soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Gezocht: nieuwe ( jong 2dehands ) wagen.

Voila, vager kan een topictitel niet zijn

Oké: iets specifieker.

Rij nu met een Merc A-klasse uit 2003. 190000km. Kan in feite nog wel even mee draaien, maar het wordt tijd voor verandering, vooral omdat er zo wat onkosten beginnen aan te komen.
    Doordat ik minder dan 10K per jaar doe, zal benzine beste keuze zijn?

Omwille van Rugproblemen zoek ik een wagen met een hoge instap, zonder daarom onmiddellijk in het SUV segment te moeten kijken. Mijn A-klasse heeft ook een iets hogere instap, en is geen SUV. Maar het is heel blijkbaar niet makkelijk om dat te vinden?

Budget? Aangezien het puur als 2de wagen bedoelt is, is max budget 17500. En ja, dat is niet veel, zeker niet als je mijn enige eis in gedachte houdt, hoge instap, zonder suv te zijn. En zeker als je een beetje opties wilt, zit je daar HEEL vlug boven. Lederen bekleding en pano-dak is onnodig , net zoals verwarmde zetels etc. Maar voor de rest zoals navigatie, DAB tuner etc + voldoende safety items is wel belangrijk.

En het hoeft niet persé een grote wagen te zijn, maar hou er rekening mee, ik ben 1m90 en weeg 125kg. Dus een beetje ruimte van binnen is wel nodig.
    Mag ook jonge 2dehands zijn.

Eventuele info is steeds welkom.

Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door soulreaper; 16 januari 2020 om 19:01
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb mogelijks wel iets voor je. Als ik je wensen zie, moet ik je enkel teleurstellen in navigatie en DAB+

Mijn schoonouders zijn overleden en hun 1,5 jaar oude for C-max moet van de hand. volgens 2e hands sites zou deze nog ongeveer 15K waard zijn op dit moment, dus voldoende onder jouw budget.

de kleur is zwart, het is een benzine, ik dénk ook lederen zetels (of toch nep-leder, moet de aankoopbon eens nakijken) en qua kilometers zit die nog zéker onder 30K. Voor exacte info moet ik nog eens gaan kijken en de opties bezien. Mijn schoonpa was ook 'ne lange' (1m90 schat ik en 98 kg), dus dat moet wel lukken.

laat maar iets weten op wim.ham@telenet.be

als je foto's wil, laat maar weten en dan maak ik er enkele.
    There's no such thing as too much snow

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Mijn ouders hebben voor dat budget hun nieuwe nissan note gekocht enkele jaren geleden, ook rond het autosalon met recyclagepremie etc afgetrokken.
    Beide zijn rugpatient dus die hoge instap en goede zit was belangrijk voor hen en zijn ze heel tevreden van.
    Mijn ouders zijn wel niet groot dus geen idee of die auto ook comfortabel zit voor 1m90

soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beiden bedankt voor de reacties. Had gedacht hier meer informatie terug te krijgen

C-max. Bedankt, maar nee, bedankt. Er is iets aan de vormen van die wagen wat me stoort, en ik weet niet wat het is? Heb sowieso een aversie tegen monovolumes door hun vormen. Operl Zafira, Ford S-Max, Seat Alhambra…

Note: Valt me beter mee, maar blijkbaar maakt Nissan deze niet meer?
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ford focus?

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...=android-share

Kilometerstand: 22.606 km
    Bouwjaar: 05/2018
    Verkoopprijs: € 16.290,-
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Beiden bedankt voor de reacties. Had gedacht hier meer informatie terug te krijgen

C-max. Bedankt, maar nee, bedankt. Er is iets aan de vormen van die wagen wat me stoort, en ik weet niet wat het is? Heb sowieso een aversie tegen monovolumes door hun vormen. Operl Zafira, Ford S-Max, Seat Alhambra…

Note: Valt me beter mee, maar blijkbaar maakt Nissan deze niet meer?
    Uwe Mercedes A is toch ook zo nu? Als je hogere zit wil kom je daarbij uit of een SUV maar dat is pas laatste jaren dus moet je naar recentere 2e hands wagen. Maar voor dat budget moet je wel iets vinden, ook al zijn benzine's 2e hands 20% duurder geworden.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nen honda Jazz? Vind ge al nieuw voor die prijs, weliswaar het basismodel.

Anders wordt het een Berlingo, Kangoo, ... . Of je kan ook eens kijken naar de "offroad" varianten bij bepaalde modellen. Die staan meestal ook wat hoger op hun poten.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Regels voor berichten