Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Daar is al jaren een oplossing voor: https://s.chkmkt.com/?e=77197&h=95FA1C72F8A42AF&l=nl

De kost wordt gedragen door de leverancier van de laadpalen, die het langzaam kan terugverdienen door elektriciteit te leveren. Oh kijk, dat lijkt wel een beetje op het business model van tankstations .
    Ja, en dan krijg je dergelijke fratsen: https://www.autowereld.be/autonieuws...den-prijs.html

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    DNB BA?
    Jep. Ben benieuwd of ze het gaan klaarspelen, want voorlopig is het hier nog steeds gratis opladen voor iedereen, maar vanaf er echt zoveel palen staan gaan er nog veel meer tesla's van freelancers bijkomen.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ja, en dan krijg je dergelijke fratsen: https://www.autowereld.be/autonieuws...den-prijs.html
    Je moet dat wel in perspectief zetten: Ionity is nieuw, en hanteerden tot nu toe een introductietarief. Dat hebben ze altijd duidelijk gecommuniceerd via o.a. persberichten (bv hier).

Verder zijn het ook laadpalen die je gebruikt als je eens verder moet rijden. Voor de jaarlijkse vakantie bijvoorbeeld. Of een lange business trip. Ze liggen allemaal langs autosnelwegen. Misschien dat diegenen met een tankkaart het wel doen, maar ik ken niet veel mensen die elke keer langs de autosnelweg gaan tanken als ze hun brandstof zelf moeten betalen. Een normale dagelijkse laadbeurt van een elektrische wagen zal thuis zijn, of aan een laadpaal in de straat. Die zijn pakweg de helft goedkoper. Of meer als je wat zoekt.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daar is al jaren een oplossing voor: https://s.chkmkt.com/?e=77197&h=95FA1C72F8A42AF&l=nl

De kost wordt gedragen door de leverancier van de laadpalen, die het langzaam kan terugverdienen door elektriciteit te leveren. Oh kijk, dat lijkt wel een beetje op het business model van tankstations .
    En heb je de voorwaarden ooit al eens gelezen? Ik zal er ff de belangrijste uitnemen:
    Er binnen een straal van 500 meter van je woning geen publiek toegankelijk oplaadpunt is (gepland).
    Dus 1 paal per cirkel met diameter van 1km; leuk als jij en je buur een elektrische wagen hebben Laat staan nog meer mensen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik zou toch nog altijd voor een 3liter diesel gaan

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Jep. Ben benieuwd of ze het gaan klaarspelen, want voorlopig is het hier nog steeds gratis opladen voor iedereen, maar vanaf er echt zoveel palen staan gaan er nog veel meer tesla's van freelancers bijkomen.
    Zolang de passagier aantallen blijven stijgen is er toch geld genoeg bij BAC. Zal wel gratis blijven...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Zolang de passagier aantallen blijven stijgen is er toch geld genoeg bij BAC. Zal wel gratis blijven...
    Ik denk dat de oorzaak is dat er geen netwerkkabel aan de laadpalen ligt hoor . Uiteindelijk worden die palen nu grotendeels gebruikt door niet-werknemers...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik zal het normaal tegen eind dit jaar kunnen zeggen, of ik de mijne vlot heb kunnen verkopen. Rijd er dan 3 jaar mee, en meestal verander ik dan. Als ik er niet voldoende voor krijg vrees ik wel dat ik hem "op" zal moeten rijden, want pakweg 2 jaar nadien zal de restwaarde in verhouding wellicht nog meer gedaald zijn. En ook lijkt mij meestal 3 jaar/max 150K zowat de grens, nadien kan je hem imo beter oprijden.

Het is natuurlijk een 3L diesel, wat het wellicht nog wat moeilijker maakt. Nochtans heeft een collega van mij net zijn Audi A7 met 3 liter verkocht, en die heeft toch een dikke prijs gekregen voor export.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Publiek toegankelijk, dat betekent dus meerdere gebruikers voor diezelfde laadpaal.
    En die 'gebruikers' zijn niet altijd elektrische auto's of hybrides, soms hebben ICE eigenaars ook het lef om zich daar te parkeren.
    En mijn werkgever verwacht dat ik thuis kan laden om ook zo de kost te drukken, want de kost van thuis laden is véél lager dan een publieke laadplaats.

Dus nee, dit is niet echt een oplossing voor alle mensen zonder privé parkplaats met laadmogelijkheid.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Publiek toegankelijk, dat betekent dus meerdere gebruikers voor diezelfde laadpaal.
    En die 'gebruikers' zijn niet altijd elektrische auto's of hybrides, soms hebben ICE eigenaars ook het lef om zich daar te parkeren.
    En mijn werkgever verwacht dat ik thuis kan laden om ook zo de kost te drukken, want de kost van thuis laden is véél lager dan een publieke laadplaats.

Dus nee, dit is niet echt een oplossing voor alle mensen zonder privé parkplaats met laadmogelijkheid.
    Appartement hier. Heb een ondergrondse parkeerplaats aangekocht (was verplicht trouwens) en daar is in de verste verte geen laadmogelijkheid te bespeuren.
    Om dan alle dagen ergens een paar uur aan een publieke laadpaal vast te hangen is een straf, geen cadeau.

Het is bv. al geen uitzondering dat ik tot 's nachts op kantoor zit tijdens bepaalde perioden. Het gebeurd dus ook dat ik dan nog moet tanken onderweg naar huis.
    Nu is dat met moeite 5 minuten vertraging. No way dat ge op dat ogenblik nog goesting hebt om een uur te gaan koekeloeren aan een of andere random laadpaal (waar je al voor omrijden).

Dus jah ... zoals hier al vermeld ... 't is allemaal mooi & wel als je in die specifieke situatie zit waar je ...
    - Een huis
    - Met oprit / garage
    - Met mogelijkheid tot aansluiting v/e laadpunt buiten
    ... hebt.

Maar woningen in de steden, midden in 't stad, rijwoningen, appartementen, ..., of gewoon huurders van een bestaande woning zonder deze voorzieningen ... hebben hiervoor geen valabele opties in de meeste gevallen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Deze topictitel leest trouwens als HLN clickbait

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze topictitel leest trouwens als HLN clickbait
    We zijn niet allemaal waardig om De Standaard of De Morgen te mogen/kunnen lezen/begrijpen...

Regels voor berichten