Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik betwijfel of je er evenveel olie uit krijgt met zo een pomp als em gewoon af te laten.
    Zou niet weten waarom dat niet zou werken. Die darm gaat helemaal tot de carter, dus kan alles perfect opzuigen. Olie moet natuurlijk wel heet staan om het makkelijk op te pompen.

Er kan 6 liter in mijnen wagen, dus als er 6 liter uitkomt weet ik dat dat effectief wel werkt.

Er zijn veel positieve reviews over, dus voor die €25 dat dat kostte was dat het risico wel waard. Plus moet niet meer de bodemplaat er af halen, plug uit de carter vijzen en alles andersom terug doen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Krik met steunpoten lukt ook gemakkelijk.

Heb overlaatst zo'n handpomp met een reservoir van 7l voor die olie uit te zuigen gekocht, dus moet die niet telkens omhoogkrikken, kan je gewoon uitzuigen via de oliepijlstok buis. Volgende keer dat eens proberen.

Zoiets:

Bij Audi kost alles meer. Zelfs bij mijne Jetta 5 was een onderhoud vrij duur. Audi is het premium merk van VAG, dus goedkoop is het zeker niet. Seat is wat de 'goedkopere' van allemaal.
    Ik zou maar 1 op 2x uitzuigen en de andere keren aflaten. Met uitzuigen blijft het "vuil" makkelijker in uw carter liggen.

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Ik zou maar 1 op 2x uitzuigen en de andere keren aflaten. Met uitzuigen blijft het "vuil" makkelijker in uw carter liggen.
    Aflaten gaat ook niet meer helpen. Plug zit aan de zijkant en niet aan de onderkant. Dus geeft amper verschil t.o.v. dat uit te zuigen. Carter en plug zijn van plastiek, dus wil die zo weinig mogelijk losvijzen.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    1 (100%)
    120€ voor klein onderhoud , dat valt toch allemaal nog mee?Of ga ik hier helemaal de mist in? lol

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    120€ voor klein onderhoud , dat valt toch allemaal nog mee?Of ga ik hier helemaal de mist in? lol
    Voor enkel olie, oliefilter en luchtfilter vind ik dat toch vrij duur. Bougies zaten er zelfs niet bij.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Is ook wel logisch eh, dat is dan een tweedehands die nooit een onderhoud heeft gehad door iemand die ( gedocumenteerd) weet waar hij mee bezig is. Ik heb hier met mijn mitsubishi vorig jaar zelfs miserie gehad omdat 1 van de onderhouden in belgie bij een mitsubishi garage gedaan was. 'Jah sorry we kunnen dat niet registreren als volledig gedocumenteerd onderhoud want niet in Noorwegen' -_-
    Weet ik wel, wil maar zeggen dat dat iets is waar men rekening moet mee houden. Er waren meerdere potentiële kopers afgehaakt enkel en alleen voor dat.

Ik ga niet direct mijnen S3 verkopen, ga der mee rijden totdat die echt op is. Dus zolang ik weet wanneer het onderhoud moet gebeuren en ik dat effectief doe, maakt mij da weinig uit.
    Ik was dat ook niet van plan, zeg nooit nooit

Ik doe mij onderhoud zelf en vrees ook dat dat wel eens een nadeel is. Ik denk dat het waardeverlies misschien wel groter is dan de besparing op onderhoudsbeurten. Anderzijds heb ik het ook niet hoog op met officiële dealers en de kwaliteit van hun werk en gebruiken ze er i.m.o. te dunne olie in.
    Ik ging ook niet bij een officiële dealer omdat ik ook meer vertrouwen heb in mijne maat. Ik moest er wel telkens voor naar de Kempen rijden
    Giggity

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Ik zit al het hele jaar te twijfelen om mijn auto te verkopen. Heb altijd gezegd dat ik mijn auto niet wegdoe, maar nu we een huis hebben gekocht zou iets praktischer wel logisch zijn.

Ik vind dat wel raar dat er op die S3 een plastic carterplug zit.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Weet ik wel, wil maar zeggen dat dat iets is waar men rekening moet mee houden. Er waren meerdere potentiële kopers afgehaakt enkel en alleen voor dat.

Ik ging ook niet bij een officiële dealer omdat ik ook meer vertrouwen heb in mijne maat. Ik moest er wel telkens voor naar de Kempen rijden
    Ik weet 100% zeker dat den deze ga blijven. De Jetta heb ik ook 7 jaar gehad (was 11 jaar oud dan) en helaas moeten wegdoen omdat die in de prak was gereden anders had ik die wel bijgehouden en dan laten chippen ofzo.

Kameraad van mij heeft een garage'ke in Wuustwezel, dus echt ver is dat niet. Is ergens in de velden bij nen boer die garages verhuurd.

Ik zit al het hele jaar te twijfelen om mijn auto te verkopen. Heb altijd gezegd dat ik mijn auto niet wegdoe, maar nu we een huis hebben gekocht zou iets praktischer wel logisch zijn.

Ik vind dat wel raar dat er op die S3 een plastic carterplug zit.
    Carterplug en carter is volledig uit plastiek gemaakt. Is wel harde plastiek maar dan nog. Vind dat ook raar toen ik dat zag.

Afbeelding is exact hetzelfde als mijne carter.

Bij het volgende onderhoud zal ik wel een een aluminium carter ofzoiets kopen om die plastieke te vervangen.

Snap ni waarom ze zoiets zouden doen. Nieuw kosten die S3's echt bakken geld en dan gaan ze plastieken onderdelen gebruiken. De oliefilter behuizing is ook van plastiek, btw.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 2 augustus 2019 om 22:57

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)

En ik bedoelde dus dat de onderdelen idd dezelfde prijs hebben, maar het zijn de kosten van de uren dat hoger liggen.
    Dat is toch onzin allez. Veel Audi dealers hebben ook gewoon een showroom ernaast met VW en vaak ook nog Skoda. Die hun werkplaatsen (kan soms zijn dat elke showroom ook zijn eigen werkplaats heeft) en infrastructuur en facturering is allemaal hetzelfde hoor. Allemaal gebruiken ze ook de standaard VAG facturen met dezelfde uurprijzen hoor. Nu doe je precies of een mechanieker die de olie van een Audi aflaat meer kan vragen. Dat is echt op het idiote af.

Onder de motorkap zie je niet het verschil tussen een golf en een Audi hoor. Buiten de plastiek afdekplaat van de motor.

Voor enkel olie, oliefilter en luchtfilter vind ik dat toch vrij duur. Bougies zaten er zelfs niet bij.
    120€ voor een klein onderhoud is toch echt geen geld? Ik betaalde voor mijn golf 5 met 1.4l fsi zelfs meer. Wel elke 15k binnen.

Is ook niks in vergelijking met de prijs die ik nu voor een kleine beurt bij BMW betaal. Maar de onderdelen en de olie op zich is ook gewoon duurder. Maar het interval is ook gewoon langer.

De uurprijzen bij BMW zijn gewoon duurder. Maar op de factuur zie je wel "realistische" uren staan. Maar het is nu niet dat ze u daar beroven. Je moet gewoon beseffen dat goede materialen zijn prijs hebben, je voor heel de zaak betaald en ook gewoon dat het gemak zijn prijs heeft.

Ik kan mijn muren laten schilderen of zelf schilderen. De laatste optie is veel goedkoper, maar kost mij wel tijd. Het is de afweging van de meerprijs tegenover het gemak en het resultaat dat belangrijk is.

Dat is bij onderhoud ook zo. Het gemak van uw sleutel afgeven, twee blikjes cola drinken en een boekje lezen en daarna terug in uw wagen stappen met de geruststelling dat uw wagen enerzijds goed onderhouden is geweest, en je hebt gewerkt aan zijn restwaarde heeft ook zijn prijs.

Want iedereen wilt een wagen hebben vol met vinkjes van onderhoud gezet door een dealer. Maar niemand wilt precies betalen voor die vinkjes. Ja ergens loopt het dan wat mis. Een wagen die gewoon mooi en correct onderhouden is geweest heeft nu eenmaal een hogere restwaarde.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    51 (100%)

Carterplug en carter is volledig uit plastiek gemaakt. Is wel harde plastiek maar dan nog. Vind dat ook raar toen ik dat zag.

Afbeelding is exact hetzelfde als mijne carter.

Bij het volgende onderhoud zal ik wel een een aluminium carter ofzoiets kopen om die plastieke te vervangen.

Snap ni waarom ze zoiets zouden doen. Nieuw kosten die S3's echt bakken geld en dan gaan ze plastieken onderdelen gebruiken. De oliefilter behuizing is ook van plastiek, btw.
    Je weet toch dat ze dit hoofdzakelijk doen om de motor lichter te maken. Daarbij is er niks mis met zo een polyamide carterpan. Elke high performance wagen heeft er ééntje. Reden is simpel, veel lichter en veel beter bestand tegen de invloeden van de warme olie.
    En veel gewone wagens, zo niet bijna alle moderne motoren hebben gewoon een polyamide carterpan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat is toch onzin allez. Veel Audi dealers hebben ook gewoon een showroom ernaast met VW en vaak ook nog Skoda. Die hun werkplaatsen (kan soms zijn dat elke showroom ook zijn eigen werkplaats heeft) en infrastructuur en facturering is allemaal hetzelfde hoor. Allemaal gebruiken ze ook de standaard VAG facturen met dezelfde uurprijzen hoor. Nu doe je precies of een mechanieker die de olie van een Audi aflaat meer kan vragen. Dat is echt op het idiote af.

Onder de motorkap zie je niet het verschil tussen een golf en een Audi hoor. Buiten de plastiek afdekplaat van de motor.

120€ voor een klein onderhoud is toch echt geen geld? Ik betaalde voor mijn golf 5 met 1.4l fsi zelfs meer. Wel elke 15k binnen.

Is ook niks in vergelijking met de prijs die ik nu voor een kleine beurt bij BMW betaal. Maar de onderdelen en de olie op zich is ook gewoon duurder. Maar het interval is ook gewoon langer.

De uurprijzen bij BMW zijn gewoon duurder. Maar op de factuur zie je wel "realistische" uren staan. Maar het is nu niet dat ze u daar beroven. Je moet gewoon beseffen dat goede materialen zijn prijs hebben, je voor heel de zaak betaald en ook gewoon dat het gemak zijn prijs heeft.

Ik kan mijn muren laten schilderen of zelf schilderen. De laatste optie is veel goedkoper, maar kost mij wel tijd. Het is de afweging van de meerprijs tegenover het gemak en het resultaat dat belangrijk is.

Dat is bij onderhoud ook zo. Het gemak van uw sleutel afgeven, twee blikjes cola drinken en een boekje lezen en daarna terug in uw wagen stappen met de geruststelling dat uw wagen enerzijds goed onderhouden is geweest, en je hebt gewerkt aan zijn restwaarde heeft ook zijn prijs.

Want iedereen wilt een wagen hebben vol met vinkjes van onderhoud gezet door een dealer. Maar niemand wilt precies betalen voor die vinkjes. Ja ergens loopt het dan wat mis. Een wagen die gewoon mooi en correct onderhouden is geweest heeft nu eenmaal een hogere restwaarde.
    Hoe weet jij nu of dat onzin is al dan niet? Zeg alleen maar wat mij opvalt. Jij zult het dan beter weten van BMW, van Audi alleszins niet. Waar ik toen ging bij het Rietje in Kapellen hebben ze een aparte VW showroom en werkplaats en Audi showroom en werkplaats, dus effectief gescheiden.

Audi vraagt al minstens €60 per uur. Lijkt me dus wel vrij duur. Heb eens gezien op de prijslijst van Audi bij Longlife onderhoud en dat komt op €310, dat vind ik toch duur.

Voor enkel bougies te vervangen vragen ze al €165. Nog altijd niet overtuigd dat Audi duurder is?

Veel schelen die prijzen niet t.o.v. andere modellen, zie ik.

Audi is op praktisch alle vlakken duurder. 4 uitlaat tipjes gekocht, was €70 kwijt per stuk. Dus yes, Audi is duurder.

Bij mij stonden er nooit realistische prijzen bij het onderhoud en heb die altijd bij de VW laten doen, speciaal voor die stempel en om de restwaarde te verhogen.

Nu boeit mij dat echt geen reet. Mijnen auto rij ik helemaal op. Auto is van mij, dus zit niet met een lening o.i.d. waar ik dan nog nadien moeite kan doen om er nog genoeg geld uit te krijgen na verloop van tijd, moest ik die toch voort verkopen.

Je weet toch dat ze dit hoofdzakelijk doen om de motor lichter te maken. Daarbij is er niks mis met zo een polyamide carterpan. Elke high performance wagen heeft er ééntje. Reden is simpel, veel lichter en veel beter bestand tegen de invloeden van de warme olie.
    En veel gewone wagens, zo niet bijna alle moderne motoren hebben gewoon een polyamide carterpan.
    Aluminium is ook licht.

Anyways, ik doe mijn onderhoud zelf, dus maakt mij niet uit of ze meer vragen dan de gemiddelde garage.

Heb voor het geld dat een onderhoud bij Audi kost alles kunnen kopen voor mijn wagen en mijn vriendin haar wagen incl. materiaal dat ik nodig had.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 2 augustus 2019 om 23:35

iTrader
    51 (100%)
    [QUOTE=Ascari;22032349]

Voor enkel bougies te vervangen vragen ze al €165. Nog altijd niet overtuigd dat Audi duurder is?
    /QUOTE]

Nee omdat voor een golf 7 volgens de prijslijst bougies vervangen ook 165€ kost

Als je even rationeel nadenkt. Op wat zou het gebaseerd zijn dat je bij een A3 met exact dezelfde motor ineens meer zou moeten betalen voor uw onderhoud? Het is niet dat die Audi technieker meer betaald krijgt of beter opgeleid is.
    Kijk eens op uw factuur van rietje. Daar zie je duidelijk drie logo's bovenaan staan. Dat is dezelfde factuur voor alle merken. Ja elke showroom heeft zijn eigen werkplaats daarachter. en zijn eigen personeel. Maar dat is ook omdat rietje gewoon veel werk verzet en dit kan opsplitsen. Maar denk je nu werkelijk dat ze uw wagen niet in de VW werkplaats binnendoen? Die mannen hebben gewoon x aantal bruggen in totaal en verspreiden het werk gewoon onafhankelijk.

Dat is hier hetzelfde hoor. Audi en VW vlak naast elkaar. Je ziet mensen hun A4 afleveren bij de Audi balie. 10 minuten later zie je een peet de poort van VW binnenrijden. Simpelweg omdat die VW peet eerst de Passat met EA288 van Klaas doet en daarna de A4 EA288 van Piet. Als je wat pech hebt verwisselt hij nog de plastic van de motoren. Rij je naar huis in uw A4 met een Passat afdekkap.

Sommige zaken zijn wat wagen gebonden en variëren dus wat van prijs. En specifieke zaken zoals bijvoorbeeld systemen die uniek zijn aan audi's daarvoor komt dan de technieker met Audi specialisatie. Maar voor een standaard grote of kleine beurt, vervangen van riem of remvloeistof. Dat is vrij universeel voor een technieker die niks anders doet dan aan VAG werken. De stealer hier heeft zelfs maar 4 Audi techniekers en 7 VW techniekers.

Je gaat mij niet horen zeggen dat het geen gangsters zijn bij Audi. Maar er zijn wel grenzen. Anders zou geen enkele gek rietje Audi binnenstappen. Als het naast de deur goedkoper zou zijn voor hetzelfde.

iTrader
    132 (100%)

Nee omdat voor een golf 7 volgens de prijslijst bougies vervangen ook 165€ kost

Als je even rationeel nadenkt. Op wat zou het gebaseerd zijn dat je bij een A3 met exact dezelfde motor ineens meer zou moeten betalen voor uw onderhoud? Het is niet dat die Audi technieker meer betaald krijgt of beter opgeleid is.
    Kijk eens op uw factuur van rietje. Daar zie je duidelijk drie logo's bovenaan staan. Dat is dezelfde factuur voor alle merken. Ja elke showroom heeft zijn eigen werkplaats daarachter. en zijn eigen personeel. Maar dat is ook omdat rietje gewoon veel werk verzet en dit kan opsplitsen. Maar denk je nu werkelijk dat ze uw wagen niet in de VW werkplaats binnendoen? Die mannen hebben gewoon x aantal bruggen in totaal en verspreiden het werk gewoon onafhankelijk.

Dat is hier hetzelfde hoor. Audi en VW vlak naast elkaar. Je ziet mensen hun A4 afleveren bij de Audi balie. 10 minuten later zie je een peet de poort van VW binnenrijden. Simpelweg omdat die VW peet eerst de Passat met EA288 van Klaas doet en daarna de A4 EA288 van Piet. Als je wat pech hebt verwisselt hij nog de plastic van de motoren. Rij je naar huis in uw A4 met een Passat afdekkap.

Sommige zaken zijn wat wagen gebonden en variëren dus wat van prijs. En specifieke zaken zoals bijvoorbeeld systemen die uniek zijn aan audi's daarvoor komt dan de technieker met Audi specialisatie. Maar voor een standaard grote of kleine beurt, vervangen van riem of remvloeistof. Dat is vrij universeel voor een technieker die niks anders doet dan aan VAG werken. De stealer hier heeft zelfs maar 4 Audi techniekers en 7 VW techniekers.

Je gaat mij niet horen zeggen dat het geen gangsters zijn bij Audi. Maar er zijn wel grenzen. Anders zou geen enkele gek rietje Audi binnenstappen. Als het naast de deur goedkoper zou zijn voor hetzelfde.
    Bij het Rietje hebben ze effectief een aparte werkruimte voor Audi. VW, Skoda en Seat zitten samen, naar mijn weten.

Vorige keer nog bij VW binnengeweest, maar moest persé naar Audi gaan, dus er zijn veel gelijkenissen, dat weet ik ook wel. Maar het merendeel dus niet.

Voor MMI update en Navigatie update voor mijn MMI Touch vragen ze al €250, dus weet wel dat het stealers zijn. Helaas kan ik dat niet zelf doen, want heb die files niet, anders had ik het al lang gedaan.

Het zal niet veel schelen, maar Audi is bij het merendeel wel duurder.

Verschil in prijs van een A4 en Passat/Superb/Leon zal al genoeg zeggen. Audi is niet voor niets het premium VAG merk, dus ergens zal het wel duurder uitkomen.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Aflaten gaat ook niet meer helpen. Plug zit aan de zijkant en niet aan de onderkant. Dus geeft amper verschil t.o.v. dat uit te zuigen. Carter en plug zijn van plastiek, dus wil die zo weinig mogelijk losvijzen.
    Ia, das composiet. Redelijk sterk hoor. Bij peugeot ondersteunen wij de hele blok daarop als we een versnellingsbak demonteren.
    Dop opzij maakt niet zoveel uit. Het momentum en de druk van de verplaatsing van de olie neemt veel mee.
    Je moet maar eens een emmer met vuil in het water opzuigen en een emmer met vuil in het water onderaan opzij een gat in boren.

iTrader
    51 (100%)

Verschil in prijs van een A4 en Passat/Superb/Leon zal al genoeg zeggen. Audi is niet voor niets het premium VAG merk, dus ergens zal het wel duurder uitkomen.
    Dat prijsverschil zit hem zuiver in alles wat zich niet onder de motorkap bevindt. Dus alles wat niks met onderhoud te maken heeft. En buiten uw motor en in en uitlaattraject zijn er nog veel onderdelen van een wagen hoor
    Kijk nog maar simpel naar het infotainment. Audi heeft daar duidelijk betere hardware. Virtual cockpit, veel frisser bij Audi. Materialen in het interieur, veel beter bij Audi. Dus ja een Audi is bijgevolg ook duurder, omdat hij ook beter is. Dat de meerprijs misschien niet in verhouding met de extra kwaliteit is, dat is een andere discussie.

Het is een vaststaand feit dat de specifiek Audi onderdelen duurder zijn. Maar voor het onderhoud ga je echt niet meer betalen. Want waarom zouden ze.

Bij mini hanteren ze dezelfde 80€/u als bij BMW. Je gaat voor uw mini dezelfde prijs voor uw onderhoud betalen als voor uw BMW 1. Tot je wat buitengewoons moet doen. Dan is de mini duurder. Reden minder plaats, duurt langer om hetzelfde te doen.

Het staat vast dat je bij Audi meer geld zal kwijtspelen gedurende zijn hele levensduur. Maar je hebt dan ook wel met een beter afgewerkte wagen gereden, die gebouwd is met betere onderdelen (interieur dan) en eventueel ook meer snufjes aan boord had.
    Maar voor uw olie en bougies te laten verversen, daar gaat het verschil niet van komen.

Over zo een oliepomp. Ik zou dat toch ook niet vertrouwen. Als je ziet wat er van vuiligheid uit zo een Carter komt na 30.000km, dat is waanzin. Om dat via uw peilstok eruit te zuigen, ik zie dat niet goedkomen. Mijn persoonlijke mening, als je van plan bent om hem om te rijden zou ik allesbehalve besparen op onderhoud. De verlenging aan levensduur zou mij persoonlijk wel enkele euro's extra aan het einde van de rit waard zijn. Dat is het grootste probleem bij de mensen, een gebrek aan degelijk onderhoud. Maar als jij gewoon keurig uw onderhoud doet dan is uw wagen gewoon maximaal betrouwbaar.
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 3 augustus 2019 om 09:36

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten