iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Operational lease met TCO van €850/maand

Recent ben ik van werkgever veranderd en mag mezelf een bedrijfswagen gaan kiezen, jeej.

In mijn voorstel staat dat ik een wagen kan kiezen met een TCO van €850/maand. Het rare is dat er ook nog eens bij staat dat ik voor €2.000 aan opties mag kiezen.

Bovendien moet ik kiezen tussen een Skoda Superb Combi, VW Passat Variant of een Audi A4 Avant.
    Alledrie met een business pack.

Wat ik dus niet begrijp, een Superb met business pack heeft t.o.v. van b.v. de A4 volgens mij absoluut geen TCO van €850? Neem de restwaarde (non-premium tov premium), is het hek al helemaal vd dam.

Kan ik dus een Superb samenstellen met meer dan €2.000 opties zodat ik wel met die wagen aan aan TCO van €850 kom? Met een A4 of Passat zal ik ongetwijfeld veel sneller aan dat bedrag komen

Ik ben nieuw in dit gebied dus voor mij is dat allemaal wat onbekend terrein.
    Laatst gewijzigd door Igot50CentShirt; 30 november 2019 om 16:03

hey69's schermafbeelding
    iTrader
    360 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Da kunde beter op je werk vragen denk k
    ...

Vrallie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoi,

Dit vraag je inderdaad best na bij de fleet beheerder. Een TCO wordt bepaald a.d.h.v. verschillende criteria die je als extern persoon moeilijk kan inschatten. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je dankzij bepaalde commerciële overeenkomsten een lagere TCO krijgt met een premium merk dan met een niet-premium merk. De huurprijs bepaalt ook voor een groot deel een TCO en de nieuwste modellen krijgen meestal een gunstiger huurprijs dan een model dat al in het midden van zijn levensduur zit. Zelf ben ik o.a. verantwoordelijk voor het wagenpark van het bedrijf waar ik werk en we rijden uitsluitend met Mercedes omwille van een lagere TCO dan Volkswagen, hoe gek dit ook klinkt. Veel succes!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er eigenlijk websites waar je de TCO van een auto kan zien op basis van aantal jaar lease en aantal kilometers?
    Ik vind enkel Nederlandse sites, maar daar werkt heel de fiscaliteit op een andere manier en is dus denk ik niet zo vergelijkbaar met Belgische prijzen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zijn er eigenlijk websites waar je de TCO van een auto kan zien op basis van aantal jaar lease en aantal kilometers?
    Ik vind enkel Nederlandse sites, maar daar werkt heel de fiscaliteit op een andere manier en is dus denk ik niet zo vergelijkbaar met Belgische prijzen.
    Voor zover ik begrepen heb kan dat niet eens aangezien TCO door bedrijven verschillend kan bekeken worden. Bijvoorbeeld met en zonder winterbanden, ik denk dat het ook mogelijk is over TCO te praten zonder daarom per se over een tankkaart te praten.

Mijn A4 Avant, die niet zo heel zot is uitgerust is TCO 879, en zonder opties was die al 864. En bovenstaande kan een A4 Avant nemen binnen TCO 850 zelfs nu na de hele CO² aanpassingen. Zo zie je maar dat er zelfs dan nog veel verschil op kan zitten. Wel misschien erbij zetten dat 864 voor een automatique was.

TCO is dan ook best iets gevaarlijk om over te onderhandelen bij een sollicitatie. Ik stap nergens meer in zonder ik voorbeeld offertes heb gezien, of op papier heb dat ik een A4 (vergelijkbaar) met opties x, y en z heb.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Solliciteer jij echt met harde eisen omtrent auto's? Voor mij is een bepaalde klasse genoeg, ik heb liever een deftig loon dan dat ik ga struikelen over wat opties.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Solliciteer jij echt met harde eisen omtrent auto's? Voor mij is een bepaalde klasse genoeg, ik heb liever een deftig loon dan dat ik ga struikelen over wat opties.
    Als het loon goed zit kan je over de wagen onderhandelen.

Wat ik vooral wil zeggen is dat TCO x nogal kan verschillen van bedrijf tot bedrijf.

Regels voor berichten