Pagina 1 van 3 123 Laatste

Discussie: Mercedes CLA

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Mercedes CLA

Afgelopen weekend bij de garage bij ons in de buurt geweest en deze had nog enkele CLA modellen staan.

Daar komt momenteel het nieuwe model van uit dus geven zo toch wel interessante kortingen op het huidige model.
    Enige nadeel volgens mij, dit is nog het model van 2016(facelift) ? Maar oorspronkelijk is dit al een wagen van 2013?
    Samen met de opgeplakte tablet als gps, dit stoort mij mateloos, zeker vergeleken met de huidige A, maar is het is eerder een wagen voor de vriendin en haar stoort het niet

Zouden jullie deze wagen nog aankopen of deze "kans" laten schieten ?
    Of ervaringen met dit model (goed/slecht ?)

Keuze uit benzine 180 (123pk) en 200 (156pk), voorkeur gaat uiteraard uit naar de 200
    Of de Diesel 200d (136pk)

Mijn voorkeur gaat uit naar een Benzine, maar omdat ze toch veel op de baan gaat zijn lijkt een diesel de meest logische keuze, is de 200 (136pk) voldoende om deze wagen vlot door het verkeer te loodsen ? Uiteraard wel gekoppeld aan de Automatische 7-bak

Het zijn enkele stockwagens dus probleem zal zijn dat het niet meer mogelijk is hiermee te test rijden om de verschillende motoren te testen/voelen.

Thnx

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom zou je met een stockwagen niet kunnen testrijden? Je garage verwacht dat je een paar tienduizend euro afgeeft zonder dat je de wagen hebt kunnen beoordelen? Daar zou ik alvast niet mee akkoord gaan. Eerst rijden, dan (misschien) kopen.

136PK is voldoende voor een CLA. Zal geen sprintbom zijn, maar vlot raak je daar zeker mee door het verkeer.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom zou je met een stockwagen niet kunnen testrijden? Je garage verwacht dat je een paar tienduizend euro afgeeft zonder dat je de wagen hebt kunnen beoordelen? Daar zou ik alvast niet mee akkoord gaan. Eerst rijden, dan (misschien) kopen.

136PK is voldoende voor een CLA. Zal geen sprintbom zijn, maar vlot raak je daar zeker mee door het verkeer.
    Als hij elke geintreseerde met een zo'n wagen moet laten rijden dan heeft die er op het eind van de maand ook enkele 100km op en dan moet je hm ook niemeer verkopen aan nieuwprijs met korting eigenlijk, dan is het een demo wagen

Dat verwacht ik er ook niet van, helaas..

Ik twijfel eerlijk gezegd of dit een goede koop zou zijn nu er een nieuw model uitkomt en je voor +- dezelfde prijs ook een Arteon, Passat, A4 zelfs Superb van (6 tot 18 maanden) met minder dan 30.000km zou kunnen vinden

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Of ervaringen met dit model (goed/slecht ?)

Keuze uit benzine 180 (123pk) en 200 (156pk), voorkeur gaat uiteraard uit naar de 200
    Of de Diesel 200d (136pk)

Mijn voorkeur gaat uit naar een Benzine, maar omdat ze toch veel op de baan gaat zijn lijkt een diesel de meest logische keuze, is de 200 (136pk) voldoende om deze wagen vlot door het verkeer te loodsen ? Uiteraard wel gekoppeld aan de Automatische 7-bak

Het zijn enkele stockwagens dus probleem zal zijn dat het niet meer mogelijk is hiermee te test rijden om de verschillende motoren te testen/voelen.

Thnx
    Ik zal in september 2 jaar met een CLA rondrijden (bedrijfswagen).
    Heb nu 100k op de teller staan & absoluut tevreden. Eigenlijk nergens problemen mee; ding doet gewoon zijn werk.

Ik wou een wat sportievere wagen, de CLA is stugger afgeveerd (ik vind het zelf prima). Motor is de 136pk diesel 2.2 van Mercedes. Geen speer, maar traag kan je dit ook niet noemen; hernemingen zijn heel goed.

Ivm de binnenkant kan ik je wel begrijpen: mij stoort tablet niet, maar de nieuwe A klasse is echt geweldig op dat vlak van interieur.

Over welk prijsverschil praten we hier eigenlijk? (oud model vs nieuw)
    I don't think you understand, these boys killed my dog.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er komt altijd een nieuw model uit, daar moet je eigenlijk echt niet naar kijken.
    Kijk vooral of je de prijs van een oud model beter vindt dan van een nieuw model.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Er komt altijd een nieuw model uit, daar moet je eigenlijk echt niet naar kijken.
    Er is wel een verschil tussen gewoon een nieuw modeljaar, wat jaarlijks gebeurt, en een echt nieuwe generatie, wat toch 6-7 jaar duurt gemiddeld.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Ik zal in september 2 jaar met een CLA rondrijden (bedrijfswagen).
    Heb nu 100k op de teller staan & absoluut tevreden. Eigenlijk nergens problemen mee; ding doet gewoon zijn werk.

Ik wou een wat sportievere wagen, de CLA is stugger afgeveerd (ik vind het zelf prima). Motor is de 136pk diesel 2.2 van Mercedes. Geen speer, maar traag kan je dit ook niet noemen; hernemingen zijn heel goed.

Ivm de binnenkant kan ik je wel begrijpen: mij stoort tablet niet, maar de nieuwe A klasse is echt geweldig op dat vlak van interieur.

Over welk prijsverschil praten we hier eigenlijk? (oud model vs nieuw)
    Thnx. Ook een shooting brake zie ik, ook tevreden van ruimte en kofferruimte ?
    Stugger afgeveerd is voor mij geen enkel probleem
    Op zich exterieur vind ik dit model knapper dan het vorige, zeker met AMG pack erop, interieur slaat volledig door in het voordeel van de nieuwe

Er is wel een verschil tussen gewoon een nieuw modeljaar, wat jaarlijks gebeurt, en een echt nieuwe generatie, wat toch 6-7 jaar duurt gemiddeld.
    Inderdaad dit dus, oorspronkelijk is dit model al van 2013 dus al zal het wel nietmeer de techniek van toen zijn

Kijk vooral of je de prijs van een oud model beter vindt dan van een nieuw model.
    Prijs voor het oude model is absoluut beter, mag toch tellen op 8.000 - 10.000€ verschil

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb het ook over generaties, niet modeljaren.
    Er zal altijd wel een auto zijn die technologisch beter is dan de jouwe, ook al koop je het nieuwste, een jaar later is die weer verouderd.
    Dus vandaar mijn advies om daar niet te veel aandacht aan te besteden, want de prijzen zijn dan ook veel voordeliger bij een ouder model.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb het ook over generaties, niet modeljaren.
    Er zal altijd wel een auto zijn die technologisch beter is dan de jouwe, ook al koop je het nieuwste, een jaar later is die weer verouderd.
    Dus vandaar mijn advies om daar niet te veel aandacht aan te besteden, want de prijzen zijn dan ook veel voordeliger bij een ouder model.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Mercedes CLA

Ik zou ZEKER niet de huidige generatie kopen.
    Nieuwe model CLA heeft 1 groot scherm, volledig nieuwe infotainment en gps die NIET traag is zoals bij de huidige gen.
    Alé de hele A klasse segment is volledig vernieuwd. Ook de interieur is helemaal anders en ziet er veel beter uit bij de nieuwe gen.

Nu bij de huidige, de “tablet” gps stoorde mij ook in het begin. Nu na 3 jaar zou ik niet meer anders willen.
    Je moet gewoon het gebruiken en na een tijd is het vrij ok op de plaats waar het werd gezet.

Ivm diesel of benzine. Das een persoonlijke keuze.
    Diesel = motoren 200 en eronder zijn van
    Renault
    Benzine = van mercedes zelf
    Dit is louter ter info.
    Laatst gewijzigd door Gentei; 29 juli 2019 om 23:55

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ivm diesel of benzine. Das een persoonlijke keuze.
    Diesel = motoren 200 en eronder zijn van
    Peugeot.
    Renault toch?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Motoren (allez eigenlijk enkel het onderblok) komen van Renault bij de 180 motorisaties. 200 zou volledig Mercedes zijn dacht ik.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Renault toch?
    Renault idd ik weet niet waarom ik Peugeot schreef...

Motoren (allez eigenlijk enkel het onderblok) komen van Renault bij de 180 motorisaties. 200 zou volledig Mercedes zijn dacht ik.
    Alleen het onderblok? ik dacht bijna heel de motor behalve een aantal onderdelen...?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind het interieur van de nieuwe ook overtuigend. De oude kon me nooit warm maken en liep ik in de garage steeds voorbij.

Als je mooie kortingen krijgt en je vindt het interieur ok, dan is het wel een goede deal.

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Renault idd ik weet niet waarom ik Peugeot schreef...

Alleen het onderblok? ik dacht bijna heel de motor behalve een aantal onderdelen...?
    Bij de cla is de 200d om651 Mercedes blok (2.2 liter); de 180d is Renault blok (niet volledige motor is van Mercedes, maar weet niet exact welke stukken Mercedes en welke Renault).
    I don't think you understand, these boys killed my dog.

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten