Pagina 4 van 10 Eerste 12345678 ... Laatste

Discussie: C43 amg of f30 m3

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een kennis die deze koopt en restaureert. Heb hem nog altijd na jaren nog niet kunnen overtuigen om er is mee te mogen rijden. Moest het lukken, kzal het u weten te zeggen haha.

Ik vind de snelle A klasses gewoon meer in lijn liggen zoals de M1XX en M2XX reeks van BMW.
    Snel maar niet 'hardcore' of 'nutjob' genoeg
    Trouwens ook niks mis mee.
    Shotgun!

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb wel de eer gehad om met een Integrale EVO I te kunnen rijden. Verre van op de limiet, maar zelfs dan was dat echt een auto voor halve garen. Verschiet u ook niet van hoe ellendig krap die binnenin zijn.
    Ja dat heeft "maar" 240pk, maar het weegt ook amper iets. Kunt dat ook niet vergelijken met een auto van nu, dat is een zeer snelle wagen maar ge moet em ook snel houden. Het turbogat is echt van een andere planeet. Dat is 'euh seg wanneer gaat dien eigenlijk begin HOLY SHIT WAS DEES'. Zeer verraderlijk want die boost knalt er ook gelijk een voorhamer in, als ge dat niet goed kunt inschatten dan steekt ge met dertien toeren onderstuur in de gracht.

Ik vond het wel fijn en ik snap de charme van die oude wagens, maar eigenlijk is dat zo onvoorspelbaar om mee te rijden als de macarena dansen met een cobra rond uw nek.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dat onderstuur/overstuur verhaal is nu wel iets dat zowat al die 4WD hot hatches doen. Geen idee of dat door elektronisch gefoefel komt, of omdat differentieel al het vermogen naar vanachter stuurt, maar het is een logisch als je een FWD-based 4WD systeem maakt.

Ze zijn daar imo ook veel te ver aan het gaan in de PK-race, ik vind de Delta Integrale dé hot hatch referentie en die had ook maar 215PK he. Maar die zal nog altijd héél veel hot hatches achter zich laten op circuit.
    Zoals ik het verhaal begrepen heb bij de A45S sturen ze in drift modus meer vermogen naar achteren (zelfs tot 100%?) + meer vermogen naar 1 specifieke kant zodat je begint te driften.
    Of die specifieke modus zoals Drift en launch control gezond zijn is weer iets anders.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik volg niet heel het gesprek maar ben toch een beetje verbaasd dat men hier een C43 "maar gewoon de sterkste C" noemt? Heeft die niet 350pk, dat is toch al serieus wat paardjes voor een gewone break, niet?

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A45AMG Bekijk bericht
    Zoals ik het verhaal begrepen heb bij de A45S sturen ze in drift modus meer vermogen naar achteren (zelfs tot 100%?) + meer vermogen naar 1 specifieke kant zodat je begint te driften.
    Of die specifieke modus zoals Drift en launch control gezond zijn is weer iets anders.
    Dat is dan ook deels mijn punt. Bij de 'echte' AMG's moet je geen elektronische snufjes toepassen om dat overstuur gedrag te simuleren. Daar ligt zo een loei van een blok in dat je bij een beetje teveel gas alles in de witte rook kan zetten zonder elektronische foefelare

BMW maakt ook geen 'M' van de 1-reeks. Ik hou niet van auto's die dingen 'faken'. Beetje zoals BMW mij teleurstelt met hun actieve speaker versterking van hun geluid.
    Mechanische grip en gelijkaardige eigenschappen, dat is wat autobeleving maakt. Niet playstation computers zoals een GT-R. Ongetwijfeld ben ik op dat vlak iets teveel een purist.

Je maakt tegen mij de opmerking omdat ik zeg dat ik PERSOONLIJK een A45 niet gepast vind als een 'echte' AMG. Kan het ook omdraaien. Heb jij ooit wel eens met een C63 of E63 gereden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik volg niet heel het gesprek maar ben toch een beetje lichtjes verbaasd dat men hier een C43 "maar gewoon de sterkste C" noemt? Heeft die niet 350pk, dat is toch al serieus wat paardjes voor een gewone break, niet?
    Is eigenlijk een rebadge van de C450. Ook hier weer omdat ze het dan als een 'AMG' kunnen verkopen en dat mensen aanspreken. Kan je zeggen dat je een AMG rijdt

Is voor mij het meest grote probleem in de auto industrie onder de petrol heads. All show, no drive. Allemaal de dikste ketels, altijd aanwezig op de fotoshoot maar nooit is op het circuit durven gaan. Hoeveel GT3RSen er rondrijden gewoon om te zeggen, I have one, die nooit het circuit zien. Showers, not drivers. Is beetje een ziekte tegenwoordig. Net zoals zeggen hoeveel pk je hebt. Proficiat, je kan snel rijden in een rechte lijn. Kan een gorilla ook. Heb zo op trackdays ook al kritiek gekregen van de 'liefhebbers' op men Lotus Cup.
    'Maar 250 pk?' waarop er dan iemand met verstand in zen hoofd zei: "succes om hem te volgen". Jong gastje met een gechipte M2 met loei van een spoiler erop die zijn eerste trackday kwam doen.

Mensen die willen dragracen tegen een Lotus of GTI's die aan de lichten staan te rev'en tegen men Mercedes. Like... really? Want dat vat ook zo'n beetje het probleem samen. Elke auto heeft een andere functie. Men C63 kan bijlange niet mee met de Lotus op circuit, terwijl ik in Duitsland de Lotus in de vernieling rij op de autobahn. Op men C63 zijn alle badges er ook gewoon af. Enkel aan de zijkant staat er nog V8 bi-turbo. Voor de rest, volledige debadge.

Heb een nieuw motto in het leven geroepen om mijn auto's te verantwoorden tegen mijn vriendin.
    "Cars are like purses, one for every occassion"
    Track, Daily, Weekend.... ik mis nog offroad...
    Laatst gewijzigd door Nijntje; 2 december 2019 om 15:10
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Is zoals ik een hele tijd geleden is gezegd heb. Kreeg eens een C43 als vervangwagen.
    Voor gewoon weggebruik, was die wagen echt eindeloos beter om te rijden dan de C63. Veel smoother, geen aso bak en geen wielspin als je vanuit stilstand meteen een bocht moest nemen op een kruispunt als je een beetje gas gaf om het verkeer niet te hinderen
    Daarom dat ik een A45/A45S tof vind voor onze Belgische wegen.
    Het is in mijn gevoel wendbaarder en meer comfortabel (zekers de nieuwe versie) dan een C63 en in de smalle kronkel baantjes van de Vlaamse Ardennen ga je ook meer controle behouden door middel van de 4matic.
    Een M2 competition zal misschien meer race gevoel geven maar met zijn achterwiel aandrijving zou ik met dezelfde snelheid in dezelfde bochten waarschijnlijk wel in de gracht liggen (ik ben totaal geen drift koning).
    Zoals je zegt ieder zijn persoonlijke smaak, keuzen, ideeën en gedacht maar ik versta je wel dat je meer van de old school houdt. Beetje zoals de eerste generatie alfa Romeo 4C die je echt zelf in de hand moest houden in plaats van de elektronica.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat is dan ook deels mijn punt. Bij de 'echte' AMG's moet je geen elektronische snufjes toepassen om dat overstuur gedrag te simuleren. Daar ligt zo een loei van een blok in dat je bij een beetje teveel gas alles in de witte rook kan zetten zonder elektronische foefelare

BMW maakt ook geen 'M' van de 1-reeks. Ik hou niet van auto's die dingen 'faken'. Beetje zoals BMW mij teleurstelt met hun actieve speaker versterking van hun geluid.
    Mechanische grip en gelijkaardige eigenschappen, dat is wat autobeleving maakt. Niet playstation computers zoals een GT-R. Ongetwijfeld ben ik op dat vlak iets teveel een purist.

Je maakt tegen mij de opmerking omdat ik zeg dat ik PERSOONLIJK een A45 niet gepast vind als een 'echte' AMG. Kan het ook omdraaien. Heb jij ooit wel eens met een C63 of E63 gereden?

Is eigenlijk een rebadge van de C450. Ook hier weer omdat ze het dan als een 'AMG' kunnen verkopen en dat mensen aanspreken. Kan je zeggen dat je een AMG rijdt

Is voor mij het meest grote probleem in de auto industrie onder de petrol heads. All show, no drive. Allemaal de dikste ketels, altijd aanwezig op de fotoshoot maar nooit is op het circuit durven gaan. Hoeveel GT3RSen er rondrijden gewoon om te zeggen, I have one, die nooit het circuit zien. Showers, not drivers. Is beetje een ziekte tegenwoordig. Net zoals zeggen hoeveel pk je hebt. Proficiat, je kan snel rijden in een rechte lijn. Kan een gorilla ook. Heb zo op trackdays ook al kritiek gekregen van de 'liefhebbers' op men Lotus Cup.
    'Maar 250 pk?' waarop er dan iemand met verstand in zen hoofd zei: "succes om hem te volgen". Jong gastje met een gechipte M2 met loei van een spoiler erop die zijn eerste trackday kwam doen.

Mensen die willen dragracen tegen een Lotus of GTI's die aan de lichten staan te rev'en tegen men Mercedes. Like... really? Want dat vat ook zo'n beetje het probleem samen. Elke auto heeft een andere functie. Men C63 kan bijlange niet mee met de Lotus op circuit, terwijl ik in Duitsland de Lotus in de vernieling rij op de autobahn. Op men C63 zijn alle badges er ook gewoon af. Enkel aan de zijkant staat er nog V8 bi-turbo. Voor de rest, volledige debadge.

Heb een nieuw motto in het leven geroepen om mijn auto's te verantwoorden tegen mijn vriendin.
    "Cars are like purses, one for every occassion"
    Track, Daily, Weekend.... ik mis nog offroad...
    Als ik langs u zou staan aan de lichten met eender welke auto zou ik revven, ik wil gewoon dat gij dat kot opentrekt en ik kan luisteren
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Als ik langs u zou staan aan de lichten met eender welke auto zou ik revven, ik wil gewoon dat gij dat kot opentrekt en ik kan luisteren
    Ge kunt ook gewoon is vragen om is toerke te gaan doen hé. In het echt ben ik nog ne sympathieke mens ze
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik heb dat enorm bij de gemiddelde 118d, als ik daarnaast aan de lichten sta, hou ik al in omdat die steevast volgas proberen te vertrekken en dan bijna controle verliezen (guess what, na verkeerslichten heb je altijd een glad zebrapad...).

Denken die nu echt dat hun auto "soortgelijk" is?

Zie je ook heel vaak op die automeetings he. 100 GTI's (no offence ) met velgen waar niet mee te rijden valt. Een hoop M's die niet kunnen zwijgen over hoe hard hun motor getuned is. Maar als er dan iemand met bvb een gestripte 205 GTI komt, kijken ze alsof die daar niks te zoeken heeft.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    De GTI-haat op dit forum is opvallend

Volgend jaar gaat hij stage 1!
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    sander heeft wel een punt ze. op bimmerboard ziet ge dat ook. Hordes aan M2 en M2 Competion. Daarnaast ook een boel M3 en M4. liefst met aftermarket parts en tuning en al wa ge wilt. maar bijna allemaal met amper kilometers, zelden meer doorgereden, etc...

er zit ene tussen met een M3 Competition die full trackbuilt is en diene knalt er wel lustig mee door
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    sander heeft wel een punt ze. op bimmerboard ziet ge dat ook. Hordes aan M2 en M2 Competion. Daarnaast ook een boel M3 en M4. liefst met aftermarket parts en tuning en al wa ge wilt. maar bijna allemaal met amper kilometers, zelden meer doorgereden, etc...

er zit ene tussen met een M3 Competition die full trackbuilt is en diene knalt er wel lustig mee door
    Ik snap niet dat mensen M3's volledig opzetten met airride en scheve wielen (noem ik geen negatieve camber meer). 'bagged' zeggen ze. Like, like, whoa dik, like, love.
    Yes, congratz, you had a perfectly fine car and made it worse. Race parts op een auto die je gebruikt voor fotoshoots en te patsen op straat zoals grote spoilers.
    Ik vind dat echt hilarisch tbh.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik snap niet dat mensen M3's volledig opzetten met airride en scheve wielen (noem ik geen negatieve camber meer). 'bagged' zeggen ze. Like, like, whoa dik, like, love.
    Yes, congratz, you had a perfectly fine car and made it worse. Race parts op een auto die je gebruikt voor fotoshoots en te patsen op straat zoals grote spoilers.
    Nu is een C63 daar ook een enorm populair slachtoffer voor he (ahja, daar kunt ge keivéél PK uitkrijgen...). Er zijn zo bepaalde wagens die daar blijkbaar populair voor zijn (Golf GTI, Focus RS, M2/3/4, C63, ...) terwijl er andere soortgelijke auto's dat veel minder hebben (Megane RS, Focus ST, Porsche algemeen, ...). Geen idee waarom, maar het valt wel op. Jammer genoeg zie je heel weinig "rijdersauto's", zaterdag langsgeweest bij een bedrijf dat racekledij verkoopt en daar zie je dan bvb 3 Civic Type R's staan, dat is dan een auto die er als een tunerbak uitzien, maar vooral gekocht wordt door mensen die op circuit rijden

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daar stoor ik mij enorm aan...sportieve wagens waar ze dan air onder leggen en veel te grote (en meestal zware) velgen.
    Giggity

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ge kunt ook gewoon is vragen om is toerke te gaan doen hé. In het echt ben ik nog ne sympathieke mens ze
    Ik wil u precies eens tegenkomen aan de lichten dan

Pagina 4 van 10 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten