Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Discussie: Ouderdom auto

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    VAG groep wagens zijn door den band genomen erg betrouwbaar & robuust (en veilig, vind ik ook wel belangrijk), zolang je ze keurig onderhoud. Gezien de standardisatie bij VAG delen Audi, VW, Skoda & Seat heel veel onderdelen met elkaar, en zijn ze onder het plaatwerk soms vaak identiek dezelfde wagen (Audi uitgezonderd). VW is het "premium"-merk van de drie, Seat het sportievere/alternatieve (CNG) merk, en Skoda de middenmoter. VW krijgt als eerste de nieuwste snufje (na ultra-premium Audi), daarna Seat & Skoda. Daarom dat die laatste twee hoger scoren op de betrouwbaarheidsscores dan VW of Audi, omdat bij hen de kinderziektes er al uit zijn.

Wil je een auto waar je lang mee kunt rijden, zit je altijd goed met een diesel, maar dan betaal je wel veel aan inschrijving, taks,... CNG is ook een optie (daar rij ik mee), en heeft volgens studies het beste van zowel de diesel als benzine-wereld (duurzaam, zuinig, weinig slijtage aan de motor, goedkoop om in te schrijven & goedkope(re) brandstof).

PSA valt te vermijden, "een zuinige Japanner/Koreaan" is ook een optie, maar persoonlijk geen fan van.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zurkylicious_be Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toyota de winnaar dus

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ant0nic Bekijk bericht
    Dit omdat Toyota dezelfde motoren veel langer gebruikt dan VW. Er gaat ook veel meer tijd in het ontwikkelingsproces van de wagens dan een Duitser.

Qua prijs Toyota VS Duitser. Op eerste zicht is er inderdaad geen tot weinig verschil (bij budgetwagens). Maar vergelijk eens dezelfde wagen als hij 5 jaar oud is, dan krijg je meteen een groter prijsverschil omdat een Jap veel sneller zakt in waarde (minder gegeerd). Tel daarbij de goedkopere running costs en dan zie je dat een Toyota zeer veel goedkoper is.
    Heb je al eens opgezocht hoe lang VW zijn motoren gebruikt? Men brengt vaak updates uit, met andere woorden de motoren worden steeds beter. Maar het blijft wel dezelfde basismotor.

Daarbij is het echt de reinste onzin dat VW of elke Duitser for that matter minder tijd zou steken in ontwikkeling. Zoek maar eens de Toyota Supra op, of moet ik zeggen de BMW Z4 Supra?

En hetgeen jij aangeeft is net een nadeel zou ik zo zeggen. De hoge afschrijving maakt hem net duurder om te hebben. En de running cost is lager? Hoe kom je daarbij zou ik zeggen.

Je poneert hier nogal stevige stellingen. Minder ontwikkeltijd, duurder qua running cost. Ik stel mij toch de vraag waar je dit vandaan haalt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Pfff onder de 10k iets deftig vinden is haast onmogelijk lijkt me ..
    Ik heb voor mijn zoon en mijn dochters destijds voor elk een Premacy gekocht van 3000 € en deze rijden na 5 jaar nog altijd zonder kosten, wat roest maar verder niet veel problemen. Momenteel hebben ze alle drie rond de 300000 km. Het kan dus.

https://www.autogids.be/model--mazda...naars.html?p=1
    Laatst gewijzigd door JohanCorn; 20 juni 2019 om 01:26

seetjetoebak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanCorn Bekijk bericht
    Ik heb voor mijn zoon en mijn dochters destijds voor elk een Premacy gekocht van 3000 € en deze rijden na 5 jaar nog altijd zonder kosten, wat roest maar verder niet veel problemen. Momenteel hebben ze alle drie rond de 300000 km. Het kan dus.

Een premacy begot.
    Wat hebben zij je dan ooit misdaan?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Wat is er nu verkeerd aan een Premacy? Deze heeft mijn zoon ook en is daar heel tevreden mee.
    Het gras groeit niet sneller door er aan te trekken

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanCorn Bekijk bericht

En op wat had je je gebaseerd bij de aankoop? Ik denk niet dat deze nu nog gemaakt worden, wel?

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainsick01 Bekijk bericht
    En op wat had je je gebaseerd bij de aankoop?
    Op een broodrooster .

/jk
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    En op wat had je je gebaseerd bij de aankoop? Ik denk niet dat deze nu nog gemaakt worden, wel?
    Deze worden niet meer gemaakt. Er stonden een aantal auto's bij de garagist ( zoals een Golf, een Z3, een Mondeo, ... ), allemaal rond ongeveer dezelfde prijsklasse. We hebben deze dan gekozen omdat deze het meest interessant leek. Moest er opnieuw worden gekozen, dan zou ik terug dezelfde keuze maken.

iTrader
    10 (100%)
    Damn moest mijn vader dat geven als er een z3 staat dan haatte ik hem voor de rest van mijn leven

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Damn moest mijn vader dat geven als er een z3 staat dan haatte ik hem voor de rest van mijn leven

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Was ook mijn gedacht xD
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mijn zoon heeft zelf de keuze gemaakt, een logische keuze om te kiezen voor een praktische auto te kiezen tegenover één waar je niet veel mee kunt aanvangen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Heb je al eens opgezocht hoe lang VW zijn motoren gebruikt? Men brengt vaak updates uit, met andere woorden de motoren worden steeds beter. Maar het blijft wel dezelfde basismotor.

Daarbij is het echt de reinste onzin dat VW of elke Duitser for that matter minder tijd zou steken in ontwikkeling. Zoek maar eens de Toyota Supra op, of moet ik zeggen de BMW Z4 Supra?

En hetgeen jij aangeeft is net een nadeel zou ik zo zeggen. De hoge afschrijving maakt hem net duurder om te hebben. En de running cost is lager? Hoe kom je daarbij zou ik zeggen.

Je poneert hier nogal stevige stellingen. Minder ontwikkeltijd, duurder qua running cost. Ik stel mij toch de vraag waar je dit vandaan haalt.
    Ik werk reeds 10 jaar+ in de automotive sector.

Een Toyota Supra is geen echte Jap met dat er samengewerkt word met BMW, hetzelfde voor een Toyota Aygo. Een ECHTE Jap zal veel betrouwbaarder zijn dan een ECHTE Duitser.

Ik blijf erbij dat mijn andere stellingen correct zijn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ant0nic Bekijk bericht
    Ik werk reeds 10 jaar+ in de automotive sector.

Een Toyota Supra is geen echte Jap met dat er samengewerkt word met BMW, hetzelfde voor een Toyota Aygo. Een ECHTE Jap zal veel betrouwbaarder zijn dan een ECHTE Duitser.

Ik blijf erbij dat mijn andere stellingen correct zijn.
    Wat is een echte Japanse wagen dan volgens jou?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainsick01 Bekijk bericht
    Wat is een echte Japanse wagen dan volgens jou?
    Een 100% in Japan geproduceerde wagen, eigen ontwikkelde motor etc...bvb alle MX-5'jes om een voorbeeld te geven.

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten