Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nissan Leaf is heel vlot leverbaar. De concurrenten zoals de Kona EV en Niro EV hebben levertermijnen tot soms een jaar.
    Nissan maakt z'n eigen batterijen, heeft daarvoor een fabriek gekocht jaren terug, voor zover ik weet. En toch is de Leaf zo duur.

Tesla zal ook wel z'n eigen batterijen maken, maar die zie ik niet meteen hun prijzen verlagen. Ze zijn een beetje de Apple van de automobielwereld, ze leveren hoge kwaliteit, en de klanten zijn bereid daarvoor te betalen, dus waarom zouden ze hun prijzen doen zakken ?
    Bwa, Tesla heeft vorig jaar even 50k van de prijs van de P100D gedaan. En dit jaar zo'n 10k van de Model 3 Performance...

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Bwa, Tesla heeft vorig jaar even 50k van de prijs van de P100D gedaan. En dit jaar zo'n 10k van de Model 3 Performance...
    Model 3 performance nog steeds boven de 60k, P100d een stuk boven de 100K... Niet meteen prijzen voor de modale burger...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is het voor mij. Die prijzen zijn inderdaad "laag"' (allicht) voor de tech die erin zit, maar niet "laag genoeg" als in "Ik zou dat eraan geven voor een wagen". Dan komt er wel heel wat anders op de oprit.

Het lijkt alsof men altijd denkt dat mensen die wagen zullen kiezen omdat die elektrisch is, terwijl naar mijn gevoel dat zelfs eerder maar een fait divers is. Gewone mensen zullen ooit een Tesla kopen omdat die voldoet aan wat men wil, betaalbaar is, en kan wat een goedkopere benzine vandaag al kan.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Dat is het voor mij. Die prijzen zijn inderdaad "laag"' (allicht) voor de tech die erin zit, maar niet "laag genoeg" als in "Ik zou dat eraan geven voor een wagen". Dan komt er wel heel wat anders op de oprit.

Het lijkt alsof men altijd denkt dat mensen die wagen zullen kiezen omdat die elektrisch is, terwijl naar mijn gevoel dat zelfs eerder maar een fait divers is. Gewone mensen zullen ooit een Tesla kopen omdat die voldoet aan wat men wil, betaalbaar is, en kan wat een goedkopere benzine vandaag al kan.
    Nu levert een Tesla voor mij wel op 5 jaar tijd zo'n 15000€ benzinebesparing op. dan zit je nog op €45k. Dan nog de BIV en BV die wegvalt en je komt uit op zo'n 40k.
    Dat is nog altijd veel, maar wel hetzelfde als pakweg een BMW3...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Nu levert een Tesla voor mij wel op 5 jaar tijd zo'n 15000€ benzinebesparing op. dan zit je nog op €45k. Dan nog de BIV en BV die wegvalt en je komt uit op zo'n 40k.
    Dat is nog altijd veel, maar wel hetzelfde als pakweg een BMW3...
    Akkoord, maar wij zijn veelrijders, dus hoge impact op het milieu (zogezegd), maar het is wél de bedoeling dat iedereen naar een EV gaat. Dus doe nu eens even 20% van je kilometers in plaats van de volle pot, en je besparing zakt ineen.

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tuurlijk. Ik zou ook 'heel wat anders op den oprit' hebben staan als je gewoon kijkt naar het aankoopbedrag.

Maar dat is gewoon verre van de realiteit. Zeker als je spreekt over vennootschappen en VAA.
    Mijn M3 (bmw dan he) koste misschien al 7K méér aan VAA/taks/.. per jaar. Dan haal je snel in hoor.
    Los van het verbruik, want dat betaalde ik graag, voor de hoeveelheid fun in return. Wat niet wegneemt dat het nu ook al wegvalt.. Spreek je toch ook over een serieuse besparing.
    (op mijn tesla opladen verdién ik geld...)

En een 520i (of D oh whatever) is bv geen vervanger. Of elke andere 'gewone' wagen. Boeit me eerlijk gezegd weinig tot niks.
    Ik zoek toch 'specialere' wagens. M reeks, AMG, RS, dikke X5, range rover, panamera,.. en die vallen stuk voor stuk in het verhaaltje van hierboven.

Momenteel geen alternatief. (tenzij de nieuwe BMW hybrides ? die zijn mssch goed opweg om toch voordelig te zijn)

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GADGET Bekijk bericht
    Tuurlijk. Ik zou ook 'heel wat anders op den oprit' hebben staan als je gewoon kijkt naar het aankoopbedrag.

Maar dat is gewoon verre van de realiteit. Zeker als je spreekt over vennootschappen en VAA.
    Mijn M3 (bmw dan he) koste misschien al 7K méér aan VAA/taks/.. per jaar. Dan haal je snel in hoor.
    Los van het verbruik, want dat betaalde ik graag, voor de hoeveelheid fun in return. Wat niet wegneemt dat het nu ook al wegvalt.. Spreek je toch ook over een serieuse besparing.
    (op mijn tesla opladen verdién ik geld...)

En een 520i (of D oh whatever) is bv geen vervanger. Of elke andere 'gewone' wagen. Boeit me eerlijk gezegd weinig tot niks.
    Ik zoek toch 'specialere' wagens. M reeks, AMG, RS, dikke X5, range rover, panamera,.. en die vallen stuk voor stuk in het verhaaltje van hierboven.

Momenteel geen alternatief. (tenzij de nieuwe BMW hybrides ? die zijn mssch goed opweg om toch voordelig te zijn)
    Taycan

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hangt ervan af wat je wil natuurlijk

Zoals je weet heb ik met de Model S testgereden en ik was daar best wel van onder de indruk. Voorlopig wil ik echter nog een break - de Model S is dat dus nog niet en de X is wel heel duur.
    Mijn ideale wagen op dit moment, alles in acht genomen, is vermoedelijk de aankomende A6 TFSI e. Fiscaal zeker OK, ook lekker qua vermogen (natuurlijk geen sportwagen, komt ook niet in de buurt van de Model S qua sprinttijden), en die ruimte is er ook.
    En voor de +- 75K catalogusprijs die dat gaat kosten nog net te verantwoorden (zeker met wat korting erbij).

Ik zie niet direct een full electric die mij qua comfort en ruimte iets vergelijkbaar kan geven voor een vergelijkbare kost.

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een taycan is ook wel nice ja maar die is dan weer té duur
    @eniac: Ik wil bv geen X5 hybride die dan 40km elektrisch rijdt en dan terugvalt op een 2 litertje.

en de aard van het rijgedrag speelt ook een grote rol uiteraard. Ik doe belange zoveel km's niet. Laden is gewoon geen issue voor mij. Als je dagelijks 100'en kms doet is dat weer een andere zaak.
    Ik hang niet echt vast aan een bepaald model of type (2 zitter, sportwagen, break, suv,.. heb ze eigenlijk allemaal al gehad )

*edit: nu met 2 kinderen vallen er wel al een hele hoop wagens af.
    Ideaal voor mij is de tesla houden voor dagdagelijks vervoer. Al bij al comfy cruisen. En dan een sportwagen erbij. voor mij

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Taycan, X5, Model S...
    Heb het niet over wagens in deze prijsklasse, noch over bedrijfswagens.

Gaat over de particuliere sukkelaar zoals ik die een wagen helemaal zelf moet bekostigen, BTW inclusief, en nikske kan in kosten steken, afschrijven of wat dan ook.
    De hierboven vermelde modellen komen dan niet eens in aanmerking en een basis Model 3 is dan eigenlijk al een auto die het budget danig rekt dat het barst...
    Of is het de bedoeling dat Jan met de pet op termijn de wagen laat staan en gedoemd is om te sukkelen met het openbaar vervoer ?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Denk eerder dat we in een overgangsfase zitten die nog wel een heel aantal jaren kan duren. Is nu eenmaal zo dat nieuwe technologieën in het begin duur zijn, zal wel beteren.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Denk eerder dat we in een overgangsfase zitten die nog wel een heel aantal jaren kan duren. Is nu eenmaal zo dat nieuwe technologieën in het begin duur zijn, zal wel beteren.
    Het probleem is dat de concurrerende technologie die het probeert te vervangen eigenlijk floreert...

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Taycan, X5, Model S...
    Heb het niet over wagens in deze prijsklasse, noch over bedrijfswagens.

Gaat over de particuliere sukkelaar zoals ik die een wagen helemaal zelf moet bekostigen, BTW inclusief, en nikske kan in kosten steken, afschrijven of wat dan ook.
    De hierboven vermelde modellen komen dan niet eens in aanmerking en een basis Model 3 is dan eigenlijk al een auto die het budget danig rekt dat het barst...
    Of is het de bedoeling dat Jan met de pet op termijn de wagen laat staan en gedoemd is om te sukkelen met het openbaar vervoer ?
    mijn antwoord was dan ook op een andere post

Prive is dat allemaal vrij duur ja, klopt.
    Snap niet dat de overheid niet meer voordelen voorziet om die hogere aankoopprijs te relativeren.
    Zeker in combinatie met zonnepanelen waarbij de gebruiker zijn eigen stroom voorziet/op het net kan steken.

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    mijn antwoord was dan ook op een andere post
    My bad...

Zeker in combinatie met zonnepanelen waarbij de gebruiker zijn eigen stroom voorziet/op het net kan steken.
    Zonnepanelen die dan ook nog eens moeten betaald worden. Ook daarvan zijn de premies verdwenen.
    Laatst gewijzigd door Powerwing; 6 november 2019 om 16:13

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tesla zal ook wel z'n eigen batterijen maken, maar die zie ik niet meteen hun prijzen verlagen. Ze zijn een beetje de Apple van de automobielwereld, ze leveren hoge kwaliteit, en de klanten zijn bereid daarvoor te betalen, dus waarom zouden ze hun prijzen doen zakken ?
    Tesla is verre van de Apple van de autowereld (op financieel vlak dan toch, qua innovatie kan het wel tellen). Elon Musk wilt de wereld aan de EV en dat gaat hij niet doen door de prijzen kunstmatig hoog te houden om een status symbool te creëren.

Pagina 2 van 7 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten