iTrader
    0

BMW Traffic Queue Assist?

Ik heb mijn oog laten vallen op een 2 Active Tourer en X1.

Is het de moeite om de Traffic Queue Assist te nemen op BMW? Ik werk in de consultancy. Ik zou slechts 250 EUR moeten bijleggen bovenop het voorziene optiebudget. Als ik de YouTube videos moet geloven ben je verplicht om toch nog vooruit te staren. Wat misschien maakt dat je ook niet op je smartphone kan browsen terwijl je in de file zit?

Als alternatief kan ik ook leren zetels, chrome afwerking en een achteruitrijcamera nemen wat nog net binnen het budget valt.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Gij ziet dat als een nadeel dat ge niet op uw smartphone zou kunnen browsen in de file?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Wat verwacht je juist van die optie?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat verwacht je juist van die optie?
    Niet moeten remmen en gasgeven. Een fout in de file is snel gemaakt.

Elke morgen moet ik het kruipverkeer op de E40 en Brusselse ring doen. Als het nog tegenzit heb ik het op de E19 ook zitten.

Ik verwacht dat ik dan nog wat casual kan browsen zonder me zorgen te moeten maken over de persoon voor mij.

De leren zetels zijn puur omdat we 1 kind hebben. Vergemakkelijkt het onderhoud en schoonmaak.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jhendrickx Bekijk bericht

Elke morgen moet ik het kruipverkeer op de E40 en Brusselse ring doen. Als het nog tegenzit heb ik het op de E19 ook zitten.

Ik verwacht dat ik dan nog wat casual kan browsen zonder me zorgen te moeten maken over de persoon voor mij.

De leren zetels zijn puur omdat we 1 kind hebben. Vergemakkelijkt het onderhoud en schoonmaak.
    Dat is niet de bedoeling mijn beste vriend.

Enkel en alleen het remmen en gasgeven overnemen. Jij moet nog altijd de ogen op de baan houden.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat is eigenlijk het verschil tss Traffic que assist en ACC?

iTrader
    0
    Adaptive Cruise Control houdt afstand met de voorligger, maar je moet zelf sturen.

Traffic Queue Assist remt, rijdt, en stuurt tot maximaal 50kmph had ik begrepen. En zou ook niet werken bij gebrek aan lijnmarkeringen, wat misschien wel een probleem kan geven in Belgie.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Gij ziet dat als een nadeel dat ge niet op uw smartphone zou kunnen browsen in de file?
    Sinds wanneer zou dat geen nadeel zijn? Niemand rijdt graag in de file, dus als er een optie bestaat die het file gedeelte voor zich kan nemen, dan wil ik die wel!

iTrader
    0

Eh, al gedacht aan de optie 'trein'? Je kan daar casual browsen zoveel je wil. En je helpt je zoon/dochter nog het meest.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Adaptive Cruise Control houdt afstand met de voorligger, maar je moet zelf sturen.

Traffic Queue Assist remt, rijdt, en stuurt tot maximaal 50kmph had ik begrepen. En zou ook niet werken bij gebrek aan lijnmarkeringen, wat misschien wel een probleem kan geven in Belgie.
    Noemt toch driving assistent plus bij BMW?

Heb dit ook, ik gebruik het regelmatig, zeker op de Brusselse ring. Je kan effectief met andere zaken bezig zijn, op je smartphone oa, maar je moet toch wel een beetje alles in de gaten blijven houden.

Wanneer bv iemand vanop een ander rijvak plots voor jou komt, durft hij nog wel eens een fullstop maken, omdat hij zogezegd "verschiet" van die plotse auto ervoor. En je moet ook wel opletten voor moto's tussen het 2de en 3de rijvak, want je auto heeft soms de neiging om te veel naar rechts (of links) te sturen, dus soms is er niet voldoende plaats voor de moto's.

Het sturen gaat wel tot voorbij de 50km/h, geen idee tot hoe snel, ik zet het af wanneer de file mindert, dan stuur ik zelf. En je moet ook om de zoveel tijd eens uw stuur vastnemen, ik vermoed om zeker te zijn dat je niet gewoon ligt te slapen.

Edit/ ik heb blijkbaar ook Parking assistent plus, nog nooit geprobeerd eigenlijk. Toch eens testen binnenkort.

Regels voor berichten