Pagina 6 van 7 Eerste ... 234567 Laatste

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom is dat nodig? Voor die ene keer dat je 700km ver moet, kan je echt wel langer wachten dan 10min om te laden zeker?
    Als ik in 10min laden al 200km ver kan rijden, is dat voor mij eigenlijk al meer dan genoeg.
    Omdat een EV even gebruiksvriendelijk moet zijn als de huidige brandstofwagens om aan populariteit te winnen. Simpel.
    Ik wil later met een EV kunnen rijden die even makkelijk en snel op te laden is als mijn benzinewagen nu.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    eigenlijk moet je de vraag omkeren. waarom zou iemand wel een elektrische wagen kopen ipv een diesel/benzine?
    Op dit moment in 2019/2020 ?
    Omdat die iemand een grote interesse en/of passie heeft voor EV's en nieuwe technologieën in het algemeen, geld EN tijd op overschot heeft
    Laatst gewijzigd door Powerwing; 7 november 2019 om 17:19

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Omdat een EV even gebruiksvriendelijk moet zijn als de huidige brandstofwagens om aan populariteit te winnen. Simpel.
    Ik wil later met een EV kunnen rijden die even makkelijk en snel op te laden is als mijn benzinewagen nu.
    Ik denk dat de roverheid er wel voor gaat zorgen dat een EV populairder wordt, ongeacht hoe lang het duurt om te laden.

eigenlijk moet je de vraag omkeren. waarom zou iemand wel een elektrische wagen kopen ipv een diesel/benzine?
    De luxe van niet meer naar een tankstation te hoeven gaan, tenzij je meer dan 500km op 1 dag gaat doen.

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een EV die exact dezelfde prijs heeft als een benzine of dieselwagen is in feite een complete no-brainer.

A rato van 30K km per jaar kost een dieselwagen zo'n goeie 3000 euro aan diesel per jaar, terwijl een electrische wagen eerder rod de 1000 euro per jaar zal zijn.
    Dat is een verschil van 2000 euro per jaar, 10K euros over een periode van 5 jaar.

Dat is dan nog niet de sterk gereduceerde onderhoudskosten meegerekend.

De initiele kost zal misschien wel groter zijn van een electrische wagen, maar daar moogt ge uzelf ook niet helemaal op blindstaren imo.
    Luck > Skill

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Veel goedkoper onderhoud ook trouwens, doen al een dik jaar een rit naar het werk van 65km enkel hier elke dag. Geen probleem met ons goedkoop elektrisch geval. Lijkt me onwaarschijnlijk dat men in belgie autonomie problemen zou hebben als we dat hier niet hebben
    *** Also sprach Zarathustra ***

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dan kan je uw droom al meteen opbergen. Je zit nog altijd met fysische verschijnselen. Een batterij werkt op basis van een chemische reactie, een chemisch proces. Je kan dat heel erg optimaliseren. Maar 700km range laden op 1minuut, veel geluk om dat te vinden.

Maak maar eens de berekening hoeveel energie je op 1 minuut erin moet steken om 100kWh te bekomen. Rekening houdend dat je voor 1kW laadvermogen 1,2kW vermogen aan de lader moet toevoegen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Is ook gewoon dikke onzin dat dat zou moeten allemaal. Als blijkt dat dat allemaal een pak milieuvriendelijker zowel lokaal als globaal zou zijn, dan moeten mensen niet afkomen met 'jama 't moet allemaal even gemakkelijk blijven'

Diegenen die echt ettelijke 100km per dag moeten rijden, dat zijn eerder uitzonderingen. (normaal vervoer), en zelfs dan nog.

Als je hem 's avonds of door de dag op je werk kan laden zal het wel goed zijn zeker, kom zeg, da's een beetje een babyboomer-mentaliteit precies, ik herken mijn vader in van die uitspraken
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Is ook gewoon dikke onzin dat dat zou moeten allemaal. Als blijkt dat dat allemaal een pak milieuvriendelijker zowel lokaal als globaal zou zijn, dan moeten mensen niet afkomen met 'jama 't moet allemaal even gemakkelijk blijven'

Diegenen die echt ettelijke 100km per dag moeten rijden, dat zijn eerder uitzonderingen. (normaal vervoer), en zelfs dan nog.

Als je hem 's avonds of door de dag op je werk kan laden zal het wel goed zijn zeker, kom zeg, da's een beetje een babyboomer-mentaliteit precies, ik herken mijn vader in van die uitspraken
    Ik nader dan ook de 50... Weet ge, in mijnen tijd, he

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik nader dan ook de 50... Weet ge, in mijnen tijd, he
    Verklaart al veel

Mijn vader is ook altijd redenen aan het zoeken om niet te kopen...heb al lang gezegd dat hij dan geen MOET kopen en hij een dikke v8 koopt. Ga ik dan wel eens gaan halen af en toe.

(maar dat zal het ook niet worden. Dus het wordt gwn een saaie wagen en wachten tot the almighty waterstof.. Hopelijk is hij dan nog capabel om in een wagen te zitten)

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Verklaart al veel

Mijn vader is ook altijd redenen aan het zoeken om niet te kopen...heb al lang gezegd dat hij dan geen MOET kopen en hij een dikke v8 koopt. Ga ik dan wel eens gaan halen af en toe.

(maar dat zal het ook niet worden. Dus het wordt gwn een saaie wagen en wachten tot the almighty waterstof.. Hopelijk is hij dan nog capabel om in een wagen te zitten)
    Ik wacht wel op een aandrijving gebaseerd op matter/antimatter, zoals in Star Trek, moet te doen zijn binnen hier en 10 jaar...

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Mensen willen nu eenmaal geen serieuze onmiddellijk achteruitgang om toch maar tegemoed te komen aan een denkbeeldige oplossing voor een mogelijks probleem ver in de toekomst.

Wil je mensen elektrisch laten rijden dan moeten elektrische wagens een persoonlijke vooruitgang zijn voor hen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mensen willen nu eenmaal geen serieuze onmiddellijk achteruitgang om toch maar tegemoed te komen aan een denkbeeldige oplossing voor een mogelijks probleem ver in de toekomst.

Wil je mensen elektrisch laten rijden dan moeten elektrische wagens een persoonlijke vooruitgang zijn voor hen.
    Als iedereen zo pessimistisch als u zou ingesteld zijn wel ja. Vooral het 'mogelijks' probleem impliceert dat je zelfs niet erkend dat er een probleem is? Een probleem dat onlangs nog werd erkend door 11.000 wetenschappers?

https://www.irishtimes.com/news/envi...ency-1.4073664

Dat EV's dat probleem volledig gaan oplossen zeg ik niet, maar heb duidelijk in m'n post 'lokale' gevolgen gezet om mensen zoals u ook tevreden te stellen, namelijk de rotzooi (fijn stof) dat in alle dorpskernen en rond scholen hangt. Als ge daar iets tegen hebt om dat op te lossen zijt ge gewoon van slechte wil.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat EV's dat probleem volledig gaan oplossen zeg ik niet, maar heb duidelijk in m'n post 'lokale' gevolgen gezet om mensen zoals u ook tevreden te stellen, namelijk de rotzooi (fijn stof) dat in alle dorpskernen en rond scholen hangt. Als ge daar iets tegen hebt om dat op te lossen zijt ge gewoon van slechte wil.
    Buiten dat EVs dat dan niet oplossen natuurlijk,...?

Fijn stof komt net zo goed van banden en remmen, en laat nu EVs vaak zwaardere wagens zijn waarbij de remmen harder slijten en afgeven. Neem daar nog bij dat recente diesels eigenlijk best zeer propere lucht uitstoten, en uw EV is netto niet het mirakel.

De enige oplossig is de wagen bannen uit de stad.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht

Fijn stof komt net zo goed van banden en remmen, en laat nu EVs vaak zwaardere wagens zijn waarbij de remmen harder slijten en afgeven.

Well fuck me, dat wist ik niet eens. Ik dacht dat het van de uitlaatgassen kwam
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het komt ook uit de uitlaatgassen, maar daarnaast zijn er nog factoren zoals banden en remmen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht

Fijn stof komt net zo goed van banden en remmen, en laat nu EVs vaak zwaardere wagens zijn waarbij de remmen harder slijten en afgeven. Neem daar nog bij dat recente diesels eigenlijk best zeer propere lucht uitstoten, en uw EV is netto niet het mirakel.

Nog zo'n fabeltje, remmen slijten net véél minder hard bij een EV.
    Maar als je echt fijnstof weg wilt, minder hout stoken.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nu ik er over nadenk zou je toch verwachten dat je met een elektromotor veel beter op de motor zelf kunt remmen inderdaad?

Pagina 6 van 7 Eerste ... 234567 Laatste

Regels voor berichten