Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: Bedrijfsfietsen

My Spot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Electronaut Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn Cowboy bike is vandaag eindelijk toegekomen, lang naar uitgekeken. ^_^

Ook tijdje getwijfeld om via werk te leasen, maar toch maar zelf aangekocht dan.
    Hoe rijden die? Ziet er me deftige fietsen uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    In purple we trust, Cmon you mauves!!

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Geen idee hoe jij fiets maar ik heb 8k km met ketting gedaan nu.
    En bij auto is uw leaseprijs afhankelijk van aantal kilometers wat bij fiets niet is
    En dan heb je een ketting gespaard maar een cassette volledig in friet gereden. Niet echt de manier hoe je een racefiets onderhoudt.

Gisteren te horen gekregen dat alles mag behalve racefiets en mountainbike. Dus dat plan gaat niet door

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door My Spot Bekijk bericht
    Hoe rijden die? Ziet er me deftige fietsen uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wij maken de pcb's voor erin op het werk en hebben ze ook eens mogen testen. Leuke fietsen, maar jammer dat ze de batterij van je smartphone (die je nodig hebt om ermee te rijden) zo leeg trekken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Electronaut's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Wij maken de pcb's voor erin op het werk en hebben ze ook eens mogen testen. Leuke fietsen, maar jammer dat ze de batterij van je smartphone (die je nodig hebt om ermee te rijden) zo leeg trekken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Rijden idd wel zeer leuk/sportief, echt een boost wanneer je vanuit stilstand vertrekt. Batterij lijkt mij enkel sneller leeg te gaan als je scherm constant laat aanstaan/navigatie gebruikt. In principe moet je enkel eens de app openen om de fiets aan te zetten.

iTrader
    11 (93%)
    Zijn er echt bedrijven die fietsen goedkeuren van €10.000?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Zijn er echt bedrijven die fietsen goedkeuren van €10.000?
    Bij ons is dat afhankelijk van u loonpakket. Als ik bij ons in de ploeg kijk ligt het max budget tussen de €11.000-€16.000 (factuurprijs). Voor de werkgever maakt dat weinig uit, blijft voor hem een nul operatie.

Alleen spijtig laten ze geen elektrische motoren toe.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 23 juli 2019 om 15:02

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Bij ons is dat afhankelijk van u loonpakket.

Als ik bij ons in de ploeg kijk ligt het max budget tussen de €11.000-€16.000 (factuurprijs). Voor de werkgever maakt dat weinig uit, blijft voor hem een nul operatie.

Alleen spijtig laten ze geen elektrische motoren toe.
    Is dat laatste nu echt omdat ge in de petrochemische sector werkt?

Indien ja: triestig
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Is dat laatste nu echt omdat ge in de petrochemische sector werkt?

Indien ja: triestig
    Uiteraard niet, anders zouden ze u ook geen fiets of speedpedelecs laten leasen hé. Momenteel komen er vele met de speedpedelec en laden hun fietsen op in het fietskot waar ze verschillende stopcontacten hebben voorzien en ze geven u er dan nog eens geld ook voor.

Is gewoon niet mogelijk om dat te doen voor elektrische motoren, evenals het ook niet mogelijk is om ons bedrijfswagens te geven. Anders zou er denk ik op de parking meer hybrides staan, maar dat is de fiscus die dat niet toelaat.

Misschien een fun-fact. petrochemie in Antwerpen produceert ook elektriciteit. Wij hebben hier warmte-krachteenheden staan die elektriciteit en tegelijk warmte produceren voor de eenheden. Verder is mijn werkgever 1 van de wereldspelers op gebied van zonnepanelen (zonnepanelen die hier op de forum worden beschouwd als zijnde de beste, denk zelfs door u ook ), levert groene stroom hier aan Belgische gezinnen, is ook 1 van grootte spelers in ontwikkeling en het maken van stockage elektriciteit (maw batterijen), heeft waterkrachtcentrales, zonnepanelen parken, turbine parken, zijn ook nog plannen voor een hydroelectric dam uit te baten. Hun plan is om jaarlijks zo'n 2 miljard dollar te investeren in low carbon elektriciteit.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 23 juli 2019 om 16:15

iTrader
    0
    Ik heb een jaar of 2-3 geleden ook eens gekeken voor een leasefiets (kreeg budget van de werkgever). 4 firma's gecontacteerd, 1 antwoord gekregen dat ze het gingen bekijken en daarna niets meer. Ik heb mij dan uiteindelijk gewoon privé een nieuwe fiets gekocht. Tenzij je bij een groot bedrijf werkt met meerdere leasings, of iets zot mag pakken zoals een fiets van 10.000 euro, leken die leasingfirma's 0,0% interesse te hebben.

iTrader
    0
    Ben toch ook wel geïnteresseerd aan het geraken in een fietsleasing via het werk. Maar 'k vraag me toch enkele dingen af.

1) In onze fietspolicy staan er verschillende bedragen voor fietsen. Een fiets voor 2688 EUR (catalogusprijs e-bike/opties incl btw en korting) heeft een 98 EUR maandelijks leasebudget incl BTW en een loonruil van 70 EUR. Zo staat het omschreven. Wat betekent zoiets nu concreet? Betekent dit ongeveer een 35 EUR per maand netto voor de fiets?

2) Er staat ook in de fietspolicy dat je dan verwacht wordt minstens 50% van de tijd de fiets voor woon-werkverkeer te gebruiken. Ik zou wel eens met de fiets naar het werk gaan, maar ik vermoed geen 50%. Is eerder om in vrije tijd te gebruiken. Dan vermoed'k dat'k al helemaal uit de boot val voor een leasing via het werk?

3) De zin "Bij een terbeschikkingstelling van een leasefiets wijzigt de woonwerkvergoeding of fietsvergoeding (nietbedrijfswagenbestuurder) van de werknemer niet" snap ik niet goed. Iemand die altijd met de auto gekomen is en nu altijd met de fiets zou komen moet dan toch een fietsvergoeding krijgen, niet?

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apzoeir Bekijk bericht
    Ben toch ook wel geïnteresseerd aan het geraken in een fietsleasing via het werk. Maar 'k vraag me toch enkele dingen af.

1) In onze fietspolicy staan er verschillende bedragen voor fietsen. Een fiets voor 2688 EUR (catalogusprijs e-bike/opties incl btw en korting) heeft een 98 EUR maandelijks leasebudget incl BTW en een loonruil van 70 EUR. Zo staat het omschreven. Wat betekent zoiets nu concreet? Betekent dit ongeveer een 35 EUR per maand netto voor de fiets?

2) Er staat ook in de fietspolicy dat je dan verwacht wordt minstens 50% van de tijd de fiets voor woon-werkverkeer te gebruiken. Ik zou wel eens met de fiets naar het werk gaan, maar ik vermoed geen 50%. Is eerder om in vrije tijd te gebruiken. Dan vermoed'k dat'k al helemaal uit de boot val voor een leasing via het werk?

3) De zin "Bij een terbeschikkingstelling van een leasefiets wijzigt de woonwerkvergoeding of fietsvergoeding (nietbedrijfswagenbestuurder) van de werknemer niet" snap ik niet goed. Iemand die altijd met de auto gekomen is en nu altijd met de fiets zou komen moet dan toch een fietsvergoeding krijgen, niet?
    2) de policy is de policy eh ga je niet onderuit geraken

3) je behoud je vergoeding die je nu hebt. Ik veronderstel dat je consultant bent?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Uiteraard niet, anders zouden ze u ook geen fiets of speedpedelecs laten leasen hé. Momenteel komen er vele met de speedpedelec en laden hun fietsen op in het fietskot waar ze verschillende stopcontacten hebben voorzien en ze geven u er dan nog eens geld ook voor.

Is gewoon niet mogelijk om dat te doen voor elektrische motoren, evenals het ook niet mogelijk is om ons bedrijfswagens te geven. Anders zou er denk ik op de parking meer hybrides staan, maar dat is de fiscus die dat niet toelaat.

Misschien een fun-fact. petrochemie in Antwerpen produceert ook elektriciteit. Wij hebben hier warmte-krachteenheden staan die elektriciteit en tegelijk warmte produceren voor de eenheden. Verder is mijn werkgever 1 van de wereldspelers op gebied van zonnepanelen (zonnepanelen die hier op de forum worden beschouwd als zijnde de beste, denk zelfs door u ook ), levert groene stroom hier aan Belgische gezinnen, is ook 1 van grootte spelers in ontwikkeling en het maken van stockage elektriciteit (maw batterijen), heeft waterkrachtcentrales, zonnepanelen parken, turbine parken, zijn ook nog plannen voor een hydroelectric dam uit te baten. Hun plan is om jaarlijks zo'n 2 miljard dollar te investeren in low carbon elektriciteit.
    Had het verkeerd gelezen. Ik dacht dat je met elektrische motoren dus effectief de elektromotor op een fiets bedoelde
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

2) de policy is de policy eh ga je niet onderuit geraken

3) je behoud je vergoeding die je nu hebt. Ik veronderstel dat je consultant bent?
    Toch eens klapke doen met mijne baas :-)
    Geen consultant. Gewone bediende. Heb wel al een bedrijfswagen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Had het verkeerd gelezen. Ik dacht dat je met elektrische motoren dus effectief de elektromotor op een fiets bedoelde
    Hazo. Nee, anders was die leasing maar een flop geweest, denk.

iTrader
    0

Moet je eens kijken wat u werkgever nog doet met u bedrag. Mijn fiets heeft een leasing van 108 euro p/m.
    Mijn werkgever verhoogd mijn bruto bedrag met een factor van 1,46. Dus ik geef 74 bruto mijn werkgever verhoogd dit bedrag met 1,46, dus komt dat neer op €108.

74 bruto is voor mij
    €74
    -RSZ (13.07) €9,67
    = belastbaar inkomen €64,33
    - 50% belastingen
    = 32,16 netto per maand.

€32,616 x 36 maanden = €1.157,94 (factuurprijs was €3.250 + onderhoudkosten + verzekeringen + bijstand) Als ik op het einde € 450 opleg krijg ik de fiets, anders geef ik hem terug af en lease ik een nieuwe.
    Dus eigenlijk kom het erop neer dat ik €1.600 (wat de helft is) betaal voor deze fiets verspreid over 3 jaar en dan is die van mij. Gedurden 3 jaar heb ik dan ook gratis onderhoud gehad.

Ze moeten wel iets in de trend schrijven om u die leasing te kunnen geven. Uiteindelijk heeft onze werkgever de zin veranderd in.
    "zich engageert deze fiets geregeld/frequent te gebruiken voor het woon-werkverkeer of een deel van het woon-werk traject. "

Voor de werkgever maakt dat niets uit (hun gaan er nooit controlles op doen), er moest iets staan voor de fiscus. Je kunt eens horen bij u werkgever hoe hun erover denken. 50% is wel veel.

Bij ons zijn de beide zaken ook niet veranderd. Dus je krijgt nog steeds fietsvergoeding, ondanks je hem least en je hebt ook nog steeds woon-werk vergoeding.
    Ik heb een forfitaire bedrag van woon-werk vergoeding, maar als ik met de fiets kom dan krijg ik die dag fietsvergoeding en niet woon-werk. Ik denk dat het fiscaal niet mogelijk is om beide in te vullen voor hetzelfde traject. Het is bijvoorbeeld wel mogelijk om deze te combineren, zoals eerste 20km met de auto (woon-werkvergoeding) en laaste 10 km met de fiets (fietsvergoeding). Of eerste 5 km met de fiets (fietsvergoeding) en dan de rest met de bus (woon-werkvergoeding).
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 23 juli 2019 om 22:42

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten