Pagina 1 van 3 123 Laatste
    Spacid's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Zoektocht wagen voor 1j en 40k km / comfortabel / waardevast

Hi! Ik zou jullie mening kunnen gebruiken voor volgende situatie:
    De kans bestaat dat ik binnenkort in het buitenland ga werken voor een periode van 1 jaar waardoor ik mijn bedrijfswagen verlies en dus een mobiliteitsoplossing zoek waarmee ik 1-2x per maand mee naar BE op en af kan rijden.
    Het lijkt me dat een wagen kopen sowieso de meest voor de hand liggende oplossing is maar als jullie een ander idee hebben laat het gerust weten.
    De bedoeling is dat ik de wagen terug verkoop na dit ene jaar.

Details:
    - Geschatte km aantal voor dit jaar: 40.000
    - Afstand enkele rit: 700km
    - Budget: 30k-60k - zolang deze waardevast blijft na 40k km
    - Ruim (ski's, wasmanden, meubels, fiets moet er af en toe in kunnen)
    - Comfortabel / stil / goede stoelen
    - Motor: 4x4 / zuinig op autostrade tegen relatief hoge snelheid / rond de 200pk
    - Liefst veel opties zoals pano, lane assist, android auto, sound system
    - Mogelijkheid om te tanken in LUX
    - Geen oplaadmogelijkheden (hybride/elektrisch)

Er zijn veel auto's die hieronder kunnen vallen maar misschien zijn er bepaalde merken of modellen die waardevaster zijn dan andere en waar het aantal km's minder impact op heeft?
    En vanwege het aantal km dacht ik aan een diesel maar misschien zijn er tegenwoordig benzinemotoren die ook zuinig zijn?
    Heb met mijn huidige A3 1.5 TFSi 2018 gemiddeld verbruik van 7,8L wat ik al aan de hoge kant vind.

Ik dacht voorlopig aan een VW Arteon 2.0 TDI of de gefacelifte Skoda Superb.
    Ook een vorige gen A6 vind ik interessant maar vind er precies maar weinig met android auto.
    Van een A7 of CLS durf ik dromen (rond de 50-60k) maar ik denk dat ze tov een auto die maar 30-40k kost tot tweemaal meer waarde verliezen na dit ene jaar wat toch al snel resulteert in 4-5k meer kosten.

Alle hulp, advies of persoonlijke ervaringen zijn welkom

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Superb l&k met die 280pk motor?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Spacid's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Benzinemotor die op papier al 2,1l / 100km meer verbruikt dan de 2.0 tdi 190pk.
    Met lange afstanden op hoge snelheid neemt dit verschil enkel toe denk ik.

Had uitgerekend dat een verschil in verbruik van 2l/100km al gemakkelijk 1200 euro scheelt op 40k km.

280pk is anders wel netjes

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spacid Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Benzinemotor die op papier al 2,1l / 100km meer verbruikt dan de 2.0 tdi 190pk.
    Met lange afstanden op hoge snelheid neemt dit verschil enkel toe denk ik.

Had uitgerekend dat een verschil in verbruik van 2l/100km al gemakkelijk 1200 euro scheelt op 40k km.

280pk is anders wel netjes
    Ja, die 190pk kan ook natuurlijk
    Qua comfort is dat echt een goeie wagen

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Qua waardevastheid voor 1jr zou ik vooral zoeken naar iets dat ergens tussen de 6 en 12 maand oud is.
    Of gewoon kopen in Duitsland en na een jaar in België verkopen, genoeg wagens waar je zelfs geen euro op verliest dan.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Die Superb 4x4 is inderdaad wel een propere wagen, komt in sedan en break. 280pk is ook mooi meegenomen. Verbruik zal wel wat hoger liggen. Tenzij je rustig rijdt en niet continu ligt door te sjeezen.

Kan je al in Duitsland vinden voor rond de €25k-30k met weinig km en een pak opties (merendeel zelfs full option).

Was er ook eerst naar aan't zien, maar had zo'n grote wagen niet persé nodig.

Voorbeeldje:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=290839549

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=285506167
    Laatst gewijzigd door Ascari; 14 februari 2020 om 17:54
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hou er wel rekening mee dat waardevastheid op dit moment een zeer onzeker gegeven is.
    Onze overheid is nog steeds aan het zoeken wat ze moeten doen omtrent mobiliteit en milieu en maken daarbij af en toe flaters die de autobezitters veel geld kosten (afschrijving/belastingen/...).

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik moest eigenlijk direct aan Volvo denken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    als je waardevast zoekt moet je gewoon iets nemen dat al zijn grootste waardevermindering heeft gehad, een BMW F11 bijvoorbeeld.
    Koop een perfecte F11 520d met 190pk voor +/- 20K en verkoop hem een jaar later voor bijna hetzelfde bedrag.

En dan heb je een véél aangenamer sturende wagen dan alle nieuwe Superbs bij elkaar

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Een wagen van €250 die nog rijdt. Kan je misschien nog €750 overnamepremie voor krijgen

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    En dan heb je een véél aangenamer sturende wagen dan alle nieuwe Superbs bij elkaar
    Ik heb beide na elkaar gehad, en dit is echt niet waar hoor. De BMW stuurt leuker, maar zeker niet aangenamer. Als ik zo veel km op een jaar zou doen, kies ik voor de Superb omdat die veel aangenamer rijdt.

Ik rij ook liever met een sportieve wagen, maar niet voor ritten van 2-300km.

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Make your pick:
    Recente auto <-> waardevast
    absoluut waardeverlies <-> relatief waardeverlies

30% waardeverlies op een standaard wagen van €30k is voor uw portemonee nog altijd voordeliger dan 20% waardeverlies op een 'premium' wagen van €50k.

Voor uw doeleinden best kijken richting Duitse occazies. Het waardeverlies wordt voor stuk gecompenseerd wanneer je daar koopt en nadien in België verkoopt.

Dieselmarkt is hier in België wel grotendeels ingestort wat impact heeft op de verkoopprijs, maar uw profiel schreeuwt gewoon Diesel. Met de huidige brandstofprijzen en policies zou ik gewoon benzine pakken (heb het niet zo voor mazoutstoven ). De Diesel gaat wel sowieso zuiniger zijn maar dat maakt het nog niet noodzakelijk goedkoper qua totaalplaatje.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayerbe Bekijk bericht

Dieselmarkt is hier in België wel grotendeels ingestort wat impact heeft op de verkoopprijs, maar uw profiel schreeuwt gewoon Diesel. Met de huidige brandstofprijzen en policies zou ik gewoon benzine pakken (heb het niet zo voor mazoutstoven ). De Diesel gaat wel sowieso zuiniger zijn maar dat maakt het nog niet noodzakelijk goedkoper qua totaalplaatje.
    Je kan het ook andersom bekijken. De dieselmarkt is ingestort => je kan goede 2ehands dieselwagens vinden voor "geen geld".

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    LoL,wie zoek geen auto waar hij 50k km kan rijden om dan verkopen voor dezelfde prijs... Ik lees aandachtig mee.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Je kan het ook andersom bekijken. De dieselmarkt is ingestort => je kan goede 2ehands dieselwagens vinden voor "geen geld".

Hij wil iets dat zijn waarde behoudt, nu een 2dehands diesel kopen zal waarschijnlijk niet de beste optie zijn om over een jaar terug te verkopen.

Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje, opzoek naar een wagen die ik binnen het jaar terug wil verkopen. Alleen wil ik deze zakelijk kopen dus met btw aftrek.

Regels voor berichten