Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste
    paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uw argument waarom ze het niet mogen blokkeren, is dat ze het niet kunnen blokkeren...
    Neen dat is mijn argument niet, ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
    Nee, want ik kan morgen nog altijd een brood kopen bij de bakker.
    Het punt is dat dit overduidelijk een beperking van de vrijheid is. Je gaat van een keuze naar een verplichting. Dit zegt ons niets over de legitimiteit van die beperking, het zegt ons enkel dat het een beperking is.
    Aangezien discriminatie op basis van politieke voorkeur illegaal is: geen probleem mee.

Maar de discussie lijkt me hier vrij nutteloos.
    Het gaat niet over of je daar een probleem mee hebt, het gaat over de inperking van de vrijheid.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welke politieke maatregelen moeten er genomen worden om mijn doemscenario af te wenden? Bexit?

Welke landen zijn nog veilig voor deze waanzin trouwens?

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Binnenkort hebt ge zelfs status met een Citroen Berlingo
    Beter beginnen investeren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Neen dat is mijn argument niet, ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

Het punt is dat dit overduidelijk een beperking van de vrijheid is. Je gaat van een keuze naar een verplichting. Dit zegt ons niets over de legitimiteit van die beperking, het zegt ons enkel dat het een beperking is.

Het gaat niet over of je daar een probleem mee hebt, het gaat over de inperking van de vrijheid.
    Heb jij de overstap naar Euro ervaren als een beperking van vrijheid? De afschaffing van Proton? Bankcheques? Er worden continu betalingsmogelijkheden bijgemaakt en afgeschaft.

De afschaffing van anoniem stemmen zou ook niets met vrijheid te maken hebben. Het beperkt namelijk niet het feit dat je mag stemmen op wie je wil, en dat er niemand u anders mag behandelen daardoor. De reden waarom dat bij verkiezingen anders ligt, is omdat er niemand iets mee wint om dat publiek te doen.

De voordelen van afschaffen cash geld:
    1) Zwartwerk wordt onbestaande
    2) Corruptie vermindert enorm
    3) Illegale handel (drugs, wapens, ...) wordt allemaal een halt toegeroepen

GADGET's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben het toch eens dat dat een inperking van de vrijheid is.
    Niet dat het mij zou boeien, als het zo is, is het zo, maar het is toch een inperking.

Met cash geld koop je anoniemer dan digitaal te handelen.

zwart geld is imo ook het geld bij uitstek om de economie rond te doen draaien. Een gedoogbeleid is hier beter op zijn plaats maar dat zal er niet van komen, begrijp ik ook wel.

Idem met de auto. En mensen beginnen 'afstraffen' (lees: belasten) die in de toekomst hun eigen wagen willen houden is compleet de verkeerde mindset. Anderen belonen die wél willen delen is de betere optie. Maar laat de mensen die dat niet willen ook gewoon hun ding doen, zonder in hun zakken te zitten. Op dat gebied is het imo beter in de VS. Als je daar een redneck wil zijn, dan mag je dat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Binnenkort hebt ge zelfs status met een Citroen Berlingo
    Beter beginnen investeren
    In mijn status topics vond ik het grappig dat dezelfde mensen die beweerden dat status verbinden aan een wagen zielig is zelf ook meegaven dat een 5serie een proletariaatswagen is en echte status pas bij rolls royce begint

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Binnenkort is het gedaan met auto's ... om te beginnen de dure auto's. Dus gaat uwen Berlingo een echte pussymagnet worden.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Binnenkort is het gedaan met auto's ... om te beginnen de dure auto's. Dus gaat uwen Berlingo een echte pussymagnet worden.
    Nadat het gedaan is met auto's, is het dan ook gedaan met wegen, en dan gedaan met verkeerslichten, wat ik wel jammer zou vinden, want verkeerslichten allé, dat is toch wel iets speciaal. Hoe kan ik anders een dragrace starten tegen mensen om m'n status te bewijzen..., toch geen wijziging voor het goede lijkt me zo.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    My two cents ivm de cashdiscussie:
    Laat cash geld bestaan, maar verplicht iedereen om hun rijksregisternummer op te geven bij elke betaling.
    Cash geld bestaat nog en je kan het nog steeds onder uw matras of in een kluis steken. MAAR zwart geld wordt veel moeilijker om vanaf te geraken.
    Zodat uw vrouw gemakkelijk kan opvragen hoe vaak ge naar de hoeren zijt geweest en hoeveel extra prestaties ge daar gevraagd hebt?

Ik denk dat sommigen hier niet beseffen wat voor een gigantische aanslag op de privay het afschaffen van cash geld zou zijn. Dat zou inhouden dat uw bank, de staat en iedereen die er toegang heeft altijd exact kan weten waar je wanneer geweest bent, wat je gedaan hebt, wat je gekocht hebt.

En de auto gaat in de eerste decennia nog niet verdwijnen. Behalve een paar stadsbewoners zonder parking in rijke landen is er niemand die daar zelfs maar serieus over nadenkt. In tegendeel, het aantal wagens in de wereld gaat nog tientallen jaren alleen maar toenemen. In België hoogstwaarschijnlijk ook nog een heel aantal jaren.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Dat bestaat al. Een taxi.
    een taxi is een dienst mét chauffeur. daar kan je zelf niet beslissen naar waar je wil rijden, je bent nog altijd beperkt door de uren die de chauffeur wil werken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    "stel u voor dat er een systeem zou zijn waar je kan instappen, en dat u dan zonder last te hebben van het verkeer zou afzetten. En dan kunnen we dat optimaliseren door verschillende mensen naar een verzamelplek te laten komen om daar op te stappen, en dan grote cabines maken waar ze in kunnen zitten". Hetzelfde met die typische voorbeelden van zelfrijdende auto's die in treintjes achter elkaar gaan rijden. Dat heeft geen meerwaarde tov een trein he.
    Tuurlijk wel. Die zelfrijdende auto's zouden namelijk ook de laatste kilometers kunnen afleggen tot bij je thuis, wat een mooi voordeel zou opleveren. En eventueel zelfs mensen oppikken/afzetten volgens een optimaal algoritme
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Zodat uw vrouw gemakkelijk kan opvragen hoe vaak ge naar de hoeren zijt geweest en hoeveel extra prestaties ge daar gevraagd hebt?
    waarom zou je vrouw daar toegang toe krijgen?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    waarom zou je vrouw daar toegang toe krijgen?
    Omdat veel mensen nu eenmaal een gedeelde rekening hebben. Of omdat het nu eenmaal verdacht is als iemand die niets te verbergen heeft zijn rekening niet wil tonen aan zijn vrouw.

Cash laat geen sporen na, elektronisch betalen wel.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik zou nog altijd alles kunnen doen wat ik nu doe of wil kunnen doen. Sommige mensen zouden dan mss minder vrijheid hebben, ik alvast niet.
    Dat is wel een erg egoïstische instelling, terwijl je net het tegenovergestelde probeert te bereiken?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Omdat veel mensen nu eenmaal een gedeelde rekening hebben. Of omdat het nu eenmaal verdacht is als iemand die niets te verbergen heeft zijn rekening niet wil tonen aan zijn vrouw.

En dan vraag je je af waarol cash geld afschaffen misschien geen slecht plan is?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

- dat mensen een gedeelde rekening hebben,is toch geen probleem? je kan perfect een eigen rekening openen.
    - dat iemand zijn rekening niet wil tonen aan zijn vrouw is toch geen probleem? Ik zie niet in waarom je die rekening niet geheim kan houden. het lijkt me véél gemakkelijker om dat te doen dan om cash verborgen te houden voor je vrouw

En cash laat geen sporen na eens je het betaald hebt, ja. Net een nadeel in veel opzichten .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Dat is wel een erg egoïstische instelling, terwijl je net het tegenovergestelde probeert te bereiken?
    Ik zeg niet dat mensen effectief minder vrijheid zouden hebben, wel dat het mss zo is. Maar dan moet men eens met de voorbeelden komen die vrijheidsbeperkend zijn en dan alles schrappen wat illegaal is ;.
    Rosa Parks

Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten