Pagina 3 van 3 Eerste 123
    Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat prijsverschil zit hem zuiver in alles wat zich niet onder de motorkap bevindt. Dus alles wat niks met onderhoud te maken heeft. En buiten uw motor en in en uitlaattraject zijn er nog veel onderdelen van een wagen hoor
    Kijk nog maar simpel naar het infotainment. Audi heeft daar duidelijk betere hardware. Virtual cockpit, veel frisser bij Audi. Materialen in het interieur, veel beter bij Audi. Dus ja een Audi is bijgevolg ook duurder, omdat hij ook beter is. Dat de meerprijs misschien niet in verhouding met de extra kwaliteit is, dat is een andere discussie.

Het is een vaststaand feit dat de specifiek Audi onderdelen duurder zijn. Maar voor het onderhoud ga je echt niet meer betalen. Want waarom zouden ze.

Bij mini hanteren ze dezelfde 80€/u als bij BMW. Je gaat voor uw mini dezelfde prijs voor uw onderhoud betalen als voor uw BMW 1. Tot je wat buitengewoons moet doen. Dan is de mini duurder. Reden minder plaats, duurt langer om hetzelfde te doen.

Het staat vast dat je bij Audi meer geld zal kwijtspelen gedurende zijn hele levensduur. Maar je hebt dan ook wel met een beter afgewerkte wagen gereden, die gebouwd is met betere onderdelen (interieur dan) en eventueel ook meer snufjes aan boord had.
    Maar voor uw olie en bougies te laten verversen, daar gaat het verschil niet van komen.

Over zo een oliepomp. Ik zou dat toch ook niet vertrouwen. Als je ziet wat er van vuiligheid uit zo een Carter komt na 30.000km, dat is waanzin. Om dat via uw peilstok eruit te zuigen, ik zie dat niet goedkomen. Mijn persoonlijke mening, als je van plan bent om hem om te rijden zou ik allesbehalve besparen op onderhoud. De verlenging aan levensduur zou mij persoonlijk wel enkele euro's extra aan het einde van de rit waard zijn. Dat is het grootste probleem bij de mensen, een gebrek aan degelijk onderhoud. Maar als jij gewoon keurig uw onderhoud doet dan is uw wagen gewoon maximaal betrouwbaar.
    Maximaal betrouwbaar.....

Hoe weet je dat ze alles gedaan hebben wat moet?
    Ga jij voor je onderhoud alle filters en andere dingen markeren en daarna controleren?
    Ook bij mijn C Coupe, ik ga elke jaar keurig op onderhoud, maar elke keer krijg ik bij de factuur volgende onderhoud over 25K km. Terwijl de boordcomputer ingesteld staat op 15K km of 1 jaar.
    Verversen ze mijn olie of niet elke onderhoud die ik doe? Ik hoop van wel. Het staat op de factuur maar ik kan dat nooit controleren.

Dat zijn van die dingen die je nooit zeker van kan zijn.

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik betaalde vorig jaar iets van 250 euro voor eerste klein onderhoud van mijn golf 7 benzine.
    Was aan 30.000km. Is duur idd maar ze controleren toch veel hoor. Zo hadden ze gezien dat mijn banden vol miniscule scheurtjes zaten.
    Was ook gratis update van de elektronische handrem bij.
    Wanneer ik naar vw blijf gaan voor onderhoud behoud ik ook de depanage dienst wat me anders ook al 120 op een jaar zou kosten.
    Onderhoudprijs van mijn m235i wacht ik met een bang hartje af.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Maximaal betrouwbaar.....

Hoe weet je dat ze alles gedaan hebben wat moet?
    Ga jij voor je onderhoud alle filters en andere dingen markeren en daarna controleren?
    Ook bij mijn C Coupe, ik ga elke jaar keurig op onderhoud, maar elke keer krijg ik bij de factuur volgende onderhoud over 25K km. Terwijl de boordcomputer ingesteld staat op 15K km of 1 jaar.
    Verversen ze mijn olie of niet elke onderhoud die ik doe? Ik hoop van wel. Het staat op de factuur maar ik kan dat nooit controleren.

Dat zijn van die dingen die je nooit zeker van kan zijn.
    Je mag gerust ervan uitgaan dat een officiële garage gewoon keurig doet wat er op de factuur staat hoor. Ze vragen daar al genoeg voor. Dus dat zit wel snor.
    Ook zoals seetje zegt controleren ze heel de wagen, als er een inspectie bij is. Dan controleren ze op zoveel punten dat mocht er toch iets mis zijn ze het wel zullen melden.

Maar dan begint het. Ze melden u dat component X aan vervanging toe is. Maar als jij dan beslist om het niet te vervangen want "die gangsters willen enkel maar verdienen". Ja dan speel je met uw eigen voeten eh. BMW is van het standpunt dat een batterij om de X aantal tijd vervangen moet worden. De reden is omdat ze dan zeker zijn dat je nooit problemen hebt dat hij vroegtijdig defect raakt. Maar zo een EGM is duur, dus veel redeneren dat ze hem wel vervangen als hij effectief kapot is. In het zuiden van Frankrijk meestal.

En dat is nu net wat ik bedoel. Onderhoud is ook veel preventief. En ja preventief kost geld. Maar het loont wel naar betrouwbaarheid.

En dat is raar dat uw BC zegt 15k km maar uw dealer 25k km. Heb je dit als eens gevraagd hoe dit komt? Bij een moderne normale wagen is 30k km normaal. Elke jaar of elke 15K doen ze dan een inspectie. En elke 30k doen ze effectief vervangingen zoals olie en filters.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seetjetoebak Bekijk bericht
    Onderhoudprijs van mijn m235i wacht ik met een bang hartje af.
    Gaat meer zijn omdat de olie niet heel goedkoop is. En er ook meer olie in moet en je 2 bougies meer hebt. Alsook natuurlijk duurdere componenten
    Maar dat zal wel nog aflopen hoor.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    23 (100%)
    Je mag gerust ervan uitgaan dat een officiële garage gewoon keurig doet wat er op de factuur staat hoor. Ze vragen daar al genoeg voor. Dus dat zit wel snor.
    Ook zoals seetje zegt controleren ze heel de wagen, als er een inspectie bij is. Dan controleren ze op zoveel punten dat mocht er toch iets mis zijn ze het wel zullen melden.

Maar dan begint het. Ze melden u dat component X aan vervanging toe is. Maar als jij dan beslist om het niet te vervangen want "die gangsters willen enkel maar verdienen". Ja dan speel je met uw eigen voeten eh. BMW is van het standpunt dat een batterij om de X aantal tijd vervangen moet worden. De reden is omdat ze dan zeker zijn dat je nooit problemen hebt dat hij vroegtijdig defect raakt. Maar zo een EGM is duur, dus veel redeneren dat ze hem wel vervangen als hij effectief kapot is. In het zuiden van Frankrijk meestal.

En dat is nu net wat ik bedoel. Onderhoud is ook veel preventief. En ja preventief kost geld. Maar het loont wel naar betrouwbaarheid.

En dat is raar dat uw BC zegt 15k km maar uw dealer 25k km. Heb je dit als eens gevraagd hoe dit komt? Bij een moderne normale wagen is 30k km normaal. Elke jaar of elke 15K doen ze dan een inspectie. En elke 30k doen ze effectief vervangingen zoals olie en filters.
    .
    Nooit gevraagd eigenlijk.
    Op mijn boordcomputer staan nooit km’s op alleen hoeveel dagen tot volgend onderhoud en dat is dan 1 jaar of 365 dagen.
    Dus misschien dat ze bedoelen ofwel 25K of 1 jaar welk 1 van de 2 vroeger komt.

De reden waarom ik zo wantrouwig ben over Mercedes is het volgende.
    Mijn vader had een ML gekocht 2dehands maar bij een garage. De verkoper ging dan voor verkoop naar een Mercedes garage voor onderhoud.
    Bij verkoop was dan ook de factuur van die garage erbij wat ze zogezegd hadden gedaan en alles.
    Volgend jaar erna gaat mijn vader op onderhoud bij een andere garage omdat deze dichter is. Na de onderhoud vertellen ze hem dat de auto vorige onderhoud bijna niks werd vervangen. Hij stond wel in het systeem dat de onderhoud werd gedaan. Maar als men de verschillende filters nakeek die zogezegd “vervangen” werden, waren niet vervangen.
    (Blijkbaar worden alle onderdelen die vervangen worden gescand via een barcode zo kan men zien wat vervangen wordt)
    Ze betwijfelden zelfs dat de olie vervangen was toen want de oliefilter zelf was zo smerig dat het nooit zo smerig kon worden na 1 jaar.
    Ze lieten het zelfs zien.

Daarom dat ik wantrouwig ben.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Nooit gevraagd eigenlijk.
    Op mijn boordcomputer staan nooit km’s op alleen hoeveel dagen tot volgend onderhoud en dat is dan 1 jaar of 365 dagen.
    Dus misschien dat ze bedoelen ofwel 25K of 1 jaar welk 1 van de 2 vroeger komt.

De reden waarom ik zo wantrouwig ben over Mercedes is het volgende.
    Mijn vader had een ML gekocht 2dehands maar bij een garage. De verkoper ging dan voor verkoop naar een Mercedes garage voor onderhoud.
    Bij verkoop was dan ook de factuur van die garage erbij wat ze zogezegd hadden gedaan en alles.
    Volgend jaar erna gaat mijn vader op onderhoud bij een andere garage omdat deze dichter is. Na de onderhoud vertellen ze hem dat de auto vorige onderhoud bijna niks werd vervangen. Hij stond wel in het systeem dat de onderhoud werd gedaan. Maar als men de verschillende filters nakeek die zogezegd “vervangen” werden, waren niet vervangen.
    (Blijkbaar worden alle onderdelen die vervangen worden gescand via een barcode zo kan men zien wat vervangen wordt)
    Ze betwijfelden zelfs dat de olie vervangen was toen want de oliefilter zelf was zo smerig dat het nooit zo smerig kon worden na 1 jaar.
    Ze lieten het zelfs zien.

Daarom dat ik wantrouwig ben.
    Uw vader had dus een ML gekocht bij een verkoper die voor verkoop een onderhoud had laten doen bij een Mercedes garage?

Was dat dan een particuliere of een autohandelaar?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    23 (100%)
    Uw vader had dus een ML gekocht bij een verkoper die voor verkoop een onderhoud had laten doen bij een Mercedes garage?

Was dat dan een particuliere of een autohandelaar?
    Nee nee was een autohandelaar in 2dehandse auto’s had een eigen showroom.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Over zo een oliepomp. Ik zou dat toch ook niet vertrouwen. Als je ziet wat er van vuiligheid uit zo een Carter komt na 30.000km, dat is waanzin. Om dat via uw peilstok eruit te zuigen, ik zie dat niet goedkomen. Mijn persoonlijke mening, als je van plan bent om hem om te rijden zou ik allesbehalve besparen op onderhoud. De verlenging aan levensduur zou mij persoonlijk wel enkele euro's extra aan het einde van de rit waard zijn. Dat is het grootste probleem bij de mensen, een gebrek aan degelijk onderhoud. Maar als jij gewoon keurig uw onderhoud doet dan is uw wagen gewoon maximaal betrouwbaar.
    Zo'n oliepomp pompt evenveel olie op als dat je dat zou aflaten. Je moet de olie eerst warmrijden dan pas kan je alles deftig opzuigen, zelfs de vuiligheid. Der zitten verschillende darmkes bij van dik tot dun, die allemaal tot aan de carter kunnen.

Het enigste dat ik op bespaar is dat ik het zelf doen.
    Voor de rest gebruik ik kwaliteits olie van Castrol nl. Edge Titanium 5w-30 LL en dezelfde filters die ze bij Audi ook gebruiken.

Luchtfilter moet ik niet vervangen want dat is zo'n afwasbare K&N drop-in filter.

Op het einde bespaar ik wel honderden Euro's.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten