Pagina 2 van 2 Eerste 12
    nokeyboard's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik kan die mens wel geen ongelijk geven. Uw voorrang afdwingen is niet iets wat altijd goed afloopt.
    Iemand daarvoor buizen is overdreven. Maar erop wijzen lijkt mij wel een evidentie.
    Het is nu imo wel niet zo dat ik mijn voorrang heb afgedwongen.... dat was heel de discussie.
    Ik en tegenligger komen aan op een versmalling. Ik heb voorrang en rij traag door, opt zelfde moment doet die tegenligger dat ook. Volgens rijexaminator heb ik mijn voorrang 'afgedwongen' . Als dat afdwingen is, dan moet je in principe gewoon altijd stoppen ook al heb je voorrang.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nokeyboard Bekijk bericht
    Ik ben nochtans gebuisd omdat ik op een wegversmalling reed (ik had volgens verkeersbord voorrang) en op hetzelfde moment rijdt er ook een vrachtwagen van 12ton juist op.
    Die chauffeur had geen voorrang en was met zijn gsm aant bellen. Volgens de examinator had ik dat moeten zien en anticiperen, want uw voorrang 'afdwingen' is foutief.
    Wij hebben daar toen 1uur over gediscussieerd,alsook met stationschef. Toch gebuisd.
    En dat was volgens mij rapport mijn enige fout.
    Op de rijschool hebben ze mij net geleerd dat je je voorrang afdwingt. 'voorrang is doorrijden' zei mijn instructeur letterlijk.

Had je kunnen anticiperen? Ja. Was je in je recht wettelijk gezien? Ook ja. Daarvoor mochten ze u niet buizen vind ik.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Als je geen oogcontact kan maken en die mens geen idee heeft van wat er voor hem op de weg gebeurt omdat die op z'n gsm zit, moet je geen voorrang gaan afdwingen van een 12-tonner. Dat is gewoon dwaas en gevaarlijk. Of je daarvoor gebuisd moet worden ... Dat weet ik niet. Hangt er van af hoe vastberaden ge waart om onder die camion terecht te komen denk ik Als de examinator moest ingrijpen, vind ik een buis wel terecht.
    Laatst gewijzigd door Destel; 7 juli 2019 om 12:14
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Op de rijschool hebben ze mij net geleerd dat je je voorrang afdwingt. 'voorrang is doorrijden' zei mijn instructeur letterlijk.

Had je kunnen anticiperen? Ja. Was je in je recht wettelijk gezien? Ook ja. Daarvoor mochten ze u niet buizen vind ik.
    Eigenlijk is het examen dan ook volgens de regeltjes en niet volgens hoffelijkheid.

Sethje4's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als er iemand bij mij op examen zijn voorrang neemt op een onverantwoorde wijze dan kom ik tussen. Met alle respect maar je dient defensief te rijden zonder jezelf of inzittenden in gevaar te brengen. Als je dan weet dat de meeste niet weten hoe en waar het voorrang is dan wacht ik liever eerst om te kijken of die persoon mij voorrang gaat geven in plaats van uw voorrang te nemen en een ongeval te hebben.
    PSN-ID: Sethje4

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten