Pagina 2 van 2 Eerste 12
    GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Laden aan de bestaande infrastructuur (openbaar) is nog niet goed genoeg voor dagelijks gebruik. Gaat echt niet snel genoeg.

Alles minder dan 300km bereik is het vermelden niet waard als elektrische wagen. Is goed voor de oma die 1x per week naar de kerk rijdt en 1x per week naar de kapper en de winkel. Maar voor mensen die wat kms doen is dat echt te weinig.

Wagens die nu minder kosten hebben een te kleine batterij, heeft niet zozeer met kwaliteit ze maken.

Om de trein niet te missen zijn er veel fabrikanten die snel een elektro motor voorzien in een bestaand platform, maar imo te weinig tijd hebben gehad om het concept uit te werken. Is ook de reden dat die minder scoren. En bv bij Tesla niet het geval is.

Voor de mensen die hun wagen effectief ook gebruiken is het minimum een model 3 denk ik. Die prijs ligt dan inderdaad wat hoger, alhoewel dat misschien ook het publiek is die een 3 série, 5 série, a4, a6,.. Etc gaan kopen en toch ook rap in dat budget zitten te vissen. Dan komt het meer op mindset aan.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb een kennis die een BMW X5 e45 heeft gekocht op zijn privé zaak.
    Maar uiteindelijk hangt die auto zeer sterk af de type ritten die je gaat doen.
    Ik ben met hem paar keer meegereden en hij had op zijn wagen elektrisch rijden als standaard opstaan en met volle batterij had hij +- 65km effectieve range. Was perfect om van regio Gent naar Antwerpen te rijden en hem daar op te laden. Hij zat toen met zijn huidige tankbeurt aan een 3.6l.
    Toen we samen naar Utrecht reden was er geen mogelijkheid tot opladen. Dan waren de cijfers natuurlijk heel anders. Hij zat toen aan 10.6l.
    Als je dagelijks meer dan +/- 130km rijdt en je hebt geen mogelijkheid om hem op te laden moet je hem dus niet kopen om brandstof te besparen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    PHEV alle batterijen groter dan 200k km bereik zijn nefaster voor milieu dan diesel/benzine wagens

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    https://nl.chargemap.com/cities/oudenaarde-BE

Wij zullen verwend zijn zeker?

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die op de markt zijn 5kw.. Dat duurt voor een kleine wagen dus al een volledige dag. Die van mij bv zit maar half vol dan.. Dus zo verwend is dat imo nog niet.

Die 'snellere' van bv allego is ook paar uur laden..

Aan 45ct/kw loopt dat trouwens ook flink op. Misschien ook nog parkeer tarief betalen op die plaatsen? Kan je al beter gewoon benzine gaan betalen denk ik dan.

Openbaar stelt dat echt niks voor. Geen idee waarom daar bv iemand een hybride zou gaan laden. Als je elektrisch rijdt en bv in de shit zit en accu bijna leeg, dan kan dat handig zijn.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://ev-database.nl/vergelijk/goe...ektrische-auto.
    Interessante site.
    Wel verschoten van het feit dat als je snellaad bij bvb de mg zs ev als snel boven 11eur/100km zit.
    Zijn wel Nederlandse prijzen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Elektriciteit in Nederland is dan nog eens gevoelig goedkoper dan hier, tenzij het bij laadpalen duurder zou zijn.

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kost hier rond de 8-9eur /100km ongeveer.
    dat zijn ook bedrijven achter die laadinfrastructuur natuurlijk he. Die doen dat niet uit idealisme,maar die willen die installatie terug verdienen en dan winst maken. Dus dat is niet aan kostprijs van stroom.

Thuis laden is ongeveer de helft. Rond de 4eur/100km. Als je gewoon stroom betaalt. Logischer is natuurlijk een combinatie met zonnepanelen. Dan reduceer je dat allemaal nog wel flink.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dat zijn ook bedrijven achter die laadinfrastructuur natuurlijk he. Die doen dat niet uit idealisme,maar die willen die installatie terug verdienen en dan winst maken. Dus dat is niet aan kostprijs van stroom.

Thuis laden is ongeveer de helft. Rond de 4eur/100km. Als je gewoon stroom betaalt. Logischer is natuurlijk een combinatie met zonnepanelen. Dan reduceer je dat allemaal nog wel flink.
    Ook weer niet echt he, aangezien je dan de kostprijs van de zonnepanelen (en bijhorende belastingen) moet inrekenen.
    4€/100km is iets minder dan de helft van wat diesel zou kosten (@6l/100km), dus er is wel een verschil maar ik ben nog steeds niet overtuigd of je de kostprijs er wel uit zal krijgen. Zeker in het geval van Tesla waar uw verzekering ongeveer verdubbeld (in mijn geval toch). Ik zou het overwegen omdat ik het idee goed vind etc, maar in praktijk denk ik niet dat ik er financieel beter door zou uitkomen (even het feit negerend dat ik gratis kan opladen bij klant).

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Een tankstation is ook te betalen he

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ook weer niet echt he, aangezien je dan de kostprijs van de zonnepanelen (en bijhorende belastingen) moet inrekenen.
    4€/100km is iets minder dan de helft van wat diesel zou kosten (@6l/100km), dus er is wel een verschil maar ik ben nog steeds niet overtuigd of je de kostprijs er wel uit zal krijgen. Zeker in het geval van Tesla waar uw verzekering ongeveer verdubbeld (in mijn geval toch). Ik zou het overwegen omdat ik het idee goed vind etc, maar in praktijk denk ik niet dat ik er financieel beter door zou uitkomen (even het feit negerend dat ik gratis kan opladen bij klant).
    In praktijk laat je niet enkel de zonnepanelen plaatsen voor je wagen natuurlijk. Wat panelen erbij kost de wereld niet hé. Omvormer mag je wat over dimensioneren dus valt eigenlijk wel mee hoor.

Ik reken mijn 'gratis' stroom ook gewoon door naar mijn vennootschap waardoor je die wel letterlijk terug verdient.

Verzekering is bij mij niet bepaald veel duurder.
    onderhoud veel goedkoper

Al bij al moet je dat inderdaad niet doen om bijzonder veel goedkoper af te zijn. Aanschaf zal dat inderdaad compenseren de dag van vandaag. Aan de andere kant zit dat wel mooi 120% in mijn boekhouding en heb ik nog zeer weinig lopende kosten op dat gebied. Het rijden an sich is ook zeer relax.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wagens die nu minder kosten hebben een te kleine batterij, heeft niet zozeer met kwaliteit ze maken.

Om de trein niet te missen zijn er veel fabrikanten die snel een elektro motor voorzien in een bestaand platform, maar imo te weinig tijd hebben gehad om het concept uit te werken. Is ook de reden dat die minder scoren. En bv bij Tesla niet het geval is.
    Daar ben ik het toch niet mee eens, ze hebben tijd genoeg gehad, maar ze hebben gewoon te lang gewacht.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten