iTrader
    0

Problemen Toyota na recall vervanging klepveren

Hallo,

Toyota heeft een recall gelanceerd voor de vervanging van de klepveren. Deze werd half juni uitgevoerd.

Half juli ineens een kloppend geluid en vermogensverlies. Resultaat: wagen laten wegslepen naar de garage.

Nu hebben ze volgende schade gevonden:
    In het oliecarter werden kleine metaalachtige residu’s gevonden waarna de motor gedemonteerd werd uit de wagen en verder open-gedaan. De dichting van de thermostaat was fel gezwollen en de koppelingsplaat is blauw van kleur welk duid op een oververhitting. Er werd ook een vreemde substantie in het koelwater gevonden waarvan wij de oorsprong niet kunnen achterhalen. De krukas en de drijfstanglager van de vierde cilinder op de krukas vertoonde beschadigingen die de oorzaak zijn van het metaalachtig geluid. De krukas en bijhorende lagering dient vervangen te worden.

Volgens hen heeft de schade niets te maken met de herstelling die ze uitvoerden. Voorstel is een herstelling van om en bij de 6.000€.

Ik lees echter dat er al 40 gevallen wereldwijd bekend zijn met dergelijke schade na de recall.

Iemand hier een gelijkaardige ervaring?

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Als je rechtsbijstand in je auto polis hebt, zou ik de verzekering aanspreken. Die gaan dan een expert aanstellen.
    De oorzaak lijkt me, als ik het zo hoor, ook wel in de koeling te vinden. Maar zonder verder zicht op de motorblok kan ik niets met zekerheid zeggen.
    Als het een diesel is, dan zou ik de egr koeler ook eens nader bekijken.
    Motor zou ik niet laten herstellen als ze geen 100% zeker zijn van een oorzaak. Wie zegt dat tegen je een jaar verder bent het probleem niet terug is door geleidelijkaan te verergeren. En dan geen waarborg op uw herstelling meer. Dan zou ik eerder een volledige ruilmotor Kompleet zoeken uit een ongeval. Dat zou je ook goedkoper moeten uitkomen dan een herstelling van 6000€. En niet vergeten uw koelcircuit te spoelen met specifiek reinigingsmiddel en daarna met zuiver water.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    In een facebook groep van eigenaars van jouw type wagen zit iemand met hetzelfde probleem. Maar dat ben jij misschien zelf?
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    0
    Ik zit niet in een fb groep maar kan mijn man wel zijn ja. Hij heeft het idd ook op fb gepost in een groep. Tot nu toe vinden we enkel dergelijke gevallen in het buitenland.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Welke wagen en hoe oud?

Als u krukaslagers het begeven is de oliedruk te laag geweest. Ofwel is de pomp kapot gegaan, ofwel zit er iets verstopt, ofwel hebt ge met te weinig olie gereden.

Oververhitting betekent dat de koeling is uitgevallen, hoewel ik niet inzie wat een dichting van de thermostaat of de koppeling hiermee te maken heeft.

Moeilijk te zeggen zonder het zelf te zien, maar ik zet mijn geld op een joint de culasse door een slecht uitgevoerde herstelling.
    Ik zou toch ook een expert aanstellen, want voor 6000€ kan dat al eens de moeite zijn.

Maar zelfs als het niet onder garantie valt moet het veel goedkoper kunnen. Voor die prijs veronderstel ik dat ze gewoon een volledig nieuwe motor steken ipv nog iets te herstellen.

iTrader
    0
    Het betreft een Toyota GT86 van bouwjaar eind 2012.

Het aanstellen van een expert is idd een optie, doch ik twijfel of ze de oorzaak gaan kunnen vaststellen. Vandaar dat we op zoek zijn naar dergelijke schadegevallen in België.

Wereldwijd zijn er al 40gelijkaardige schadegevallen bekend.

Algemeen wordt aangenomen dat de oude kit niet voldoende verwijderd werd of de nieuwe kit foutief of te veel aangebracht werd hetgeen geleid heeft tot vervuiling.

Toyota heeft omtrent het verwijderen een aanbrengen van de kit in maart zelfs een volledige pagina toegevoegd aan de instructies n.a.v. de eerste klachten na de recall .

Bedankt voor de reactie, ik zal idd ook eens bij een andere garage informeren naar de prijs van de herstelling

iTrader
    32 (94%)
    Toyota België al aangesproken?

Klantendienst Toyota Belgium

Toyota Belgium NV
    Customer Relations Center
    Leuvensesteenweg, 369
    1932 Zaventem

Stuur ons een email
    info@toyota.be

Bel onze klantendienst
    0800 999 55 (vanuit België)
    +32 2 386 72 11 (vanuit Luxemburg of het buitenland)
    Maandag tot vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur

iTrader
    0
    Toyota België is aangesproken, ik wacht nog op antwoord.

In de andere dossiers heeft Toyota de verantwoordelijkheid echter van zich afgeschoven..

Tags for this Thread

Regels voor berichten