Pagina 1 van 4 1234 Laatste

iTrader
    7 (90%)

7-zitter met voldoende bagageruimte

Mijn vriendin en ik hebben samen 3 auto's, een Citroën Jumpy, een Volvo V40 en een Nissan X-Trail.
    We hebben samen 4 kinderen en wanneer we allemaal samen op stap willen gaan, dan is enkel de Jumpy een optie (6 plaatsen vooraan, ruime bagageruimte achteraan.

Gezien m'n vriendin niet vaak meer met de V40 rijdt, denken we eraan om die te verkopen. We zouden naast de Jumpy (nog net geen 3 jaar oud, was een eindereeksmodel, net voor de release van het huidige model) een tweede auto willen met tenminste 6 zitplaatsen. We willen dus geen 3 auto's meer dus zou de X-Trail vervangen worden door een 7-zitter.

Ik was een Hyundai New Santa Fe aan 't bekijken geweest, omdat je die met 7 volwaardige zitplaatsen kan krijgen. Zulke SUV's met 7 plaatsen bieden weliswaar genoeg beenruimte voor de 3e zetelrij, en zijn een stuk luxueuzer dan een Jumpy of gelijkaardig, maar dan heb je quasi geen bagageruimte meer over.
    Mijn vraag : toevalig iemand hier met een 'kroostrijk' gezin én een New Santa Fe met 7 plaatsen ?
    Of is een type Jumpy onze enige optie ?

iTrader
    0
    https://7zitplaatsen.nl/overzicht-auto-7-zitplaatsen/

Ik ken iemand met 4 kinderen die met een Dacia rijdt, iemand met 5 kinderen die met een Renault trafic rijdt en een koppel met co-ouderschap die voor dat ene weekend op 2 dat ze 4 kinderen hebben, bewust geen grote auto hebben, 2 gewone wagens komen goedkoper uit dan 1 grote en 1 gewone wagen en de keren dat ze dan toch met het volledige gezin weg gaan, rijden ze gewoon met 2 auto's.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    BMW X7
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik was een Hyundai New Santa Fe aan 't bekijken geweest, omdat je die met 7 volwaardige zitplaatsen kan krijgen. Zulke SUV's met 7 plaatsen bieden weliswaar genoeg beenruimte voor de 3e zetelrij, en zijn een stuk luxueuzer dan een Jumpy of gelijkaardig, maar dan heb je quasi geen bagageruimte meer over.
    Bestaan er geen wagens meer met 2 aparte zetels op de 3e rij? Bij jullie zou er dan bvb. maar 1 bezet zijn en de andere zou kunnen dichtklappen (of gewoon verwijderd worden).

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Bestaan er geen wagens meer met 2 aparte zetels op de 3e rij? Bij jullie zou er dan bvb. maar 1 bezet zijn en de andere zou kunnen dichtklappen (of gewoon verwijderd worden).
    Zoals de Model X?

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Zo'n Amerikaanse minivan (import) genre Toyota Sienna?
    Veel ruimte en minder camionette gevoel dan een jumpy maar fiscaal wel niet zo interessant.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    7 (90%)
    BMW X7, Model X... passen niet binnen het budget

Zo'n USV is natuurlijk een stuk comfortabeler en luxueuzer, maar is uiteindelijk een compromis. Een Mercedes V-klasse biedt ook niet meer ruimte dan bvb een Santa Fe en is nogal aan de prijzige kant.
    Ideaal zou natuurlijk zijn een nieuwe Jumpy met dubbele cabine, eventueel een Citroën Spacetourer XL.
    Het stoort me uiteindelijk niet dat ik met een 'busje' rijdt, maar wat comfort en luxe zijn dan toch wel meegenomen.

En ook : zulke auto's zijn uitgerust met een dieselmotor. In het huidige klimaat niet zo interessant, of juist weer wel ? Mercedes heeft nu een diesel die even schoon is als een EV.
    Maar 't zal niet baten. Ik denk niet dat we op politiek vlak een ommekeer zullen zien : de 'haat' voor diesel zal blijven, of die nu 'proper' zijn of niet...

Ik stelde de vraag van de Santa Fe omdat m'n dealer er 2 in jong tweedehands heeft staan, full option rond de 42k (nieuwprijs 55k), 13k km.
    Motor is een 2.2 turbo diesel, 200pk, met 8-traps DCT. Ben nog niet gaan kijken, nog geen tijd gehad, maar wel interessant. Maar als 't geen oplossing biedt voor ons 'plaatsprobleem' dan heeft het niet veel zin.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Peugeot 5008?

Volkswagen Sharan?

En eerlijk, een Ford Transit als dat nog bestaat, of een VW Transporter?

Dat busje zo van BMW komt volgens mij ook in een 7 zit uitvoering.

En dan heb je toch die busjes waar Citroën, Renault, Peugeot allemaal eentje van hebben en denk dat die allemaal een "Grand" versie hebben?

Had jij nu niet net een Amarok gekocht?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ideaal zou natuurlijk zijn een nieuwe Jumpy met dubbele cabine, eventueel een Citroën Spacetourer XL.
    Het stoort me uiteindelijk niet dat ik met een 'busje' rijdt, maar wat comfort en luxe zijn dan toch wel meegenomen.
    Was je geen Opel fan? Je kunt dan eens kijken naar de opel zafira life, dacht dat het zelfde platform was van een jumpy.

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mercedes Benz R-klasse zijn op de moment goedkoop in aanschaf, als je de torenhoge BIV en jaarlijkse taks niet meerekent

Zelf ben ik verplicht met een Renault Traffic rond te rijden;
    • comfortabel met 6/7 zitten
    • kofferruimte voor alle denkbare shit
    • ligt als een blok op de weg, maar het is dan ook een zeecontainer...
    • verbruik gemiddeld 7.6l diesel
    • 110 euro per tankbeurt
    • Jaarlijks 550 euro aan onderhoud.

Om eerlijk te zijn was ik naar de Toyota variant van bovenstaand busje aan het kijken. Prijs is redelijk en er is ook een mooie uitrusting beschikbaar. Persoonlijk verkies ik dat ook 100 keer boven een onpraktisch ding zonder koffer als een Hyundai Santa Fé (of andere SUV)

Er zijn géén gewone wagens met 7 échte zitplaatsen én een minimum aan kofferruimte, op de Ssangyong Rodius na dan. Niet de Renault espace, niet de peug/ctiroen versies van hun 5007 / Gran picasso, niet de Skoda Kodiaq (of hoe heet hun bakbeest )
    Laatst gewijzigd door vishnusixclix; 15 juli 2019 om 11:51
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

iTrader
    22 (100%)
    B
    Ik stelde de vraag van de Santa Fe omdat m'n dealer er 2 in jong tweedehands heeft staan, full option rond de 42k (nieuwprijs 55k), 13k km.
    Motor is een 2.2 turbo diesel, 200pk, met 8-traps DCT. Ben nog niet gaan kijken, nog geen tijd gehad, maar wel interessant. Maar als 't geen oplossing biedt voor ons 'plaatsprobleem' dan heeft het niet veel zin.
    Vind ik op zich nog veel geld. Dacht dat de restwaarde van zo'n dingen toch wat minder was?

Heb je de Peugeot 5008 al bekeken? Kameraad van me met vrij gelijkaardige use case heeft vorig jaar zo ene gekocht. Al weet ik niet in welke mate die zitplaatsen achterin volwaardig te noemen vallen.
    Lijkt wel een pak voordeliger in aanschaf, bvb: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...31e9?cldtidx=7

Peugeot is weliswaar iets korter maar heeft wel een langere wielbasis en grotere kofferruimte.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Vind ik op zich nog veel geld. Dacht dat de restwaarde van zo'n dingen toch wat minder was?

Heb je de Peugeot 5008 al bekeken? Kameraad van me met vrij gelijkaardige use case heeft vorig jaar zo ene gekocht. Al weet ik niet in welke mate die zitplaatsen achterin volwaardig te noemen vallen.
    Lijkt wel een pak voordeliger in aanschaf, bvb: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...31e9?cldtidx=7

Peugeot is weliswaar iets korter maar heeft wel een langere wielbasis en grotere kofferruimte.
    De 3e rij is goed om eens occasioneel te gebruiken, maar niet ok voor volwassenen (of grote kinderen), en je hebt amper bagageruimte over (alhoewel je de andere stoel dichtgeklapt kan laten). Hetzelfde voor de Citroen Grand Spacetourer (vroeger de picasso), S-max, Touran, etc. Een Sharan of Galaxy zijn nog iets groter, maar ook beperkt.

Enige optie om en 6+ zitplaatsen te hebben en dan nog genoeg bagageruimte zijn de echte busjes.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zou zelf nu toch ook nooit gaan voor zo'n busjes. Leuk als je effectief met 7 bent, maar in alle andere gevallen verbuikt dat veel en rijdt dat slecht.

Ik bracht ook die 5008 naar boven, heb ook twee collega's die die recent genomen hebben en zeer tevreden zijn. Nu ja, de tech daarin is dezelfde als in een 208 dus veel soeps is dat niet.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik zou zelf nu toch ook nooit gaan voor zo'n busjes. Leuk als je effectief met 7 bent, maar in alle andere gevallen verbuikt dat veel en rijdt dat slecht.

Ik bracht ook die 5008 naar boven, heb ook twee collega's die die recent genomen hebben en zeer tevreden zijn. Nu ja, de tech daarin is dezelfde als in een 208 dus veel soeps is dat niet.
    5008 is ook een goede wagen (of kijk eens naar de Citroen variant, iets meer basic maar goedkoper), maar de 3e zitrij is echt enkel geschikt voor occasioneel gebruik eens je grote kinderen/volwassenen daar moet vervoeren.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    BMW X7
    Je vergeet de "met voldoende bagageruimte" requirement

Het eerste waar ik aan denk is een renault espace. Daar heb je gigantisch veel plaats in dacht ik als je met 7 man was.

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten