Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Verkoop tweedehandswagen: Hoe louche reacties onderscheiden?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hun wagen te verkopen via Autoscout bv?
    Hoe kan je nu in hemelsnaam de louche reacties onderscheiden van de echte reacties?

Lijkt me dat een reactie in de zin van 'Ik kan vandaag nog langskomen en indien ik beslis vandaag te kopen, staat het geld binnen 2min op uw rekening' redelijk louche is?

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Hangt wat van de prijs af, zo deed ik het altijd:
    Afspreken, auto gaan bekijken, testritje doen.
    Indien akkoord: voorschot geven en aankoopbelofte + voorschot op papier zetten, beide ondertekenen.
    Datum afspreken om hem te komen halen, papieren regelen met de verzekeringen etc en cash de rest betalen.

Mijn man zijn auto was wat te duur om efkes wat cash voor op zak te hebben, dus ook langsgeweest, auto bekijken, testrit,.. Ook aankoopbelofte + voorschot en een half uur later zag de verkoper het geld al op zijn rekening staan.
    Thuis alles geregeld naar verzekering, nummerplaat aanvragen,.. En eens dat in orde was: auto gaan halen, rest van het bedrag overschrijven (wel zorgen dat de limieten aangepast zijn) en zodra het bedrag op zijn rekening stond, sleutels gekregen en kunnen wegrijden.

Ik ga er van uit dat het geen wagen voor export is? Dan zie ik niet in waarom er direct betaald moet worden zonder vanalles te regelen wat verzekering of nummerplaat betreft? Laat staan dat dat met cash of via overschrijving moet gebeuren op 2 minuten tijd. Voor mijn part neem je de koper mee naar zijn eigen bank en laat je de bankier het overschrijven of een cheque uitschrijven waar je bij staat

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb een paar x een auto tussen 2 en 4000 euro verkocht. Altijd hetzelfde. Louche kerel uit Bxl komt met een berg cash langs, wil wat afpingelen, gaat akkoord, vijst zijn nrplaten erop en rijdt ermee weg.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Boven de 3000 euro cash betalen mag niet meer. Maar dat trekken die louche, van een uitkering levende, fake handelaars uit Brussel zich niet aan. Ik heb ooit een auto te koop aangeboden en dit was complete waanzin, de ene na de andere Mohammed met de meest belachelijke biedingen, laatste prijs, nu halen, ik kom nu halen, ikke nu cash brengen! Uiteindelijk gewoon naar wijkopenuwauto.be gebracht...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Boven de 3000 euro cash betalen mag niet meer. Maar dat trekken die louche, van een uitkering levende, fake handelaars uit Brussel zich niet aan. Ik heb ooit een auto te koop aangeboden en dit was complete waanzin, de ene na de andere Mohammed met de meest belachelijke biedingen, laatste prijs, nu halen, ik kom nu halen, ikke nu cash brengen! Uiteindelijk gewoon naar wijkopenuwauto.be gebracht...
    Gelieve een beetje uw manieren te houden.
    Dergelijke praat heeft hier geen plaats.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Sarcasme?
    Wat als al die geïnteresseerde kopers nu toevallig Mohammed noemen? Tegenwoordig is dat 1 van de meest voorkomende namen
    Giggity

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Sarcasme?
    Wat als al die geïnteresseerde kopers nu toevallig Mohammed noemen? Tegenwoordig is dat 1 van de meest voorkomende namen
    Nee ik ben wel doodserieus.
    Heel zijn post zit vol met zaken die echt wel de grenzen aftasten.
    Verwijzen naar "uitkering" en dan personen benoemen met een naam als doel te polariseren, nee dat hoeft echt niet.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Verwijzen naar "uitkering" en dan personen benoemen met een naam als doel te polariseren, nee dat hoeft echt niet.
    Ok
    Giggity

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    nochtans is politieke correctheid wel het laatste dat je kunt gebruiken op de occasie automarkt. de stereotiepen zijn een realiteit.

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik las ook niks verkeerd in die post. Het gaat over louche autohandelaars uit Brussel. De clichés die vermeld worden passen daar allemaal bij.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik denk niet dat hij het racistisch bedoelde maar eerder het cliché van de louche autoverkoper beschrijft. Dat zijn nu eenmaal vaak buitenlanders die qua "vennootschap" niet helemaal in orde zijn.

Wat me het meeste stoort is de telefoon met "ik betaal de vraagprijs" en dan komen ze af en dan willen ze plots 1000-en euros minder betalen. En als je daar niet mee akkoord gaat wil je dat jij hen betaalt want ze zijn zo ver gekomen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik beschrijf ook maar wat ik meegemaakt heb hé. De tweedehands markt in België heeft een niet al te beste reputatie. Feit dat dergelijke personen onmiddellijk bellen als de advertentie online staat en vooral overdag, doet mij vermoeden dat zij hele dagen tijd hebben om tweedehands.be af te schuimen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht
    Ik beschrijf ook maar wat ik meegemaakt heb hé. De tweedehands markt in België heeft een niet al te beste reputatie. Feit dat dergelijke personen onmiddellijk bellen als de advertentie online staat en vooral overdag, doet mij vermoeden dat zij hele dagen tijd hebben om tweedehands.be af te schuimen.
    Die moeten dat niet afschuimen he Er zijn genoeg tools waardoor ze een melding krijgen als er iets nieuws online komt.

Amenra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik doe gewoon niets meer via die 2dehands automarkten zoals die jij daar opnoemt, of 2de hands.be e.d. Als ik dingen heb waar ik vanaf wil, dan gaan ze ofwel naar de kringloopwinkel in de buurt of naar het containerpark. Wat een auto betreft, is dit uiteraard een andere zaak. Maar dan nog zou ik langs de iets meer officiele weg gaan. Gewoon om achteraf geen problemen te krijgen. De vraag is natuurlijk, ga je enkel een auto verkopen, of ga je er ook een aankopen? Je kan bv een 2de hands auto in een garage kopen en die van u achterlaten. Ok, je krijgt er enkel de cataloguswaarde voor, maar ja. Dat neem je er graag bij, zolang je er zeker van bent dat alles netjes geregeld wordt. Of Cardoen, om er maar een op te noemen.

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    +1
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten