Pagina 1 van 2 12 Laatste
    kampers's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)

Auto inruilen voor fiets

Mensen hier die hun auto hebben weggedaan en alles met de fiets doen? Ervaringen?

Ik heb een koersfiets en was eens aan het uitrekenen wat een auto me kost per jaar. Zit toch snel aan 3000€. Terwijl met de fiets eigenlijk geld opbrengt. (Woon/werk 1500€/jaar)

Naar de winkel gaan? Vaker gaan met een rugzak?
    Was er vroeger ook niet een soort van premie als je uw wagen weg deed?

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Nee, ben ik te tam voor (en te grote autoliefhebber)
    Giggity

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Als hier een van de twee auto's de geest geeft, wil ik ook het proberen met 1 wagen.

Vrouw en ik werken op dezelfde plaats op 4 km van huis. Dus dat moet te doen zijn. De kleine is nu 14 maanden en als die naar school gaat, ligt dat hier op 200 m.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als hier een van de twee auto's de geest geeft, wil ik ook het proberen met 1 wagen.

Vrouw en ik werken op dezelfde plaats op 4 km van huis. Dus dat moet te doen zijn. De kleine is nu 14 maanden en als die naar school gaat, ligt dat hier op 200 m.
    Waarom heb je nu zelfs 2 auto's vraag ik mij af
    4km van huis en zelfde firma. No-brainer.

Wij hebben al 2 jaar maar één auto. Nog geen dag spijt van gehad. Af en toe eens een hulplijn moeten inschakelen. Maar op jaarbasis wel een bom geld dat we besparen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Nee, ben ik te tam voor (en te grote autoliefhebber)
    Idem .
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Waarom heb je nu zelfs 2 auto's vraag ik mij af
    4km van huis en zelfde firma. No-brainer.

Wij hebben al 2 jaar maar één auto. Nog geen dag spijt van gehad. Af en toe eens een hulplijn moeten inschakelen. Maar op jaarbasis wel een bom geld dat we besparen.
    Ik werkte tot vorig jaar als zelfstandige en de tweede wagen is een vw polo van 12 jaar oud die nu ook niet het grote geld kost. Daarom hebben we beslist voorlopig de twee te houden tot er eentje de geest geeft of een grote kost heeft.
    Laatst gewijzigd door MaTi; 7 augustus 2019 om 22:43

kampers's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Ik lees ook net dat je fietsonkosten kunt inbrengen op je belastingen aangifte. Alleen over kleren kunnen ze moeilijk doen.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    toeval bestaat niet
    https://www.youtube.com/watch?v=rYkJinJwmcA
    vandaag gepost.

Niet gekeken

iTrader
    10 (100%)
    Toen mijn vrouw de hare total loss gereden heeft hebben we besloten om geen nieuwe meer te kopen.

De eerste maand is het wat aanpassen en afspreken als ze de auto nodig heeft en ik moet werken maar nu zijn we al een 4 jaar verder en is eigenlijk nooit een probleem.

Ben er zelfs over aan het denken om ook gewoon heel vaak met de fiets te gaan werken. Savonds geen probleem, maar dat half uur vroeger op staan..

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Koop een deftige elektrische fiets, een fietskar en deftige regenkledij en je kan een auto wegdoen. We hebben nu nog 1 auto en prive doen we nog een dikke 5000km/jaar ermee. Winkelen en verplaatsingen tot 10km gebeuren in grote mate met de fiets.

Ik vind met de fiets rijden ook veel aangenamer (snelheid, parkeren, het buitengevoel...).

RealRoot's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    of een speedelec? desnood via het werk? meer en meer werkgevers die een fietsplan hebben.
    If it ain't broke, don't fix it
    "I'd like to die on Mars, just not on impact" - Elon Musk
    "I think the surest sign that there is intelligent life out there in the universe is that none of it has tried to contact us." - Calvin

iTrader
    32 (94%)
    Probleem is voor mij het zweet.. Voor te gaan werken heb ik altijd deftige kleren aan, lees geen comfortabele fietskleren, begin daar nog eens in te zweten en de werkdag ziet er al minder leuk uit..

Het vrouwtje heeft nu een elektrische lease fiets via het werk, en ik merk dat zij nu toch minstens 75% van de tijd ermee naar het werk gaat en ik neem hem zelf ook vaker voor bijvoorbeeld naar de winkel te gaan, je zweet amper/niet en dus aangenamer zonder sportieve kledij.

Wij blijven wel meerdere wagens hebben, momenteel 4 stuks, 't is comfortabel om de keuze te hebben om eens te wisselen, maar ze blijven wel vaker staan sinds de elektrische fiets, dat is een feit.

iTrader
    0
    Wij hebben het enkele jaren met 1 auto gedaan, ik deed alles te voet, met de fiets of het openbaar vervoer. Heel uitzonderlijk moest mijn man een dagje verlof nemen of moest ik mijn ouders inschakelen om me ergens naartoe te brengen. Met de komst van de kleine die frequent naar het ziekenhuis moest, toch beslist om er terug een 2de auto bij te nemen. Als 1 van de 2 de geest geeft, zal er terug gekeken worden of we het met 1 auto kunnen redden en een elektrische fiets.

Praktisch deed ik de boodschappen via collect en go die mijn man na het werk oppikte. Kleine zaken in de fietstas, bagagerekje en rugzak.
    1 van mijn fietstassen zit wel volgepropt met zaken als het fietsslot, reservekledij, regenkledij, fluo hesje,.. Fietstassen die je af kan klikken en mee naar binnen kan nemen zijn in dat geval wel handig.

Vrienden van mij hebben een lease elektrische bakfiets (2 kinderen) en die hebben het zich nog niet beklaagd. Vroeger kreeg je geen premie maar wel 3j gratis een busabonnement.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Koop een deftige elektrische fiets, een fietskar en deftige regenkledij en je kan een auto wegdoen. We hebben nu nog 1 auto en prive doen we nog een dikke 5000km/jaar ermee. Winkelen en verplaatsingen tot 10km gebeuren in grote mate met de fiets.

Ik vind met de fiets rijden ook veel aangenamer (snelheid, parkeren, het buitengevoel...).
    Please no die dingen blokkeren ganser fietspaden!

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Daar kan niemand op antwoorden buiten jijzelf, want alles hangt af van je verplaatspatroon & lading.

Om het simpel te stellen: je kan de situatie van een gezin met 2 kinderen die op den buiten woont niet vergelijken met een alleenstaande die in een stadscentrum woont

Ik zou bv. niet zonder auto kunnen. De dagdagelijkse dingen doe ik met het OV (te voet naar het station + trein naar het werk) of te voet (winkel, ...), maar toch zit ik aan ~30k km/jaar met de auto
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten