iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Dax valt stil bij stilstaan

Hey

Mijne dax valt uit als ik hem "idle" laat staan staan, dus gewoon in neutraal laten bollen. starten doen hij vaak ook niet zo vlotjes, regelmatig 1-3 keer kicken. Maar als hij is warm gereden kan ik hem wel in neutraal laten staan zonder dat hij uitvalt.
    Waar kan dit aan liggen? vuile carburateur, niet correct afgesteld...?

greatz

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan aan 101 factoren liggen... Op basis van jouw beschrijving is de kans inderdaad vrij groot dat het aan de carburatie ligt. Je kan volgende dingen doen (maar als je niet weet hoe, raad ik ten zeerste aan om iemand te zoeken die het je kan leren/tonen)

- Carbu professioneel reinigen: sproeiers, kanalen en losse componenten reinigen. (nadruk op alle sproeiers. Met carb-cleaner reinigen, met compressielucht uitblazen, etc...)
    - Pakkingen vervangen
    - Rubbers checken (zowel in de vlotterbak als aan de inlaat van het spruitstuk)
    - Volledige inlaat (spruitstuk, rubbers, carbu, luchtfilter) nakijken op valse lucht
    - Nakijken of tank niet vacuum trekt (tankdop losdraaien en dan een ritje doen)
    - Carburator DEFTIG afstellen. Meer informatie over hoe je een carburator deftig kan afstellen vind je online en op bv. daxboard.be

- Als dat allemaal correct is gedaan én het probleem is nog niet opgelost, ga je naar de volgende stappen: valse lucht en/of compressieverlies in blok, ontsteking (timing, sterkte vonk) nakijken en testen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xDama Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kan aan 101 factoren liggen... Op basis van jouw beschrijving is de kans inderdaad vrij groot dat het aan de carburatie ligt. Je kan volgende dingen doen (maar als je niet weet hoe, raad ik ten zeerste aan om iemand te zoeken die het je kan leren/tonen)

- Carbu professioneel reinigen: sproeiers, kanalen en losse componenten reinigen. (nadruk op alle sproeiers. Met carb-cleaner reinigen, met compressielucht uitblazen, etc...)
    - Pakkingen vervangen
    - Rubbers checken (zowel in de vlotterbak als aan de inlaat van het spruitstuk)
    - Volledige inlaat (spruitstuk, rubbers, carbu, luchtfilter) nakijken op valse lucht
    - Nakijken of tank niet vacuum trekt (tankdop losdraaien en dan een ritje doen)
    - Carburator DEFTIG afstellen. Meer informatie over hoe je een carburator deftig kan afstellen vind je online en op bv. daxboard.be

- Als dat allemaal correct is gedaan én het probleem is nog niet opgelost, ga je naar de volgende stappen: valse lucht en/of compressieverlies in blok, ontsteking (timing, sterkte vonk) nakijken en testen.
    Klopt helemaal, ik zou alvast eerst eens even mijn ontsteking bekijken (bougie), je kan snel merken of die kop wit zit / of vuil is.
    Begin met een nieuwe bougie te steken, dat kan je probleem al oplossen.

Verder lijkt mij dit een air/fuel ratio issue te zijn mbt. carburator en timing.

Wat je zelf kan doen, is de bougie, voor de rest wat praktische dingen, luchtfilter aansluiting/sensor, fueltank even nakijken (vacuum?) etc etc.

Nadien is het werk voor een PRO voor je carburator te laten nakijken / afstellen.

Groeten,

ElZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    controleer ook eens de choke/automatische choke
    als ie fijn draait wanneer warm is dit goed mogelijks de oorzaak ,problemen met de automatische choke veroorzaakt slecht starten en draaien bij koude motor

Regels voor berichten