Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0

Rijbewijs halen in een ander EU-land?

Ik heb intussen 3 keer het rijexamen geprobeerd maar gefaald omdat ik steeds tegen de boord zat bij het parkeren. Ik ben het beu. Heb er al veel geld aan verloren en wil gewoon mijn rijbewijs. Kent iemand iets van de procedures in andere landen? Is het in bepaalde Oostbloklanden niet veel makkelijker een rijbewijs te halen? Rijbewijzen uit EU-landen kunnen worden overgezet naar een Belgisch rijbewijs, vandaar. Iemand ervaring?

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ofwel geeft ge niet op en gaat ge door, ofwel geeft ge wel op en beseft ge dat ge beter van de baan blijft en geen anderen in gevaar brengt.
    Rijbewijs in een ander land behalen gaat niet als ge gedomicilieerd zijt in België.
    Giggity
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nina123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb intussen 3 keer het rijexamen geprobeerd maar gefaald omdat ik steeds tegen de boord zat bij het parkeren. Ik ben het beu. Heb er al veel geld aan verloren en wil gewoon mijn rijbewijs. Kent iemand iets van de procedures in andere landen? Is het in bepaalde Oostbloklanden niet veel makkelijker een rijbewijs te halen? Rijbewijzen uit EU-landen kunnen worden overgezet naar een Belgisch rijbewijs, vandaar. Iemand ervaring?
    Als dat de enige reden is snap ik niet hoe je steeds dezelfde fout kan maken, oefen dan meer? Dat je het beu bent kan goed zijn, maar ik denk dat veel mensen ook ongeschikte chauffeurs beu zijn.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Doc's schermafbeelding
    iTrader
    0
    S-bocht? Zoek een aantal herkenningspunten bij je auto zodat je het altijd hetzelfde doet.
    Voor mijn auto is dat 50 cm afstand met de andere auto, achterkant gelijk. Dan achteruit tot wanneer de hoofdsteun van de achterbank iets voor de achterkant van de andere wagen staat, wiel volledig omdraaien. Dat tot de zijspiegel van mijn auto gelijk is met achterkant andere auto, stuur terug omdraaien.

Je hebt sowieso nog één beurt voor je terug rijlessen moet volgen zeker? Gewoon nog wat oefenen en komt wel goed

Nina123's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doc Bekijk bericht
    S-bocht? Zoek een aantal herkenningspunten bij je auto zodat je het altijd hetzelfde doet.
    Voor mijn auto is dat 50 cm afstand met de andere auto, achterkant gelijk. Dan achteruit tot wanneer de hoofdsteun van de achterbank iets voor de achterkant van de andere wagen staat, wiel volledig omdraaien. Dat tot de zijspiegel van mijn auto gelijk is met achterkant andere auto, stuur terug omdraaien.

Je hebt sowieso nog één beurt voor je terug rijlessen moet volgen zeker? Gewoon nog wat oefenen en komt wel goed
    Heb vandaag nog eens geprobeerd en ben nu toch geslaagd! Godzijdank... Ik had echt geen zin om nog lessen te nemen. Als manoeuvres had ik loodrecht achterwaarts parkeren en terugkeren in een straat. En ik mocht ook op de snelweg rijden wat volgens mijn instructrice in slechts 20 procent van de examens voorkomt. Ben supercontent

Ben echt superblij want had er op de duur echt geen zin meer in.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Heb ook in uw schoenen gestaan 8 jaar geleden, ook pas de 4e keer geslaagd. Telkens 1 fout gemaakt.
    Uiterst frustrerend als mensen voor of na u erdoor zijn zelfs met een voorrang van rechts gemist te hebben...!

Snap wel dat ze streng moeten maar het is echt niet eerlijk in veel situaties.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zeker dat je rijbewijs halen in een ander EU land niet gaat indien domicilie in België? Ik zou durven zweren dat ik iemand ken met een Grieks rijbewijs terwijl die wel al (op vakanties na) zijn hele leven in België woont.

Op zich zie ik het "probleem" ook niet? Ik heb ook al in diverse landen met de wagen gereden, weliswaar met een Belgisch rijbewijs maar dan nog of ik nu een Frans, Italiaans of Belgisch rijbewijs heb?
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    0
    Als je telkens in de fout gaat bij het parkeren zou ik daar gewon meer op oefenen. Drie keer falen is toch echt niet overdreven? Ik ken mensen die meer dan drie keer hebben gefaald, gewoon je zwakke punten aanpakken en nog eens proberen.

Ik zou trouwens content zijn dat je weet waaraan je moet werken. Een kameraad van mij is ook eerst drie keer gebuisd, terwijl de instructeur telkens niet echt een duidelijk reden gaf waarom.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Zeker dat je rijbewijs halen in een ander EU land niet gaat indien domicilie in België? Ik zou durven zweren dat ik iemand ken met een Grieks rijbewijs terwijl die wel al (op vakanties na) zijn hele leven in België woont.

Op zich zie ik het "probleem" ook niet? Ik heb ook al in diverse landen met de wagen gereden, weliswaar met een Belgisch rijbewijs maar dan nog of ik nu een Frans, Italiaans of Belgisch rijbewijs heb?
    Zelfs met buitenlands rijbewijs moet je die nog steeds laten regulariseren naar een Belgisch rijbewijs. Als je hier meer dan 6 maand per jaar (weet het niet meer zeker)rond rijdt moet je een Belgisch rijbewijs hebben.
    Niet dat dit altijd gedaan wordt, maar ik heb me laten vertellen dat je daarmee niet in orde bent met je papieren als je het niet doet.
    Genoeg Nederlanders en Fransen die hun buitenland rbw blijven behouden.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Zeker dat je rijbewijs halen in een ander EU land niet gaat indien domicilie in België?
    https://europa.eu/youreurope/citizen...e/index_nl.htm

Gebruikelijke woonplaats
    U kunt uw rijbewijs alleen aanvragen in het land waar u uw gebruikelijke woonplaats heeft.

Dat betekent dat u daar ten minste 185 dagen per kalenderjaar doorbrengt om persoonlijke of beroepsredenen.

Als u persoonlijke of beroepsmatige banden met twee of meer EU-landen heeft, wordt ervan uitgegaan dat u uw gebruikelijke woonplaats heeft in het land waarmee u persoonlijke banden heeft, mits u daar ook regelmatig verblijft. Aan die laatste voorwaarde hoeft u niet te voldoen als u voor bepaalde tijd in een ander EU-land woont om daar te werken.

Als u naar het buitenland verhuist om daar te gaan studeren, verandert uw gebruikelijke woonplaats niet. Maar u kunt in het EU-land waar u studeert wel een rijbewijs aanvragen als u kunt aantonen dat u daar al ten minste zes maanden studeert.
    Daarbij, zoals ik al eerder zei. Ofwel ga je door tot je geslaagd bent ofwel stop je er mee en besef je dat je niet geschikt bent om u op de openbare weg te begeven. Je rijd niet alleen op de baan hé, als je anderen hindert door uw onbekwaamheid blijf je best van de openbare weg.
    Giggity

iTrader
    0
    Als ge fouten maakt is het terecht dat ze je nog eens laten terug komen, maar ik ben 4 keren mogen gaan omwille van zaken die totaal niet klopten en door de examinatoren uit de duim werden gezogen.
    Ik was trouwens niet de enige die ze dat in die tijd gelapt hebben, maar wat gaat ge d'r aan doen, zij hebben toch altijd gelijk.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Als ge fouten maakt is het terecht dat ze je nog eens laten terug komen, maar ik ben 4 keren mogen gaan omwille van zaken die totaal niet klopten en door de examinatoren uit de duim werden gezogen.
    Ik was trouwens niet de enige die ze dat in die tijd gelapt hebben, maar wat gaat ge d'r aan doen, zij hebben toch altijd gelijk.
    Das natuurlijk een andere kwestie en zou in principe niet mogen gebeuren (maar gebeurd spijtig genoeg wel).
    Giggity

Sethje4's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je bent nooit voor een enkele fout gebuisd tenzij een echt zware overtreding/fout.
    PSN-ID: Sethje4

nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sethje4 Bekijk bericht
    Je bent nooit voor een enkele fout gebuisd tenzij een echt zware overtreding/fout.
    Ik ben nochtans gebuisd omdat ik op een wegversmalling reed (ik had volgens verkeersbord voorrang) en op hetzelfde moment rijdt er ook een vrachtwagen van 12ton juist op.
    Die chauffeur had geen voorrang en was met zijn gsm aant bellen. Volgens de examinator had ik dat moeten zien en anticiperen, want uw voorrang 'afdwingen' is foutief.
    Wij hebben daar toen 1uur over gediscussieerd,alsook met stationschef. Toch gebuisd.
    En dat was volgens mij rapport mijn enige fout.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Ik ben nochtans gebuisd omdat ik op een wegversmalling reed (ik had volgens verkeersbord voorrang) en op hetzelfde moment rijdt er ook een vrachtwagen van 12ton juist op.
    Die chauffeur had geen voorrang en was met zijn gsm aant bellen. Volgens de examinator had ik dat moeten zien en anticiperen, want uw voorrang 'afdwingen' is foutief.
    Wij hebben daar toen 1uur over gediscussieerd,alsook met stationschef. Toch gebuisd.
    En dat was volgens mij rapport mijn enige fout.
    Ik kan die mens wel geen ongelijk geven. Uw voorrang afdwingen is niet iets wat altijd goed afloopt.
    Iemand daarvoor buizen is overdreven. Maar erop wijzen lijkt mij wel een evidentie.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten