Pagina 4 van 14 Eerste 12345678 ... Laatste

Discussie: Trackdays

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Me too. Volgende keer gaan ik ook mee Staat zolder ook op uw planning?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Me too. Volgende keer gaan ik ook mee
    Inderdaad. Tegen dan heeft er hier zeker één iemand van ons een MX-5.
    @Nijntje Die spoiler, voel je die hard? Zou denken op zo'n lichte kont dat die toch heel hard drukt?

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Inderdaad. Tegen dan heeft er hier zeker één iemand van ons een MX-5.
    Als "Nijntje" nog een paar keer benadrukt de lage running kost van een lichte wagen, rijden we hier allemaal binnenkort rond met nen mx5 denk

Trouwens gisteren nog een zalige simrace gehad tegen Nicki Thiim, kwil echt weten toch hoe "mijn skills online" zich vertalen in het echt.
    Battle with Nicki Thiim in the last lap, last corner..

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Als "Nijntje" nog een paar keer benadrukt de lage running kost van een lichte wagen, rijden we hier allemaal binnenkort rond met nen mx5 denk

Trouwens gisteren nog een zalige simrace gehad tegen Nicki Thiim, kwil echt weten toch hoe "mijn skills online" zich vertalen in het echt.
    Battle with Nicki Thiim in the last lap, last corner..
    Heb zo 2x meegereden met Nico Verdonck (factory driver voor Hyundai, racet ook met Aston Martin etc) in een GLC63 en AMG GT 63. Je mag nog zo goed zijn in sim-racen, om te rijden zoals die mannen moet ge toch vooral zeer weinig schrik hebben

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Runningcost en laag gewicht, trust me, you'll thank me later.
    Is zoals Chapman zei. PK's maken je snel in rechte lijnen, laag gewicht maken je overal sneller.

Ik kan wel zeggen dat sim racen echt wel helpt hoor. Abbeville heb ik bijvoorbeeld toch de omloop leren kennen door deze in AC wat te rijden. Je leert heel veel over rempunten en rijlijnen.
    En angst mag je natuurlijk nooit hebben. In de regen zondag zou je ook soms denken, holy crap, maar je krijgt vertrouwen in wat de wagen kan en als je begint te schuiven weet je ook hoe te corrigeren.

Ondertussen klein beetje footage beschikbaar al.

Spijtig dat ik nog altijd geen correcte throttle readout krijg maar goed. Zal dat wel eens fixen als ik wat meer tijd heb.
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Heb zo 2x meegereden met Nico Verdonck (factory driver voor Hyundai, racet ook met Aston Martin etc) in een GLC63 en AMG GT 63. Je mag nog zo goed zijn in sim-racen, om te rijden zoals die mannen moet ge toch vooral zeer weinig schrik hebben
    Exact wat ik wilde typen. Ik heb dat ook lang gedaan en in uw onderbewustzijn speelt dat dat gewoon mee. Bocht pakken en eens 10 meter later remmen, wat kan er mis gaan, in het echt namelijk redelijk veel.

Nu, er zijn wél een aantal dingen die simracen u leren die de gemiddelde mens niet heeft, spacial awareness, reactiesnelheid,...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Waarom ga je bij het uitkomen van bocht op 0:49 niet wijder (meer snelheid op dat hele stuk), en pak dan een strakkere lijn in de volgende, want daarna komt toch een remzone, voor de chicane, die je schuiner kan nemen?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Filmpje
    Zit uw Throttle metertje niet er naast? Het klinkt alsof je toch vaak volgas geeft en uw throttle zit eigenlijk nooit op het maximum.
    Normaal ziet dat er toch zo uit:

(lees: altijd vol gas behalve vlak voor een bocht en even oppassen bij het uitrijden)

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom ga je bij het uitkomen van bocht op 0:49 niet wijder (meer snelheid op dat hele stuk), en pak dan een strakkere lijn in de volgende, want daarna komt toch een remzone, voor de chicane, die je schuiner kan nemen?
    Waren een aantal plaatsen nog echt zeer glad op het circuit. Neem liever een iets 'conservatievere' en veilige lijn daar.
    Heel dat stuk is flat-out en als je daar van de baan gaat, schuif je zonder uitzondering knal in de bomen. Is bijna geen run-off daar.

En idd Sander, die read-out is fout. Ik geef weldegelijk vol gas ;-)
    Heb nog niet kunnen spotten waar dat probleem zich bevindt. Je ziet ook dat ik zogezegd ook nooit volledig de gas zou loslaten.
    Die data is dus corrupt

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hehe, nog niet.

Het super ironische is dat ik eindelijk in de situatie kom waarbij ik een héél mooi spaarcentje heb en zonder problemen €15k-€20k kan uitgeven aan een wagen.

MAAR wij gaan volgend jaar aan een kindje beginnen en dan is het niet de moment om die dingen nu allemaal aan te kopen of mee te beginnen.

ECHTER ik race via een amateur karting organisatie 1 keer per maand vlak aan m'n deur en daar geniet ik ook wel enorm van voor een fractie van de kost.

MAAR ben wel aan het zien voor een coole helm/handschoenen/overall, want dat karten ga ik nu wel echt blijven doen, en die fun wagen komt er ook aan hoor.

Vriendin stelde gister haar veto voor een MX-5 die ik had gevonden, "koop dan maar ineens een Porsche hoor"... er zijn slechtere manieren om een veto te stellen.
    Waarom dan geen fatsoenlijke kart kopen? Seizoenspas Genk is 1k en als ge 3-4k geeft hebt ge een zeer deftige kart. Ok dat kost ook geld om te rijden, maar tis maar een fractie van ne racewagen
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Waarom dan geen fatsoenlijke kart kopen? Seizoenspas Genk is 1k en als ge 3-4k geeft hebt ge een zeer deftige kart. Ok dat kost ook geld om te rijden, maar tis maar een fractie van ne racewagen
    Voor 5k heb je al wel een fun wagen op circuit ook hoor..., en die is blijvend voor daarna. Zo'n kart vereist ook wel wat onderhoud, en laat me duidelijk zijn, ik ben de volgende Schumacher niet eh. Ik doe dat voor m'n plezier.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ben zelfs nooit de volgende Jos Verstappen geweest, maar ik heb mij te pletter geamuseerd met onze Rotax Max met handbak.
    Qua running costs lag zo een kart echt in de onderste schuif, zelfs onze crosser was duurder om mee te rijden.
    Revisie + koppeling op zoiets kost bv een goeie 300 EUR. Bandjes kunt ge gewoon gratis krijgen van competitiegasten die ze "te slecht" vinden na 1 pratice stint.

Het kan veel goedkoper ze, voor 1500 EUR koopt ge een fatsoenlijke kart tweedehands. inclusief remorque en pitkar. Maar dat zijn vaak oudere karts die ze niet graag mee zien komen en waar 9/10 nog een nieuwe uitlaat op moet voor aan de mileunormen te voldoen.

3-4k gebt ge gewoon een nieuwe kart voor.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Karten nooit echt men ding geweest. Vind dat wel leuk om is te doen maar ook niet meer dan dat. Is mij teveel 'onrealistisch' gedoe met da wippen in de kart enz voor snelheidsvoordeel te halen en van die andere dingen.

Als het je ding is, wel de moeite om te doen denk ik. Kan me voorstellen dat je daar idd geen fortuinen hoeft aan uit te geven.
    Ik hou het alvast wel bij auto's en de occassionele huurkart met vrienden

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Je mag nog zo goed zijn in sim-racen, om te rijden zoals die mannen moet ge toch vooral zeer weinig schrik hebben
    Dat gaat het probleem zijn denk ik. Die ervaring zullen we in stappen moeten opbouwen.

Als voorbeeld iemand die ik ken (vlaming), onlangs gezien dat em terug actief is geweest op nurburgring nordschleife. Om zo te vlammen op de nordschleife en met zulk verkeer, dan moet ge tonnen ervaring hebben of goe zot zijn

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Denk dat da echt wel meevalt hoor. Je moet een uiteraard wel wat zelfvertrouwen hebben maar vooral vertrouwen in de wagen.

Men allereerste trackday was op Folembray (uit het filmpje) en daar bouwde ik elke ronde meer en meer op.
    Ging steeds sneller en sneller. Heb daar toen ook reeds rondes van 1 minute flat kunnen doen.

Zodra je de baan op gaat ben je, althans ik, totaal niet in je hoofd bezig met bang zijn of stress.
    Het enige dat door je hoofd spookt is constant: 'hier is meer grip, hier wat later remmen, vroeger insturen, hier kan dit, daar da ni'

Ik denk oprecht dat als je echt bang bent, dat je dan beter niet op een circuit gaat rijden.

Pagina 4 van 14 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten