Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: Mercedes CLA

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou ZEKER niet de huidige generatie kopen.
    Nieuwe model CLA heeft 1 groot scherm, volledig nieuwe infotainment en gps die NIET traag is zoals bij de huidige gen.
    Alé de hele A klasse segment is volledig vernieuwd. Ook de interieur is helemaal anders en ziet er veel beter uit bij de nieuwe gen.

Nu bij de huidige, de “tablet” gps stoorde mij ook in het begin. Nu na 3 jaar zou ik niet meer anders willen.
    Je moet gewoon het gebruiken en na een tijd is het vrij ok op de plaats waar het werd gezet.

Ivm diesel of benzine. Das een persoonlijke keuze.
    Diesel = motoren 200 en eronder zijn van
    Renault
    Benzine = van mercedes zelf
    Dit is louter ter info.
    Ivm infotainment: ik heb de gps in mijn cla nog geen 5 keer gebruikt, compleet waardeloos en Mercedes onwaardig. Ik heb er android auto opgezet, ik geloof daar in ipv vaste gps systemen.
    I don't think you understand, these boys killed my dog.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Ivm infotainment: ik heb de gps in mijn cla nog geen 5 keer gebruikt, compleet waardeloos en Mercedes onwaardig. Ik heb er android auto opgezet, ik geloof daar in ipv vaste gps systemen.
    En dat ging vlot? Of gewoon af fabriek erop gezet?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Nieuwe model CLA heeft 1 groot scherm, volledig nieuwe infotainment en gps die NIET traag is zoals bij de huidige gen.
    Alé de hele A klasse segment is volledig vernieuwd. Ook de interieur is helemaal anders en ziet er veel beter uit bij de nieuwe gen.

Nu bij de huidige, de “tablet” gps stoorde mij ook in het begin. Nu na 3 jaar zou ik niet meer anders willen.
    Je moet gewoon het gebruiken en na een tijd is het vrij ok op de plaats waar het werd gezet.

Renault
    Dit is louter ter info.
    Nieuw model CLA en A gisteren ook nog bekeken, zijn volgens mij wel nog 2 schermen tegen elkaar gezet met een dunne zwarte glanzende rand tussen.
    Ziet er inderdaad een pak beter uit, maar dat budget wil ik ook niet aan de auto spenderen
    De rest van het interieur stoort me totaal niet eerlijk gezegd en ziet ook een stuk beter uit dan wat we nu hebben AMG-line, afgeplat sportstuur, schakelpeddels, leder met rode stiksel, veloursmatten, sfeerverlichting
    Enkel het scherm stoort me, maar dat zal inderdaad gewenning zijn

Het zou toch een benzine worden ipv diesel, die keuze is nu al gemaakt. Waarschijnlijk ook de 180 ipv 200, is toch dezelfde motor alleen is deze dichtgeknepen
    Je kan ze allebei nog laten chippen richting 170-175pk nadien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Motoren (allez eigenlijk enkel het onderblok) komen van Renault bij de 180 motorisaties. 200 zou volledig Mercedes zijn dacht ik.
    In Diesel dan ? Want Benzine is 180 & 200 dezelfde blok. Was er enkel nog niet uit of dit nu ook Renault of Mercedes is maar blijkbaar Mercedes

In welk opzicht waardeloos en Mercedes onwaardig ? Te traag ?

iTrader
    0

...

Dit is louter ter info.
    Dit moet zowat het onduidelijkste stuk tekst zijn dat ik ooit heb gelezen. De nieuwe IS de huidige, aangezien die er al is. De vorige is de oude

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Goh, ik heb mijn C coupe al bijna 3 jaar ik heb nog geen enkele keer waze of google maps opgezet.
    Het enige minpunt is de traagheid maar de GPS zelf vind ik heel goed.

iTrader
    22 (100%)
    Goh, ik heb mijn C coupe al bijna 3 jaar ik heb nog geen enkele keer waze of google maps opgezet.
    Het enige minpunt is de traagheid maar de GPS zelf vind ik heel goed.
    De ingebouwde navigatie van veel merken is meer dan goed genoeg wanneer je niet in de spits richting/in grote steden moet rijden.

Wanneer je dat wel moet is community traffic info een grote meerwaarde die de constructeurs zelf niet kunnen bieden.

Navigatie van mijn Audi is gelikt en werkt uitstekend maar het is Waze die me in de kortste tijd naar en van het werk krijgt.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Renault
    Dit is louter ter info.
    Je zegt het "ter info" maar eigenlijk wil je wel aangeven "van mindere kwaliteit" terwijl dat nonsens is eh.

Als de prijs goed zit zou ik deze zeker nog durven kopen, zou zelf ook voor de 200d of 200 gaan afhankelijk van het profiel van uw vrouw.

Betreft GPS, heb zo'n 25000km met een A180d gereden en vond toch niets "abnormaal" aan de GPS hoor. Ik vind die van m'n A4 beter omdat die ook de splitsing zelf weergeeft indien de afrit zelf ook nog splitst. Maar inderdaad, gebruik gewoon Waze als je hem niet goed vindt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    De ingebouwde navigatie van veel merken is meer dan goed genoeg wanneer je niet in de spits richting/in grote steden moet rijden.

Wanneer je dat wel moet is community traffic info een grote meerwaarde die de constructeurs zelf niet kunnen bieden.

Navigatie van mijn Audi is gelikt en werkt uitstekend maar het is Waze die me in de kortste tijd naar en van het werk krijgt.
    Nja, zelfs als er file is op mijn route komt de gps af met alternatieve routes om de file te ontwijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Je zegt het "ter info" maar eigenlijk wil je wel aangeven "van mindere kwaliteit" terwijl dat nonsens is eh.

Als de prijs goed zit zou ik deze zeker nog durven kopen, zou zelf ook voor de 200d of 200 gaan afhankelijk van het profiel van uw vrouw.

Betreft GPS, heb zo'n 25000km met een A180d gereden en vond toch niets "abnormaal" aan de GPS hoor. Ik vind die van m'n A4 beter omdat die ook de splitsing zelf weergeeft indien de afrit zelf ook nog splitst. Maar inderdaad, gebruik gewoon Waze als je hem niet goed vindt.
    Ik zei het ter info ja. Maar voor mij bv zou dat uitmaken en ik zou dan eerder naar een andere motorisatie kijken.

De traagheid/sloomheid van de gps vind ik toch een beetje abnormaal.

E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Mijn voorkeur gaat uit naar een Benzine, maar omdat ze toch veel op de baan gaat zijn lijkt een diesel de meest logische keuze, is de 200 (136pk) voldoende om deze wagen vlot door het verkeer te loodsen ? Uiteraard wel gekoppeld aan de Automatische 7-bak
    kvind dat wel een grappige vraag omdat ge dat nooit sluitend kunt beantwoorden, ge hangt namelijk toch altijd af door welk verkeer en wagens ge op dat moment omringt zijt.

Als ge omringt zijt door wagens met minder pk, zal je merken dat je wel vlot mee kan met je 136pk
    Zijt ge omringt door krachtigere wagens, minder vlot.

Om nog maar te zwijgen van de rijstijl die jij hanteert en je omgeving.

Ik durf pushen met 130pk 'sterke' Civic en kan mee, maar met veel moeite als ik omgeven wordt door een omgeving met opgefokte chauffeurs.
    Een chiptuning voor mijn wagen gaat maximum tot 150pk, dat zal veel schelen.
    Maar denk dat ik in de nabije toekomst ga upgraden naar een 1.5L die 180pk heeft...

Algemeen gezien vind ik persoonlijk, dat wagens met doorgaans 180pk (met normaal gewicht) voldoende is om heel vlot mee te kunnen in het hedendaags verkeer, met nog een beetje over.
    Accept what you can't change, change what you can't accept.

iTrader
    23 (100%)
    In Diesel dan ? Want Benzine is 180 & 200 dezelfde blok. Was er enkel nog niet uit of dit nu ook Renault of Mercedes is maar blijkbaar Mercedes
    ?
    Benzine 180 en 200 is NIET dezelfde blok.
    Een 180 is in feite een 1.5 benzine motor.
    Een 200 en 250 is dezelfde motor dacht ik.

iTrader
    0
    Benzine 180 en 200 is NIET dezelfde blok.
    Een 180 is in feite een 1.5 benzine motor.
    Een 200 en 250 is dezelfde motor dacht ik.
    Volgens de offertes en de uitleg die we kregen is zowel de 180 als de 200 dezelfde 1595cc blok. Ene gewoon geknepen voor fiscale redenen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk bericht
    kvind dat wel een grappige vraag omdat ge dat nooit sluitend kunt beantwoorden, ge hangt namelijk toch altijd af door welk verkeer en wagens ge op dat moment omringt zijt.

Als ge omringt zijt door wagens met minder pk, zal je merken dat je wel vlot mee kan met je 136pk
    Zijt ge omringt door krachtigere wagens, minder vlot.

Om nog maar te zwijgen van de rijstijl die jij hanteert en je omgeving.

Ik durf pushen met 130pk 'sterke' Civic en kan mee, maar met veel moeite als ik omgeven wordt door een omgeving met opgefokte chauffeurs.
    Een chiptuning voor mijn wagen gaat maximum tot 150pk, dat zal veel schelen.
    Maar denk dat ik in de nabije toekomst ga upgraden naar een 1.5L die 180pk heeft...

Algemeen gezien vind ik persoonlijk, dat wagens met doorgaans 180pk (met normaal gewicht) voldoende is om heel vlot mee te kunnen in het hedendaags verkeer, met nog een beetje over.

I know Persoonlijk vind ik het te weinig klinken, zeker de 122pk versie in de 180
    Momenteel in mijne is het maar 110, ik ben alleen sneller omwille van de trage reactie van andere en sloom optrekken
    Rijstijl is vlot te noemen, voor zover dat natuurlijk kan met 110pk

Mogelijkheid zou nog zijn een chip erin naar 175pk en dan is hij wel vlot genoeg

1.6 klinkt in mijn oren sowieso klein maar met de downsizing van tegenwoordig moet ge er nietmeer van op kijken
    Denk toch meer en meer dat het hm niet zal worden
    - Model op de markt van 2013
    - Multimedia wat ik nie zo mooi vind
    - Kleine instapmotor

Prijs is uiteraard wel interessant voor de wagen +-30k alle toeters en bellen incl
    Vorige week nog een 330e van '16 gezien voor hetzelfde budget, in mijn ogen leuker, maar toch ook al 3j en de vrouw vind een break praktischer, nx funfactor

iTrader
    23 (100%)
    Volgens de offertes en de uitleg die we kregen is zowel de 180 als de 200 dezelfde 1595cc blok. Ene gewoon geknepen voor fiscale redenen
    :
    Damn volgens de brochure is het zelfs een 1.3 motor?

Bij de C klasse zijn het andere motoren een 180 is een 1.5 en een 200 is een 2.0 ik wist nie dat ze bij andere klasses volledig andere blokken gebruiken

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Damn volgens de brochure is het zelfs een 1.3 motor?

Bij de C klasse zijn het andere motoren een 180 is een 1.5 en een 200 is een 2.0 ik wist nie dat ze bij andere klasses volledig andere blokken gebruikenm
    Is inderdaad een 1.3l die nieuw is voor de A-klasse ja.

Ik was al aan het denken dat er hier met spek werd geschoten.
    Blijft een 1.3l eh. Levert zijn 160pk. Maar dankt dit grotendeels aan zijn turbo eh. Is serieus geblazen. Is niet een probleem, maar wel iets wat je merkt. Je hebt niet het gevoel dat de wagen dat op zijn sloffen doet.

Ik spreek nu algemeen voor elke kleine PSA en Renault motor.

Maar troost u. De nieuwe C gaat ook wel deze blokjes krijgen. Het is een evolutie uit de blokjes uit de C waar jij over spreekt.

Als je nog in-house motoren wilt. Twee adressen, audi en BMW. Als is de eerste wel in-house VAG. Wat maakt dat 40% van het wagenpark hetzelfde blok als u heeft.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Ik denk net dat de volledig Mercedes gebouwde nieuwe 2.0 de Renault blokken gaat vervangen. In de c200d lag een Renault, dat is sinds de facelift ook al de nieuwe 2.0.

Edit: ook in de cla is de 200d die nieuwe 2.0 lees ik net. De stap is klein om wat andere software te gebruiken en de motor in een 180d te stoppen.
    Laatst gewijzigd door Tumi; 30 juli 2019 om 18:12

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Einde reeks kan je altijd de beste koopjes geregeld krijgen. Stock is stock natuurlijk ... da's pakken wat er staat uiteraard.
    Mensen rijden al een 5/6-tal jaar met dat model rond en dat lukt, dus waarom zou jou dat niet lukken.

Je weet ook dat indien je een model op de aftocht koopt dat je niet alle nieuwste snufjes zal hebben, maar je weet ook dat je voor al die snufjes dik betaald (zeker in het begin).
    Elk nieuw model is in de begin periode, bij gelijk welk merk, veel duurder dan wat er uit gaat.

Je krijgt ook vrij weinig korting op een nieuw model t.o.v. een ander model in de range die al wat langer op de markt is (in mijn geval bv. een offerte van de nieuwe BMW 3 vs betaande BMW 4 ... veel minder korting op de 3).
    Da's bij Merc ni anders natuurlijk. De nieuwe CLA zal in den beginne gene vette zijn in zake korting.

En in zake 'vlot' door het verkeer geraken ... tegenwoordig worden alle blokken in alle wagens steeds kleiner en kleiner (in EU). Je kan er gewoonweg niet meer rond.
    Het is leuk om een 3L te hebben onder de kap ... maar dat zit er niet direct meer in tegenwoordig. Fiscaal niet meer interessant eh. Moet ge voor naar de US trekken om met iets deftig te bollen zonder dat het u een arm en een been kost.

En je kan veel slechter krijgen dan Mercedes in zake 'sloomheid'. Zelfs die met de kleinere blokken.

Nu ... to be fair ... ben zelf totaal gene fan van de CLA. Dus ik zou het niet moeten hebben. Maar da's dan weer persoonlijk want blijkbaar zijn er toch mensen die dat graag gezien hebben.

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten