Pagina 7 van 8 Eerste ... 345678 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is in België nog steeds verboden om te versnellen als je ingehaald wordt.
    Ik ben vrij zeker dat dit niet geldt op de autostrade... Dat zou pas absurd zijn.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik ben vrij zeker dat dit niet geldt op de autostrade... Dat zou pas absurd zijn.
    Precies toch geen uitzondering op: https://wegcode.be/wetteksten/sectie...code/174-art16

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals TNTim al aanhaalt: nee, is geen uitzondering op. Je kan het absurd vinden, maar het is wel de wegcode.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Lijkt me vrij logisch dat je nergens mag versnellen als je ingehaald wordt.

Ik weet dus nu al dat er hier op 9lives mensen zijn die het wel doen. Zuiver omdat het weer zo een basisregel is die niet gekend is
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Situatieschets: je rijdt aan 120 op middenvak, voorligger rijdt 110. Je vertraagt naar 110 omdat je je voorligger nadert.
    Intussen haalt je achterligger jou in omdat je vertraagt. Je voorligger gaat naar rechts, waardoor de baan voor jou weer vrij is.
    In dat geval mag je dus niet terug naar 120 rijden zolang er iemand jou aan het inhalen is?

Als dat echt zo is, trek ik mij niets van die regel aan dan.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Situatieschets: je rijdt aan 120 op middenvak, voorligger rijdt 110. Je vertraagt naar 110 omdat je je voorligger nadert.
    Intussen haalt je achterligger jou in omdat je vertraagt. Je voorligger gaat naar rechts, waardoor de baan voor jou weer vrij is.
    In dat geval mag je dus niet terug naar 120 rijden zolang er iemand jou aan het inhalen is?

Ja, dat is zo, anders kan die op het linkse vak u namelijk niet voorbij en blokkeer je 3 rijvakken. Hetzelfde voorbeeld maar dan met vrachtwagens: een vrachtwagen schuift een rijvak op om in te halen, en eer die halverwege is trekt de andere een beetje op zodat ze even snel rijden. Dan begrijp je best wel dat het logisch is dat dat niet mag?

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    dan ben je dus eigenlijk dubbel in fout: versnellen als je ingehaald wordt, en rechts in halen.

tbh, in de situatieschets: waarom zou je in godsnaam zélf niet eerst die voorligger inhalen? zo'n mensen zijn gewoon irritant, eerst de moeite niet doen om in te halen, en dan op hun gas staan als ze zelf ingehaald worden...

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Enfin ga hier geen 7 pagina's over communisme lezen en of de auto blijft bestaan of niet durf ik niet te zeggen.

Wat iedereen wel al van mijlenver ziet aankomen is dat de "groene" elektrische wagens de vervuildende dieselwagens van de toekomst zijn.
    Die werden 20 jaar geleden ook gepromoot als een beter alternatief net zoals de elektrische wagens.

Geef het 5-10 jaar en ineens komen er wat documentaires (misschien nog iets voor Al Gore) over de manier waarop die batterijen gemijnd worden, de slechte werkomstandigheden daar en natuurlijk zal er wel weer één of ander onderdeel van die batterij ofwel slecht voor het milieu zijn ofwel zullen we "aan razend tempo" door de wereldreservers geraken. Zoals dat met de olie ook een tijd contstant in het nieuws van.
    Andere optie is dat die batterijen enorm schadelijk zijn eens ze opgebruikt zijn en er een "enorme gevaarlijke" afvalberg zal zijn.
    En dan kunnen we weer allemaal op waterstrof od rijden tot de overheid beslist dat dat ook ineens niet meer goed is (lees extra belast moet worden)

Dat staat dan nog los van het feit dat je binnenkort je elektrische wagen nog niet ondergrond meer gaat mogen parkeren want zo een ding valt niet te blussen en naast verbod op LPG gaat dat er nog bijkomen natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    dan ben je dus eigenlijk dubbel in fout: versnellen als je ingehaald wordt, en rechts in halen.

tbh, in de situatieschets: waarom zou je in godsnaam zélf niet eerst die voorligger inhalen? zo'n mensen zijn gewoon irritant, eerst de moeite niet doen om in te halen, en dan op hun gas staan als ze zelf ingehaald worden...
    Hangt er enkel van af of die auto al jou bijna voorbij is vooraleer je een rechtse inhaler bent en je moet dan ook nog sneller optrekken.

En ik heb niet altijd zin om een auto in te halen, als ik chill achter een auto wil blijven mag dat toch gewoon?
    Daarnaast is het gewoon niet altijd mogelijk, wie weet zit er al een andere auto naast mij op dat moment.
    En is de achterligger dicht genoeg om die plaats meteen in te kunnen nemen vooraleer ik naar links zou kunnen.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Dit beantwoordt direct ook mijn vraag; het is niet persé ACC of autopilot die geen rekening houdt met de verkeersregels, het zijn ook irritante chauffeurs zoals jij
    En ik heb niet altijd zin om een auto in te halen, als ik chill achter een auto wil blijven mag dat toch gewoon?
    Als je chill op't middenvak wilt blijven plakken, moet je ook maar chill blijven wachten tot je ingehaald bent, zoals de wegcode het voorschrijft. Want ik zie niet in wat er chill is aan constant optrekken vertragen terwijl ge op uw middenvak vastplakt...
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Enfin ga hier geen 7 pagina's over communisme lezen en of de auto blijft bestaan of niet durf ik niet te zeggen.

Wat iedereen wel al van mijlenver ziet aankomen is dat de "groene" elektrische wagens de vervuildende dieselwagens van de toekomst zijn.
    Die werden 20 jaar geleden ook gepromoot als een beter alternatief net zoals de elektrische wagens.

Geef het 5-10 jaar en ineens komen er wat documentaires (misschien nog iets voor Al Gore) over de manier waarop die batterijen gemijnd worden, de slechte werkomstandigheden daar en natuurlijk zal er wel weer één of ander onderdeel van die batterij ofwel slecht voor het milieu zijn ofwel zullen we "aan razend tempo" door de wereldreservers geraken. Zoals dat met de olie ook een tijd contstant in het nieuws van.
    Andere optie is dat die batterijen enorm schadelijk zijn eens ze opgebruikt zijn en er een "enorme gevaarlijke" afvalberg zal zijn.
    En dan kunnen we weer allemaal op waterstrof od rijden tot de overheid beslist dat dat ook ineens niet meer goed is (lees extra belast moet worden)

Dat staat dan nog los van het feit dat je binnenkort je elektrische wagen nog niet ondergrond meer gaat mogen parkeren want zo een ding valt niet te blussen en naast verbod op LPG gaat dat er nog bijkomen natuurlijk.
    Ik heb, denk ik, ooit eens een "onderzoek" gelezen waarbij ze de milieu impact van een Tesla Model S en een Mercedes E klasse diesel vergeleken. Van grondstof tot 200.000km (kon ook meer zijn). Dit inclusief de uitstoot bij het rijden, ...

Daaruit bleek dat die Mercedes dus op zijn gehele loopbaan, milieuvriendelijker was dan de Tesla.

Dit vooral omdat de grondstoffen voor die batterijen op een heel vuile manier gemijnd moeten worden, en er enorm veel heen en weer gevlogen en gevaren wordt met alle specifieke grondstoffen. Ze hebben de uitstoot van die boten en vliegtuigen ook meegenomen in de vergelijking.

Dit was wel in het begin van de Model S, dus de kans is groot dat dit al veranderd is
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit beantwoordt direct ook mijn vraag; het is niet persé ACC of autopilot die geen rekening houdt met de verkeersregels, het zijn ook irritante chauffeurs zoals jij

Als je chill op't middenvak wilt blijven plakken, moet je ook maar chill blijven wachten tot je ingehaald bent, zoals de wegcode het voorschrijft. Want ik zie niet in wat er chill is aan constant optrekken vertragen terwijl ge op uw middenvak vastplakt...
    Tja, als dat het irritantste is dat je tegenkomt, valt het wel heel goed mee denk ik . Ik ga er mijn rijgedrag alleszins niet door aanpassen. Ik heb er ook nooit problemen van gemaakt dat anderen dat doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Ik heb, denk ik, ooit eens een "onderzoek" gelezen waarbij ze de milieu impact van een Tesla Model S en een Mercedes E klasse diesel vergeleken. Van grondstof tot 200.000km (kon ook meer zijn). Dit inclusief de uitstoot bij het rijden, ...

Daaruit bleek dat die Mercedes dus op zijn gehele loopbaan, milieuvriendelijker was dan de Tesla.

Dit vooral omdat de grondstoffen voor die batterijen op een heel vuile manier gemijnd moeten worden, en er enorm veel heen en weer gevlogen en gevaren wordt met alle specifieke grondstoffen. Ze hebben de uitstoot van die boten en vliegtuigen ook meegenomen in de vergelijking.

Dit was wel in het begin van de Model S, dus de kans is groot dat dit al veranderd is
    Een andere onderzoeker zei dat de ontginning van de benzine/diesel/kerosine niet zou meegenomen zijn in dat onderzoek, enkel het verbruik er van.
    Wat het aantal km drastisch zou verlagen waarbij de Tesla al voordeliger zou zijn voor het milieu.
    Het zou wel een grote blunder zijn als dit echt niet ingecalculeerd is in feite. Als je van well to wheel berekent, hoor je ook alles mee te nemen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Een deftige ACC gaat niet langs rechts inhalen . Enkel wanneer je daar "signaal" voor geeft.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht

Was het in verband met dit onderzoek?
    https://tweakers.net/nieuws/150132/o...nzineauto.html

Ik haal er even deze quote uit:
    Op basis van een observatie van een benodigde 28kWh voor 100km bij bijvoorbeeld de Audi E-Tron, komt dit kilometeraantal uit op 98.343km.
    Ik kan bevestigen dat die 28kWh/100km er grat op zit (tenzij je gaat stampen), en daarmee is de E-Tron ook zowat de meest gulzige elektrische wagen die je kan kopen. Dus die 98.343km is zowat de slechtste waarde die er is voor personenwagens.

Dat gaat trouwens enkel over de CO². Wat zware metalen en dergelijke betreft heb ik er geen idee van (die zullen in beide types wel zitten, en men is al bezig met het recycleren ervan), maar het toont wel aan dat een elektrische wagen waarschijnlijk wel beter is voor het milieu dan een wagen op diesel of benzine. Het zorgt er in elk geval al voor dat de vervuiling zich minder in de steden en woonwijken voordoet, en dat een elektrische wagen automatisch nog milieuvriendelijker wordt als de elektriciteitsopwekking ook milieuvriendelijker wordt (wat elk jaar met enkele procenten zo is).

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als we onze elektriciteit gewoon uit kernenergie zouden halen zou er qua milieu nog iets te zeggen zijn voor elektrische wagens.

Dat was de droom uit de jaren 60. Alles op elektriciteit gemaakt in goedkopen, schone en bedrijfszekere kerncentrales.
    Helaas gaan we in de toekomst vooral met gas gaan stoken en veel co2 en vervuiling creëren omdat de groenen in 1999 eens een legislatuur aan de macht geweest zijn.

Pagina 7 van 8 Eerste ... 345678 Laatste

Regels voor berichten