Pagina 2 van 2 Eerste 12
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    hoeveel betaal je eig voor een goed uitgeruste q3 of andere premium suv op de duitse markt?

ik en de vriendin gaan binnekort ofwel voor :

-full option mazda cx-5 (takumi edition) ( voorkeur tot nu toe wegens prijs/kwaliteit)
    -audi q3 met de belangerijkste opties ( omdat ik toch al altijd eens een schone bak wou =)
    -volvo xc40 idem dito. ( rijden nu met een full option c30 van 2009 en zijn er heel content van. juist wat te klein)
    -tiguan. al heb ik hier altijd het gevoel bij dat je met een gerecycleerde Audi van het vorig model rondrijd.

als je hier in belgie kijkt naar een tweedehands cx-5 betaal je bijna 30k voor een basic model terwijl je voor 35k een full option nieuwe hebt waar nog eens korting afmoet. waarom zijn die zo duur? Q3 geraak ik niet uit aan de eindeloze lijst aan opties van wat standaard is en wat er in welk pack zit en wat niet. verschrikkelijk...

wat belangerijk is voor ons :
    - wij doen maar 10-15km/jaar dus een benzine heeft de voorkeur.
    -automatische schakelbak
    -zetel verwarming
    -adaptive cruise control
    -achteruitrij camera + biepers voor en achteraan
    - verwarmde spiegels
    -Vlot rijden, moet geen racemachien zijn maar het moet wel wat vooruit gaan. alles rond de 9-sec 1-100 en wat koppel is voldoende.
    -genoeg plek in de koffer voor 2 border collies ofwel een achterbank die zeer gemakkelijk neer te klappen is proper te houden is.
    - waaier aan technische opties. ik ben ITER dus al die snufjes maken mij gelukkig. zeker die virtual cockpit in audi
    -carplay omdat ik heel vaak waze gebruik. tenzij iemand mij kan overtuigen dat de ingebouwde navigatie beter is

leuk maar niet nodig
    -verwarmde voorruit
    -4x4
    -comfortabel onderstel, sport mag op voorwaarde dat je dit kan aanpassen. onze c30 is nu een r-design en verlaagd en daarmee voel je elke bump in de baan... rijd liever nu met zo weinig mogelijk trillingen en geluidshinder.
    -auto van op afstand laten koelen / opwarmen

te overwegen

bmw X1. maar rijd niet zo comfortabel heb ik gelezen..

geen mercedes, hun betaalbare suvs zijn lelijk

budget voor een nieuwe wagen ligt rond de 40-45k voor de kortingen. een jonge tweedehands schat ik ergens rond de 30K te vinden?

zijn duitsers echt zo belachelijk duur in onderhoud? bij mijn volvo valt het op zich nog mee. nooit veel miserie mee gehad... van VAG heb ik al horror verhalen gehoord maar je hoort natuurlijk nooit de goeie verhalen.
    Ik lees:

Ik wil een Q3 maar ben niet zeker of deze betrouwbaar is. Ben niet zeker of ik met 40k er eentje kan betalen en ben niet zeker of het onderhoud duur is.

Mijn antwoord. Geen zorgen over maken. Ligt eraan of je nieuw of tweedehands koopt. Nieuw zal je geen mega uitgeruste bak mogen verwachten. En nee geen zorgen over maken, het valt reuze mee.

Een CX-5 is goedkoper. Maar ook wel, met alle respect, niet hetzelfde. Mazda is goed, maar het blijft Mazda. Dat is niveau VW. Audi mikt net iets hoger, ook qua prijs. Maar goed dan heb je wel wat.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Inderdaad, tweedehands is voor statusloze paupers.
    e klasse = economy klasse

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten