Pagina 17 van 34 Eerste ... 713141516171819202127 ... Laatste

Discussie: Trackdays

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een (goede) hot hatch heeft op droog wegdek ook niet echt veel onderstuur meer. Sperdiff op uw voorwielen maakt daar een enorm verschil.
    Natuurlijk als je bewust uw banden op de limiet zet (te scherp indraaien en dan volgas geven) ga je onderstuur krijgen, maar je kan de meeste bochten echt op hoge snelheid nemen zonder met onderstuur te kampen te krijgen.

Het grootste verschil is dat je, wanneer je in de buurt van de limiet zit, je bij RWD uw gaspedaal wat kan gebruiken om te corrigeren. Terwijl je bij FWD dat minder hebt. En het effect van zwaartepuntverplaatsing naar uw wielen met tractie natuurlijk (lees: wielspin bij fwd als je volgas optrekt).
    Met de Megane RS had ik evenveel onderstuur op circuit als met mn 130i nu: geen. Sper doet inderdaad veel en meeste hot hatches hebben een goede ophanging.
    Meeste FWD hot hatches kan je ook redelijk gemakkelijk corrigeren door lift off oversteer

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Met de Megane RS had ik evenveel onderstuur op circuit als met mn 130i nu: geen. Sper doet inderdaad veel en meeste hot hatches hebben een goede ophanging.
    Meeste FWD hot hatches kan je ook redelijk gemakkelijk corrigeren door lift off oversteer
    Heb je footage van hoe je rijdt? Want denk, no offence, dat je dan echt niet genoeg richting limiet rijdt. Is niet meer dan normaal dat een RS onderstuurt en dat de 130i zijn kont zet ipv schuift.
    Ik vind dat heel vies een FWD waarvan de kont uitbreekt. Ik vind dat ook niet echt overstuur want in mijn hoofd is dat iets 'gecontroleerd' terwijl dat bij FWD echt het gewicht is dat de wagen onstabiel maakt waardoor de poep ineens schuift. Is zo een enorm 'hang on guys' gevoel terwijl je met RWD die overstuur drift mooi gecontroleerd kan rechtzetten. (if that makes any sense)

Wel impressive als je ziet hoe bv zo'n type-r civic over een circuit gaat. Focus RS vond ik dan weer zeer teleurstellend.
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Heb je footage van hoe je rijdt? Want denk, no offence, dat je dan echt niet genoeg richting limiet rijdt. Is niet meer dan normaal dat een RS onderstuurt en dat de 130i zijn kont zet ipv schuift.
    Ik vind dat heel vies een FWD waarvan de kont uitbreekt. Ik vind dat ook niet echt overstuur want in mijn hoofd is dat iets 'gecontroleerd' terwijl dat bij FWD echt het gewicht is dat de wagen onstabiel maakt waardoor de poep ineens schuift. Is zo een enorm 'hang on guys' gevoel terwijl je met RWD die overstuur drift mooi gecontroleerd kan rechtzetten. (if that makes any sense)

Wel impressive als je ziet hoe bv zo'n type-r civic over een circuit gaat. Focus RS vond ik dan weer zeer teleurstellend.
    Hangt vooral fel van het circuit af, al je pakweg een haarspeldbocht hebt, kan je een FWD natuurlijk laten ondersturen, maar zolang uw bochten een redelijk "normale" curve hebben, kan je toch wel stevig doortrekken zonder onderstuur.

Lift-off overstuur is een raar geval. Je kan dat gecontrolleerd uitlokken op de moment dat je voelt dat je begint te ondersturen (gewoon koppling induwen in de bocht...), en dan is dat perfect te controleren en ga je de bocht scherper kunnen nemen. Het grote verschil is dat je het niet kan "rekken" zoals bij een RWD-drift, maar dat is eerder een "showke" dan effectief nuttig. Dus lift-off overstuur is eerder een correctie-methode (die trouwens ook gewoon werkt bij RWD wagens).

Mààr, het type lift-off overstuur door pakweg een bultje vlak voor een bocht, is wel een heel vies gevoel, want de enige manier om er dan uit te geraken is in de bocht vol op de gas springen en hopen dat uw sper-differentieel u door die bocht gaat trekken.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Porsche experiences, heb al vaak gedacht daar zo eens eentje van mee te doen, maar nogal prijzig. Al denk ik dat die warm-up wel leuk kan zijn, maar die doen ze dan weer niet in België.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Porsche experiences, heb al vaak gedacht daar zo eens eentje van mee te doen, maar nogal prijzig. Al denk ik dat die warm-up wel leuk kan zijn, maar die doen ze dan weer niet in België.
    Als we het dan toch over zo'n dingen hebben :
    https://destination.redbull.com/en/t...t-mark-webber/

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als we het dan toch over zo'n dingen hebben :
    https://destination.redbull.com/en/t...t-mark-webber/
    Verdorie, dan nog met mijn held en idool Mark Webber.

Zonder zever, als dat nu €4000-5000 had gekost had ik het gedaan. €8200 'for starters', dan zal er nog wel heel wat bijkomen. Ik wist niet dat dat bestond.

Nu ja, ik denk dat ik eerlijk gezegd na de track experience in Las Vegas niet veel meer hier kan doen betreft georganiseerde zaken, dat gaat nooit meer zo plezant zijn. Dus ik moet altijd zien naar ritten op vrije dagen op circuit met een wagen die ik niet heb.

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hangt vooral fel van het circuit af, al je pakweg een haarspeldbocht hebt, kan je een FWD natuurlijk laten ondersturen, maar zolang uw bochten een redelijk "normale" curve hebben, kan je toch wel stevig doortrekken zonder onderstuur.

Lift-off overstuur is een raar geval. Je kan dat gecontrolleerd uitlokken op de moment dat je voelt dat je begint te ondersturen (gewoon koppling induwen in de bocht...), en dan is dat perfect te controleren en ga je de bocht scherper kunnen nemen. Het grote verschil is dat je het niet kan "rekken" zoals bij een RWD-drift, maar dat is eerder een "showke" dan effectief nuttig. Dus lift-off overstuur is eerder een correctie-methode (die trouwens ook gewoon werkt bij RWD wagens).

Mààr, het type lift-off overstuur door pakweg een bultje vlak voor een bocht, is wel een heel vies gevoel, want de enige manier om er dan uit te geraken is in de bocht vol op de gas springen en hopen dat uw sper-differentieel u door die bocht gaat trekken.
    Ik heb hier echt hoge verwachtingen van Sander op circuit e

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Van de Hyundai bedoel je?

Ik zal hem zondag eens aan het werk zien.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Nu, ik ben de laatste om te zeggen dat er geen verschil is he (anders zou een Golf R niet bestaan...), maar ik denk wel dat je gaat verbaasd zijn hoe ver die limiet eigenlijk ligt.
    Let op, ik heb het hier wel over onderstuur omdat je te snel een bocht neemt, als je bij het uitrijden van een bocht gewoon blindelings volgas geeft, ga je natuurlijk wielspin krijgen en daardoor onderstuur... Maar dat ligt meer aan de chauffeur dan aan de auto.

En je moet het ook wel "in zijn prijsklasse" zien, Uw lotus kost 4x zoveel he Als je puur op circuittijden focust, denk ik ook dat bvb de Megane RS (zeker de Cup-variant) zeker de i30N zal aftroeven door de 4-wielsturing. Maar circuittijden waar voor mij zeker niet prioriteit. Zou wel eens graag alle moderne hot hatches naast elkaar willen testen. Als je die specs ziet, zijn dat quasi identieke auto's, maar zit volgens mij toch best veel karakterverschil op.

Van de Hyundai bedoel je?

Ik zal hem zondag eens aan het werk zien.
    Vooral horen denk ik Als de race niet te lang duurt, en het weer valt wat mee, kunnen we wel ff toertje doen. Weet alleen niet echt leuke wegen daar in de buurt (en ik rij niet graag te snel) dus zal misschien wel wat op het gemakske zijn.

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Nu, ik ben de laatste om te zeggen dat er geen verschil is he (anders zou een Golf R niet bestaan...), maar ik denk wel dat je gaat verbaasd zijn hoe ver die limiet eigenlijk ligt.
    Let op, ik heb het hier wel over onderstuur omdat je te snel een bocht neemt, als je bij het uitrijden van een bocht gewoon blindelings volgas geeft, ga je natuurlijk wielspin krijgen en daardoor onderstuur... Maar dat ligt meer aan de chauffeur dan aan de auto.

En je moet het ook wel "in zijn prijsklasse" zien, Uw lotus kost 4x zoveel he Als je puur op circuittijden focust, denk ik ook dat bvb de Megane RS (zeker de Cup-variant) zeker de i30N zal aftroeven door de 4-wielsturing. Maar circuittijden waar voor mij zeker niet prioriteit. Zou wel eens graag alle moderne hot hatches naast elkaar willen testen. Als je die specs ziet, zijn dat quasi identieke auto's, maar zit volgens mij toch best veel karakterverschil op.

Vooral horen denk ik Als de race niet te lang duurt, en het weer valt wat mee, kunnen we wel ff toertje doen. Weet alleen niet echt leuke wegen daar in de buurt (en ik rij niet graag te snel) dus zal misschien wel wat op het gemakske zijn.
    Bedoelde meer, Sander spreekt met kennis van zaken dus terecht da ik hoge verwachtingen krijg e. Da was gene kritiek of spot, integendeel!

Kan echt wel elke auto waarderen binnen zijn prijsklasse hoor. Ge moet da in elk zijn eigen segment zien. Heb een hekel aan van die elitaire fuckerkes die neerbuigend kijken op een ander zijne auto omdat het niet de eigenschappen heeft die in hun hoofd er moeten zijn (of de verkeerde motor, of niet genoeg pk's, of dit, of dat). Iedereen houdt van andere dingen. Een RWD middenmotor lichtgewicht 1-op-1 vergelijken met ne FWD, front engined hot hatch is onmogelijk. Ik ben ook kritisch genoeg op men eigen spullen om te staven dat ik zeker niet zo ben. Denk da het Musk was die ooit zei da em nog nooit iemand zo kritisch had gezien op zijn eigen auto (op de C63 nogal liggen afgeven, paar zware issues mee imho zoals afwerking en software)

Vraag me wel af hoe zich da verhoudt zo nen i30n tov ne Megane RS bv zoals die van Amnizu. Das wel een boeiende vergelijking imho. Diene van Amnizu ging anders ook vlot op Abbeville. Was voor mij echt ne sukkeldag toen maar zo ne Megane RS moet ge niet onderschatten.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik bedoelde jij in de kart eh.

Ik denk dat ik wel durf zeggen dat ik veel auto gevoel heb, zeker bovengemiddeld, maar zeer weinig technische kennis.

iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik bedoelde jij in de kart eh.

Ik denk dat ik wel durf zeggen dat ik veel auto gevoel heb, zeker bovengemiddeld, maar zeer weinig technische kennis.
    Waar wordt er gekart? Op kosten van Sander? Ik kom ook dan!

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Bedoelde meer, Sander spreekt met kennis van zaken dus terecht da ik hoge verwachtingen krijg e. Da was gene kritiek of spot, integendeel!

Kan echt wel elke auto waarderen binnen zijn prijsklasse hoor. Ge moet da in elk zijn eigen segment zien. Een RWD middenmotor lichtgewicht 1-op-1 vergelijken met ne FWD, front engined hot hatch is onmogelijk.
    Vraag me wel af hoe zich da verhoudt zo nen i30n tov ne Megane RS bv zoals die van Amnizu
    Voor zover ik de reviews mag geloven:
    Megane RS: heel snel op circuit, absurde bochtensnelheid maar minder "emotie" in het rijgedrag
    Focus ST: blijkbaar heel goed, maar nog maar weinig tests
    Peugeot 308 GTI: Weegt echt een stuk minder maar heeft ook kleinere motor. Waardoor hij sneller is als je weet hoe je ermee moet rijden
    Civic Type R: By far de snelste, maar is een beetje de GTR van de hot hatches
    Golf GTI: die zou ik wel eens back 2 back willen rijden. Kwalitatief is de golf beter, maar een stuk minder sportief.

Maar het is bijna onmogelijk om die eens allemaal samen te krijgen om te testen, dus vergelijken is héél moeilijk.

Waar wordt er gekart? Op kosten van Sander? Ik kom ook dan!
    Apex Reserveren

jeronimo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hey,

Even algemeen vraagje; iemand die naar Clastre gaat deze zondag? of speelt het weer toch een grote rol?
    We hebben onze 'tracktoy' gevonden.. ne vuile honda del sol vtec

We zijn nog volop bezig om deze mechanisch in orde te krijgen, maar het komt goed
    -=PIMP=- www.pimp-clan.be
    owning all bitches since 2005.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeronimo Bekijk bericht
    Hey,

Even algemeen vraagje; iemand die naar Clastre gaat deze zondag? of speelt het weer toch een grote rol?
    We hebben onze 'tracktoy' gevonden.. ne vuile honda del sol vtec

We zijn nog volop bezig om deze mechanisch in orde te krijgen, maar het komt goed
    Weer is voor mij te wisselvallig, trackdays zal pas voor lente worden.

Pagina 17 van 34 Eerste ... 713141516171819202127 ... Laatste

Regels voor berichten