Pagina 2 van 13 Eerste 12345612 ... Laatste

Discussie: Trackdays

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nog een interessante gevonden met een leuk prijskaartje:
    https://circuit-days.co.uk/schedule
    Dat is inderdaad wel ZEER goedkoop. Zeker voor Spa. Reken daar met een deftige organisatie normaal op 800 euro voor een dag.

Stel me daar wel een beetje vragen bij tbh. Spa huren kost echt SLOTEN geld omdat ze verplichte marshals moeten hebben enz. (Spa kost off-season en buiten het weekend meer dan 50k voor een dag te huren blijkbaar).

Dus denk dat, als het al echte open pitlane is met echt vrij rijden zonder sessies, er een PAK verkeer gaat zijn. Is leuk om is te testen maar als er echt heel veel verkeer is, ga je er ook niet veel aan hebben.
    Ga je beter is naar een paar trackdays die wat duurder zijn en een wat meer beperkt publiek aantrekken. Verkeer is geen probleem als de mensen weten wat ze doen maar met zo'n prijskaartje zul je ook wel veel eenmalige bezoekers hebben die is op Spa willen rijden. Die letten niet zo goed op en gaan niet zo makkelijk opzij wat veilig voorbijgaan niet ten goede komt. (Meest frustrerende op een trackday btw)
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Aangezien er updates mogen over trackdays....
    Gisteren dan op Folembray gaan rijden. De regen viel lekker uit de lucht dus was wel een interessante dag.
    Men semi slicks zijn niet echt geschikt voor regen en door het gladde circuit weer heel hard liggen sukkelen aan het ontbreken van een sper differentieel.

Desondanks toch wel sterke tijden kunnen draaien. Er was slechts 1 wagen sneller op heel de omloop maar, IK PERSOONLIJK VIND, dat je dit niet mag vergelijken?
    Was een beetje David vs Goliath.

Als ik me niet vergis reed hij 1:01:XXX en ik zat met mijn snelste op 1:05:XX... volgende daarachter was 1:08:XXX waaronder Cayman GT4, wat M's, ...
    De A45's en nieuwe A35 deden het ERG goed in de regen met de straatbanden. Was één van de weinige keren dat ik met de semi's in het nadeel was tegen straatbanden
    Oa. Jeffrey van Hooydonck (google him) was maar liefst bijna 5 seconden trager met zijn snelste ronde in een track geprepareerde M3 dus ben best trots op de prestatie en ook op de Lotus. Bewijst nog maar eens wat een kanon dat ding eigenlijk wel is. PK's zijn overrated!

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Lekker.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Idd lekker. Zijn er ook videobeelden?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    @Nijntje Heb jij dan ook een overall, helm, handschoenen en ander materiaal? Waar heb je dat gekocht?

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Desondanks toch wel sterke tijden kunnen draaien. Er was slechts 1 wagen sneller op heel de omloop maar, IK PERSOONLIJK VIND, dat je dit niet mag vergelijken?
    Was een beetje David vs Goliath.
    Pfff, flauw excuus. Plak er dan ook wat stickers en go faster stripes op, dan kunt ge zeker nog 10 seconden sneller .

Ik had nooit gedacht dat een Lotus een pak sneller zou zijn dan een M3. Hoewel de regen waarschijnlijk wel in het voordeel speelt van de lichtere Lotus. Maar dan nog: 5 seconden is een serieus gat .

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    @Nijntje Heb jij dan ook een overall, helm, handschoenen en ander materiaal? Waar heb je dat gekocht?
    Ik neem eigenlijk redelijk wat dingen mee:
    • Helm
    • Handschoenen
    • Race schoenen
    • Laser thermometer (voor remschijven te checken)
    • Bandenspanningsmeter
    • Auto blokken (voor te parkeren zonder handrem)
    • Spul om ruit te kuisen
    • Gereedschap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Pfff, flauw excuus. Plak er dan ook wat stickers en go faster stripes op, dan kunt ge zeker nog 10 seconden sneller .

Ik had nooit gedacht dat een Lotus een pak sneller zou zijn dan een M3. Hoewel de regen waarschijnlijk wel in het voordeel speelt van de lichtere Lotus. Maar dan nog: 5 seconden is een serieus gat .
    Ik denk da je nog lelijk zou kunnen verschieten over hoe snel zo'n Lotus is tov een M3. Op een circuit zoals Spa waar de M3 het voordeel heeft van zijn vermogen gaat het moeilijk worden maar op kleinere en meer technische omlopen is het vooral de M3 die zwaar zijn best moet doen. Ik kan veel later remmen en draag vooral een veel hogere bochtensnelheid. Op erg kleine omlopen maak je het zelfs een GT3 lastig hoor als je weet hoe aan een stuur te draaien. Je wordt in de Lotus wel veel harder afgestraft als je een fout maakt en momentum verliest, net door het gebrek aan vermogen.

Filmpjes volgen! Heb er van men Aim Motorsport camera met overlay
    Eerstdaags ff posten!

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.biesheuvel.nl/producten/...rusting/helmen

Serieuze shop gevonden in holland. 1000m² fysieke showroom

Doen ze moeilijk over een open helm?

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    https://www.biesheuvel.nl/producten/...rusting/helmen

Serieuze shop gevonden in holland. 1000m² fysieke showroom

Doen ze moeilijk over een open helm?
    Open helm is geen probleem in gesloten wagens.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voor een helm kan ik deze wel aanraden: Motorkledij

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Flatsix is zijn shopping lijstje al aant maken en voorbereiden haha

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Daar zitten eigenlijk nog wel stijlvolle schoenen tussen
    https://www.biesheuvel.nl/product/00...m-rb-3-classic
    https://www.biesheuvel.nl/product/aa...heritage-shoes

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hehe, nog niet.

Het super ironische is dat ik eindelijk in de situatie kom waarbij ik een héél mooi spaarcentje heb en zonder problemen €15k-€20k kan uitgeven aan een wagen.

MAAR wij gaan volgend jaar aan een kindje beginnen en dan is het niet de moment om die dingen nu allemaal aan te kopen of mee te beginnen.

ECHTER ik race via een amateur karting organisatie 1 keer per maand vlak aan m'n deur en daar geniet ik ook wel enorm van voor een fractie van de kost.

MAAR ben wel aan het zien voor een coole helm/handschoenen/overall, want dat karten ga ik nu wel echt blijven doen, en die fun wagen komt er ook aan hoor.

Vriendin stelde gister haar veto voor een MX-5 die ik had gevonden, "koop dan maar ineens een Porsche hoor"... er zijn slechtere manieren om een veto te stellen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hehe, nog niet.

Het super ironische is dat ik eindelijk in de situatie kom waarbij ik een héél mooi spaarcentje heb en zonder problemen €15k-€20k kan uitgeven aan een wagen.

MAAR wij gaan volgend jaar aan een kindje beginnen en dan is het niet de moment om die dingen nu allemaal aan te kopen of mee te beginnen.

ECHTER ik race via een amateur karting organisatie 1 keer per maand vlak aan m'n deur en daar geniet ik ook wel enorm van voor een fractie van de kost.

MAAR ben wel aan het zien voor een coole helm/handschoenen/overall, want dat karten ga ik nu wel echt blijven doen, en die fun wagen komt er ook aan hoor.

Vriendin stelde gister haar veto voor een MX-5 die ik had gevonden, "koop dan maar ineens een Porsche hoor"... er zijn slechtere manieren om een veto te stellen.
    Hahaha, ik denk dat ik binnenkort ook wel eens mee kom doen in Herselt (ik gok dat je die bedoelt?). Niet dat ik goed kan karten, maar ik vind het wel tof

Mijn vrouw doet soms ook van die uitspraken (E-type @60k: oh, dat valt precies nog mee?; Audi E-tron GT: ahja, dat vind ik wel iets hebben) maar in praktijk gaan die dingen nooit bovenaan haar prioriteitenlijst komen

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hehe, nog niet.

Zien wat je er mee wil doen. 944 zie je nog vaak voor trackdays ook maar als je echt value for money wil, denk ik persoonlijk dat je met een oudere MX-5 het beste af bent.
    Ze gooien de onderdelen naar je hoofd en door het gewicht lage runningcost.
    E36/E46 idem maar daar ga je een iets hogere slijtage van banden en remmen zien dan bij een MX-5.

Pagina 2 van 13 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten