Pagina 1 van 35 1234511 ... Laatste

Discussie: Trackdays

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Trackdays

Hello,

Aangezien ik gemerkt heb dat hier interesse voor is, lijkt me het wel leuk om hier een centraal topic voor aan te maken.

Deze rubriek kan dan in de toekomst dienen om:

- het organiseren om met een paar leden naar trackdays te gaan (je kan ook meegaan als passagier/toeschouwer)
    - je trackday wagen tonen + de aangebrachte mods
    - ervaringen delen, rijcursussen, slipcursussen
    - GoPro filmpjes delen ^^

Zelf ben ik na 10j sim racen een beetje uitgekeken en ben op zoek naar een nieuwe uitdaging. Het plan is volgend jaar een "nieuwe" wagen te kopen met het oog om een paar keer per jaar trackdays te doen ( of touristenfahrten).

Ik had eerst de Nordschleife op het oog maar na veel navraag (ook hier op het forum), lijkt me het wijselijk om van dit idee af te stappen. Ik heb nu volgende track op het oog om mijn wagen beter te leren kennen en rijvaardigheden te verbeteren IRL nl Clastres (ook niet zo veraf gelegen van de grens, en circuit lijkt een hele leuke flow van medium snelle bochten te hebben en niet zo'n stop&go circuit zoals Zolder + zijn vervelende curbs)

Enkele interessante websites:
    https://tracksolutions.be/
    https://www.skylimitevents.com/secti...ay-zolder.html
    https://www.ringfreaks.de/
    https://www.nuerburgring.de/en/home.html
    https://www.vrijrijden.nl/
    https://circuit-days.co.uk/schedule
    Laatst gewijzigd door Scifo; 23 oktober 2019 om 20:22

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tracksolutions events zijn altijd zeer aangenaam. Niet duur en nooit overdreven veel verkeer.
    Voorzien ter plekke ook altijd ontbijt, lunch en drankjes voor de geïnteresseerden.

Ik ga deze zondag met hun rijden op Folembray. Weer is goed en vooral droog dus gaat mooie afsluiter worden van het seizoen voor me.
    Mensen die meewillen, geef een seintje, ik regel nog zelfs korting op de dag. Kan je voor 170 euro ipv 190 euro hele dag open pitlane. (lees: vrij de piste op en zoveel rijden je wil)

Deze events hebben nooit dB limits en je krijgt ook steeds een transponder zodat je accurate rondetijden kan zien met een klassement op schermen. Zo kan je je vergelijken met evt andere mensen met vergelijkbare of dezelfde auto.

Moest er iemand gewoon als toeschouwer is komen zondag, spreek me gerust aan, kan je zeker mee voor wat rondjes te knallen!

Hier een video met de Aim motorsport camera en Solo DL2 unit.
    Was spijtig genoeg die dag stevig aan het sukkelen met de auto. Voorbanden waren compleet op en de linker achterband zat omgekeerd gemonteerd door men bandenboer dus voor de grip moest ik er alvast niet zijn die dag. Wel leuke dag en de eerste keer de overlay kunnen testen. Hopelijk krijg ik throttle deze keer goed gecalibreerd met een circuit overlay/minimap.

Laatst gewijzigd door Nijntje; 22 oktober 2019 om 15:20
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zie het, uwe snelste ronde in de video met redelijk wat nerveuze "momentjes"

Volgend seizoen ga ik wel es proberen af te komen als ik es mag meerijde

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zie het, uwe snelste ronde in de video met redelijk wat nerveuze "momentjes"

Volgend seizoen ga ik wel es proberen af te komen als ik es mag meerijde
    Goh das eigenlijk nog niet zo nerveus hoor. Dat is allemaal perfect controleerbaar. Beperking van grip en het ontbreken van een sper waren wel een heel groot issue die dag.
    Auto trok op 1 wiel de bocht uit dus verloor massa's vermogen ook. Allemaal veroorzaakt door het gebrek aan grip achteraan. Desondanks wordt er deze winter ook een sper diff geinstalleerd in de Lotus. Echter, vertrouwen om er voluit voor te gaan is er dan ook minder. Zou daar eigenlijk onder de 1:20 moeten kunnen duiken maar met de setup van die dag zat het er niet in.

Voorbandjes in bad shape hehehehe

Enkele weken ervoor op Folembray reed hij als op rails (met recht gemonteerde en deftige banden )

Circuit was wel heel glad die dag. Was heel vreemd maar de piste lag er precies vettig bij. Waren heel veel spins die dag. Vooral de wagens op slicks hadden heel veel problemen.
    Laatst gewijzigd door Nijntje; 22 oktober 2019 om 16:34

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik zou wel meewillen maar om zo een hele dag langs de kant te staan, zegt me dan ook niet zo veel eigenlijk.

Heb al regelmatig naar die events van Skylimit gekeken en ben eigenlijk aan het wachten tot ze eens een leuke korting geven op een dag dat ik ook effectief kan. Voor mij moet dat ook geen Porsche of Ferrari zijn, een M2 bijvoorbeeld zou ik al heel veel aan hebben, of een MX5 ofzo.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik wist trouwens ook niet dat er vrij rijden sessies bestonden. bv 30min sessies met enkel straatauto's zonder rolkooi toegelaten.

Klinkt ook interessant. Voeg ik toe aan OP. Zolder is bv voor mij op 20min rijafstand.

Een hele dag trackday vind ik persoonlijk ook te lang, zeker als je het doet met een daily. Een uurke tracktime zou voor mij al voldoende zijn, om het materiaal toch te sparen.
    Laatst gewijzigd door Scifo; 22 oktober 2019 om 16:44

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Ik wist trouwens ook niet dat er vrij rijden sessies bestonden. bv 30min sessies met enkel straatauto's zonder rolkooi toegelaten.

Klinkt ook interessant. Voeg ik toe aan OP. Zolder is bv voor mij op 20min rijafstand.
    Dat is echt vergelijkbaar met touristfahrten. Daar zie je de meest random crap rondrijden.
    Beter naar 'echte' trackdays gaan. Zie je toch een heel ander niveau van chauffeurs en minder random crap.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik zou wel meewillen maar om zo een hele dag langs de kant te staan, zegt me dan ook niet zo veel eigenlijk.

Heb al regelmatig naar die events van Skylimit gekeken en ben eigenlijk aan het wachten tot ze eens een leuke korting geven op een dag dat ik ook effectief kan. Voor mij moet dat ook geen Porsche of Ferrari zijn, een M2 bijvoorbeeld zou ik al heel veel aan hebben, of een MX5 ofzo.
    Met mij mag je alleszins stevig wat rondjes meedraaien. De sfeer doorgaans is altijd zeer goed en je ziet vaak mensen roteren als passagier in de auto's.
    Veel dezelfde mensen dus sfeer is altijd zeer gemoedelijk!

En een MX5, vooral een oudere is een perfecte trackcar als je geen fortuinen wil uitgeven. Laag gewicht is ALTIJD lagere runningcost.
    Beste voorbeeld is de Lotus en dat is nu toch ook een merk waar je normaal denkt aan exotische onderdeel prijzen door de beperkte oplages.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb ook al trackdays gedaan met tracksolution. Ook al met een franse organisatie journee circuit. Op spa ben ik al gaan rijden met public driving experience. Dat zijn dan sessies van 25min maar is wel beetje druk. Open pitlane trackdays op spa zijn soms heel duur.

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Track Solutions kan ik ook aanraden
    Volgend jaar ga ik terug een tweetal trackdays meepikken op Clastres. Ik rij met een BMW E87 met Bilstein B14 ophanging en H&R swaybars. Voor trackdays heb ik Pagid RS29 rembokken en Castrol SRF remolie. Ik ben aan het denken om misschien nog een sper te steken maar voor de rest doe ik geen mods meer, is ook mn daily dus moet nog wat doenbaar zijn.

Een sleep eat drift van op Bimmerboard lijkt me ook wel eens leuk om te doen.

Slynx's schermafbeelding
    iTrader
    48 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan tracksolutions ook aanraden! Deze zomer tweemaal naar Abbeville geweest (hoi Nijntje ).
    Ik rij met een MX5 ND als daily, en amuseer me daar enorm mee op track.
    PSN: slynxeh

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slynx Bekijk bericht
    Kan tracksolutions ook aanraden! Deze zomer tweemaal naar Abbeville geweest (hoi Nijntje ).
    Ik rij met een MX5 ND als daily, en amuseer me daar enorm mee op track.
    Hebben wij elkaar al gezien dan? Laatste keer op Abbeville heb ik geen MX-5 gezien als ik me niet vergis.
    Wel op Folembray maar veronderstel dat jij dat niet was dan

Slynx's schermafbeelding
    iTrader
    48 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Hebben wij elkaar al gezien dan? Laatste keer op Abbeville heb ik geen MX-5 gezien als ik me niet vergis.
    Wel op Folembray maar veronderstel dat jij dat niet was dan
    Jep, de rode MX5 was toch aanwezig de laatste trackday op abbeville .
    M'n maat zijn dochtertje heeft nog met je meegereden toen, en was er met Yannick die je blijkbaar kende.
    PSN: slynxeh

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slynx Bekijk bericht
    Jep, de rode MX5 was toch aanwezig de laatste trackday op abbeville .
    M'n maat zijn dochtertje heeft nog met je meegereden toen, en was er met Yannick die je blijkbaar kende.
    Ah klopt! Elise ging mee voor wat rondjes in de Elise!

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nog een interessante gevonden met een leuk prijskaartje:
    https://circuit-days.co.uk/schedule

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)