Pagina 1 van 4 1234 Laatste
    Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Corona-tijd-te-veel-topic: Motorhistorie

Leek me gewoon een leuk idee om tijdens deze coronatijden eventjes een topic te open om te zien wie met wat al gereden heeft.
    Vandaag met heel die uitlatenkwestie over beginnen nadenken, en het zijn er toch wel... veel... lol.

Bromfietsen gaan we niet over beginnen, maar mijn officieel eerste op motorplaat was een Aerox 100 omgebouw tot watergekoelde hoogtoerige 70cc.
    Ik mocht geen moto hebben zolang ik thuis woonde, maar dit kon nog nét. Zo was het hek van de dam :-).
    Elke week waren hier kosten aan. Draaide zo'n 18pk. Voor de kenners: Stage6 racing, MHR overdrive vario met overdrive poulies, yasuni c20, binnenrotor met lichtspoel, ... Onverantwoord dus.

https://www.youtube.com/watch?v=p8YlSxjr-tA
    https://imgur.com/G4uFYiz

één jaar hierna was het tijd voor een '00 R6... tja... een wonder dat ik dat overleefd heb, achteraf bekeken :-). Dat was nog onverantwoorder want die haalde de top van die scooter al in eerste :-).
    Hier dan ook woon/werk mee gereden en de eerste keren op circuit (inclusief lowsider onder de brug in Croix).

https://imgur.com/HQ5k0Zk

De dam is gebarsten hierna... De madame had er ook wel zin in, heeft dan ook haar rijbewijs gedaan.
    Ik ging de R6 houden als weekend/track toy en met een z750 naar't werk rijden, in het weekend kon zij dan met de z750 rijden.
    Maar zoals je ziet aan deze foto was het uiteindelijk circuitrijden met de z750

https://imgur.com/7zMOkaW

Reden hiervoor was dat de madame de z750 te zwaar vond voor haar, en ze eigenlijk gewoon écht een Monster 696 wou.
    Dus de R6 moest weg voor een 696...

https://imgur.com/S4tmyP7

Zo uiteindelijk toch wel wat liefde gekregen voor tweecilinders en specifiek voor het karakter van een duc.
    Intussen reed de madame ook niet zoveel met de 696... toen wouden we ook aan kinderen beginnen etc.

Dus de z750 en de 696 ingebruild voor een Monster 1200 (waar ik ook weer woon-werk mee verder deed)
    Dat was toen een spiksplinternieuw model en ik was er echt verliefd op, ook op de manier waarop die power uit die moto kwam. Tot vandaag nog altijd spijt dat ie weg is.

https://imgur.com/HLLJPFo

Maar die passie voor circuitrijden bleef.
    En ik besefte écht wel, hoe fun het ook was om met zo'n ding rond te rijden op een circuit, dat het te zot is om met een spel van 15k dit te doen, terwijl je er de dag erna mee naar je werk moet.

https://imgur.com/tuDcXsQ

Dus na héél veel onderhandelen, mocht ik dan terug een circuitfiets bij kopen. Dat is een 2004 R6 geweest omdat ik toch minimum een injectie wou.
    Hier nog wat mods op gedaan zoals powercommancer, testbankafgesteld, uitlaat, en quickshifter. Vering was reeds aangepast.

https://imgur.com/nmXqqHz

Intussen deed ik vanwege jobwissel al een eind geen woon-werk meer met de moto. De Monster 1200 zat op een 20.000km dus er kwam een groot onderhoud aan.
    En ik was eigenlijk ook wel verliefd op de looks van de z900rs. Voor zoveel als ik er nog maar mee reed, zou dit wel een "verstandigere" keuze zijn.
    Dus heb ik mijn vrouw en mezelf overhaald om een z900rs te kopen. Mat groen Direct akra voorbochten erop, zalige sound met bijkomende steekvlammen

https://imgur.com/HTlPGj6

Maar met een drukke job, uiteindelijk zéér weinig hiermee gereden. De bedoeling was om er ook klanten mee te bezoeken, maar dat ging gewoon echt niet.
    Los hiervan mistte ik toch ook wel de bruute power van de Monster 1200, maar ik reed gewoon meer op circuit dan op de baan.

Dus moest ik wéér gaan onderhandelen en heb ik beiden verkocht (de circuit R6 en de z900rs) om terug met één moto te rijden.
    Namelijk een BMW s1000rr enkel voor circuit, en me hier dus ook volledig op toe te leggen.
    Deze ook weer in NL gaan halen, mooi daguitstapje . Testbankuitdraai zegt 192 wielpaarden.

https://imgur.com/W6AXQ3z
    https://imgur.com/9X3NJo8

Ziezo, dit is het tot hier toe.
    Niet slecht op 9 jaar tijd, denk ik dan

Eigenlijk resteert er maar één iets meer op de wenslijst... De BMW was de verstandige koop en is een échte raket. Het hart zei... Ducati Panigale...
    Ik ben misschien een goeie verkoper maar dat kreeg ik thuis écht niet verkocht hahahaha Maar 't is toch gelukt voor de 2010 s1000RR
    Laatst gewijzigd door Caracalla; 12 april 2020 om 15:19
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

Vliegende Cisse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier is de lijst véél korter zenne...

Ooit begonnen met een camino waar ik een 4-tal kits mee versleten heb. De Malossi kit was de top: 95km/h!!

Nadien een dt250 gekocht om wat te spelen in het veld. Zware crash mee gemaakt. Besef dat ik erover ging... dus maar ff 2-wielers aan de kant en andere hobby begonnen:

BMW E30 . Een vijftal gehad, laatste vier allemaal 325i. Ook 1 om te driften. Daarvan heb ik er nog 1 over: 325i cabrio ‘86 .

Maar het jeukte toch.. dan maar echt moto rijbewijs gehaald en gelijk goed begonnen : gsxr 1000 k4! Enkele jaren de baan mee gedaan, nadien omgezet naar circuitkrel. En dat is ze nog steeds

Uiteindelijk toch weer op de baan willen rijden en op zoek naar een naked. Toevallig tegengekomen tijdens een opendeurdag bij onze Suzuki dealer: Virus!!! Droom occasie: 2 jaar oud, nog geen 300km op de teller! Tot op heden heb ik die nog steeds. Gewoon te veel fun om weg te doen
    Er staan wel wat andere stukken op, waaronder Carbon akra’s

Zal subiet foto’s zetten, staan ni op mn gsm...

Tapatalk!
    Wie ben ik? -> Keyboard-arcaderacer, Gixxer-flyer, E30-drifter
    Carpe diem!
    Insanus sanus est..

iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Amai, direct een gsxr 1000, dat was toch ook wel direct een ferme stap

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    50cc

Yamaha DT50m
    Yamaha FS1
    Honda Amigo hardtail
    Honda Camino
    Honda PX-r
    MBK 51 black
    Honda MB-5
    Yamaha RD50M
    Yamaha RD50MX

+50cc

Yamaha DT125LC 1982
    Suzuki Gs500e
    Suzuki AC100
    Suzuki RM125 1980
    Suzuki Vx800
    BMW Funduro 650
    Honda XR500R
    Honda CB360 1975
    BMW K75 1989
    Honda CB750 1978
    Suzuki rg250
    Honda SLR650
    Yamaha Diversion 600 X2
    Yamaha RD 250 1976
    Muz 660 skorpion tour
    Yamaha SZR660
    Yamaha TDM850 1991
    Yamaha Thunderace 1000
    Yamaha GTS 1000
    Yamaha TRX850

De AC100, Funduro, CB360, K75, CB750, RG250, RD250, GTS1000 en de MUZ Skorpion zijn motorfietsen die ik gekocht heb om in orde te zetten, maar die ik nooit ingeschreven heb, al de andere motorfietsen zijn ingeschreven geweest.

Dit zijn alle motorfietsen die ik mij herinner, ik heb altijd verschillende "project" motorfietsen gehad om te restaureren, herstellen of te verbouwen, in mijn huidige woonst heb ik daar spijtig genoeg geen plaats meer voor.

Na de TRX vond ik het welletjes, ik was nog nooit gevallenen nog nooit een ongeval gehad (niet evident met een TRX!), we hadden juist een huis gekocht en ik vond het een goed moment om te stoppen met motorrijden.
    Maar, na enkele jaren, begon het toch weer te kriebelen, en voor woon-werk verkeer, schafte ik mij een scooter aan, de Honda FES125 pantheon (natuurlijk tweetakt )
    Na een half jaar kon ik toen van een collega een Diversion 600 overnemen, die was van de laatste generatie (2001), ik had ooit, 15 jaar daarvoor al eens een diversion gehad van de aller eerste generatie, en dat was toen een zwaar onderschatte motorfiets, waar ik veel plezier uit gehaald heb, maar die tweede die ik kocht, reed veel slechter dan dat ik mij herinnerde, dat zal ook wel komen omdat ik ondertussen al een pak meer ervaring had, drie maanden later heb ik die Diversion overgelaten aan de dealer waar ik mijn huidige motorfiets kocht: een Honda Deauville 700, waarmee ik ondertussen 110000km mee gereden heb, Dit jaar word ik er 50 en normaal gezien ging ik mijzelf tracteren op een nieuwe motorfiets, Misschien een Kawasaki, Dat is de enige "jap" die ik nog nooit gehad heb, maar de kans is groter dat het de BMW f800GT zal worden, maar nu met de financiele crisis die hoogst waarschijnlijk zal volgen op de corona crisis, ga ik eerst nog een beetje afwachten.
    Laatst gewijzigd door Wolfken; 13 april 2020 om 00:31
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Bij mij :

Vespa piagio Ciao : dat ding reed trager dan dat ik normaal met de fiets ging... maar al mijn maten waren gemotoriseerd dus ik ook... en mocht geen brommerrijbewijs halen van mijn pa want te gevaarlijk omdat hij met zijn moto met het rijbewijs van het leger met een 1700+ cc goldwing bij het tweede ritje een open beenbreuk had. Ik moest alles maar inzetten op zo snel mogelijk de wagen halen.

we zijn dan 17 jaar later, ik keek op tegen 2.5 uur enkel elke dag met de trein en heb toen een motorijbewijs gehaald op een BMW.
    Toen ik dat gehaald had mij een gooi en smijtfiets gekocht (werd zo genoemd op verschillende fora) en dat was dan een Fazer 600 s2 met een goede 18k km. Tijd van mijn leven :d.

Ondertussen zijn we 6 à 7 jaar later en heeft die fiets 150k+ km. En doet hij het nog altijd pico bello. Langzaamaan aan het uitkijken naar iets anders... maar het dringt niet. Mijn vertrouwd beestje is nog altijd fun om mee te rijden. Al staat die dit jaar tgv van mijn gezondheid aan de kant. (indien ik val zou ik vb mijn behandeling niet kunnen doorzetten, even op de tanden bijten dat ik dat niet riskeer - corona is voor mij dan ook hierom niet echt een tegenvaller :d)

Voor de volgende moto ben ik aan het denken richting een FJR of een super tenere. Voorlopig lichte voorkeur voor een super tenere :d. Maar ik laat het nog eventjes bezinken. Andere prioriteiten eerst.

PS: een goldwing komt er bij mij nooit, veel te zwaar en lomp...

iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zalig :-)
    @Wolfken, indrukwekkende lijst en ook een heel mooie variatie aan types.
    @Renegade
    Motoren zijn toch bijna onverslijtbaar hé, als je dat zo ziet. 150.000 km zeg, dat is sérieus de moeite.

Wel zalig om zo iedereen z'n traject te zien :-)

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zalig :-)
    @Wolfken, indrukwekkende lijst en ook een heel mooie variatie aan types.
    @Renegade
    Motoren zijn toch bijna onverslijtbaar hé, als je dat zo ziet. 150.000 km zeg, dat is sérieus de moeite.

Wel zalig om zo iedereen z'n traject te zien :-)
    Is niet onverslijtbaar. Kheb gewoon al alles laten vervangen :d. Steekt toch al wel wat geld in, als ik die onderhoudskost volledig optel. Minstens 3.5 - 4k op die tijd.

Fx_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Damn, da zijn er een gans pak
    De lijst is niet eens een lijst bij mij, ik was 26/27 als ik mijn rijbewijs gehaald heb, had vroeger wel intresse in scooters enzo maar heb nooit een gehad.
    Later wou ik dan motorijden maar ik heb uitstel gedrag tot de tiende graad en dus kwam dat er ook nooit van, mijn vriendin reed met een Vespa 125 GTS.
    Vond dat ook wel leuk, en na ene keer teveel "Ik zou wel ook met de moto willen rijden" gezegd hebben en er niets mee te doen heeft zij gewoon lessen geboekt en holde ik achter de feiten aan

Ik heb dus uiteindelijk maar 2 motoren gehad en die zijn onverassend;
    Bandit 650: Gaat denkik altijd een speciaal plaatsje hebben in mn hart, is eiglek totaal geen opwindende moto, maar solid as a rock, was ook nodig want ik ben 2x tegen de grond gegaan.
    Toch tevreden met wat hij mij gebracht heeft, leren rijden op een motor zonder ABS, zelf onderhoud leren doen, niet veel maar toch een deel.

En sinds ik begon met motorijden kwam juist de nieuwe Z1000SX uit met dat scherpere gezicht, en was in mijn ogen the best of both worlds, in realiteit bleek dit dan ook een enorme upgrade te zijn als ik ermee ging testrijden, na een jaar een te hebben eigenlijk ook geen super emotionele motor. Ik denk als je er een hebt die jack of all trades wil zijn dat je uiteindelijk master of none bent. Toch super tevreden van.

Daar blijft het bij, de lijst waarmee ik gereden heb is wel iets langer aangezien ik er af en toe videos over maak

Daar komt dan nog de laatste Versys 1000, HD FXDR, SV650 (ouder model), CBF600N (die van de vriendin), Ducati Supersport bij. Het plan was dit jaar er een pak aan toe te voegen maar die ambities heb ik al een stuk moeten bijschroeven. Jammer wel , had al een paar garages die open stonden voor met hun motos lang te gaan rijden

De ervaring is dus heel beperkt,
    De Bandit is verkocht nu dus het is tijd om een "voor erbij" te zoeken, ik dacht misschien aan een oudere cruiser ofzo aangezien ik wel graag chill rond rij.

Ducati Supersport
    Kawasaki Z1000SX
    Suzuki Bandit 650
    Kawasaki Versys 1000
    Harley-Davidson FXDR
    Youtube: Fx_
    2018 Kawasaki Z1000SX

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Hier is de lijst toch wat korter

Begonnen met rijden met een Yamaha PW50 crosser
    Daarna nog een TM Racing 125 gehad

Eerste brommer was een oranje peugeot geval van 20 frank op een politieveiling. 3j mee rondgebold en wat aan gepruld dat hij ipv 23/u rond de 50 ging.

Dan op mijn 20 de Duc ST2 gekocht, daar jaren mee rondgebold en weg gedaan voor mijn eerste eigen wagen te kopen
    Na wat jeuk de MV Agusta Brutale 910S in huis gehaald, jammer genoeg weinig mee gereden en dan omdat onze bouw begon terug verkocht (met winst zelfs!)

Sindsdien niks meer van moto gehad. Elke keer dat goed weer is jeukt het om terug een te kopen, elke keer laat ik het voor wat het is. Ik heb niemand meer in de geburen om mee te gaan rijden en zonder het sociale aspect blijft em veel te veel staan. In de familie wel 2 motorrijders maar van het veel rustiger type dus dat wordt het ook niet.
    En ne circuitmoto gaat gewoon een lopende rekening zijn

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ben begonnen in 2017 op een elektrische Zero S (11Kw versie om met B rijbewijs te mogen rijden)

mei 2019 rijbewijs gehaald op een MT07 van de rijschool.
    voor ik da rijbewijs effectief had een Kawasaki Z1000SX besteld.

ook nog gereden (door onderhoud, extra stukken) met:
    kawa Versys 650
    kawa vulcan S
    kawa Z900

van vrienden:
    Honda VFR800
    Triumph Street Triple RS

testrit:
    Harley Davidson FXDR
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    amai als we testritten moeten opnoemen dan ist een lange lijst ze

Buell X1 Lightning
    Buell XB12X
    Buell 1125CR
    MVA Brutale 1090RR
    MVA F4RR 2014 (diene met de eerste vierkante uitlaatjes)
    MVA Turismo Veloce Lusso
    Ducati 748S met 854 bigbore kit
    Ducati Monster S4RS
    Ducati Monster 1100S
    Ducati Monster 1200S
    Ducati 1098S
    Ducati Panigale 1299S
    Ducati Streetfighter 1098
    Ducati Scrambler Full Throttle
    Ducati ST4s
    Ducati Multistrada 1100S
    Ducati Multistrada 1200S (den allereerste, met ohlins!)
    Ducati Hypermotard 1100S (met hotcams, k&n kelken, beast-r intakes, zijdelingse termi en remap): nog altijd een van mijn meest memorabele ritten
    Ducati Sport Classic 1000
    Ducati XDiavel S
    BMW R1200GS (den eerste watergekoelde)
    BMW S1000RR (was toen ook vlak uit, allereerste model)
    Harley-Davidson V-Rod Muscle
    Harley-Davidson Fat Boy
    Harley-Davidson Street Bob

die laatste twee waren echt om te huilen zo slecht. Brakke versnellingsbak, rammelen langs alle kanten, remmen die geen kloten waard zijn, lom en zwaar. Dat mensen daar graag 20-30k aan geven krijgde mij niet uitgelegd.

CDA441's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Euh ja: Historietijd:

Brommers en crossers:
    - Pocketbike 50cc -- gekocht samen met mijn broer, ging al kapot na 5x er mee te rijden
    - Pitbike 50cc (Lem LX3) - gekocht om er mee wat rond te crossen in het veld naast waar ik woon, school begon, dus verkocht met een pak winst
    - X-Motos XB33-50W (opgevoerd tot 72cc) - Heb er een jaartje mee gereden, maar ik was dan wel al 19 (en ik werd dat jaar 20) dus heb ik die ook verkocht, wel met verlies...
    En mocht eens rijden op een maat zijn Yamaha FS1

Eerste motor: 2014-2017
    1998 Suzuki XF650 Freewind
    Teveel aan gemodificeerd, teveel om op te noemen :')
    Hiermee heb ik veel avonturen meegemaakt. Offroad rijden op de velden (had pas mijn rijbewijs ) kleine toertjes rijden.
    Knallen met de uitlaat etc. Moest weg in 2017 omdat de versnellingsbak ontplofte na het afrijden van een drempel.

Tweede motor: +- tussen 2017 en 2018
    2013 Honda NC700X
    Vond ik wel een leuke motor, zeker met die opslagruimte vooraan. Kon er bijna alles in kwijt
    Was een "tijdelijke" oplossing om mijn studies af te maken, ik verloor teveel tijd met het zoeken naar een parkeerplaats en commute als ik met de auto ging.
    Trein was geen optie.

Derde motor: 2018 - huidig
    2004 Honda VFR800
    Leukste motor die ik ooit heb gekocht. Super geluid, super stuurfiets, super gewoon
    Wil 'm niet kwijt!
    Op deze motor was ik al heel erg lang aan het geilen (als ik het zo mag verwoorden). De sound, de VTEC overgang, het design (waar anders haal je een motor met V 4en een enkelvoudige achterbrug voor sub 4000€?

Vierde motor: 2020 - huidig
    1994 Transalp
    Dit is mijn ombouwproject. Van een Transalp 600 een supermotard maken. Tweecilinder supermoto's vindt je enkel bij KTM en Aprilia, 2 merken die me toch wel minder betrouwbaar lijken dan een Honda
    Voor: link
    Tijdens: link
    Na: in progress (ik zet mijn progress om de zoveel weken op Youtube in een kleine recap video)

En dan nog test gereden (en les)
    - Kawasaki ER6
    - Kawasaki Z650
    - Kawasaki Ninja 650 (broer's motor)
    - Kawasaki Ninja 300 (van een maat)
    - Triumph Street Triple 765R (van een maat(Avi))
    - Harley Davidson Fat Bob 114
    - Honda Deauville (leenfiets)
    RBW A2 vanaf 05/08/2015, RBW A vanaf 28/11/2018 Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441

i7 4790K, 16GB@1333MHz, GTX1060, en een paar TB aan opslag

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben begonnnen met Kameraden met Flandria lol
    Dan MBK Passion
    Honda wallaroo
    Piaggio Zip

Dan ben ik begonnen met Autorijbewijs

Elke zomer zag ik al die schone moto's knallen en ik dacht lol moet ik ook hebben hehe

Ik heb dan een GSXR-600k2 gekocht en dan 6u les gevolgd en een jaar met L rondgereden

https://imgur.com/WS6eCF9

Met de K2 Gixxer heb ik 4 tal jaar mee rondgereden , was een zalige moto , heel snel en betrouwbaar .

Dan heb ik een jaar zonder moto gezeten , maar natuurlijk weer aan het zoeken lol maar dat kennen jullie wel

Ik dacht een Ducati 1098 te kopen was ik echt wild van en nog altijd trouwens , maar dan toch niet direct 1 gevonden met weinig km's (op die moment )

Ik zag dan een Gixxer k8 bloedmooi model en in topstaat met 12000km met SC Project uitlaat en die heb ik dan gekocht .Ik heb die moto nu al 4j en nog nooit kosten aan gehad , buiten onderhoud en heeft nu bijna 22000km's

https://ibb.co/fqYJkcC

Ik zou later nog een moto willen bijkopen , zoiets als deze https://ibb.co/qR8X8Gb

Korte lijst dus , rijd redelijk lang met mijn moto's .Ik denk dat het ook beetje liefhebberij is .Ik zie die moto's ook echt graag , als een vrouw

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    amai als we testritten moeten opnoemen dan ist een lange lijst ze
    zonder was mijne lijst 2 motos lang
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb ook maar 2 moto's gehad lol

Ik ken mannen dat continu wisselen van auto en moto , maar altijd dat geloop en paparassen en voorwat wisselen als je een goeie moto hebt.

Regels voor berichten