Pagina 7 van 8 Eerste ... 345678 Laatste

Discussie: Diesel of benzine?

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lol, what?
    1 liter vloeistof zal altijd 1dm3 innemen qua volume. Het gewicht kan verschillen. 1 liter kwik weegt 13,5kg, 1 liter olijfolie 0,92kg, en 1 liter water 1kg. Omgekeerd kun je dus ook stellen dat 1kg van een bepaalde vloeistof ook altijd een ander volume zal hebbben. 1kg kwik zal dus 1/13,5e van een dm3 innemen, en olijfolie 1/0,92 (dus meer als 1dm3)...

Idem voor benzine en diesel. 1kg benzine neemt meer plaats in dan 1kg diesel. 1/0.7 resp 1/0,82.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door einoj Bekijk bericht
    Wel geen verwarring scheppen en met cijfers komen, die nooit bestaan hebben…

https://www.statistiekvlaanderen.be/personenwagenpark-0

Momenteel 2019, is het aandeel van alle ingeschreven auto’s
    • op benzine 1652566 = 48%
    • op diesel 1801720 = 52% en haalden nooit meer als 64%.... i.p.v. uw 80% (omdat er enkele jaren 80% diesel verkoop was, is plots niet alle diesel wagens 80%)

Benzine super 95 (E10) = € 1.463 (kan met 98% van alle auto’s van de afgelopen 30 jaar)
    Benzine super 98 (E5) = € 1.5110
    Benzine super 98 (E10) = € 1.5210
    Diesel (B7) = € 1.522
    Diesel B10 = € 1.528
    Diesel XTL = € 1.971
    Heb mijn bron nog eens nagekeken en heb deze inderdaad fout geïnterpreteerd, het aandeel van dieselverbruik is 80% van de motorbrandstoffen (benzine en diesel) in Belgie. Dus mijn conclusie blijft wel hetzelfde, maar inderdaad verkeerd uitgelegd. Zat op mijn gsm en las wat te snel. Heb onderaan ineens het wagenpark bijgezet.
    Cijfers.
    Spoiler:

Mijn prijzen zijn de meest recente maximum prijzen, die de Belgische petroleum federatie weergeeft. Deze prijzen hanteren dan ook alle handelaars in belgie.
    En hier heb ik blijkbaar weer op de GSM verkeerd gelezen. Heb die van 98 E10 gepakt ipv mijn bedoeling 95 E10 was.. De Esso hier op de hoek geeft nog wel steeds 15 cent korting op diesel en 10 cent op benzine( ik zie ook vaker dat er meer korting op diesel wordt gegeven dan op benzine, hou dat meestal wat in het oog.), alsook zijn de taksen evenveel op benzine en diesel. U stelling dat diesel nog wordt "gesubsidieerd" (beter verwoord minder belast wordt) is niet waar. Want zoals je ziet zijn op al de producten de taksen even hoog, terwijl vroeger het op diesel goedkoper was.
    Cijfers
    Spoiler:

Zoals piet huysentruyt zou zeggen, wat hebben we vandaag geleerd: Dat ik niets meer even snel via mijn gsm moet opzoeken. Jongens toch waar zat ik met mijn hoofd, maar soit uiteindelijk komt mijn conclusie wel op hetzelfde neer als mijn eerste post.
    -Diesel wordt aanzienlijk meer verkocht als benzine.
    -er is totaal geen sprake van diesel subsidie.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 25 oktober 2019 om 10:37

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    1 liter vloeistof zal altijd 1dm3 innemen qua volume. Het gewicht kan verschillen. 1 liter kwik weegt 13,5kg, 1 liter olijfolie 0,92kg, en 1 liter water 1kg. Omgekeerd kun je dus ook stellen dat 1kg van een bepaalde vloeistof ook altijd een ander volume zal hebbben. 1kg kwik zal dus 1/13,5e van een dm3 innemen, en olijfolie 1/0,92 (dus meer als 1dm3)...

Idem voor benzine en diesel. 1kg benzine neemt meer plaats in dan 1kg diesel. 1/0.7 resp 1/0,82.
    Danku voor deze les, maar het is volledig naast de kwestie in deze context. Als je een bepaald product wil beschrijven dat onder verschillende temperaturen en drukken wordt gebruikt, is volume nooit geschikt.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht
    Danku voor deze les, maar het is volledig naast de kwestie in deze context. Als je een bepaald product wil beschrijven dat onder verschillende temperaturen en drukken wordt gebruikt, is volume nooit geschikt.
    Maar het is wel het gemakkelijkste om te meten. En de recipiënt is doorgaans ook maar beperkt in volume, dus als er 40l in uw tank past, wil je wegrijden met 40l benzine in uw tank. Daar komt uw betoog tot z'n recht: de pomp zou kunnen zeggen dat je 35l of 45l (na correctie) getankt hebt, terwijl er 40l (in realiteit) in gegaan is (fictieve cijfers natuurlijk hé). Maar dan nog is het wijzertje in uw auto gebaseerd op het aantal liter. Dus is het toch gemakkelijker om in volume te rekenen, en te vergeten dat er ergens een correctie wordt toegepast.

Maar de gemiddelde consument geeft hier niet om, die denkt in euro's. Ik hoor vaker "hij zit vol" of "ik heb voor 50 euro getankt" dan "ik heb x liter getankt".
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kort samengevat
    Elektrisch=> stofzuiger
    Benzine=> grasmachine
    Gas=> kookfornuis
    Echte mannen rijden met een diesel.
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Kort samengevat
    Elektrisch=> stofzuiger
    Benzine=> grasmachine
    Gas=> kookfornuis
    Echte mannen rijden met een diesel.
    Diesel = tractor
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Diesel = tractor
    Zoals hij al zei: voor echte mannen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier ook even inpikken maar dan niet diesel - benzine maar benzine vs Plug-in Hybride

Even het profiel schetsen:
    Woonwerk verkeer +- 30 a 35 km enkel waarvan zeker de helft autostrade
    +- 20.000km privé als voor het werk
    Auto particulier aangekocht

Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen, staat hier ook nog wel in andere topics Liefst toch +200pk
    Ik ben steeds op zoek geweest naar benzine motoren, maar gisteren het er nog met vrienden over gehad en opeens stelde iemand een plug-in voor
    Zijn redenering: Geen inschrijving & verkeersbelasting (+-450-500€ per jaar) en "ge hebt toch zonnepanelen liggen", vaak minder verzekering betalen als "beloning", de meeste zitten ook boven de 200pk

Als zelfstandige is een plug-in hybride fiscaal gezien natuurlijk een goede aankoop, maar is het als particulier zinvol om dit soort auto aan te kopen ?

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    vaak minder verzekering betalen als "beloning", de meeste zitten ook boven de 200pk
    Zijt ge daar zeker van? Een hogere aankoopprijs en meer PK's vertalen zich meestal in een hogere verzekeringspremie.

Het zou interessant kunnen zijn als ge bijvoorbeeld op 't werk kunt bijladen (al dan niet tegen betaling). Dan kunt ge effectief veel elektrisch rijden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hit Hard Bekijk bericht
    Zijt ge daar zeker van? Een hogere aankoopprijs en meer PK's vertalen zich meestal in een hogere verzekeringspremie.

Het zou interessant kunnen zijn als ge bijvoorbeeld op 't werk kunt bijladen (al dan niet tegen betaling). Dan kunt ge effectief veel elektrisch rijden.
    Bijvoorbeeld Ethias
    Ook Ethias geeft iedereen die kiest voor een wagen die minder CO2-uitstoot een duwtje in de rug. U krijgt maar liefst 30% korting op uw Autoverzekeringspremie.

Helaas staat op het werk geen enkele laadpaal, zou thans denken dat de overheid het voorbeeld geeft..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zou een recente (2017 - 2018) 530d kapot gaan van dagelijkse ritten van 3 tot 7 kilometer (enkel)? enkel af en toe in het weekend maak in langere ritten (40 - 100 km enkel)
    ik wil liefst een diesel omdat ik een echte man ben, maar gaat dit snel kapot van kleine ritten? dan zou ik een 540i moeten nemen. 530e ook een optie in theorie maar ik geloof niet in autos op batterijen
    Laatst gewijzigd door user159; 18 november 2019 om 20:31

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een echte man loopt die 3 tot 7 kilometer.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In korte broek, zowel in de winter of in de zomer

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Een echte man loopt die 3 tot 7 kilometer.
    een echte proletariër bedoel je

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik heb te veel gemengde recensies over de 530e gelezen om hem met een gerust hart te kopen. (hoewel het op papier de ideale wagen voor mij is met woonwerkverkeer van 7 km enkel)
    wat ik dus echt wil weten, is het waar dat moderne diesels stuk gaan van korte ritten? indien ja, dan neem ik beter een benzine?
    Laatst gewijzigd door user159; 18 november 2019 om 21:25

Pagina 7 van 8 Eerste ... 345678 Laatste

Regels voor berichten