zaken die ik aanklik waar mogelijk. Je krijgt er meteen betere zetels bij.

Den IDrive 7 'PRO' is voor mij ook essentiëel. Zo heb je niet het 'kleine' scherm etc.

De 'virtual cockpit' bv. ... goh ... ik heb heb het op de mijne (vorige versie er van) en vind het zeker wel leuk. Of het als #1 op lijst moet staan ... dat denk ik nu ook weer niet, maar 't is zeker een leuke.
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; 2 oktober 2020 om 17:24

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Enkele dagen geleden de finale offerte voor de V60 T6 Recharge doorgegeven in Inscription Expression trim met wat extra's.

Vergeleken met de 330e met BP+ was dit persoonlijk gewoon de meest logische keuze. Beter uitgerust, sneller, meer koppel, AWD, meer pk's uit de ICE wanneer de batterij leeg is, turbo + supercharged, 18" standaard, geen verlies in kofferruimte, etc...
    Voor die paar keer dat ik een oprit of rond punt neem in mijn dagelijkse ritten laat ik het snedigere rijgedrag van de bmw wel vallen.
    Levertijd +- 3 maanden, ik ben benieuwd. 1 van de komende weken wel eens een volledige uitrusting posten.
    Laatst gewijzigd door Pana; 2 oktober 2020 om 17:56

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Natuurlijk ga je dat kunnen. Maar het hangt af van het type firma waar je mee werkt.

De types Leaseplan etc. die jou hun eigen configurator voorschuiven gaan hoogstwaarschijnlijk hun eigen leveranciersnetwerk opleggen.
    Echter als je bij een bank langs gaat zoals een Belfius lease of iets dergelijks ... dan lijkt mij de dealer het grootste probleem niet.

2e hands aankopen mag je sowieso vergeten. Dan is het gewoonweg 'nee'.

Nu ... dat gezegd zijnde ... of ze echt zullen staan springen om ergens een wagen te kopen vanaf een of andere kerel zijnen hof, die dat wat na z'n uren doet en het dan zogezegd een 'stockwagen' noemen ... dunno. Nog nooit geprobeerd.
    Men aanvaard wel stockwagens van de officiële dealers. Je regelt een offerte, stuurt deze door naar pakweg Belfius en krijgt een prijs terug.
    Bij leaseplan en andere met configurator kun je ook gewoon een offerte sturen hoor. Ik heb dat ook eens gedaan omdat de dealer een extra korting gaf. De vraag is alleen of uw leasing bij die garage de bestelling wil plaatsen dus dat check je beter met hun zelf. Geen idee hoe dat zit met niet officiële garages.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht
    Enkele dagen geleden de finale offerte voor de V60 T6 Recharge doorgegeven in Inscription Expression trim met wat extra's.

Vergeleken met de 330e met BP+ was dit persoonlijk gewoon de meest logische keuze. Beter uitgerust, sneller, meer koppel, AWD, meer pk's uit de ICE wanneer de batterij leeg is, turbo + supercharged, 18" standaard, geen verlies in kofferruimte, etc...
    Voor die paar keer dat ik een oprit of rond punt neem in mijn dagelijkse ritten laat ik het snedigere rijgedrag van de bmw wel vallen.
    Levertijd +- 3 maanden, ik ben benieuwd. 1 van de komende weken wel eens een volledige uitrusting posten.
    Is zeker een goeie wagen als je beseft wat je ervan moet verwachten. Voor een groot deel van de bevolking zal de keuze richting de 3 gaan voor het rijgedrag, maar ik vind de V60 eigenlijk wel knapper. En qua interieur is het ook zeker oke. Alleen beetje jammer dat er nog geen android automotive in zit.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

M-pack hebben de meeste wat er staan net zoals de grote GPS en digitale instrumenten
    Ene heeft bv Parking Assistant Pack Plus de andere gewoon Parking Assistant Pack.
    Of Driving Assistant Pack Professional vs het "gewone" Driving Assistant Pack maar dan weer PDC ipv achteruit rij camera

DAB of apple carplay is bv niet standaard op een 3 van nog geen jaar oud ? lijkt me straf.
    Vooral benieuwd of dit demo wagens zijn geweest of van een medewerker

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Ik ben met de V60 in B4 gaan rijden en ik vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Was een R-design met redelijk wat opties

- stoelen zijn beenhard en geven toch niet genoeg laterale steun. Helemaal niet comfortabel voor lange ritten voor mij, zonder echt super sportief te zitten
    - motorkarakter van Volvo valt tegen. Waar die 200 pk ergens zit is mijn een raadsel want mijn Espace rijdt sportiever en geeft meer snelheidsgevoel
    - welke beunhaas heeft er ooit beslists om alle Volvos op 180 te begrenzen, maar ook al te beginnen afbouwen aan 160. Kan niet uitgeschakeld worden.
    - Infotainment is knap met dat groot scherm, maar het is ook meteen de interface handicap: airco instellen? scherm. zetelverwarming? scherm. alles zit in dat scherm, dat voor mijn gevoel te geladen is om direct alles in terug te vinden

er waren uiteraard ook wel pluspunten
    - stil. maar echt stil. heb er een stukje 180 mee gereden op niet het beste stuk E314 en die cabine was binnen echt rustgevend
    - de 8-traps automaat (geen afschuwelijke DSG, halleluja) is echt top afgesteld. nog niet BMW-niveau, maar toch zeer goed. laat ons zeggen op het niveau van Alfa Romeo, maar dan met een rustiger karakter
    - beste adaptieve CC die ik al heb gehad. is nooit bruusk, pakt goed op, houd correct afstand. de Lane assist werkt ook voortreffelijk.
    - standaard best wel wat gadgets vanaf ge een inscription/r-design hebt. 2 gsm's perfect te koppelen waarvan 1 met zeer goeie CarPlay integratie. standaard charge Plate voor Qi charging is ook top

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    M-pack hebben de meeste wat er staan net zoals de grote GPS en digitale instrumenten
    Ene heeft bv Parking Assistant Pack Plus de andere gewoon Parking Assistant Pack.
    Of Driving Assistant Pack Professional vs het "gewone" Driving Assistant Pack maar dan weer PDC ipv achteruit rij camera

DAB of apple carplay is bv niet standaard op een 3 van nog geen jaar oud ? lijkt me straf.
    Vooral benieuwd of dit demo wagens zijn geweest of van een medewerker
    DAB is niet standaard. Car Play hangt af van productiemoment, is ondertussen wel standaard.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    DAB is niet standaard. Car Play hangt af van productiemoment, is ondertussen wel standaard.

Als ik hem nu configureer met de packs die erop zitten is DAB inbegrepen maarja hoe zat dat een jaar geleden hé. Weer een vraag om te noteren
    Carplay is niet nodig, DAB zal in de toekomst toch noodzakelijk zijn

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    - welke beunhaas heeft er ooit beslists om alle Volvos op 180 te begrenzen, maar ook al te beginnen afbouwen aan 160. Kan niet uitgeschakeld worden.
    Wablieft?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Wat 180? Dus niemand heeft een Volvo in Duitsland neem ik aan?

En het allerbelangrijkst: kan de tuner dit oplossen?

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Klopt! Ik keek ook raar toen ik het las, maar toen ging ik eens natellen hoeveel keer ik in de laatste 4 jaar boven de 180 heb gereden, en dat was volgens mij 0, dus voor mij een non-issue. Wat de motor betreft, die zit in 5.4sec aan 100 met +-600NM koppel, dus meer dan voldoende denk ik.
    Laatst gewijzigd door Pana; 2 oktober 2020 om 21:25

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht

Tuner zal dat wel kunnen.

Maar dat was een paar maand geleden toch wel goed in het nieuws dat Volvo dit ging doen

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Das al lang geweten dat ze dat gingen doen e.
    Nu heb ik zelf nog niet eens ooit al 180 of meer gereden.

Mss voor een paar seconden om ergens tussen te geraken bij op/afrit.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht

Die topsnelheid doet er uiteindelijk weinig toe he. Het is ook niet dat Volvo sportwagens voor op circuit maakt...

Regels voor berichten