Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste

Discussie: Ouderdom auto

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoezo is een manuele airco zinloos? Wtf?
    Een manuele is toch niet iets wat je in 2019 wilt?
    Oké dat doet zijn job als het op afkoeling van de cabine aankomt. Maar de mate waarin is wel zeer matig. Je wilt toch een klimaatsysteem waarbij je heel het jaar door een aangenaam klimaat in je wagen hebt.
    Met koud, lauw en warm is het ofwel te koud of te warm. Maar nooit echt goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ik mis nog altijd uw punt. Je probeert een punt te maken over een prijsverschil, en daarna ga je zeggen dat het prijsverschil allemaal niet zoveel is.
    Dan ga je er even een VW Polo bij halen waar niet eens airco in zit om te bewijzen dat de Toyotas niet goedkoper zijn dan de volkwagens.

Als ik moet kiezen tussen
    - goedkoper
    - manuele airco
    - 50% minder kans op problemen
    En
    - duurder
    - automatische airco
    - 50% meer kans op problemen

Dan is dat alles op een rijtje gezet juist heel verantwoord om voor dat eerste te kiezen.
    Het punt alleen al dat je zegt dat manuele airco even veel waard is als geen airco, zegt genoeg over uw vooringenomenheid.
    "Nooit te verantwoorden"... slaat nergens op.
    Omdat men zegt dat Japanse wagens gigantisch goedkoper zijn. Wat dus duidelijk niet het geval is.

En kom op 50% meer kans op problemen. Draai gerust verder dat rad voor je ogen.

En ik zei dat zuiver op betrouwbaarheid je dat nooit kan verantwoorden. Zuiver kiezen omdat een Yaris betrouwbaarder is dan een polo, waardeloos is dat.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Een manuele is toch niet iets wat je in 2019 wilt?
    Oké dat doet zijn job als het op afkoeling van de cabine aankomt. Maar de mate waarin is wel zeer matig. Je wilt toch een klimaatsysteem waarbij je heel het jaar door een aangenaam klimaat in je wagen hebt.
    Met koud, lauw en warm is het ofwel te koud of te warm. Maar nooit echt goed.
    Is toch een traploos instelbaar systeem? Dat gaat toch veel verder dan "koud, lauw en warm"?

Trouwens, ga dan een uitrustingsniveau hoger en neem de automatische dualzone airco he... Toyota biedt sowieso €2500 korting op de Yaris waar je niets over zegt

iTrader
    0
    Is de Toyota Aygo even degelijk als een Yaris? Is nog een groot prijsverschil. Vind het ergens wel nice om een volledig nieuwe wagen te hebben voor 9000-11000 euro. Daar kan ik wel mee leven. Het zijn wel afschuwelijke wagens .. Dat wel.

https://nl.toyota.be/modellen/aygo/

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brainsick01 Bekijk bericht
    Is de Toyota Aygo even degelijk als een Yaris?
    Degelijk als in betrouwbaar, misschien wel. Maar voor de rest... Een Aygo is echt een instapmodel/superklein stadswagentje. Nauwelijks koffer, weinig comfortabel, geen beenruimte achterin. Het brengt je van A tot B en als je niet meer zoekt in een wagen kun je daar iets goed aan hebben.

En Yaris is veel meer wagen. Ook veel duurder natuurlijk.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Is toch een traploos instelbaar systeem? Dat gaat toch veel verder dan "koud, lauw en warm"?

Trouwens, ga dan een uitrustingsniveau hoger en neem de automatische dualzone airco he... Toyota biedt sowieso €2500 korting op de Yaris waar je niets over zegt

Koud, lauw, warm dus
    Tis daarmee dat ik het zeg, nu niet direct de grote stoef. En feitelijk ook niet hetgeen je wilt hebben.

En op de polo krijg je ook gewoon 1750€ korting hoor met de zomer bonus

Ik zeg het louter op betrouwbaarheid en prijs is het zeker geen uitgemaakte zaak. Als je de Yaris nu knapper vindt dat kan nog, al kan ik daar persoonlijk moeilijk inkomen maar soit

Hier hebben we een polo. Welliswaar duurder afgebeeld. Maar je merkt ook duidelijk wel het verschil lijkt mij.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    In de wereld van de camionettes is een manuele airco een godsgeschenk, als je ervoor geen airco had. Als het 30 graden is moet je maar eens uw airco afleggen als uw auto een paar uur in de zon gestaan heeft, manuele airco nutteloos mijn kloten, onnozelaar.

iTrader
    22 (100%)

Koud, lauw, warm dus
    Nee, koud tot warm en alles daartussen...

Allez, het is nu niet dat ik zo fan ben van de Yaris, maar ik zie niet in waarom een manuele airco nutteloos is. Dat werkt gewoon, je zal alleen iets vaker je arm eens naar die knop moeten brengen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk dat als we een Polo uitrusten met de opties die standaard bij Yaris of een Jazz zitten, we toch snel uitgepraat zijn. Zeker als je een uitrustingsniveau boven de basis neemt.

Verder vind ik dat airco-argument onzin, automatisch>manueel>>>>>>geen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Is de Toyota Aygo even degelijk als een Yaris? Is nog een groot prijsverschil. Vind het ergens wel nice om een volledig nieuwe wagen te hebben voor 9000-11000 euro. Daar kan ik wel mee leven. Het zijn wel afschuwelijke wagens .. Dat wel.

https://nl.toyota.be/modellen/aygo/
    Aygo is deels ontwikkeld door PSA, geen 100% toyota. Omdat die zo klein is zijn bepaalde onderhoudsklussen moeilijker uit te voeren weet ik van bij een dealer.
    Betrouwbaarheid zal wel ok zijn.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    0
    Ook wat overroepen natuurlijk. In zuivere cijfers heb je gelijk.
    Maar als je alles op een rijtje zet kan je nooit verantwoorden dat je een Toyota koopt puur voor de betrouwbaarheid. Als je 100 Toyota's koopt dan heb je miserie met 5, koop je 100 VW's dan heb je miserie met 8. Ja dat zijn er 3 meer, maar welke prijs betaal je ervoor.
    Dit is niet correct, "miserie" auto's zijn auto's die vanuit fabriek constant mankementen vertonen, productiefouten dus. Bij een Toyota ga je er inderdaad iets minder hebben dan VW.

Maar qua echte betrouwbaarheid over de levensloop van de wagen tot hij terug tot schroot herleid wordt dan zal je minder problemen hebben met de Toyota dan de Duitser.
    Dit omdat Toyota dezelfde motoren veel langer gebruikt dan VW. Er gaat ook veel meer tijd in het ontwikkelingsproces van de wagens dan een Duitser.

Qua prijs Toyota VS Duitser. Op eerste zicht is er inderdaad geen tot weinig verschil (bij budgetwagens). Maar vergelijk eens dezelfde wagen als hij 5 jaar oud is, dan krijg je meteen een groter prijsverschil omdat een Jap veel sneller zakt in waarde (minder gegeerd). Tel daarbij de goedkopere running costs en dan zie je dat een Toyota zeer veel goedkoper is.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ant0nic Bekijk bericht
    Dit is niet correct, "miserie" auto's zijn auto's die vanuit fabriek constant mankementen vertonen, productiefouten dus. Bij een Toyota ga je er inderdaad iets minder hebben dan VW.

Maar qua echte betrouwbaarheid over de levensloop van de wagen tot hij terug tot schroot herleid wordt dan zal je minder problemen hebben met de Toyota dan de Duitser.
    Dit omdat Toyota dezelfde motoren veel langer gebruikt dan VW. Er gaat ook veel meer tijd in het ontwikkelingsproces van de wagens dan een Duitser.

Qua prijs Toyota VS Duitser. Op eerste zicht is er inderdaad geen tot weinig verschil (bij budgetwagens). Maar vergelijk eens dezelfde wagen als hij 5 jaar oud is, dan krijg je meteen een groter prijsverschil omdat een Jap veel sneller zakt in waarde (minder gegeerd). Tel daarbij de goedkopere running costs en dan zie je dat een Toyota zeer veel goedkoper is.
    Wat bedoel je met running costs? + Conclusie: Toyota is superieur?

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Kosten die je moet maken om een auto rijdend te houden.
    Superieur zou ik Toyota niet noemen, imho.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Aygo is deels ontwikkeld door PSA, geen 100% toyota. Omdat die zo klein is zijn bepaalde onderhoudsklussen moeilijker uit te voeren weet ik van bij een dealer.
    Betrouwbaarheid zal wel ok zijn.
    Inderdaad Aygo = Peugeot 108. Worden in hetzelfde fabriek in Tsjechië gemaakt. Zit een Peugeot motor in.

Yaris hibride is zeer zuinig. Kennis van mij heeft die.
    If sex doesn't scare the cat, you're not doing it right

iTrader
    0
    Yaris manuele airco, totaal zinloos.
    Mijne automatische airco is momenteel naar de vaantjes, ik zou een moord plegen als ik een manuele airco had nu.

iTrader
    0

Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten