Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Waarom is een EV zo duur ?

Gelezen bij een review van de Nissan Leaf E+ :

"Just bought the fully loaded SL Plus for $38k here in the US. I received additional $1,000 Nissan and $300 dealer discounts. After the Federal tax incentive of $7,500 it will be below $30,000 and that is before another $3,000 State of Maryland rebate. I also received a 2 year free fast charging at EVgo, Chargepoint and others. State of Maryland will also reimburse up to $700 to install a home charger in my house. A Leaf purchase here in the US is a very good deal."

38000 - 1000 - 300 - 7500 - 3000 = 26200 US dollar, minder dan 24k euro...
    En dan zijn er nog die andere voordelen.

Te weten dat dezelfde auto, een Leaf E+ Tekna bij ons rond de 48k kost, en dat de overheidspremie van 3500 euro vanaf 1 januari wegvalt, waar zijn ze dan mee bezig hier ?
    Toegegeven, is een commentaar op de review van een onbekende, maar kletst hij uit zijn nek of kan hij gelijk hebben ?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gelezen bij een review van de Nissan Leaf E+ :

"Just bought the fully loaded SL Plus for $38k here in the US. I received additional $1,000 Nissan and $300 dealer discounts. After the Federal tax incentive of $7,500 it will be below $30,000 and that is before another $3,000 State of Maryland rebate. I also received a 2 year free fast charging at EVgo, Chargepoint and others. State of Maryland will also reimburse up to $700 to install a home charger in my house. A Leaf purchase here in the US is a very good deal."

38000 - 1000 - 300 - 7500 - 3000 = 26200 US dollar, minder dan 24k euro...
    En dan zijn er nog die andere voordelen.

Te weten dat dezelfde auto, een Leaf E+ Tekna bij ons rond de 48k kost, en dat de overheidspremie van 3500 euro vanaf 1 januari wegvalt, waar zijn ze dan mee bezig hier ?
    Toegegeven, is een commentaar op de review van een onbekende, maar kletst hij uit zijn nek of kan hij gelijk hebben ?
    Of het nu een goed plan is om 10000 euro subsidie te geven, is ook wel een goeie vraag natuurlijk.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Of het nu een goed plan is om 10000 euro subsidie te geven, is ook wel een goeie vraag natuurlijk.
    Mocht ik een EV willen kopen, en de overheid is bij ons ook zo vrijgevig, dan zou ik mij die vraag niet stellen...
    In elk geval, met het wegvallen van zelfs die kleine premie bij ons gaan ze de verkoop van EV's in elk geval niet stimuleren. Volgende stap is BIV en rijtaks voor alle nieuwe EV's en hybrides, een kilometerheffing, en een toeslag op je energierekening als je je auto durft op te laden tussen 19u en 7u...
    't Zijn sloebers bij ons.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mocht ik een EV willen kopen, en de overheid is bij ons ook zo vrijgevig, dan zou ik mij die vraag niet stellen...
    In elk geval, met het wegvallen van zelfs die kleine premie bij ons gaan ze de verkoop van EV's in elk geval niet stimuleren. Volgende stap is BIV en rijtaks voor alle nieuwe EV's en hybrides, een kilometerheffing, en een toeslag op je energierekening als je je auto durft op te laden tussen 19u en 7u...
    't Zijn sloebers bij ons.
    Massaal EV pushen is ook niet de optie. Bij het exponentieel stijgen van de aankoop van EV's stijgt ook het energieverbruik.

En de energiemarkt is momenteel niet zo stabiel dat we dat kunnen dragen.

Je lacht met te zeggen dat laden tussen 19 en 7 zwaarder belast moet worden. Maar het is in feite geen mop. Het systeem van nachttarief is anno 2019 zwaar achterhaald. Waar vroeger de energie in de nacht effectief goedkoper was, is deze nu duurder. De manier van opwekking is volledig veranderd. Wind en zon zijn vooral bronnen die overdag floreren. Overdag is er overschot, in de nacht is dit er niet. Hou ook in het achterhoofd dat onze grootste bron van energie in de nacht gaan sluiten, en er nog altijd geen alternatieven zijn.
    Gascentrales bouwen, zodat de mensen in de nacht hun EV kunnen opladen. Klinkt niet echt milieubewust, reden is omdat dit het ook niet is.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wind en zon zijn vooral bronnen die overdag floreren. Overdag is er overschot, in de nacht is dit er niet.
    Ziehier de grafiek van hoeveel wind en zon energie er opgewekt wordt in België:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...in_Belgium.svg

De wind valt 's nachts niet weg, al waait het 's nachts wel minder hard inderdaad. Je begrijpt hopelijk dat als dat groene wat minder wordt en dat gele wegvalt tijdens de nacht, dat dat op het totaal nagenoeg niets uithaalt.

Dat wegvallen kan je 's nachts gemakkelijk opvangen door elektriciteit in te kopen. Onze nucleaire zuiderburen zullen dan wel met gigantische overschotten zitten.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Ziehier de grafiek van hoeveel wind en zon energie er opgewekt wordt in België:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...in_Belgium.svg

De wind valt 's nachts niet weg, al waait het 's nachts wel minder hard inderdaad. Je begrijpt hopelijk dat als dat groene wat minder wordt en dat gele wegvalt tijdens de nacht, dat dat op het totaal nagenoeg niets uithaalt.

Dat wegvallen kan je 's nachts gemakkelijk opvangen door elektriciteit in te kopen. Onze nucleaire zuiderburen zullen dan wel met gigantische overschotten zitten.
    Dat is de totale jaarlijkse productie.
    Dat zegt niks over de productie per tijdstip. Laat staan productie i.f.v. het seizoen. Waarbij ik dus herhaal, het gegeven dat energie na 21uur goedkoper is. Dat is anno 2019 volledig achterhaald.

En we spreken van een scenario waar alle nucleaire capaciteit verdwijnt in 2025. En al heel fors afgebouwd is tegen 2023.

Ik hoop dat je beseft dat de importcapaciteit enkel maar daalt de komende jaren. En inkopen ook niet bekend dat het goedkoper is.

Kijk maar eens naar de huidige cijfers. https://www.electricitymap.org/?page...countryCode=BE
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Terwijl ze in Duitsland de premie voor een EV fors gaan verhogen... Is alle logica zoek of is 't bij ons weer typisch 'du belge' ?
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20191105_04701553
    Laatst gewijzigd door Powerwing; 6 november 2019 om 12:12

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Terwijl ze in Duitsland de premie voor een EV fors gaan verhogen... Is alle logica zoek of is 't bij ons weer typisch 'du belge' ?
    Er was nochtans genoeg bewijs dat de premie niets deed, dus ze was of te klein of te onbekend.

Dat terzijde lijkt het mij niet nodig om €1000 korting te geven op een Tesla van €55K. Iemand die zo'n wagen koopt zal niet twijfelen.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Omdat ze in Duitsland onder één hoedje spelen met de fabrikanten.

Duitse fabrikant : "Pas een premie geven als onze modellen klaarstaan en we nog wat rendement halen uit onze oude technologie, Frau Merkel! Anders gaat dat allemaal naar Tesla en dat betekent ontslagen bij ons ."

In België heb je nauwelijks autofabrikanten dus moet je daarmee ook niet spelen.
    o/

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Er was nochtans genoeg bewijs dat de premie niets deed, dus ze was of te klein of te onbekend.

Dat terzijde lijkt het mij niet nodig om €1000 korting te geven op een Tesla van €55K. Iemand die zo'n wagen koopt zal niet twijfelen.
    Goh, dat is relatief. Als die man kijkt naar pakweg een Tesla van 55k of een BMW van 50k, dan kan zo'n premie wel helpen. Al is die 1000€ misschien wel wat laag.

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goh, dat is relatief. Als die man kijkt naar pakweg een Tesla van 55k of een BMW van 50k, dan kan zo'n premie wel helpen. Al is die 1000€ misschien wel wat laag.
    Nieuwe aandrijvingen interesseren me in elk geval, of het nu elektrisch is of waterstof, zolang de infrastructuur maar toelaat om je op een 'normale' manier te verplaatsen (mits wat aanpassingen in je rijgedrag, ben ik wel toe bereid).

Ik neem je voorbeeld van die Tesla en 'verlaag' het niveau naar meer betaalbare auto's. De Leaf is een C-segmenter, een gewone gezinswagen qua ruimte. Vergelijkbaar dus met de Golf, Focus, Astra, i30, enz.
    Voor een goed uitgeruste wagen met alle toeters en bellen ben ik dan gerust bereid om 35k neer te tellen, maar ook niet meer.
    Stel dat de infrastructuur in België al op z'n minst zo ver stond als die in Nederland, én dat de prijs van zo'n Leaf E+ in Tekna uitvoering rond de 35k bedroeg, dan zou ik een gewone verbrandingsmotor zelfs niet meer overwegen. Maar ik ben niet zo gek dat ik uit ecologische ideologie zomaar eventjes ettelijke duizenden euro's meer zou neertellen.

Dus wat houdt die prijs zo hoog ? Nieuwe technologie kost wat duurder in het begin, is altijd zo, maar de EV is in 2019 geen revolutionair nieuwe technologie meer.
    Waarom zou je 45k betalen voor een elektrisch aangedreven C-segmenter wanneer je voor 10k minder een benzine of diesel hebt ?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is niet omdat iets geen revolutionaire technologie meer is, dat het opeens spotgoedkoop wordt om te maken natuurlijk.
    Als Tesla kon, zouden ze de prijzen nog veel meer verlagen zodat nog meer mensen aan de EV gaan.

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Het is niet omdat iets geen revolutionaire technologie meer is, dat het opeens spotgoedkoop wordt om te maken natuurlijk.
    Als Tesla kon, zouden ze de prijzen nog veel meer verlagen zodat nog meer mensen aan de EV gaan.
    Mja, Tesla zie ik als een premium merk. Hoewel het instapmodel van de Model 3 niet veel duurder is dan de duurste Leaf...

Waarom willen steeds minder Belgen een EV?
    https://gocar.be/nl/autonieuws/actua...-belgen-een-ev

De autonomie, dat is een kwestie van tijd voor die 'aanvaardbaar praktisch' wordt. De prijs en de ontoereikende infrastructuur zijn echter de grote boosdoeners. En ik zie dit, in België althans, in de komende jaren helemaal niet verbeteren. Het prijsargument, met het wegvallen van de premie, al zeker niet...
    Laatst gewijzigd door Powerwing; 6 november 2019 om 13:23

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nieuwe aandrijvingen interesseren me in elk geval, of het nu elektrisch is of waterstof, zolang de infrastructuur maar toelaat om je op een 'normale' manier te verplaatsen (mits wat aanpassingen in je rijgedrag, ben ik wel toe bereid).

Ik neem je voorbeeld van die Tesla en 'verlaag' het niveau naar meer betaalbare auto's. De Leaf is een C-segmenter, een gewone gezinswagen qua ruimte. Vergelijkbaar dus met de Golf, Focus, Astra, i30, enz.
    Voor een goed uitgeruste wagen met alle toeters en bellen ben ik dan gerust bereid om 35k neer te tellen, maar ook niet meer.
    Stel dat de infrastructuur in België al op z'n minst zo ver stond als die in Nederland, én dat de prijs van zo'n Leaf E+ in Tekna uitvoering rond de 35k bedroeg, dan zou ik een gewone verbrandingsmotor zelfs niet meer overwegen. Maar ik ben niet zo gek dat ik uit ecologische ideologie zomaar eventjes ettelijke duizenden euro's meer zou neertellen.

Dus wat houdt die prijs zo hoog ? Nieuwe technologie kost wat duurder in het begin, is altijd zo, maar de EV is in 2019 geen revolutionair nieuwe technologie meer.
    Waarom zou je 45k betalen voor een elektrisch aangedreven C-segmenter wanneer je voor 10k minder een benzine of diesel hebt ?
    Er zijn 2 of 3 batterijproducenten. Die hebben bijlange niet genoeg capaciteit om een grote markt aan elektrische wagens te ondersteunen. Dus houden ze logischerwijs de prijs hoog aangezien ze anders levertermijnen van een paar jaar krijgen.

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zijn 2 of 3 batterijproducenten. Die hebben bijlange niet genoeg capaciteit om een grote markt aan elektrische wagens te ondersteunen. Dus houden ze logischerwijs de prijs hoog aangezien ze anders levertermijnen van een paar jaar krijgen.
    Nissan Leaf is heel vlot leverbaar. De concurrenten zoals de Kona EV en Niro EV hebben levertermijnen tot soms een jaar.
    Nissan maakt z'n eigen batterijen, heeft daarvoor een fabriek gekocht jaren terug, voor zover ik weet. En toch is de Leaf zo duur.

Tesla zal ook wel z'n eigen batterijen maken, maar die zie ik niet meteen hun prijzen verlagen. Ze zijn een beetje de Apple van de automobielwereld, ze leveren hoge kwaliteit, en de klanten zijn bereid daarvoor te betalen, dus waarom zouden ze hun prijzen doen zakken ?

Pagina 1 van 7 12345 ... Laatste

Regels voor berichten