iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Verzekering verkeerde nr plaat

Hallo

Ik heb in maart een auto laten verzekeren bij belfius en vroeg voor de toen huidige nr plaat te behoude, dus ik zit in het kantoor terwijl zij probeert in te zchrijven bij DIV, die dag werkte die website niet goed.

Dus ging ze dit later op de dag nog eens proberen.

Nu kreeg ik volgende dag een nieuwe nr plaat aangeleverd, ik bel naar de bank voor dit te regelen
    (want mij verzekering was nog steeds de nr plaat die ik wou behouden) ze gingen dit inorde maken conform de nieuwe nr plaat.
    Dus oude nr toen laten schrappen

Nu vandaag krijg ik rekening voor halfjaarlijkse verzekering te betalen en zie ik dat ik nog steedz verzekerd ben op geschrapte nr plaat...

Veel geluk dat ik niet ben tegengehoude voor controle etc...
    Wat zouden de gevolgen zijn geweest?

Tl;dr
    Op mijn groen papier staat geschrapte nr plaat en huidige wagen, terwijl ik een nieuwe nr plaat heb en verzekering zou dit wijzigen op nieuwe nr plaat, wat niet gebeurt is

Mr Syphon's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Best zo snel mogelijk nu in orde brengen,
    als ze u hadden tegengehouden dan was uw auto getakeld geweest + serieuze boete.
    Proud member of TRC: Telenet Racing Community
    "See you at the finish"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga proberen een afspraak te maken, maar zal miss ten vroegste volgende week zijn. Hopelijk wordt ik ni tegengehoude, morgevroeg al eens bellen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben eens mijn verzekeringspapier verloren, ontdekt bij controle. Ik moest gewoon de dag er op mij aanmelden met een geldig verzekeringsbewijs. Ik heb maar niet gevraagd wat de gevolgen zijn als ik dat niet deed .
    De verzekeraar had mij die doorgemailed de dag er op nadat ik zei dat het heel dringend was.
    Ik vermoed dat het ook zo zou geweest zijn moest jij controle hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja, maar ik weet niet of ze het kenteken zomaar kunnen veranderen, jij stond dan wel ingeschreven op u nr plaat, maar ik ben nu eigenlijk onverzekerd aan het rondrijden en toch betaal ik verzekering.

Ik had beter moeten weten, want die vrouw die inschrijving regelde was zeer verstrooid...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Menselijke fouten kunnen altijd gebeuren en aangezien je betaalt voor verzekering denk ik niet dat dit een groot probleem zou vormen bij controle (al zeker geen takeling).
    Maar bij een ongeval zou ik er niet zo gerust in zijn, al denk ik dat een goeie advocaat hier ook wel kan aanduiden dat er geen kwade opzet is, waardoor de verzekering toch gewoon correct zal moeten uitbetalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar gij hebt toch ook nog papieren moeten ondertekenen voor die nieuwe (aangepaste) verzekering, op die papieren zal dat dan toch ook fout gestaan hebben, dus had je dat op die moment ook al kunnen zien.

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet zo'n drama van maken, gewoon bellen en dat is in 5 seconden aangepast. Bij een controle zou het lastig geweest zijn, maar dan bellen ze naar de verzekering en dan zullen die wel borg gestaan hebben en gezegd hebben dat het een vergissing was en dat je wel degelijk verzekerd bent.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Op uw groene kaart staat ook uw chassisnummer. Volgens mij is het dàt wat bepaald voor welke wagen die verzekering geldig is.

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Op uw groene kaart staat ook uw chassisnummer. Volgens mij is het dàt wat bepaald voor welke wagen die verzekering geldig is.
    Goeie tip maar ik vrees niet correct. Heb mijn groene kaart, van AXA, er eens bijgenomen en staat enkel maar nummerplaat op, geen chassis nr. In het vakje van nummerplaat staat:

"Kenteken (of, indien geen kenteken) chassis- of motornummer:"

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Goeie tip maar ik vrees niet correct. Heb mijn groene kaart, van AXA, er eens bijgenomen en staat enkel maar nummerplaat op, geen chassis nr. In het vakje van nummerplaat staat:

"Kenteken (of, indien geen kenteken) chassis- of motornummer:"
    Ah, serieus? Weer een rare redenering van de overheid dan. Ik vind chassisnummer toch veel logischer (bij mij staan beide er op).

iTrader
    32 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Of 't zou moeten zijn dat AXA een ander sjabloon gebruikt, maar lijkt me straf, is zo'n verzekeringsdocument niet universeel over de verzekeraars heen?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op mijn groene kaart staat alleen kenteken en type wagen.

Heb al naar verzekering gebeld en is aangepast.
    Krijg binnen enkele dagen nieuwe groene kaart.

Echt geluk gehad denk ik want ik durf al eens te snel rijden.. dat ik in die 7 maand geen boete heb gehad verbaasd me nog altijd

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kny Bekijk bericht
    Op mijn groene kaart staat alleen kenteken en type wagen.

Heb al naar verzekering gebeld en is aangepast.
    Krijg binnen enkele dagen nieuwe groene kaart.

Echt geluk gehad denk ik want ik durf al eens te snel rijden.. dat ik in die 7 maand geen boete heb gehad verbaasd me nog altijd
    Vragen dat ze het groene ook al doormailen naar jou, doet onze verzekeringsagent ook altijd

Regels voor berichten