Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En dan vraag je je af waarol cash geld afschaffen misschien geen slecht plan is?
    De bordelen zitten vol met mensen die ooit hetzelfde romantische idee over eeuwige trouw hadden

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    De bordelen zitten vol met mensen die ooit hetzelfde romantische idee over eeuwige trouw hadden
    Dat is waar, maar het impliceert dat mensen cash geld nodig hebben om dingen te doen die "de buitenwereld" niet mag zien. In dit geval gaat dat over "de vrouw thuis", in de andere gevallen gaat dat over "de belastingsdienst" of "de politie". Die mannen moeten nu toch ook al continu liegen tegen hun vrouw over waar hun cash geld naartoe gaat?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    je hebt 2 zaken, hé:
    - het relationele, "bedriegen" met een andere vrouw/man
    - het financiële: met gemeenschappelijk geld zaken doen waarvan de partner niks afweet.

Je mag het relationele aspect dan nog "idealistisch" vinden, maar er blijft nog altijd ook het financiële bedrog. Het lijkt me niet slecht, gewoon al in kader van alimentatie, om financieel bedrog in een relatie minimaal te houden .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Met een overheidsbeslag tot 55% denk ik niet dat het ver te zoeken is waarom met zwart geld geld liever wil behouden.
    Het is illegaal ja maar het moet daarom niet voor de coke zijn e.

Ook belasting die als onrechtvaardig beschouwd wordt bv. Erven en giften.
    Laat oma nu eens elke maand een paar duizend euro ophalen en in uw pollen steken.

Ge moogt het wel ni zelf direct op uw rekening zetten of ze komen er ook wel op uit mor soit.
    Fiscale optimalisatie???

Dat alles bevorderd door het feit dat we die belasting betalen voor een te zware, logge en inefficiëntie overheid. En uiteraard gewoon ook te veel overheid. Waarom heb je 7 regeringen van doen in een land ne speldekop groot.

Anyway ... Cars right?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Met een overheidsbeslag tot 55% denk ik niet dat het ver te zoeken is waarom met zwart geld geld liever wil behouden.
    Het is illegaal ja maar het moet daarom niet voor de coke zijn e.

Ook belasting die als onrechtvaardig beschouwd wordt bv. Erven en giften.
    Laat oma nu eens elke maand een paar duizend euro ophalen en in uw pollen steken.

Ge moogt het wel ni zelf direct op uw rekening zetten of ze komen er ook wel op uit mor soit.
    Fiscale optimalisatie???

Dat alles bevorderd door het feit dat we die belasting betalen voor een te zware, logge en inefficiëntie overheid. En uiteraard gewoon ook te veel overheid. Waarom heb je 7 regeringen van doen in een land ne speldekop groot.

Anyway ... Cars right?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
    Iemand met verstand^^^^

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik denk toch dat ik gelijk heb hoor, ik heb er nog eens diep over nagedacht en al deze zaken zijn gelinkt aan een uitgebreid communistisch agenda om de bevolking te onderwerpen
    -druk naar kleinere, milieuvriendelijke wagens, uiteindelijk naar zelfrijdende en uiteindelijk geen wagens meer
    -afschaffen van cash geld en druk van ECB naar negatieve intresten
    -afschaffen van alle vrijheden en priveleges onder het mom van "klimaatverandering", dit zal in de toekomst ook evolueren naar verplicht veganistisch dieet, de voorzet wordt regelmatig gegeven door allerhande fakenews omtrend dit onderwerp
    -de bevolking beroven van elke vorm van vrijheid en mobiliteit: financieel, fysiek, ideologisch, sociaal, medisch, etc

ik kan hier nog heel wat over uitbreiden maar ik denk dat het duidelijk is waar we naartoe gaan: noord koreaanse toestanden

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Probleem is dat zwart geld heel ongelijk is verdeeld, velen hebben daar de mogelijkheden niet voor (behalve dan eens een werkman in het zwart betalen) en anderen hebben zodanig veel zwart geld dat ze het haast niet kunnen stockeren.

Ook het idee van privacy moet je laten varen - dat bestaat gewoon niet, de kans dat één of andere camera je oppikt bij het bezoeken van de meisjes van plezier is 100%, je TV, laptop, smartphone, bankkaart, auto, medisch dossier, lonen, pensioen .... privacy is werkelijk onbestaande in W -Europa.

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door user159 Bekijk bericht
    ik denk toch dat ik gelijk heb hoor, ik heb er nog eens diep over nagedacht en al deze zaken zijn gelinkt aan een uitgebreid communistisch agenda om de bevolking te onderwerpen
    -druk naar kleinere, milieuvriendelijke wagens, uiteindelijk naar zelfrijdende en uiteindelijk geen wagens meer
    -afschaffen van cash geld en druk van ECB naar negatieve intresten
    -afschaffen van alle vrijheden en priveleges onder het mom van "klimaatverandering", dit zal in de toekomst ook evolueren naar verplicht veganistisch dieet, de voorzet wordt regelmatig gegeven door allerhande fakenews omtrend dit onderwerp
    -de bevolking beroven van elke vorm van vrijheid en mobiliteit: financieel, fysiek, ideologisch, sociaal, medisch, etc

ik kan hier nog heel wat over uitbreiden maar ik denk dat het duidelijk is waar we naartoe gaan: noord koreaanse toestanden
    Vraag me toch af hoe zelfdestructief jij door het leven gaat.
    Not everything is a conspiracy you know.

Veel politieke keuzes zijn vaak termijnpolitiek en niet voldoende doordacht. Dat wil daarom niet zeggen dat er een groter plan achter schuilt om de bevolking te onderwerpen.
    Ongetwijfeld is de maanlanding nooit gebeurd en maken ze de mensen wijs dat de aarde rond is en weldegelijk de zon rond ons draait.
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Vraag me toch af hoe zelfdestructief jij door het leven gaat.
    Not everything is a conspiracy you know.

Veel politieke keuzes zijn vaak termijnpolitiek en niet voldoende doordacht. Dat wil daarom niet zeggen dat er een groter plan achter schuilt om de bevolking te onderwerpen.
    Ongetwijfeld is de maanlanding nooit gebeurd en maken ze de mensen wijs dat de aarde rond is en weldegelijk de zon rond ons draait.
    Wellicht zal de waarheid ergens tussenin liggen - nu beschouw ik mezelf als redelijk nuchter en was ik toch onder de indruk van de reportage van Cambridge Analytica en de (mogelijke) rol van Robert Mercer.

Maar tot op heden voel ik me nog niet onderdrukt in dit Belgenlandje

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    - dat mensen een gedeelde rekening hebben,is toch geen probleem? je kan perfect een eigen rekening openen.
    Als beider lonen op dezelfde rekening gestort worden, hoe verklaar je dat er maandelijks pakweg 200 Euro naar een andere rekening van jou overgeschreven wordt? Iemand die naar een bordeel gaat doet dit graag anoniem, als je daar betaalt met je bankkaart kennen ze je naam, met alle mogelijkheden tot eventuele afpersing tot gevolg.

- dat iemand zijn rekening niet wil tonen aan zijn vrouw is toch geen probleem? Ik zie niet in waarom je die rekening niet geheim kan houden. het lijkt me véél gemakkelijker om dat te doen dan om cash verborgen te houden voor je vrouw
    Waarom zou die cash verborgen moeten zijn? Als ik 150 Euro cash afhaal van de gemeenschappelijke rekening, dan kan die toch gewoon in mijn portefeuille blijven zitten en mag mijn vrouw dat toch zien? Als ik die 150 Euro op doe aan de hoeren, kan ik tegen mijn vrouw toch zeggen dat ik die opgezopen heb of eender wat? Een geheime rekening zou meer argwaan wekken eens dit boven water komt door bijvoorbeeld een rondslingerend document van de bank.

En cash laat geen sporen na eens je het betaald hebt, ja. Net een nadeel in veel opzichten .
    Als je inderdaad ergens iets kostbaar betaalt, of bijvoorbeeld een voorschot van enkele honderden Euro's cash betaalt, dan vraag en krijg je hier normaliter een ontvangstbewijs voor.

Trouwens stel dat ik op vrijgezellenweekend ben met enkele vrienden in Amsterdam, en ik zou graag een bezoek brengen aan een coffeeshop en daar iets 'consumeren'. Dan zou ik dat toch ook liever cash betalen in plaats van met de bankkaart van onze gemeenschappelijke rekening als ik niet wil dat mijn vrouw weet dat ik dat doe.

Zwart geld en geld verborgen houden voor de fiscus is een totaal andere kwestie, als het er op aan komt om dat aan banden te leggen, mag cash geld inderdaad verboden worden.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Als beider lonen op dezelfde rekening gestort worden, hoe verklaar je dat er maandelijks pakweg 200 Euro naar een andere rekening van jou overgeschreven wordt? Iemand die naar een bordeel gaat doet dit graag anoniem, als je daar betaalt met je bankkaart kennen ze je naam, met alle mogelijkheden tot eventuele afpersing tot gevolg.
    je zal hetzelfde probleem hebben als je iedere week 200 euro cash afhaalt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke
    Waarom zou die cash verborgen moeten zijn? Als ik 150 Euro cash afhaal van de gemeenschappelijke rekening, dan kan die toch gewoon in mijn portefeuille blijven zitten en mag mijn vrouw dat toch zien? Als ik die 150 Euro op doe aan de hoeren, kan ik tegen mijn vrouw toch zeggen dat ik die opgezopen heb of eender wat? Een geheime rekening zou meer argwaan wekken eens dit boven water komt door bijvoorbeeld een rondslingerend document van de bank.
    Wij hebben elk 75 euro "zakgeld" (om eigen prullen te kopen zonder dat de andere er iets moet over te zeggen hebben). Mijn vriendin heeft hier nog nooit een document aangetroffen van de bank over wat ik er mee doet, want daar bestaan gewoon geen papieren documenten meer over. En elektronisch heeft ze geen toegang.

Net zoals ik kan zeggen dat ik met die 75 euro naar de hoeren geweest ben, kan ze te horen krijgen dat ik die gewoon opgezopen heb. Ze zal evenveel argwaan hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kelderke

Als je inderdaad ergens iets kostbaar betaalt, of bijvoorbeeld een voorschot van enkele honderden Euro's cash betaalt, dan vraag en krijg je hier normaliter een ontvangstbewijs voor.
    iets wat je kan weigeren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kelderke
    Trouwens stel dat ik op vrijgezellenweekend ben met enkele vrienden in Amsterdam, en ik zou graag een bezoek brengen aan een coffeeshop en daar iets 'consumeren'. Dan zou ik dat toch ook liever cash betalen in plaats van met de bankkaart van onze gemeenschappelijke rekening als ik niet wil dat mijn vrouw weet dat ik dat doe.
    Dan schrijf je gewoon via payconic geld over naar je vriend die dat koopt voor jou. Of doe je een aankoop via paypal, je vriendin zal enkel paypal zien staan... genoeg mogelijkheden op dat vlak .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    je zal hetzelfde probleem hebben als je iedere week 200 euro cash afhaalt.
    Als iemand elke week om 200 euro naar de hoeren gaat heeft die andere problemen. We spreken hier hypothetisch over iemand die dit vier keer per jaar doet. Als er bedragen in de mate van 200 Euro per week naar verdoken activiteiten gaan dan wekt dit via eender welk betaalmedium argwaan op als dat geld niet in de gezamenlijke pot komt. Tenzij je met compleet gescheiden beurzen leeft en je vrouw geen idee heeft van wat jij verdient. Maar dan is er nog altijd het privacy aspect waarbij ik als bezoeker van een bordeel niet wil dat ze mijn naam kennen op basis van mijn bankkaart gegevens.

Wij hebben elk 75 euro "zakgeld" (om eigen prullen te kopen zonder dat de andere er iets moet over te zeggen hebben). Mijn vriendin heeft hier nog nooit een document aangetroffen van de bank over wat ik er mee doet, want daar bestaan gewoon geen papieren documenten meer over. En elektronisch heeft ze geen toegang.

Net zoals ik kan zeggen dat ik met die 75 euro naar de hoeren geweest ben, kan ze te horen krijgen dat ik die gewoon opgezopen heb. Ze zal evenveel argwaan hebben.
    Als jij betaalt met je eigen bankkaart, van jouw eigen rekening waar je vrouw geen toegang tot heeft, dan kan ze dat inderdaad niet weten. Maar dan nog zullen ze in het bordeel je naam kennen, iets wat de doorsnee hoerenloper volgens mij echt niet wil. Veel getrouwde koppels hebben één gemeenschappelijke rekening waar beide lonen op gestort worden, en elk hebben ze een bankkaart voor die rekening. Na tien jaar huwelijk plots een eigen bankrekening openen met een aparte bankkaart om 'geheime' aankopen te doen komt pas verdacht over.

iets wat je kan weigeren.
    Waarom zou ik bij een cash betaling een betalingsbewijs weigeren?

Dan schrijf je gewoon via payconic geld over naar je vriend die dat koopt voor jou. Of doe je een aankoop via paypal, je vriendin zal enkel paypal zien staan... genoeg mogelijkheden op dat vlak .
    Op voorwaarde dat die vriend dat open en bloot kan kopen. Trouwens wat als ik daar alleen ben in Amsterdam, bijvoorbeeld op zakenreis?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vind het toch opvallend dat elk voorbeeld om cash geld te behouden gaat over iets te willen doen dat niemand mag weten.
    Trouw dan met scheiding van goederen he. Probleem opgelost.

Als ik iets "louche" koop met de gezamenlijke bankrekening, moet ik mij trouwens ook niet verantwoorden, hoogstens een vraag of ik wist wat die betaling was.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Afschaffen cash geld + negatieve intresten op financiele rekeningen, binnenkort een realiteit
    kan geen kwaad als je een goede burger bent, de staat weet wat goed voor ons is

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Als iemand elke week om 200 euro naar de hoeren gaat heeft die andere problemen. We spreken hier hypothetisch over iemand die dit vier keer per jaar doet. Als er bedragen in de mate van 200 Euro per week naar verdoken activiteiten gaan dan wekt dit via eender welk betaalmedium argwaan op als dat geld niet in de gezamenlijke pot komt. Tenzij je met compleet gescheiden beurzen leeft en je vrouw geen idee heeft van wat jij verdient. Maar dan is er nog altijd het privacy aspect waarbij ik als bezoeker van een bordeel niet wil dat ze mijn naam kennen op basis van mijn bankkaart gegevens.
    dus je argument is eigenlijk dat je het wil kunnen dat een man geld neemt van een gemeenschappelijke rekening te doen waar zijn vrouw absoluut niets van af mag weten omdat ze dat dan als stelen én bedriegen zou vinden. Dit in een huwelijk die net bedoeld is om zaken in vertrouwen te kunnen doen in gemeenschap.

Dan lijkt het maar vreemd dat je dus eigenlijk een inbreuk tegen de bedoeling van de wet gebruikt om de noodzaak ervan aan te tonen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke
    Als jij betaalt met je eigen bankkaart, van jouw eigen rekening waar je vrouw geen toegang tot heeft, dan kan ze dat inderdaad niet weten. Maar dan nog zullen ze in het bordeel je naam kennen, iets wat de doorsnee hoerenloper volgens mij echt niet wil. Veel getrouwde koppels hebben één gemeenschappelijke rekening waar beide lonen op gestort worden, en elk hebben ze een bankkaart voor die rekening. Na tien jaar huwelijk plots een eigen bankrekening openen met een aparte bankkaart om 'geheime' aankopen te doen komt pas verdacht over.
    Ik kan mis zijn, maar bij mijn weten krijgt de verkoper NOOIT de gegevens van de klant, enkel de nummer van de kaart waarmee betaald is. Dit toch verkrijgen zou ivm GDPR-regels nogal vreemd zijn.
    Zie bvb:
    https://support.be.worldline.com/con...xtranet_NL.pdf
    Rosa Parks

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten