Pagina 3 van 3 Eerste 123

Discussie: Mercedes CLA

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tumi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik denk net dat de volledig Mercedes gebouwde nieuwe 2.0 de Renault blokken gaat vervangen. In de c200d lag een Renault, dat is sinds de facelift ook al de nieuwe 2.0.

Edit: ook in de cla is de 200d die nieuwe 2.0 lees ik net. De stap is klein om wat andere software te gebruiken en de motor in een 180d te stoppen.
    Ik had het zuiver over de benzine varianten.

De nieuwe 2.0l ligt zoals je zegt al in de 200d. en de 2.0l zal niet naar de lagere klasses komen. Daarvoor heeft Mercedes al de 1.6l OM654 motor. Die in de E ligt.

Het is niet alsof er een lijn in te trekken valt hoor soms gebruiken ze een OM 608, dan weer een 654. Soms 1,5l, dan weer 1.6l en soms dan weer 2.0l.
    Wat wel vaststaat is dat de lichtste motorisatie met 116pk niet met de 2.0l zal komen. Een motor dermate dichtknijpen neemt alle flair uit de motor uit. Of ze zouden de turbo eraf moeten halen natuurlijk.

Daarbij kleinere cilinderinhoud hoeft niet iets slecht te betekenen. Kijk maar naar het M139 blok. 416pk uit een 2.0l. Dat draait gelijk een naaimachientje.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Ik was de 1.6 al vergeten, maar het is dezelfde bouw als de 2.0. Op termijn zie ik die de Renaults vervangen voor alle dieselmotoren.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Elk nieuw model is in de begin periode, bij gelijk welk merk, veel duurder dan wat er uit gaat.

Je krijgt ook vrij weinig korting op een nieuw model t.o.v. een ander model in de range die al wat langer op de markt is:
    Dat is echt helemaal niet per sé zo. Ik heb op de mijne echt een mooie korting gekregen en die is zelfs nu nog geen jaar op de markt, laat staan toen ik hem bestelde in januari.

iTrader
    0
    Einde reeks kan je altijd de beste koopjes geregeld krijgen. Stock is stock natuurlijk ... da's pakken wat er staat uiteraard.
    Mensen rijden al een 5/6-tal jaar met dat model rond en dat lukt, dus waarom zou jou dat niet lukken.

Je weet ook dat indien je een model op de aftocht koopt dat je niet alle nieuwste snufjes zal hebben, maar je weet ook dat je voor al die snufjes dik betaald (zeker in het begin).
    Elk nieuw model is in de begin periode, bij gelijk welk merk, veel duurder dan wat er uit gaat.

Je krijgt ook vrij weinig korting op een nieuw model t.o.v. een ander model in de range die al wat langer op de markt is (in mijn geval bv. een offerte van de nieuwe BMW 3 vs betaande BMW 4 ... veel minder korting op de 3).
    Da's bij Merc ni anders natuurlijk. De nieuwe CLA zal in den beginne gene vette zijn in zake korting.

En in zake 'vlot' door het verkeer geraken ... tegenwoordig worden alle blokken in alle wagens steeds kleiner en kleiner (in EU). Je kan er gewoonweg niet meer rond.
    Het is leuk om een 3L te hebben onder de kap ... maar dat zit er niet direct meer in tegenwoordig. Fiscaal niet meer interessant eh. Moet ge voor naar de US trekken om met iets deftig te bollen zonder dat het u een arm en een been kost.

En je kan veel slechter krijgen dan Mercedes in zake 'sloomheid'. Zelfs die met de kleinere blokken.

Nu ... to be fair ... ben zelf totaal gene fan van de CLA. Dus ik zou het niet moeten hebben. Maar da's dan weer persoonlijk want blijkbaar zijn er toch mensen die dat graag gezien hebben.
    Qua korting momenteel een heel mooi moment om een C of A4 te kopen - nieuwe BMW 3-reeks krijgt in 99% van de reviews de voorkeur op voorgaande concurrenten, de verkoop van wagens in Europa zit in het slop, recente facelift van de A4 krijgt best wat kritiek m.b.t. het weghalen van de MMI knop en de tablet on -top, bij de C klasse heb je hetzelfde fenomeen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Qua korting momenteel een heel mooi moment om een C of A4 te kopen - nieuwe BMW 3-reeks krijgt in 99% van de reviews de voorkeur op voorgaande concurrenten, de verkoop van wagens in Europa zit in het slop, recente facelift van de A4 krijgt best wat kritiek m.b.t. het weghalen van de MMI knop en de tablet on -top, bij de C klasse heb je hetzelfde fenomeen.
    De 3 is dan ook een nieuwe generatie eh,...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    De 3 is dan ook een nieuwe generatie eh,...
    het is niet dat de huidige a4 het won van de F30 hoor, integendeel. Generaties tussen merken onderling lopen door elkaar, daar kan je moeilijk een lijn in trekken. Als de a4 binnen 2jaar vernieuwd wordt, is dat dan ook een nieuwere generatie dan de huidige 3?

Enkel binnen een merk/model kan je over generaties spreken

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    het is niet dat de huidige a4 het won van de F30 hoor, integendeel. Generaties tussen merken onderling lopen door elkaar, daar kan je moeilijk een lijn in trekken. Als de a4 binnen 2jaar vernieuwd wordt, is dat dan ook een nieuwere generatie dan de huidige 3?

Enkel binnen een merk/model kan je over generaties spreken
    Dat is toch uw mening, verkoopcijfers tonen toch aan dat de 3-serie niet de populairste was.

Jobat 10 ppopulairste bedrijfswagens

En ik moest maar 1 review aantikken om al het tegendeel te bewijzen dat de 3-serie niet per se de beste is:

Review A4/3/C

Pas op, alle drie zeer leuke auto's goed uitgerust hoor, maar de nieuwe 3-serie is nu toch gewoon weer een stap verder in een razendsnelle omgeving die constant wijzigt en idem voor de eisen van de klant. Dan is de vergelijking naar mijn mening niet altijd even eerlijk.

iTrader
    0
    Einde reeks kan je altijd de beste koopjes geregeld krijgen. Stock is stock natuurlijk ... da's pakken wat er staat uiteraard.
    Mensen rijden al een 5/6-tal jaar met dat model rond en dat lukt, dus waarom zou jou dat niet lukken.

Je weet ook dat indien je een model op de aftocht koopt dat je niet alle nieuwste snufjes zal hebben, maar je weet ook dat je voor al die snufjes dik betaald (zeker in het begin).

Je krijgt ook vrij weinig korting op een nieuw model t.o.v. een ander model in de range die al wat langer op de markt is (in mijn geval bv. een offerte van de nieuwe BMW 3 vs betaande BMW 4 ... veel minder korting op de 3).
    Da's bij Merc ni anders natuurlijk. De nieuwe CLA zal in den beginne gene vette zijn in zake korting.

En in zake 'vlot' door het verkeer geraken ... tegenwoordig worden alle blokken in alle wagens steeds kleiner en kleiner (in EU). Je kan er gewoonweg niet meer rond.
    Het is leuk om een 3L te hebben onder de kap ... maar dat zit er niet direct meer in tegenwoordig. Fiscaal niet meer interessant eh. Moet ge voor naar de US trekken om met iets deftig te bollen zonder dat het u een arm en een been kost.

En je kan veel slechter krijgen dan Mercedes in zake 'sloomheid'. Zelfs die met de kleinere blokken.

Nu ... to be fair ... ben zelf totaal gene fan van de CLA. Dus ik zou het niet moeten hebben. Maar da's dan weer persoonlijk want blijkbaar zijn er toch mensen die dat graag gezien hebben.
    Inderdaad het is pakken wat er nog pakken staat
    Favoriete kleur (Berggrijs) staat er bv nietmeer met AMG pack of is handgeschakeld dus dan is het kiezen voor een andere kleur natuurlijk

Prijs tussen de nieuwe en auto was eigenlijk gigantisch groot, maar inderdaad ook wel logisch ergens
    Kwam onder andere door het nieuwe model dat nu uitkwam + had iets te maken met het feit dat de wagens die er nu nog stonden moesten worden ingeschreven voor 1 september. Ik geloof dat het iets te maken had met de manier waarop de uitstoot was berekend zou dat kunnen ?

In totaal toch een goeie +-25% er vanaf, van 42k beginprijs naar 31k (Winterpack of 3j onderhoud inbegrepen)

Kleinere blokken is inderdaad een algemene tendens, tegenwoordig is het ook moeilijk te volgen; een 200 is een 1.6
    een 330 is een 2.0

Interieur was af, zeker goed genoeg, maar gisteren de knoop doorgehakt dat het hm niet gaat worden
    Gaan misschien over een halfjaar nog spijt krijgen en uiteraard ook telkens vergelijken met deze wagen maar soit dat hebt ge met keuzes

Mag voor mij een slotje op Bedankt allemaal!

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten