Keno's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Rempedaal werkt niet bij motor af

Ik heb een Opel Astra van 2007 en wat mij het meest frustreerd aan deze auto is dat de rempedaal niet werkt als de motor af staat, de pedaal voelt dan hard aan.

Ik ben dit ondertussen wel al gewoon, dus geen probleem.

Nu was ik deze middag rijles aan het geven aan mijn vriendin op een openbare oefenterrein. (Haar allereerste eerste keer)

Ze liet de koppeling te rap los en de motor viel uiteraard stil. Ze had de rem nog ingeduwd voor de auto stil viel (dus de auto stond stil), maar toen ze dan plots de rem even losliet, kon ze die erna niet meer induwen. De auto begon lichtjes achteruit te bollen en ik riep uiteraard dat ze moest remmen maar dit lukte dus niet....

Gelukkig had ik de handrem nog en konden we er achteraf nog goed mee lachen.

Maar ik begon me nu toch af te vragen of dit normaal is dat de rempedaal niet werkt als de motor af staat? Wat is het nut daar van....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    32 (94%)
    Rembekrachtiging, als de motor niet draait kan het remsysteem ook niet bekrachtigd worden. Tegenwoordig zijn daar wel oplossingen voor maar een Opel van 12 jaar oud zal deze niet hebben vermoed ik.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Gewoon volle kracht op het pedaal duwen werkt ook hoor
    Je kan die niet kapottrappen. Dus gewoon full-force duwen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Nog geen enkele auto geweten met rembekrachting als de auto af staat.
    Het enige dat je dan kan doen is idd gewoon volle kracht op die pedaal duwen.

Wat zou het nut zijn van rembekrachtiging als de auto uit staat? Want dan hoort de auto uberhaupt niet eens te bewegen

Skoebiedoe's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Citroen cx en consoorten...met uitgeschakelde motor kon je nog altijd remmen met de rest druk in het hydraulisch systeem....als de druk,eraf was mpest je inderdaad gewoon die pedaal door,den bodem proberen te stampen...( of mremmen op de handrem, was een apart systeem met kabels )
    Wat wel ‘leuk’ was , was dat den auto iedere keer een beetje zakte bij het remmen ....tot hij op zijn blokken kwam en dan was het leuke er wel af

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Je zou best eens je vacuumcircuit laten nakijken. Het feit dat uw vacuum zo snel uit uw rembekrachtiger is, duid op een lek.
    Je zou toch makkelijk nog een aantal keren op de rem moeten kunnen duwen eer de vacuum volledig uit de bekrachtiger is.
    Auto's kunnen gerust een nacht staan en nog steeds onder vacuum staan. Dit kan je ook controleren door de luchtslang van uw bekrachtiger te halen. Hoor je een pssst geluid, dan zit er nog vacuum op.
    Opgelet, tis is wel enkel als tussen uw vacuumpomp en rembekrachtiger op de slang een verdikking zit.(1 richting ventiel) waardoor de vacuum niet van uw rembekrachtiger af kan.
    Zoals hier op de foto tussen de 2 bochten.

Regels voor berichten