iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Auto importeren, hoe betaling uitvoeren?

Ik wil in januari een wagen importeren uit Duitsland. Ik weet hoe het importproces in z'n werk gaat. Maar ik heb een vraag over de betaling

Heb contact genomen met mijn bank (KBC) . Zij zeggen dat overschrijving de beste optie is.

We zouden een instantoverschrijving doen, dit hangt af van de bank van de begunstigde, het type rekening van de begunstigde en of die bank dus instantoverschrijvingen ondersteunt.

Er kan ook gewerkt worden met een "dringende Europese overschrijving" maar daarvoor moet ik in het kantoor zelf zijn, dus geen optie.

Er bestaat ook een buitenlandse bankcheque, maar dan moet de verkoper daarvoor open staan en moet je op voorhand natuurlijk het juiste bedrag weten...

Ik ben enkel van plan om bij offici├źle VW verdeler te kopen. Liefst van al reis ik af naar de garage die enkele modellen staan heeft. Ik maak mijn keuze. Doe een overschrijving via KBC-Mobile die a la minute uitgevoerd wordt, ik regel met verkoper de transitplaten, en ik rijd naar huis.

Ik kan natuurlijk ook afreizen, de wagen bezichtigen, kiezen en tekenen, thuis de overschrijving laten doen, en een week later de wagen afhalen met transitplaten. Maar aangezien ik het allemaal nog niet gedaan heb en hier mensen zijn die het al wel meer gedaan hebben, vroeg ik me af wat in de praktijk het gemakkelijkste is en minst rompslomp. Ik denk dat mijn bank toch op z'n minst moet kunnen zeggen wat de beste en snelste manier is zonder rompslomp, ik denk dat ze het zelf niet weten.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hangt een beetje van het bedrag af, ik heb tot nu toe enkel cash betaald in Duitsland met een ontvangstbewijs. Wel nooit boven de 13k gekocht daar. Voor grotere bedragen is een bankcheque waarschijnlijk aangewezen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hangt een beetje van het bedrag af, ik heb tot nu toe enkel cash betaald in Duitsland met een ontvangstbewijs. Wel nooit boven de 13k gekocht daar. Voor grotere bedragen is een bankcheque waarschijnlijk aangewezen.
    Collega heeft zijn xc90 vorige maand in Duitsland gaan ophalen.
    Aanvaarde geen cheques, enkel overschrijving op voorhand. Dus heeft hij 45k overgeschreven. Zijn bank stelde ook de vraag of hij het wel vertrouwde, maar blijkbaar is het een veel voorkomende praktijk. En als het naar een grote garage is dan is het risico ook zeer klein.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Collega haar man is ook vorige week zijn BMW op gaan halen in Duitsland.
    1x gegaan om te bezichtigen en testrit te doen,
    1x gegaan om hem op te halen MAAR de overschrijving was nog niet aangekomen in Duitsland dus geen auto mee gekregen (du-uh!) en Vorige week terug naar Duitsland om hem op te halen nadat de garage had bevestigd dat de betaling was aangekomen.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Heb mijn huidige wagen ook van Duitsland laten komen.
    Ben die enkel niet zelf gaan halen, door tijdsgebrek omdat ik net in een verhuis zat.

Heb ook gewoon via overschrijving betaald, week later heeft het importbedrijf de wagen voor mijn deur afgezet.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten