Discussie: Autoverzekering

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Autoverzekering

Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe autoverzekering.

Nu zat ik te twijfelen aan de opties:
    • sowieso BA + rechtsbijstand
    • kleine omnium zal ik wellicht ook wel nemen maar zit er verschil in de vrijstellingen?
    • bijstand (binnen of buitenland): dit vind ik een moeilijke. Ik heb het nooit nodig gehad.

Het is een auto van bijna 6 jaar oud, de verkoopwaarde is ongeveer 15.000 euro nog.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    0
    Bespreek alles eens met je verzekeringsagent. Zo heb ik (auto over 2 maanden 6j)nog steeds een full omnium, als ik morgen mijn auto aan frieten rij, heb ik geen geld voor een andere. Maar het is het prijsverschil tussen full omnium of niet die hierin ook wel van belang is. Vrijstelling bepaal je zelf.

Pechverhelping zit voor 90 euro per jaar mee in de verzekering, vorig jaar weggetakeld met platte band (geen kit of reservewiel) en mijn man met autopech op zaterdagnacht werd op kosten van de verzekering met een taxi naar huis gebracht (stond meer dan 100euro op de meter) en de auto op maandag gedropt bij garage naar keuze. Zijn geld meer dan waard, geldt ook internationaal bij ons.

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Gaat overal offertes vragen voor beide. En maak dan een mix van hoe het u het beste uitkomt.
    Ik heb mijn Full omnium bij men bank, de BA etc bij een ander kantoor.
    The best education doesn't make you intelligent, capable or interesting. It simply makes you educated.

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    hier golf 7 15000€ 4 jaar

full omnium met bijstand takeling 900€
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]

iTrader
    2 (100%)
    Gisteren nog eens met mijn makelaar gebeld. Ik heb de indruk dat er toch niet zoveel verschil zit in de inhoud van de kleine omnium.

Ik heb 2 voorstellen: een van mijn huidige verzekering KBC, de andere van touring.

KBC
    BA 425
    RB 68
    kleine omnium 440
    Totaal 933

Touring
    BA 316 (24u/24 en 7d/7 bijstand/sleping inbegrepen bijeen ongeval met immobilisatie in België en tot 50 km over de Belgische grens)
    RB 54
    kleine omnium 122
    Totaal 492

Maar in mijn polis staat nu dat de verzekerde waarde 19.000 euro is, terwijl die bij een van Touring 26.000 euro is. Wellicht is er een verschil in de schatting van de expert van de kosten bij ongeval of total loss? Maar daar kan ik via de RB een tegenexpertise vragen blijkbaar? die zou ik dan wel elders nemen dan de BA.
    Laatst gewijzigd door RB26DETT; 25 juli 2019 om 10:07

iTrader
    0
    En op hoeveel kilometer per jaar is die prijs berekend?

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En op hoeveel kilometer per jaar is die prijs berekend?
    12.500, hetgeen wel voldoende is.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als je de kleine omnium vervangt door enkel glasbreuk (meest voorkomende bij omnium), kom je nog veel goedkoper uit. Ik vond het verschil van grote en kleine omnium niet de moeite, dus meteen dat gedaan...

iTrader
    0
    Rare verzekering, bij mij kost een full omnium bijna het dubbel van een mini omnium, enkel glasbreuk is dan weer amper 40 euro minder dan een mini omnium, dan kies ik voor de extra's van de mini omnium voor amper 40 euro.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Verschil tussen full en halve omnium is normaal gezien de eigen schade die bij full bij zit. Halve omnium bevat oa ook natuurschade wat ik tegenwoordig met al die hagelstormen zeker wil hebben in mijn verzekering.
    Momenteel nog full maar als hij 3 jaar wordt ga ik overstappen naar een halve.
    Giggity

iTrader
    0
    De waarborgen van een mini-omnium zullen bij de meeste maatschappijen zonder vrijstelling zijn.
    Vooral de verzekerde waarde eens bekijken en de regeling van een vervangwagen bij een ongeval.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Verschil tussen full en halve omnium is normaal gezien de eigen schade die bij full bij zit. Halve omnium bevat oa ook natuurschade wat ik tegenwoordig met al die hagelstormen zeker wil hebben in mijn verzekering.
    Momenteel nog full maar als hij 3 jaar wordt ga ik overstappen naar een halve.
    Ja, mijn auto is nu bijna 2,5 jaar oud en ik twijfel eraan of ik volgend jaar ga zakken naar mini omnium en of ik ga wachten tot hij 4 jaar word.
    Mijn vorige auto had ik tweedehands gekocht toen die 3 jaar oud was en daarvoor had ik ineens een mini omnium genomen en dat is zo gebleven tot hij 10 jaar oud was en hem ingeruild heb voor mijn huidige auto.

lookoutordie's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Ik heb eind juli een wagen aangekocht maar deze was ingeschreven in Luxemburg. Dus nadat deze gekeurd was kreeg ik de papieren voor hem in te schrijven bij de DIV.
    Hiervoor moest ik eerst langs mijn verzekering passeren om een document in orde te maken.
    Dit is vorige week gebeurd waarbij dat de verzekering dus vanaf vandaag is beginnen lopen aangezien de auto vandaag werd ingeschreven.

Nu heb ik via een andere verzekeringsmakelaar een veel beter voorstel gekregen.
    Wat kan ik nu doen aangezien mijn verzekering bij een andere makelaar loopt? Ik heb nog geen factuur gekregen maar het bedrag is wel de moeite om dit te switchen.
    Stuur ik deze offerte best door naar mijn makelaar of zit ik sowieso standaard vast aan dit contract voor een jaar?

Regels voor berichten