Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Discussie: Autosalon 2020

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De nieuwe 2 algemeen best mooie wagen.
    Hebben we het beide over de 2GC?
    Indien ja, ik geef u geen gelijk. Echt een lelijke wagen die buiten proportie is.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

toch best te pruimen ?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

toch best te pruimen ?
    Ik vind hem iets te hoog staan, maar echt lelijk vind ik hem ook niet. Gewoon competitief in het genre imo.

Wel heel raar dat het een sedan-koffer is. Noem het dan een 1-sedan he...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

toch best te pruimen ?
    Je post nu wel de M235i en enkel langs voor
    Dit is toch al een ander zicht

En hij is ook vrij hoog.

Als je dan naar de CLA kijkt, dat is pas een strakke slee.

Ik zeg het BMW heeft volledig gemist met de nieuwe 1 en 2. Zeer rare designkeuzes die je echt kan afkeuren als je kijkt naar wat BMW eerder heeft gemaakt.
    Qua interieur wel mooi, idrive zit snor, kwaliteit is top. Maar ik moet toch zeggen dat de A-reeksen beter zijn, ook al is de zuivere kwaliteit wel iets minder.
    @Sander
    Hij heeft toch gewoon een sedan koffer?
    Net zoals de CLA ook een sedan koffer heeft. Zoals elke coupé een sedan koffer heeft. De 4GC heeft een liftback ja, maar dat wilt toch niks zeggen
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Je post nu wel de M235i en enkel langs voor
    Dit is toch al een ander zicht

En hij is ook vrij hoog.

Als je dan naar de CLA kijkt, dat is pas een strakke slee.

Ik zeg het BMW heeft volledig gemist met de nieuwe 1 en 2. Zeer rare designkeuzes die je echt kan afkeuren als je kijkt naar wat BMW eerder heeft gemaakt.
    Qua interieur wel mooi, idrive zit snor, kwaliteit is top. Maar ik moet toch zeggen dat de A-reeksen beter zijn, ook al is de zuivere kwaliteit wel iets minder.
    @Sander
    Hij heeft toch gewoon een sedan koffer?
    Net zoals de CLA ook een sedan koffer heeft. Zoals elke coupé een sedan koffer heeft. De 4GC heeft een liftback ja, maar dat wilt toch niks zeggen
    Ja, terwijl de Gran coupes allemaal hatchbacks zijn. Dus ze zijn nog maar net begonnen met een uniform verhaal en wijken er toch weeral van af... Dit had de 1 sedan moeten zijn (cfr 3 sedan) en dan een echte Gran coupé van de 2 (cfr 4gc)

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik kijk uit naar de nieuwe 4GC. Iemand een idee wanneer die komt?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ja, terwijl de Gran coupes allemaal hatchbacks zijn. Dus ze zijn nog maar net begonnen met een uniform verhaal en wijken er toch weeral van af... Dit had de 1 sedan moeten zijn (cfr 3 sedan) en dan een echte Gran coupé van de 2 (cfr 4gc)

Deze de sedan noemen (en misschien de daklijn iets minder coupé maken) en dan nog een GC maken, nee dank u
    Dat draagt niks bij. Ik kan u volgen dat een liftback koffer hier beter was geweest. De koffer was dan een pak bruikbaarder.

Ik hoop trouwens dat BMW midden 2020 hun euro valt dat ze een grote fout hebben begaan. En op de markt komen in 2021 met een nieuwe 1er en 2er van de G-generatie. De designer van de 3 aanspreken, die wel kaas gegeten heeft van een sportieve mooie wagen maken, en terug RWD erop. En dat we daarna collectief deze misstap van BMW uit ons geheugen wissen

Ik was deze week nog in de garage, toch vreemd dat er voor levering een 3 en 1 stonden. Het contrast was immens.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Deze de sedan noemen (en misschien de daklijn iets minder coupé maken) en dan nog een GC maken, nee dank u
    Dat draagt niks bij.
    Maar dan zou je toch gewoon hetzelfde krijgen als de 3- en 4-reeks?
    1 sedan - 3 sedan
    2 - 4
    2 GC - 4 GC

Als een 2 GC niets zou toevoegen aan de "1 sedan" - 2, wat voegt de 4 GC dan toe aan de 3 - 4?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat ze beter eerst kijken naar Mercedes hun verkoopsaantallen voor ze zoiets doen.
    Want nu is het ook maar een heel raar verhaal met die CLA en A Berline.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik denk dat ze beter eerst kijken naar Mercedes hun verkoopsaantallen voor ze zoiets doen.
    Want nu is het ook maar een heel raar verhaal met die CLA en A Berline.
    Ja, er zit een heel rare overlap tussen die 2 omdat je op die lengte geen échte coupélijn kan maken. Hierdoor krijg de sedan (A) en dan de sedan met minder hoofdruimte (CLA)...

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moet wel zeggen dat ik het interieur van Mercedes bij die nieuwe modellen enorm kitscherig vind.
    Enorm blinkend met dan wat knoppen op een balkje dat onderaan is vastgemaakt dat je zo mee naar beneden ziet gaan als je er op duwt.
    Die airco monden die heel opzichtig zijn,...

Toch totaal anders dan de mercedessen van 5-10-tal jaar geleden. Heb nog een tijdje met een W203 gereden en dat was een super degelijke wagen, nu voelt het mij allemaal zo goedkoop aan.
    Cheer up, the worst is yet to come.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vorige zaterdag geweest. Druk maar niet overdreven, aangekomen ronde kwart voor 11, parking nog maar goed halfvol, overal rustig kunnen kijken, plaatsnemen, gewoon aangenaam rondneuzen.

Vooral Mercedes is me bijgebleven, over het algemeen. Ook onder de indruk van de BMW X7 en de 7-reeks. Maar allemaal geen spek voor m'n bek.
    Nissan, mijn merk, niks nieuws, behalve de nieuwe Juke. Leuke auto, zwakke motorisaties.
    Momenteel rijd ik met een X-Trail, net één jaar oud. Zien wat Nissan doet met hybrides, volledig EV is toch nog niks voor mij.
    Sterke interesse in hybride van mijnentwege, daarom bij Toyota gaan kijken. Volgende wordt naar een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een RAV4 of een CH-R, hangt er vanaf hoe veel ruimte ik van een auto verwacht op dat moment. Spreekt me enorm aan, prijsstelling, afwerking, etc.
    Voor de rest, hoewel er redelijk wat nieuwigheden waren, niets dat me aansprak.

Motorfietsen : mijn midlife crisis komt eraan dus toch even gaan kijken. BMW en Triumph, hebbedingen, maar duur natuurlijk. Yamaha betaalbaar en ook best wel leuke motoren...

E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ruimteschepen zijn niet toegelaten op het autosalon. Het is maar dat je het weet
    Nja, Euro fielen die spreken zeker?

Ok.
    Ne Prius, is lelijk.
    Ne Civic, is "lelijk".

En kan nog wel Japanse modellen opsommen.

Maar om dit nu ordinair een ruimteschip te noemen?

Ik vind een AMG GT 1 van de mooiste coupé (ik ben een coupé man).
    En als ik een andere concurrent ervan noem, de Jag F Type.
    Dan staat de LC perfect zijn mannetje tegenover die Euro bakken imo.

Zet zo een LC geparkeerd naast zijn dichtste concurenten en de LC heeft makkelijk evenveel bekijks, durf wedden, meer.
    En niet in de zin van Type R-"meer bekijks".
    Laat de motor draaien en ZELFS op niveau van sound doet de Jap nie onder voor de Euro cars.

Daarom dat ik het zonde blijf vinden dat men LC niet meer kennis laat maken aan het kritische europese publiek.
    Op mijn werk ook, als ik begon over Lexus, niemand weet wie of wat, ze hoorden het letterlijk donderen in Keulen

Maar the petrol heads weten blijkbaar wel wat ze kopen duidelijk:
    https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...uropese-groei/
    "Lexus’ sportwagen, de LC, is goed voor 360 verkopen: 197 met V8 en 163 met hybride-aandrijflijn."

Ze verkopen meer van die grommende V8's dan de hybride versie, in o zo fiscaal vriendelijk Europa

Heb het eens berekend, voor die 5.0L V8 betaal je +/- 11.000 euro verkeersbelasting PER JAAR.
    En dan is die niet eens zoo heel krachtig (er komt een LC-F versie) met zijn 471 pk...

toch best te pruimen ?
    lets face it!
    dit is BMW anno 2020 die kijkt naar de wereldmarkt, cfr: China.

BMW (en de rest) met zijn 63 verschillende koetswerkvormen is enkel en alleen ingegeven omdat de consument daarom vraagt, en is niet wat BMW écht voor staat. (en ik ben nie eens een BMW fanboy, allesbehalve)

Een X5 en een X6 zijn misschien de best rijdende SUV's dage kunt rijden, BMW noemt ze liever SAV ipv SUV om maar niet geassocieerd te worden met die term SUV (Activity ipv Utility)...maar ze doen ook maar mee om tegemoet te komen aan die vraag.
    En like it or not, China is booming business voor de Europese Premium merken. Als ik me niet vergis halen zij hun grootste omzetten in die markt.
    En daarvoor zijn ze bereid al hun dna aan te passen door zo van de uitgerokken coupé en sportback modellen uit te brengen.

Waar was de tijd van de "gewone" 3 reeks/5 reeks/ 7 reeks - C/E/S classe, en als er al een afgeleide was, dan in coupé, break of cabrio vorm.
    Maar nu komen ze af met nen Gran Tourismo, Grand Coupé, Grand Tourer en wtf.
    Om nog maar te zwijgen van de diverse SUV varianten er nog steeds uitkomen.

Zal aan mij liggen, maar ik ben meer voor de old school classic basci no nonsense modellen van weleer.

Dan vind ik de Lexus line up meer to the point, simpel en beperkt (minus hun SUV's, ben ook nie echt SUV minded imo )
    Een instap (verouderd) modelleke, 3 berlines (ik mis de GS wel), en 2 coupés.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l
    Joat, en dan noemde gij de LC een spaceship

wa was da weer met pot en ketel?
    Laatst gewijzigd door E-riko; 16 januari 2020 om 13:33
    Accept what you can't change, change what you can't accept.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    LC500 is geen concurrent van de F-type of AMG GT, maar een concurrent van de S-klasse coupe. En volgens alle reviews rijdt de S-klasse dan beter, is hij beter afgewerkt en werkt alles gewoon beter in de Mercedes.

Je hebt ook uw belastingen mis, hij kost 11k BIV en 3.3k verkeersbelasting.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk bericht
    Ik vind een AMG GT 1 van de mooiste coupé (ik ben een coupé man).
    En als ik een andere concurrent ervan noem, de Jag F Type.
    Dan staat de LC perfect zijn mannetje tegenover die Euro bakken imo.

Zet zo een LC geparkeerd naast zijn dichtste concurenten en de LC heeft makkelijk evenveel bekijks, durf wedden, meer.
    Natuurlijk, je ziet die minder vaak en ze zien er goed uit. Het eeuwige probleem is echter mensen daar weliswaar naar kijken, maar vervolgens de andere gaan kopen.
    Dat ligt voor een stuk ook aan de Europese koper want de gemiddelde Europeaan met geld kijkt niet echt hard naar een merk als Lexus, terwijl in Amerika dat wel zo is. In Amerika is voor zover ik weet ook pakweg Hyundai en Kia met hun flagships aanwezig en die doen het daar dan ook een pak beter dan hier.

Maar the petrol heads weten blijkbaar wel wat ze kopen duidelijk:
    https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...uropese-groei/
    "Lexus’ sportwagen, de LC, is goed voor 360 verkopen: 197 met V8 en 163 met hybride-aandrijflijn."

Ze verkopen meer van die grommende V8's dan de hybride versie, in o zo fiscaal vriendelijk Europa

Heb het eens berekend, voor die 5.0L V8 betaal je +/- 11.000 euro verkeersbelasting PER JAAR.
    En dan is die niet eens zoo heel krachtig (er komt een LC-F versie) met zijn 471 pk...
    Europa heeft vele landen met veel wetgevingen... Het kost niet overal 11K jaarlijks om die alleen al rijdende te mogen houden he. Die wagens worden dan ook verkocht door een paar liefhebbers, de meesten met veel geld, en die waarschijnlijk in een interessant fiscaal klimaat ervoor leven.

Die hybride LC is ook een beetje een maat voor niets. Ook afhankelijk van land tot land uiteraard maar een hybride met uitstoot van 145g wordt hier in België bijvoorbeeld al als fake hybrid gelabeld waardoor die uitstoot wordt herleid naar die van de gewone 5.0 non-hybrid. Je ziet van hier dat dat dan een moeilijk verhaal wordt.

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten